Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juni 2010, 13:04 uur
Nee, want een WK hangt van meer af dan al die dingen, en bovendien zijn er scenario's dat Spanje/Brazilië een slechte dag heeft of veel geblesseerden. Vorm en geluk worden weleens onderschat heb ik het idee.
0
speranza
geplaatst: 6 juni 2010, 13:07 uur
Als ik zie hoe Giovanni van Bronckhorst angstig terugloopt voor een aanvaller die zich niet kan meten met de top van de Jupiler League moet ik er niet aan denken als hij Lionel Messi of Cristiano Ronaldo moet afstoppen. Die draaien hem slaapwandelend nog helemaal dol.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 13:14 uur
FlyLo schreef:
Waarom wel? Er zijn meer dan genoeg teams die meer kwaliteit hebben en meer samenspel en teamgeest vertonen.
De slappe verdediging en het teveel aan ego's zal Oranje de das omdoen.
(quote)
Waarom wel? Er zijn meer dan genoeg teams die meer kwaliteit hebben en meer samenspel en teamgeest vertonen.
De slappe verdediging en het teveel aan ego's zal Oranje de das omdoen.
Volgens mij valt het met de ego's juist wel mee bij Oranje. Niet meer dan bij andere landen in ieder geval. Als je ziet hoe een van Persie de bal aflegt, als hij ook zelf kan schieten. Dat soort dingen.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 13:14 uur
0
speranza
geplaatst: 6 juni 2010, 13:16 uur
Als jij de keiharde realiteit niet onder ogen wil zien kan ik daar ook niets meer aan doen.
0
speranza
geplaatst: 6 juni 2010, 13:17 uur
'Benitez nieuwe trainer Inter'
MILAAN - Rafael Benitez volgt José Mourinho op als coach van Internazionale. Inter-president Massimo Moratti heeft dat bevestigd tegenover de Italiaanse sportkrant Corriere dello Sport. Benitez vertrok vorige week bij Liverpool en zou voor drie jaar tekenen in Milaan, tegen een jaarsalaris van 5,5 miljoen euro. De Spanjaard wordt volgens Moratti maandag gepresenteerd.
De krant meldt verder dat Javier Mascherano en Dirk Kuyt hun trainer weleens zouden kunnen volgen naar Italië. Ook in Engeland wordt geschreven over een transfer van de Argentijnse middenvelder. "Ik weet niet waar ik volgend seizoen speel. Wat ik wel weet, is dat ik drie geweldige jaren heb gehad met Benitez bij Liverpool", aldus Mascherano in de Daily Mail.
Bron: De Telegraaf
MILAAN - Rafael Benitez volgt José Mourinho op als coach van Internazionale. Inter-president Massimo Moratti heeft dat bevestigd tegenover de Italiaanse sportkrant Corriere dello Sport. Benitez vertrok vorige week bij Liverpool en zou voor drie jaar tekenen in Milaan, tegen een jaarsalaris van 5,5 miljoen euro. De Spanjaard wordt volgens Moratti maandag gepresenteerd.
De krant meldt verder dat Javier Mascherano en Dirk Kuyt hun trainer weleens zouden kunnen volgen naar Italië. Ook in Engeland wordt geschreven over een transfer van de Argentijnse middenvelder. "Ik weet niet waar ik volgend seizoen speel. Wat ik wel weet, is dat ik drie geweldige jaren heb gehad met Benitez bij Liverpool", aldus Mascherano in de Daily Mail.
Bron: De Telegraaf
0
geplaatst: 6 juni 2010, 13:38 uur
speranza schreef:
Als jij de keiharde realiteit niet onder ogen wil zien kan ik daar ook niets meer aan doen.
Wat een onzin. Als jij ontkent dat er in de Nederlandsche selectie niet genoeg kwaliteit zit om bij de top te horen op dit WK, dan weet ik het ook niet meer. Ja Brazillie en Spanje hebben dan wel meer kans, maar Nederland kan (samen met landen als Engeland, Duitsland enzovoorts) gewoon verrassen op het Wk.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 13:40 uur
Voorhoede en middenveld is inderdaad wereldklasse, maar de verdediging lijkt me moeilijk een uitspraak over te doen. Op momenten is dat echt van het niveau Nieuw Zeeland, al kunnen ze ook zeer solide zijn.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 13:43 uur
speranza schreef:
Wacht maar af, de bal is rond - aan het einde van de wedstrijd is het resultaat bekend en tot nu toe kan Brazilië me niet echt imponeren.
Dit Oranje heeft bij de EK de sof meegemaakt van Frankrijk én Italë op te rollen in de poule en vervolgens de boot in te gaan tegen Rusland.
Onderschatting zal er niet in zitten - Oranje is veel meer dan 2 jaar geleden een team, waarin de spelers bereid zijn om ervoor te gaan - even de ego's opzij zetten - en gezamenlijk "het ijzer te smeden als het heet is".
Hoever Oranje komt - beats me, dat kan ver zijn, maar het hangt van veel radertjes af; en helaas is Robben één van die radertjes, de menatale veerkracht van het team is een tweede. Maar kansloos tegen Spanje, Italië, Brazilië en Argentinië? Daarop zeg ik bij voorbaat nee - de wedstrijd moet eerst nog gespeeld worden.
Vooraf had ik die snordragende Italiaanse ook geen kans gegeven om Roland Garros te winnen, had ik gedacht aan powerwoman Venus.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 13:52 uur
Bedorvenkebab schreef:
Nee, want een WK hangt van meer af dan al die dingen, en bovendien zijn er scenario's dat Spanje/Brazilië een slechte dag heeft of veel geblesseerden. Vorm en geluk worden weleens onderschat heb ik het idee.
Ik heb recent nog gelezen hoe zelden (lees: zo goed als nooit) een land dat niet tot de topfavorieten gerekend wordt, toch kampioen wordt.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 13:57 uur
FlyLo schreef:
Ik heb recent nog gelezen hoe zelden (lees: zo goed als nooit) een land dat niet tot de topfavorieten gerekend wordt, toch kampioen wordt.
(quote)
Op het E.K. gebeurt het vrij vaak. Op W.K.'s minder, maar Italië was 4 jaar geleden ook geen topfavoriet, kan ik me herinneren. Frankrijk ook niet, terwijl ze door strafschoppen geen kampioen werden.
Daarnaast zeggen zulke statistieken niet zoveel.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 13:59 uur
speranza schreef:
Wat een gezeik. Ik zou niet weten waarom Oranje kansloos zou zijn tegen bijv. Spanje. Daar komt bij dat Spanje nog nooit goed heeft gepresteerd op een W.K, maar goed, daarnet zei ik nog dat zulke statistieken niet zoveel zeggen voor het komende W.K.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 14:00 uur
FlyLo schreef:
Leuk en waardevol, die info zonder bron!
Uit het lijstje onverwachte kampioenen: Gerrie Knetemann, Joop Zoetemelk, Arie Luyendijk, Denemarken, Griekenland, Engeland, Tsjechoslowakije, West-Duitsland, Frankrijk
Blijf vooral lezen, want wie leest, verrijkt zijn geest

0
geplaatst: 6 juni 2010, 14:03 uur
Voor het E.K. van 2 jaar geleden was Spanje ook ver van topfavoriet (ik weet nog dat ik als enige in een poule van 30 man Spanje als kampioen had) Spanje groeide pas in het toernooi zelf.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 14:07 uur
Mjuman schreef:
Uit het lijstje onverwachte kampioenen: Gerrie Knetemann, Joop Zoetemelk, Arie Luyendijk, Denemarken, Griekenland, Engeland, Tsjechoslowakije, West-Duitsland, Frankrijk
(quote)
Ik heb het over WK-overwinningen in een relevante periode (maw laatste 30-40 jaar).
Ik had het trouwens gelezen op goal.com (niet bepaald een betrouwbare website maar over ex-kampioenen valt weinig te verzinnen).
Kijk ook gewoon naar dit lijstje winnaars: FIFA World Cup - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Stuk voor stuk toplanden die telkens een geweldige generatie voetballers hadden in alle rangen. Met als enige relatief grote uitzondering Uruguay.
0
boomkat
geplaatst: 6 juni 2010, 14:13 uur
Lekker boeiend. Met Robben was NL gewoon the mann. Spain, Brazil we konden ze zeker aan. Altijd dat gezeik. Maarja nu Robben out is kan dat natuurlijk niet meer bewezen worden en aangezien dat de enige manier is om de zeikerds de mond te snoeren - zeer spijtig. Misschien wel meer dan het winnen van WK zelf.
Wij zijn de beste!
Wij zijn de beste!
0
geplaatst: 6 juni 2010, 14:13 uur
Uiteraard zijn het toplanden die de titels winnen. Maar Nederland is qua voetbal ook een topland. Daarnaast is het moeilijk na te gaan welke teams topfavoriet waren en niet. Ik weet in ieder geval dat Italië géén topfavoriet was 4 jaar geleden. Vergelijkbaar met Oranje nu.
0
boomkat
geplaatst: 6 juni 2010, 14:15 uur
Tuurlijk! Naomi = Spain en FlyLo = Bels
. Weg objectiviteit.
. Weg objectiviteit.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 14:23 uur
Dat is bij jou stukken beter inderdaad
. Verder dan wat ongenuanceerd gebrul kom jij dan ook niet. Geeft niet, je gebrekkige inzicht heb ik nu wel geaccepteerd maar ga nou niet lukraak stomme dingen lopen roepen.
. Verder dan wat ongenuanceerd gebrul kom jij dan ook niet. Geeft niet, je gebrekkige inzicht heb ik nu wel geaccepteerd maar ga nou niet lukraak stomme dingen lopen roepen.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 14:26 uur

Nederland mag toch gewoon blij zijn als ze tot de kwartfinale komen en dan met klein verschil verliezen van Brazilië? Zo werelds is het elftal van V. Marwijk nou ook weer niet, met - ik ga er van uit dat Robben het niet haalt - slechts drie spelers van wereldklasse. En als puntje bij het paaltje komt, hebben landen als Duitsland, Brazilie, Spanje en Italië etc. de echte winnaarsmentaliteit waar het bij Nederland vaak aan ontbreekt.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 14:30 uur
boomkat schreef:
Lekker boeiend. Met Robben was NL gewoon the mann. Spain, Brazil we konden ze zeker aan. Altijd dat gezeik. Maarja nu Robben out is kan dat natuurlijk niet meer bewezen worden en aangezien dat de enige manier is om de zeikerds de mond te snoeren - zeer spijtig. Misschien wel meer dan het winnen van WK zelf.
Wij zijn de beste!
Wij zijn de beste!
Onzin over de hele lijn maar dat weet je zelf denk ik ook wel.
Hier dan een reactie van een echte Nederlander die het wat objectiever ziet dan jou:
Rhythm & Poetry schreef:

Nederland mag toch gewoon blij zijn als ze tot de kwartfinale komen en dan met klein verschil verliezen van Brazilië? Zo werelds is het elftal van V. Marwijk nou ook weer niet, met - ik ga er van uit dat Robben het niet haalt - slechts drie spelers van wereldklasse. En als puntje bij het paaltje komt, hebben landen als Duitsland, Brazilie, Spanje en Italië etc. de echte winnaarsmentaliteit waar het bij Nederland vaak aan ontbreekt.

0
boomkat
geplaatst: 6 juni 2010, 14:31 uur
Naomi, Naomi, mijn mede-feyenoorder, niet meteen zo persoonlijk! Ik mag jou wel, maar ik constateer iets (geen verwijt!). We zijn mensen en mensen zijn subjectief. Alleen moet je je wel bij de feiten en dat is dat Oranje met Robben wereldkampioen wordt. Heel makkelijk allemaal.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 14:33 uur
boomkat schreef:
Naomi, Naomi, mijn mede-feyenoorder, niet meteen zo persoonlijk! Ik mag jou wel, maar ik constateer iets (geen verwijt!). We zijn mensen en mensen zijn subjectief. Alleen moet je je wel bij de feiten en dat is dat Oranje met Robben wereldkampioen wordt. Heel makkelijk allemaal.
Mijn reactie was dan ook niet geheel serieus, gebruik van een emoticon was misschien wel wenselijk geweest
. Ik vraag me alleen af waarom de objectiviteit verloren zou gaan door mijn aanwezigheid t.o.v. anderen?
0
geplaatst: 6 juni 2010, 14:34 uur
Ik vind Spanje echt niet beter dan Nederland. Op het vorige EK was Nederland beter alleen hadden ze tegen Rusland helaas een off-day. Spanje wordt overrated imho. Ik zie ze ook zeker geen wereldkampioen worden. Als het even meezit worden ze er in de 1/8 finales al uitgewipt. Adios 

0
boomkat
geplaatst: 6 juni 2010, 14:36 uur
Winnaarsmentaliteit? Als Suarez een heel elftal (Ajax) bij de hand kan pakken dan moeten onze 'out of this planet super mega' vedettes Persie, Sneijder, Robben en Bommel de rest van de grijze Oranje muizen zeker op sleeptouw kunnen nemen. Wat die wel allemaal niet beslist hebben het afgelopen (Persie anderhalf) jaar. Winnaarsmentaliteit pur sang.
Maar nogmaals, dit kan dus allemaal de prullenmand in (zonder Robben). Tegen Brazil (kwart), Engeland (halve) en Spain (finale) 100% nodig. Woorden kunnen jullie toch niet overtuigen.
Maar nogmaals, dit kan dus allemaal de prullenmand in (zonder Robben). Tegen Brazil (kwart), Engeland (halve) en Spain (finale) 100% nodig. Woorden kunnen jullie toch niet overtuigen.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 14:37 uur
Op papier is Spanje beter maar daarbuiten zie ik ook geen reden om aan te nemen dat ze echt wereldkampioen worden. Ik zie elke wedstrijd van Spanje helemaal, en zo impressive zijn ze niet (op het EK ook niet hoor). Kanttekening is wel dat Nederland op het moment dat ze moeten winnen niet winnen. Ze pieken veel te vroeg.
Ik schat de kansen van Spanje wel hoger in, omdat elke linie wereldklasse is, en er op de bank ook nog echte wereldtop spelers zitten, dat mis ik bij Oranje. Mijn grote kanshebbers zijn Brazilie of Engeland, met als grote outsider Portugal. Nederland met Robben en een verdediging die boven zichzelf uitstijgt geef ik dan ook wel een klein kansje.
Ik schat de kansen van Spanje wel hoger in, omdat elke linie wereldklasse is, en er op de bank ook nog echte wereldtop spelers zitten, dat mis ik bij Oranje. Mijn grote kanshebbers zijn Brazilie of Engeland, met als grote outsider Portugal. Nederland met Robben en een verdediging die boven zichzelf uitstijgt geef ik dan ook wel een klein kansje.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 14:50 uur
Ok, ik ben overtuigd. Word @ Boomkat. En Robben komt gewoon terug in de kwartfinale, en raakt in de finale geblesseerd door het winnende doelpunt te maken met een hakbal.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 15:12 uur
Rhythm & Poetry schreef:

En als puntje bij het paaltje komt, hebben landen als Duitsland, Brazilie, Spanje en Italië etc. de echte winnaarsmentaliteit waar het bij Nederland vaak aan ontbreekt.

En als puntje bij het paaltje komt, hebben landen als Duitsland, Brazilie, Spanje en Italië etc. de echte winnaarsmentaliteit waar het bij Nederland vaak aan ontbreekt.
Haal Spanje maar weg uit dat lijstje.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.