MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Paap_Floyd schreef:
Nieuwtje? Dat is 4 pagina's geleden al bejubeld

Thiemo de Bakker kan niet genoeg bejubeld worden.

Go Thiemo

Het zou toch wat zijn als hij de hoop van Frankrijk, Tsonga, eruit gaat knikkeren. Wanneer is die wedstrijd trouwens? Morgen?

EDIT: Ik zie het al, vandaag. Hopelijk mis ik niet teveel vanwege mijn examens. De mannelijke Belgen gaan er waarschijnlijk allemaal in de tweede ronde uit. Rochus ligt er al uit. Mallise en Darcis staan er niet al te best voor (beiden eerste twee sets dik verloren).

Vandaag.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Misschien bedoelde je het anders, beetje onduidelijk geformuleerd.

Maar waarom zou je Ruud niet meenemen als pinchitter?
Daar is hij te groot voor.

Hij heeft zelf aangegeven zich te schikken voor de rol als pinch-hitter.

Nicolage Rico schreef:
Vandaag.

Officieel misschien wel maar vanwege de regen gisteren moet er nog een dotje partijen uit de tweede ronde afgewerkt worden.

Nicolage Rico schreef:
Hij heeft zelf aangegeven zich te schikken voor de rol als pinchitter.
Dat kan wel zo zijn, maar Bert vindt of dat Ruud zelfs daar niet fit genoeg voor is, of, zoals ik, dat hij daar een te grote status voor heeft. Zal natuurlijk het eerste zijn; heeft ie ook gewoon aangegeven bedenk ik me nu.

GrafGantz schreef:
(quote)

Officieel misschien wel maar vanwege de regen gisteren moet er nog een dotje partijen uit de tweede ronde afgewerkt worden.

Mooie wedstrijden gepland wel vandaag verder. Ben met een half oog naar Nadal aan het kijken, valt een beetje tegen maar gaat waarschijnlijk toch wel het toernooi winnen, dus...

MJ_DA_MAN schreef:
Dat kan wel zo zijn, maar Bert vindt of dat Ruud zelfs daar niet fit genoeg voor is, of, zoals ik, dat hij daar een te grote status voor heeft. Zal natuurlijk het eerste zijn; heeft ie ook gewoon aangegeven bedenk ik me nu.

Dat status ding is onzin. Ken jij de definitie van een pinch-hitter wel?

GrafGantz schreef:
(quote)

Thiemo speelt op het centercourt, waar Nadal nu bezig is. Na Nadal volgt nog een restant van Henin en een wedstrijd van Venus Williams. Hierna treedt onze landgenoot pas aan. Nou ja, moet vandaag nog wel lukken, als het weer mee blijft werken.

Nicolage Rico schreef:
(quote)
Dat status ding is onzin. Ken jij de definitie van een pinchitter wel?
Uiteraard, en dat is voor Ruud minachting imo. Ik ben van mening dat je Ruud alleen meeneemt wanneer je hem ook daadwerkelijk in de basis zet. Van Basten bijv. nam Seedorf ook niet meer naar het EK en WK omdat hij hem niet op de bank wilde zetten vanwege zijn status. Ik begrijp dat wel.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Uiteraard, en dat is voor Ruud minachting imo. Ik ben van mening dat je Ruud alleen meeneemt wanneer je hem ook daadwerkelijk in de basis zet. Van Basten bijv. nam Seedorf ook niet meer naar het EK en WK omdat hij hem niet op de bank wilde zetten vanwege zijn status. Ik begrijp dat wel.

Maar volgens mij vindt Ruud het helemaal niet erg om als pinchhitter te fungeren tijdens het WK. Ik denk dat hij al tevreden zou zijn met een paar invalbeurten, als je ziet waar hij vandaan komt.

Pinch-hitter:

Het betreft hier een speler die aan het einde van een wedstrijd als breekijzer wordt ingezet om alsnog het gewenste resultaat te behalen. Vaak gaat het daarbij om wat oudere spelers die in hun jongere jaren op hoog niveau hebben gespeeld, maar inmiddels door hun leeftijd of een blessure geen hele wedstrijd meer op dat niveau aankunnen. Ze hebben vaak veel ervaring en spelinzicht en kunnen daardoor meestal goed een leidende of aansturende rol in het team vervullen.

Het is met name in het voetbal niet zeldzaam dat een groot speler in de nadagen van zijn carrière bij een van de belangrijkste teams uit zijn loopbaan terugkeert om daar nog enkele seizoenen als pinch-hitter te spelen. Vaak zijn pinch-hitters ook erg populair bij het publiek, mede door hun jarenlange status.

-----

Dat is Ruud.

Ja, ik weet wat een pinchhitter is, dus de uitleg kon je achterwege laten. Dit is een WK, dan neem je alleen 100% fitte spelers mee, en geen spelers die geen hele wedstrijd kunnen spelen, te weinig ritme hebben of te weinig gespeeld hebben het afgelopen seizoen. Oftewel: je neemt alleen een fitte Ruud mee, om het vervolgens in de basis te zetten, want een betere spits heeft Orjane niet gehad de laatste zoveel jaar. Ik snap dat Ruud er tevreden mee zou zijn, maar dit is het WK, geen zomeravond-toernooitje. Het risico is te groot.

Kos
Ik moet altijd denken aan Ruud Gullit als analyst bij de BBC die begon over pinch-hitter en dat die Engelsen zoiets hadden van :wat??

scheen daar helemaal niet te bestaan die term... priceless.

Mag ik er aan toevoegen dat de pinch hitter vaak fysiek ook wel wat kan doen qua lengte en sterkte? Zeker als je lange ballen gaat spelen in de laatste minuten.

Kos schreef:
Ik moet altijd denken aan Ruud Gullit als analyst bij de BBC die begon over pinch-hitter en dat die Engelsen zoiets hadden van :wat??

scheen daar helemaal niet te bestaan die term... priceless.
Net als engelse drop. Kennen ze daar ook niet.
English what....?

P-DawG
MJ_DA_MAN schreef:
Ja, ik weet wat een pinchhitter is, dus de uitleg kon je achterwege laten. Dit is een WK, dan neem je alleen 100% fitte spelers mee, en geen spelers die geen hele wedstrijd kunnen spelen, te weinig ritme hebben of te weinig gespeeld hebben het afgelopen seizoen. Oftewel: je neemt alleen een fitte Ruud mee, om het vervolgens in de basis te zetten, want een betere spits heeft Orjane niet gehad de laatste zoveel jaar. Ik snap dat Ruud er tevreden mee zou zijn, maar dit is het WK, geen zomeravond-toernooitje. Het risico is te groot.
Alsof Huntelaar dan wel terechte keuze is, hij heeft amper gespeeld bij Milan. Ruud heeft een hoger goalgemiddelde gehaald bij HSV dan KJH bij MIlan terwijl hij nog niet eens 1 seizoenshelft mee heeft gedaan. Daarnaast is Ruud technisch (en dus voetballend) veel beter, qua snelheid zeker gelijkwaardig en zijn kwaliteiten als spits overstijgen die van Huntelaar natuurlijk ruimschoots. Het is gewoon onzin dat hij niet 100% fit is hij geeft zelf aan dat hij dat wel is en bij HSV liet hij dat ook meermaals zien. Babel en Elia waren ook niet 100% procent fit toen ze werden geselecteerd, en nu nog steeds niet.

Dat Huntelaar in het Milan-lab een jaar lang aan zijn conditie en fysieke gesteldheid heeft gewerkt kon je er woensdag avond in de 2de helft natuurlijk wel aan af lezen maar het maakt hem geen betere voetballer en het geeft hem ook niet meer wedstrijdritme dan Ruud.

Ik heb ook nooit gezegd dat de keuze voor Huntelaar helemaal terecht is. Maar vanwege het feit dat Huntelaar wel gewoon fit is gebleven gaat hij wel mee en Ruud niet, denk ik.

MJ_DA_MAN schreef:

Nu begin je weer over het fit zijn al dan niet. Je had het over status. En dat vond ik onzin. Van Persie is op dit moment een heel stuk beter dan van Nistelrooij. En van Persie moet in de spits. Kon je Ruud nog eventueel meenemen als pinch-hitter. Had hij geweldig gevonden.

Spelers die niet fit genoeg zijn, moeten niet mee. Dat lijkt me nogal logisch.

Ruud gaat niet mee... Na de vorige 4 pagina's kunnen we er de volgende 4 ook nog over vollullen, maar dat gaat er niets aan veranderen denk ik...

Dus waarom zullen we het is niet over de ontknoping van deze fantastische Giro hebben? Evans of Basso, wie zal het worden???

P-DawG
corn1holio1 schreef:
Dus waarom zullen we het is niet over de ontknoping van deze fantastische Giro hebben?
Omdat wielrennen een kutsport is?

corn1holio1 schreef:
Ruud gaat niet mee... Na de vorige 4 pagina's kunnen we er de volgende 4 ook nog over vollullen, maar dat gaat er niets aan veranderen denk ik...

Is nog niet 100% zeker. Mocht Huntelaar of Kuijt geblesseerd raken. Wanneer moet de definitieve selectie eigenlijk ingeleverd worden bij de Fifa?

Nicolage Rico schreef:
(quote)
Nu begin je weer over het fit zijn al dan niet. Je had het over status. En dat vond ik onzin. Van Persie is op dit moment een heel stuk beter dan van Nistelrooij. En van Persie moet in de spits. Kon je Ruud nog eventueel meenemen als pinch-hitter. Had hij geweldig gevonden.

Spelers die niet fit genoeg zijn, moeten niet mee. Dat lijkt me nogal logisch.
Nee, dan begrijp je me verkeerd. Fit zijn is het belangrijkste uiteraard. Maar Ruud is dat sowieso niet gebleken, dus een plek bij de laatste zoveel kon ie vergeten. Maar wanneer hij wél helemaal fit zou zijn en wél wat meer wedstrijdritme zou hebben en dus wel in aanmerking kwam voor een plekje, dan vind ik persoonlijk dat hij te groot is om op de bank plaats te nemen. Wanneer Ruud een volledig topseizoen had gedraaid zou hij direct in de basis moeten spelen, en had van Persie plek moeten maken en mogen verhuizen naar de flank.

corn1holio1 schreef:

Dus waarom zullen we het is niet over de ontknoping van deze fantastische Giro hebben? Evans of Basso, wie zal het worden???
Ik zie ze zo snel die spanjaard niet uit het roze rijden.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Is nog niet 100% zeker. Mocht Huntelaar of Kuijt geblesseerd raken. Wanneer moet de definitieve selectie eigenlijk ingeleverd worden bij de Fifa?
Dinsdag dacht ik.

P-DawG
MJ_DA_MAN schreef:
Ik heb ook nooit gezegd dat de keuze voor Huntelaar helemaal terecht is. Maar vanwege het feit dat Huntelaar wel gewoon fit is gebleven gaat hij wel mee en Ruud niet, denk ik.
Ruud is ook gewoon fit en heeft beter gespeeld dan Klaas, het slaat dus gewoon nergens op. Aan een speler die fit is en slecht (of helemaal niet) presteert heb je niets. Dan heb ik liever een Ruud die op 80% procent zit maar wel presteert.

rayman schreef:
ik zie ze zo snel die spanjaard niet uit het roze rijden.

Vandaag zal heel veel duidelijk maken denk ik. De Mortirolo na al bijna 3 zware weken, dat moet pijnlijk zijn.Bijna 13 km tegen meer dan 10% gemiddeld, daar kan je gemakkelijk enkele minuten op verliezen.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Nee, dan begrijp je me verkeerd. Fit zijn is het belangrijkste uiteraard. Maar Ruud is dat sowieso niet gebleken, dus een plek bij de laatste zoveel kon ie vergeten. Maar wanneer hij wél helemaal fit zou zijn en wél wat meer wedstrijdritme zou hebben en dus wel in aanmerking kwam voor een plekje, dan vind ik persoonlijk dat hij te groot is om op de bank plaats te nemen. Wanneer Ruud een volledig topseizoen had gedraaid zou hij direct in de basis moeten spelen, en had van Persie plek moeten maken en mogen verhuizen naar de flank.

Ook al zou van Nistelrooij fit zijn, hij is ook ouder geworden, en lichtelijk op zijn retour. Op dit moment is van Persie het beste in de spits, dat kan echt een grote sensatie worden op het W.K. Persie zit op de top van zijn carrière met zijn leeftijd. Ruud niet meer. Daarnaast hebben we vrij veel mogelijkheden voorin en op het middenveld. Maar hierin zullen we van mening verschillen.

P-DawG schreef:
Omdat wielrennen een kutsport is?

Ik zal maar doen alsof ik dit niet gelezen heb!

P-DawG schreef:
(quote)
Ruud is ook gewoon fit en heeft beter gespeeld dan Klaas, het slaat dus gewoon nergens op. Aan een speler die fit is en slecht (of helemaal niet) presteert heb je niets. Dan heb ik liever een Ruud die op 80% procent zit maar wel presteert.
Huntelaar speelt dan ook bij een (voor hem) kutclub die een kutseizoen heeft gedraaid waarin hij te weinig kansen heeft gekregen. Uiteraard dwing je dit ook zelf af, maar het komt er op neer dat hij bij de verkeerde club speelt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:43 uur

geplaatst: vandaag om 03:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.