Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 28 mei 2010, 10:18 uur
In het moderne voetbal is steeds minder plaats voor de echte spits. De toekomst in het internationale voetbal zal zijn dat de spits-positie in het veld continu veranderd door bewegende aanvallers en middenvelders (zie Barcelona). Iets wat je nu ook al twee jaar ziet in het Nederlands Elftal. Dit feit komt voort uit het steeds sneller worden van het spelletje. Voor een statische spits als Huntelaar zal steeds minder ruimte zijn. De keuze voor Van Persie met drie aanvallers daarachter is dan ook vrij logisch.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 10:32 uur
Dat dachten Denemarken in ´92 en Griekenland in ´04 ook niet, ook al waren dat E.K.´s.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 10:33 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Als ik bondscoach zou zijn had ik Ruud ook niet meegenomen als pinchitter. Een (bijna) 100% fitte altijd, maar niet half-half. Bovendien vond Ruud het het ook niet waard om met de kwalificatiewedstrijden mee te doen en verre reisjes te maken, maar dat zal wel niet van invloed zijn geweest (hoewel ik dat nog steeds het enige kwalijke van hem vind in zijn loopbaan). Jij zei dat je Ruud sowieso niet meeneemt als wissel. Dat is onzin natuurlijk. Nu zeg je wat anders.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 10:36 uur
EK 2004, dat is volgens mij het meest verdrongen toernooi van de afgelopen 14 jaar voor mij. Geen idee waarom, maar van de andere toernooien kan ik me nog wel veel herinneren 
Behalve dan die hakbal van Ibrahimovic tegen Italië.

0
geplaatst: 28 mei 2010, 10:39 uur
rayman schreef:
En dan heb je Kuyt en v.d. Vaart nog en that's it. Meer dan deze 13 spelers is het ook niet. Alles wat daarna komt is echt van een veel lager niveau.
En dan heb je Kuyt en v.d. Vaart nog en that's it. Meer dan deze 13 spelers is het ook niet. Alles wat daarna komt is echt van een veel lager niveau.
Je vergeet Elia.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 10:39 uur
Paap_Floyd schreef:
EK 2004, dat is volgens mij het meest verdrongen toernooi van de afgelopen 14 jaar voor mij. Geen idee waarom, maar van de andere toernooien kan ik me nog wel veel herinneren

Ik vind E.K.´s sowieso beduidend minder dan W.K.´s.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 10:40 uur
Paap_Floyd schreef:
Was natuurlijk een aanfluiting dat hele EK. Met Griekenland als winnaar EK 2004, dat is volgens mij het meest verdrongen toernooi van de afgelopen 14 jaar voor mij. Geen idee waarom, maar van de andere toernooien kan ik me nog wel veel herinneren

edit: eens met Nicolage Rico

0
geplaatst: 28 mei 2010, 10:50 uur
Als je niet inziet dat Elia van meerwaarde kan zijn, dan zijn we uitgepraat. 

0
geplaatst: 28 mei 2010, 11:08 uur
Joy4ever schreef:

Eens. Complete aanfluiting. EK 2000 vond ik, ondanks het trauma, wel weer behoorlijk episch!(quote)
Was natuurlijk een aanfluiting dat hele EK. Met Griekenland als winnaar 
0
geplaatst: 28 mei 2010, 11:11 uur
Vreem dat iedereen Robben op links zet. Hij speelt toch echt altijd rechts en dat is ook logisch gezien zijn kwaliteiten (naar binnen komen en schieten met links). Dan heb je wel weer een probleem met veel opkomende Van der Wiel, waardoor Robben en VDW elkaar in de weg lopen. Ik zou dan voor Robben kiezen en VDW vertellen dat hij niet te vaak moet opkomen.
Ik vind het idee van raymond zo gek nog niet, drie verdediger en twee zeer defensieve middenvelders (of offensieve voorstoppers) ervoor. Probleem is dan wel weer dat Affelay, VDV, De Zeeuw en Schaars minder geschikt zijn voor die positie, denk ik.
Het gebrek aan scorend vermogen is inderdaad een punt waarop we kunnen gaan verliezen. Ik denk dat er niks anders op zit dan hopen dat Sneijder, Robben en Van Persie in bloedvorm zijn. Met doelpunten zal het dan wel goed komen.
Ik vind het idee van raymond zo gek nog niet, drie verdediger en twee zeer defensieve middenvelders (of offensieve voorstoppers) ervoor. Probleem is dan wel weer dat Affelay, VDV, De Zeeuw en Schaars minder geschikt zijn voor die positie, denk ik.
Het gebrek aan scorend vermogen is inderdaad een punt waarop we kunnen gaan verliezen. Ik denk dat er niks anders op zit dan hopen dat Sneijder, Robben en Van Persie in bloedvorm zijn. Met doelpunten zal het dan wel goed komen.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 11:17 uur
Paap_Floyd schreef:
(quote)
Eens. Complete aanfluiting. EK 2000 vond ik, ondanks het trauma, wel weer behoorlijk episch! Hoewel Nederland - Tjechië in 2004 wel een prachtige wedstrijd was. Over episch gesproken (ook al was er geen verlenging).
0
geplaatst: 28 mei 2010, 11:19 uur
Nicolage Rico schreef:
Hoewel Nederland - Tjechië in 2004 wel een prachtige wedstrijd was. Over episch gesproken (ook al was er geen verlenging).
Die was ik dan alweer vergeten Hoewel Nederland - Tjechië in 2004 wel een prachtige wedstrijd was. Over episch gesproken (ook al was er geen verlenging).
Maar natuurlijk, de robbenwissel! 't Komt allemaal weer boven...
0
geplaatst: 28 mei 2010, 11:22 uur
Teunnis schreef:
Vreem dat iedereen Robben op links zet. Hij speelt toch echt altijd rechts en dat is ook logisch gezien zijn kwaliteiten (naar binnen komen en schieten met links).
Vreem dat iedereen Robben op links zet. Hij speelt toch echt altijd rechts en dat is ook logisch gezien zijn kwaliteiten (naar binnen komen en schieten met links).
Niks makkelijker te verdedigen dan een buitenspeler die ALTIJD naar binnen komt.
Heb hem alleen maar goed zien spelen vanaf links bij Bayern.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 11:25 uur
Teunnis schreef:
Vreem dat iedereen Robben op links zet. Hij speelt toch echt altijd rechts en dat is ook logisch gezien zijn kwaliteiten
Vreem dat iedereen Robben op links zet. Hij speelt toch echt altijd rechts en dat is ook logisch gezien zijn kwaliteiten
Hoe kom je erbij, hij is een echte linksbuiten. Jij bedoeld bij Real Madrid?
0
geplaatst: 28 mei 2010, 11:27 uur
Met de kwaliteiten van Robben kun je hem eigenlijk aan beide kanten opstellen.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 11:29 uur
Nicolage Rico schreef:
Dat klopt, maar als linkspoter is hij op links moeilijk te verdedigen, passeert makkelijk zijn man omdat hij vreselijk snel is en maakt de mooiste goals en voorzetten, op die positie is hij op zijn sterkst.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 11:30 uur
Melito schreef:
(quote)
Ook bij Bayern speelde hij bijna altijd op rechts. Maar rekening houdend met Van der Wiel, zou linksbuiten ook geen slechte optie zijn.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 11:33 uur
Ik ben eigenwijs, ik ben blijf bij mijn opstelling
Drie verdedigers opstellen is simpelweg zelfmoord tegen elk elftal met een respectabele aanval, en dan heb je eigenlijk maar twee verdedigers die je enigszins verdedigend kan vertrouwen.... Nee dat wordt hem niet.
Kuyt speelt trouwens gewoon onder Van Marwijk hoor. Leuk dat iedereen die "grote vier" maar bombardeert met complimenten, maar het geeft veel problemen tenzij je De Jong voor Van Der Vaart eruit haalt. Want Robben en Van Der Wiel op rechts is ook te risicovol, en vertellen dat Van Der Wiel minder moet opkomen? Dan kan je net zo goed gelijk Bouhla er neer zetten.
Drie verdedigers opstellen is simpelweg zelfmoord tegen elk elftal met een respectabele aanval, en dan heb je eigenlijk maar twee verdedigers die je enigszins verdedigend kan vertrouwen.... Nee dat wordt hem niet.Kuyt speelt trouwens gewoon onder Van Marwijk hoor. Leuk dat iedereen die "grote vier" maar bombardeert met complimenten, maar het geeft veel problemen tenzij je De Jong voor Van Der Vaart eruit haalt. Want Robben en Van Der Wiel op rechts is ook te risicovol, en vertellen dat Van Der Wiel minder moet opkomen? Dan kan je net zo goed gelijk Bouhla er neer zetten.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 11:41 uur
Over discussie Robben op links of rechts:
http://www.vi.nl/WK-Nieuws-item/180921/Robben-Voel-me-het-beste-aan-de-rechterkant.htm
http://www.vi.nl/WK-Nieuws-item/180921/Robben-Voel-me-het-beste-aan-de-rechterkant.htm
0
geplaatst: 28 mei 2010, 11:44 uur
Nicolage Rico schreef:
Duidelijker kan hij niet zijn.
Of het in het teambelang is betwijfel ik en ook in verband met de kracht van de tegenstanders, dit is geen clubvoetbal maar het WK.
In mijn herinnering is hij in het Nederlands elftal vanaf links gevaarlijker.
0
P-DawG
geplaatst: 28 mei 2010, 12:00 uur
Van Marwijk houdt het gewoon bij z'n eigen plan denk ik. De opstelling zal er dus zo uit gaan zien:
------------------Stekel----------------------
V/d Wiel---Johnny--Mathijsen-----Gio
-------------De Jong-Bommel-----------
Kuyt-------------Sneijder--------Robben
-------------------Persian-------------------
Ik zie liever van der Vaart ook nog op het veld, daarvoor hoeft hij niet eens perse Kuyt er af te halen hij kan natuurlijk ook op de positie van De Jong spelen. Ik denk alleen wel dat als je hem dan toch zou wisselen voor Kuyt en Robben van af rechts laat komen je al snel merkt dat van der Vaart veel minder diepgang in zijn spel heeft dan Kuyt. Hij zal zich heel vaak terug laten zakken om de bal te komen vragen en dan verdwijnt eigenlijk je hele tactiek. Daarom zal van Marwijk van der Vaart 'gewoon' op de bank zetten.
------------------Stekel----------------------
V/d Wiel---Johnny--Mathijsen-----Gio
-------------De Jong-Bommel-----------
Kuyt-------------Sneijder--------Robben
-------------------Persian-------------------
Ik zie liever van der Vaart ook nog op het veld, daarvoor hoeft hij niet eens perse Kuyt er af te halen hij kan natuurlijk ook op de positie van De Jong spelen. Ik denk alleen wel dat als je hem dan toch zou wisselen voor Kuyt en Robben van af rechts laat komen je al snel merkt dat van der Vaart veel minder diepgang in zijn spel heeft dan Kuyt. Hij zal zich heel vaak terug laten zakken om de bal te komen vragen en dan verdwijnt eigenlijk je hele tactiek. Daarom zal van Marwijk van der Vaart 'gewoon' op de bank zetten.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 12:05 uur
Ik hoop dat jullie me vergeven dat ik de wk-koorts even links laat liggen tot eh, het wk, en een nieuwtje van gisteren post uit het mooiste sporttoernooi ter wereld:
Thiemo de Bakker - García López (32): 6-3 3-6 7-6 7-5
Goede prestatie!
Thiemo de Bakker - García López (32): 6-3 3-6 7-6 7-5
Goede prestatie!
0
geplaatst: 28 mei 2010, 12:09 uur
Nicolage Rico schreef:
Dan mag jij mij vertellen wat ik anders zeg.(quote)
Jij zei dat je Ruud sowieso niet meeneemt als wissel. Dat is onzin natuurlijk. Nu zeg je wat anders.
0
geplaatst: 28 mei 2010, 12:11 uur
Als ik bondscoach zou zijn had ik Ruud ook niet meegenomen als pinchitter. Een (bijna) 100% fitte altijd, maar niet half-half.
Misschien bedoelde je het anders, beetje onduidelijk geformuleerd.
Maar waarom zou je Ruud niet meenemen als pinch-hitter?
0
geplaatst: 28 mei 2010, 12:16 uur
Haha ja inderdaad, niet ver genoeg terug gebladerd...
Nou ja, voor de afwisseling dan maar

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.