Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 30 mei 2010, 15:32 uur
Staan ze in de USA ook stil bij het WK voetbal?
Zij hebben zich tenslotte ook gekwalificeerd en doen mee met een goed team.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 15:48 uur
Melito schreef:
Ja zeker aandacht op televisie en vooral ook bij de Nike stores. Er hangen posters met o.a. Wesley Sneijder. Je kunt ook de volledige NL outfit kopen daar. Verbaasde mij nogal maar er is echt aandacht voor het WK voetbal daar en het leeft behoorlijk bij veel sportliefhebbers.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 15:49 uur
Ja enig overleg met hem gehad over BP maar we kwamen er niet uit.

0
geplaatst: 31 mei 2010, 17:46 uur
Opvallend verhaal over het bestaan van een opgevoerde fiets in het wielerpeloton:
Wielernieuws: RAI bewijst bestaan van 'opgevoerde' fiets - wielerupdate.nl
Geeft wel een andere dimensie aan het de term 'over een grote motor beschikken'...
Wielernieuws: RAI bewijst bestaan van 'opgevoerde' fiets - wielerupdate.nl
Geeft wel een andere dimensie aan het de term 'over een grote motor beschikken'...
0
Lukk0
geplaatst: 31 mei 2010, 18:28 uur
Zolang ze geen bewijs hebben is dit natuurlijk gewoon sensatiezucht. Wat een trieste bedoeling, eerst zeggen dat ze niemand willen beschuldigen en vervolgens schaamteloos laten zien dat Cancellera zijn hand verplaatst en dus een motor in zijn fiets zou hebben. De volgende heksenjacht lijkt te zijn begonnen...
En Valverde geschorst, zonder dat hij daadwerkelijk positief getest is. Omgekeerde gang van zaken hier?
En Valverde geschorst, zonder dat hij daadwerkelijk positief getest is. Omgekeerde gang van zaken hier?
0
geplaatst: 31 mei 2010, 18:33 uur
Het zou wel een stunt zijn zo'n motortje, maar het lijkt me wel onwaarschijnlijk want ik neem aan dat ze de fietsen controleren voor de start?
0
geplaatst: 31 mei 2010, 18:52 uur
Het lijkt mij ook een broodje-aap-verhaal, aan de andere kant is Davide Cassani een redelijk gewaardeerd wielercommentator en bovendien oud-prof, het lijkt me dat die niet zomaar allerlei geruchten de wereld in wil helpen...
0
geplaatst: 31 mei 2010, 19:23 uur
Als ik het goed begrijp is er dus een renner die met deze fiets in de Giro heeft gereden. Het zal me niet verbazen, aangezien het technisch mogelijk is. Echter zonder bewijs, geen zondebokken.
Datzelfde geld overigens voor mij met Valverde. Of publiceer de gehele lijst van Fuentes en schors ze allemaal, of kap met deze onzin.
Datzelfde geld overigens voor mij met Valverde. Of publiceer de gehele lijst van Fuentes en schors ze allemaal, of kap met deze onzin.
0
geplaatst: 1 juni 2010, 08:49 uur
Tja Valverde. Ik denk toch niet dat ze hem geschorst hebben zonder enig bewijs, de onderzoeken zijn toch al wel een tijdje bezig.
En over dat motortje is ook het laatste nog niet gezegd. Het is echt wel perfect mogelijk om dit te gebruiken in een fiets. 3 weken geleden heeft een goede vriend van mij ettelijke uren naast Johan Museeuw gefietst (1000km voor Kom op tegen kanker), en die sprak daar toen ook over (met ook een beschuldigende vinger richting Cancellara).
Blijkbaar zou de beklimming van de Muur door Boonen de snelste ooit geweest zijn... op die van Cancellara na natuurlijk, die nog een paar honderd meter voor Boonen aankwam. Men kan beginnen twijfelen aan het realisme daarvan.
Het is ook niet voor niets dat de UCI al een hele tijd terug expliciet het gebruik van "mechanische" doping vermeld heeft op de verboden lijst, en dat een 2 maanden geleden beslist geweest is om hierop te controleren tijdens de Tour de France. Waar rook is...
En over dat motortje is ook het laatste nog niet gezegd. Het is echt wel perfect mogelijk om dit te gebruiken in een fiets. 3 weken geleden heeft een goede vriend van mij ettelijke uren naast Johan Museeuw gefietst (1000km voor Kom op tegen kanker), en die sprak daar toen ook over (met ook een beschuldigende vinger richting Cancellara).
Blijkbaar zou de beklimming van de Muur door Boonen de snelste ooit geweest zijn... op die van Cancellara na natuurlijk, die nog een paar honderd meter voor Boonen aankwam. Men kan beginnen twijfelen aan het realisme daarvan.
Het is ook niet voor niets dat de UCI al een hele tijd terug expliciet het gebruik van "mechanische" doping vermeld heeft op de verboden lijst, en dat een 2 maanden geleden beslist geweest is om hierop te controleren tijdens de Tour de France. Waar rook is...
0
geplaatst: 1 juni 2010, 14:12 uur
Tjonge jonge, wat een gezeik weer. Even voor de duidelijkheid, er is nog niemand betrapt met zo'n motortje. Dus is het helemaal niet zeker dat er iemand mee in de Giro reed, zoals hierboven iemand al denkt.
Dat de UCI dit bij de dopinglijst doet is niet zo raar, die motortjes in fietsen kunnen al 6 jaar worden weggewerkt. Je kan ze gewoon bij normale bedrijven kopen, niks nieuws aan. Dus dat er wielrenners op fietsen zou heeel goed kunnen.
Maar daar irriteer ik me niet aan. Wel aan zo'n RAI, en museeuw. Cancellara is veel beter dan de rest (schoon of niet), en dus moet er maar weer iets verzonnen worden om hem zwart te maken.
Dat filmpje van de RAI met 'bewijs', is gewoon lachwekkend. Ik snap dat als je zelf niet fietst het nog wel geloofwaardig overkomt. Maar wat je in het fimpje ziet is dat Fabian schakelt, niet zo raar als je versnelt.
Als ze er mee fietsen is dit tenminste makkelijk te controleren.
Edit: Wacht even, ik zie dat in het bericht van de link van Titmeister ze begrijpend lezen moeilijk vinden. Ik geloofde dat bericht, maar even op youtube zoeken, en je ziet dat het filmpje wat zogenaamd van de RAI is, helemaal niet van de RAI is. Gelukkig maar, had een beetje triest geweest.
Dat de UCI dit bij de dopinglijst doet is niet zo raar, die motortjes in fietsen kunnen al 6 jaar worden weggewerkt. Je kan ze gewoon bij normale bedrijven kopen, niks nieuws aan. Dus dat er wielrenners op fietsen zou heeel goed kunnen.
Maar daar irriteer ik me niet aan. Wel aan zo'n RAI, en museeuw. Cancellara is veel beter dan de rest (schoon of niet), en dus moet er maar weer iets verzonnen worden om hem zwart te maken.
Dat filmpje van de RAI met 'bewijs', is gewoon lachwekkend. Ik snap dat als je zelf niet fietst het nog wel geloofwaardig overkomt. Maar wat je in het fimpje ziet is dat Fabian schakelt, niet zo raar als je versnelt.
Als ze er mee fietsen is dit tenminste makkelijk te controleren.
Edit: Wacht even, ik zie dat in het bericht van de link van Titmeister ze begrijpend lezen moeilijk vinden. Ik geloofde dat bericht, maar even op youtube zoeken, en je ziet dat het filmpje wat zogenaamd van de RAI is, helemaal niet van de RAI is. Gelukkig maar, had een beetje triest geweest.
0
geplaatst: 1 juni 2010, 14:50 uur
Bennie McCarthy niet geselecteerd voor het WK.
Hij is afgevallen ......... omdat ie te zwaar is.
Wat wil die coach nou?
Hij is afgevallen ......... omdat ie te zwaar is.
Wat wil die coach nou?
0
geplaatst: 1 juni 2010, 18:00 uur
Waar hij de handen neerlegt zitten geen versnellingen. Maar dat is vast lastig te begrijpen..
0
geplaatst: 1 juni 2010, 20:48 uur
Ook de manier waarop hij demareerde bij Parijs-Roubaix was behoorlijk vreemd. Je merkt helemaal nergens aan hem dat hij versnelt, terwijl de rest niet kan volgen. Op dat moment doet hij iets aan zijn stuur op een plek waar zijn versnellingen niet zitten. De versnelling op De Muur was heel indrukwekkend, misschien iets te indrukwekkend. En ook toen was het zo dat Cancellara uit het niets, zonder zichtbare inspanning demareerde.
Bewijzen zijn het niet, maar het maakt het verhaal over mechanische doping wel iets geloofwaardiger. Maar als ik het goed begrepen heb, wist de UCI al van deze fietsen en zijn er daarom bij de Tour extra scherpe controles op de fietsen.
Bewijzen zijn het niet, maar het maakt het verhaal over mechanische doping wel iets geloofwaardiger. Maar als ik het goed begrepen heb, wist de UCI al van deze fietsen en zijn er daarom bij de Tour extra scherpe controles op de fietsen.
0
skyline
geplaatst: 1 juni 2010, 21:24 uur
Soderling beats Federer 
Nobody beats Robin Soderling fifteen times in a row, I guess.

Nobody beats Robin Soderling fifteen times in a row, I guess.
0
boomkat
geplaatst: 1 juni 2010, 22:33 uur
Mja mja toch wel lekker hoor, zo'n pot vlak voor het WK. Voetballen kunnen ze wel.
0
geplaatst: 1 juni 2010, 22:55 uur
Ja netjes van NL! Ik vond Ghana ook niet al te best, maar goed het is wel oefenwedstrijdje natuurlijk. Oefenpot of niet, die keeper van Ghana was wel een grabbelaar van de bovenste plank.
0
geplaatst: 1 juni 2010, 23:19 uur
Thomzic schreef:
Waar hij de handen neerlegt zitten geen versnellingen. Maar dat is vast lastig te begrijpen..
(quote)
Ik wil niet bijdehand gaan doen, maar jij weet hoe je met een SRAM Red schakelt? Dat zal wel niet, maar leg mij is uit waar hij zijn vingers neerlegt waar geen versnellingen zitten. Ik ben heel benieuwd.
0
geplaatst: 1 juni 2010, 23:39 uur
Doe dan ook niet bijdehand...
Overigens: 'we' kunnen misschien wel aardig aanvallen, maar die 2-1 was natuurlijk lachwekkend
Overigens: 'we' kunnen misschien wel aardig aanvallen, maar die 2-1 was natuurlijk lachwekkend

0
geplaatst: 1 juni 2010, 23:48 uur
Paap_Floyd schreef:
(
(
Ach gossie toch, vervelend he. Als hij zegt dat die zwitser z'n vingers op plekken heeft waar je niet kan schakelen mag ik toch wel vragen of hij weet hoe het systeem werkt? Oftewel of hij wel weet waar ie z'n vinger wel moet houden. Of is dat zo raar soms?
0
geplaatst: 1 juni 2010, 23:51 uur
Kennelijk weet je zelf het best hoe het systeem werkt, dus hoef je niks te vragen.
0
geplaatst: 1 juni 2010, 23:55 uur
Ik kan ook zeggen dat ie onzin lult, ja. Maar door het te vragen kan die zelf even opzoeken hoe het werkt en zien dat z'n opmerking nergens op slaat. Daarbij dacht ik dat ie mss zelf ook wielrent en dus wel degelijk weet hoe het werkt en hij dus alsnog zag dat hij z'n vingers ergens houd waar het niet hoort. Dan was ik daar erg benieuwd naar. Vandaar ook de vraag hè.
Zo duidelijk.
Zo duidelijk.
0
geplaatst: 2 juni 2010, 08:27 uur
Leuk toontje Hankie, lekker constructief!

Schakelen doe je met de rem en het zwart hendeltje evenwijdig aan de rem. Als je zwaarder wil schakelen duw je het hendeltje naar binnen, als je lichter wil schakelen zowel de rem als het hendeltje.
Het lijkt (!) dat Cancellara eerder iets induwt onderaan het grijze gedeelte van de handvaten. Echt duidelijk is dit echter niet te zien op de beelden, dus ik zou er ook geen verregaande conclusies willen aan vasthangen.
Feit (!) is echter wel dat zowel de demarrage op de muur, als de demarrage tijdens Parijs-Roubaix, heel onnatuurlijk overkomen. Als je van een Boonen (waarschijnlijk én van de 5 beste renners ooit voor het vlaamse werk, en in bloedvorm) zo wegrijdt op de muur, zonder enige zichtbare inspanning, zonder op de trappers te moeten gaan lopen, dan vind ik dat verdacht. Altijd gevonden trouwens, niet nu alleen met die motortjesverhalen.
Verder toch nog even toevoegen dat dinsdag na Parijs-Roubaix, Cancellara in het ziekenhuis is opgenomen. Zijn bloed was zo dik geworden dat hij allerlei problemen kreeg. Ook niet echt normaal lijkt mij.

Schakelen doe je met de rem en het zwart hendeltje evenwijdig aan de rem. Als je zwaarder wil schakelen duw je het hendeltje naar binnen, als je lichter wil schakelen zowel de rem als het hendeltje.
Het lijkt (!) dat Cancellara eerder iets induwt onderaan het grijze gedeelte van de handvaten. Echt duidelijk is dit echter niet te zien op de beelden, dus ik zou er ook geen verregaande conclusies willen aan vasthangen.
Feit (!) is echter wel dat zowel de demarrage op de muur, als de demarrage tijdens Parijs-Roubaix, heel onnatuurlijk overkomen. Als je van een Boonen (waarschijnlijk én van de 5 beste renners ooit voor het vlaamse werk, en in bloedvorm) zo wegrijdt op de muur, zonder enige zichtbare inspanning, zonder op de trappers te moeten gaan lopen, dan vind ik dat verdacht. Altijd gevonden trouwens, niet nu alleen met die motortjesverhalen.
Verder toch nog even toevoegen dat dinsdag na Parijs-Roubaix, Cancellara in het ziekenhuis is opgenomen. Zijn bloed was zo dik geworden dat hij allerlei problemen kreeg. Ook niet echt normaal lijkt mij.
0
geplaatst: 2 juni 2010, 08:29 uur
Edit: mijn uitleg over schakelen is voor achteraan te schakelen (rechts op het stuur). Om vooraan te schakelen, is het hendeltje + rem nodig om zwaarder te schakelen, en alleen hendel om lichter te schakelen.
0
geplaatst: 2 juni 2010, 10:48 uur
Dat ik zo'n toon aansla is omdat mensen er al vanuit gaan dat het al zo is en je daar dan geen kritiek op mag geven.
De sram groep waar Cancellara mee fietst schakelt niet zoals de shimano groep. Echt belangrijk is dat niet, echter het hendeltje gaat minimaal naar buiten in vergelijking met shimano, dus dat zal je moeilijk op het beeld zien. Toch zie je dat hendeltje, voor mij is dat genoeg om te zien dat hij opschakelt.
Dat de versnellingen er onnatuurlijk uitzien ben ik met je eens. Maar vergeet niet hoeveel watt cancellara kan wegtrappen, zowel zijn max wattage als zijn gemiddelde wattage op z'n omslagpunt is fenomenaal. Bij PR wordt er alles behalve doorgereden, het valt zelfs stil op het moment dat hij wegrijd. Als je het WK tijdrit ziet dan is dat toch ook ontzettend onnatuurlijk, vond ik dan. Maar zo'n motor past niet in een tijdritfiets. Die demarrage op de muur vind ik dan nog het meest vreemd over komen. Ik heb dus ook wel m'n twijfels. Maar het is, zoals altijd in het wielrennen, weer heel veel speculeren en beschuldigen zonder bewijs.
Dat bericht van het ziekenhuis vind ik dan wel interresant, maar kan ik niet zo snel vinden.
Nou goed, ik ga het er niet meer over hebben.
De sram groep waar Cancellara mee fietst schakelt niet zoals de shimano groep. Echt belangrijk is dat niet, echter het hendeltje gaat minimaal naar buiten in vergelijking met shimano, dus dat zal je moeilijk op het beeld zien. Toch zie je dat hendeltje, voor mij is dat genoeg om te zien dat hij opschakelt.
Dat de versnellingen er onnatuurlijk uitzien ben ik met je eens. Maar vergeet niet hoeveel watt cancellara kan wegtrappen, zowel zijn max wattage als zijn gemiddelde wattage op z'n omslagpunt is fenomenaal. Bij PR wordt er alles behalve doorgereden, het valt zelfs stil op het moment dat hij wegrijd. Als je het WK tijdrit ziet dan is dat toch ook ontzettend onnatuurlijk, vond ik dan. Maar zo'n motor past niet in een tijdritfiets. Die demarrage op de muur vind ik dan nog het meest vreemd over komen. Ik heb dus ook wel m'n twijfels. Maar het is, zoals altijd in het wielrennen, weer heel veel speculeren en beschuldigen zonder bewijs.
Dat bericht van het ziekenhuis vind ik dan wel interresant, maar kan ik niet zo snel vinden.
Nou goed, ik ga het er niet meer over hebben.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.