MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Naomi Watts schreef:
Op papier is Spanje beter ....
Maar zelfs in Afrika spelen ze op gras.

rayman schreef:
(quote)
Maar zelfs in Afrika spelen ze op gras.

Marko

Kwestie van wie het laatst lacht hoop ik..
Nicolage Rico schreef:

Haal Spanje maar weg uit dat lijstje.

Gebaseerd op? Ik gok op lucht. En dat zal wel een lucky guess worden van mij.

Marko
Gebaseerd op het feit dat Spanje in het verleden op een wereldkampioenschap in principe nooit verder is gekomen dan de kwartfinales, ondanks dat ze vaak een prachtig team neerzetten.

Zorin
Nadal - Söderling....

speranza
Daar had ik zo veel van verwacht. Heel jammer inderdaad.

Naomi Watts schreef:
Kwestie van wie het laatst lacht hoop ik..
(quote)

Gebaseerd op? Ik gok op lucht. En dat zal wel een lucky guess worden van mij.

Wel goed lezen, Naomi. Spanje laat het altijd afweten op het W.K. Dus waar komt die winnaarsmentaliteit opeens vandaan?

Spanje heeft hetzelfde syndroom als Nederland; op de beslissende momenten laten ze het afweten.

speranza
Wat hebben de prestaties in het verleden op een WK met de huidige kansen van deze Europees kampioen te maken? Helemaal niets!

speranza schreef:
Wat hebben de prestaties in het verleden op een WK met de huidige kansen van deze Europees kampioen te maken? Helemaal niets!

Pffff, speranza, weet je wel waar het over gaat? Pak die bril er eens rustig bij en lees.

Er werd gezegd dat Nederland het altijd af laten weten op winnaarsmentaliteit ten op zichte van een aantal landen, waaronder Spanje. Spanje laat het ook altijd afweten op winnaarsmentaliteit.

boomkat
Weer Tottenhamse interesse voor hamster. 100% doen als ik hem was. Geweldige club, nog steeds heel veel uitstraling en de beste squad sinds tijden. Komend seizoen ook nog eens CL!!

Wees niet verbaasd over Oranje als eenmaal de kwartfinale is gehaald - alle signalen uit het team duiden op een grotere mentale rijpheid dan 2 jaar geleden. Als de rijen gesloten blijven, de ego's opgeborgen en de focus er is, kan veel.

Zorin schreef:
Nadal - Söderling....

Goed voor het tennis dat Nadal weer in de buurt komt van zijn niveau van een paar jaar terug. Saaie finale.

Nou ja, gun de koning zijn kroon.

Koning Nadal

Mjuman schreef:
Wees niet verbaasd over Oranje als eenmaal de kwartfinale is gehaald - alle signalen uit het team duiden op een grotere mentale rijpheid dan 2 jaar geleden. Als de rijen gesloten blijven, de ego's opgeborgen en de focus er is, kan veel.

Eens. Volgens mij is de sfeer in de groep buitengewoon goed.

Daarnaast moet dit hét toernooi zijn van deze generatie. De topspelers hebben de perfecte leeftijd.

Rafael Nadal was fantastisch.

Marko schreef:
Gebaseerd op het feit dat Spanje in het verleden op een wereldkampioenschap in principe nooit verder is gekomen dan de kwartfinales, ondanks dat ze vaak een prachtig team neerzetten.

Ik vind het altijd zo onzinnig om naar het verleden te kijken, het elftal is gewoon weer totaal anders als dat het in het verleden was.

Nicolage Rico schreef:

Wel goed lezen, Naomi. Spanje laat het altijd afweten op het W.K. Dus waar komt die winnaarsmentaliteit opeens vandaan?

Heeft meer te maken met de vereniging tussen de Basken, Spanjaarden en Catalanen. Heeft nooit echt gescheeld aan mentaliteit, meer door de politieke spanningen binnen de spelersgroep.

Al zijn het wel mooi weer voetballers, dat oogt flegmatiek maar dat zijn ze niet hoor. Nu zijn ze alle 23 trots om voor Spanje te spelen. Maar dat over het verleden riepen ze vorig EK ook over Spanje, op zich heeft het verleden er ook niet veel mee te maken (zoals R&P ook al aangeeft). Geen reële maatstaf.
Spanje heeft hetzelfde syndroom als Nederland; op de beslissende momenten laten ze het afweten.

Eens.

Naomi Watts schreef:

Heeft meer te maken met de vereniging tussen de Basken, Spanjaarden en Catalanen. Heeft nooit echt gescheeld aan mentaliteit, meer door de politieke spanningen binnen de spelersgroep.

Tuurlijk. En bij Nederland had het in bijv. 1990 te maken met een slechte sfeer in de groep. En in 1974 verloren ze de finale wegens rare dingen in en om een zwembad. En in 2008 verloor Nederland door de perikelen rondom Bouhlarouz. Zo valt er altijd wel iets weg te relativeren. Maar goed, je geeft zelf ook al aan dat je het eens bent. Het op beslissende momenten af laten weten, heeft met mentaliteit te maken.
[/quote]

Al zijn het wel mooi weer voetballers, dat oogt flegmatiek maar dat zijn ze niet hoor. Nu zijn ze alle 23 trots om voor Spanje te spelen. Maar dat over het verleden riepen ze vorig EK ook over Spanje, op zich heeft het verleden er ook niet veel mee te maken (zoals R&P ook al aangeeft). Geen reële maatstaf.

Klopt, dat is ook geen reële maatstaf, maar iemand haalde een lijstje met landen erbij die een winnaarsmentaliteit hebben. Spanje hoort daar wmb niet bij.

skyline
Wat een ongelofelijke woesteling, die Nadal!
Terecht de nummer één in de wereld.
En Sampras' record als langst heersende nummer een van de wereld stands.

Nicolage Rico schreef:

Klopt, dat is ook geen reële maatstaf, maar iemand haalde een lijstje met landen erbij die een winnaarsmentaliteit hebben. Spanje hoort daar wmb niet bij.

Daar heb je gelijk in, die hebben geen spelers die op basis van fysieke inzet de wedstrijd naar zich toe kunne ntrekken. Dan begreep ik je verkeerd, mijn excuses voor mij wat defensieve reactie. Je mening is sterk gefundeerd . Nederland beschikt dan ook wel over winnaarsmentaliteit met de Jong, Bommel, Kuyt.

Het zou me verbazen als Spanje ver zou komen op het WK eerlijk gezegd. Ik vrees dat ze er in de achtste finales al uitvliegen tegen Portugal (of wellicht Ivoorkust). Ik verwacht een wedstrijd a la Argentine - Brazilie op het WK90 (wie weet dat nog?). Brazilie de topfavoriet, veruit de beste ploeg en door een lullige counter (Caniggia...) uit het toernooi.

Denk wel dat het EK een uitschieter naar boven was: Spanje speelt bijna altijd een fantastische poulefase en daarna is het snel over...

Marko
Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Ik vind het altijd zo onzinnig om naar het verleden te kijken, het elftal is gewoon weer totaal anders als dat het in het verleden was.

Ben ik met je eens hoor, ze staan in mijn voorspelling van dit jaar dan ook in de finale.

herman schreef:
Het zou me verbazen als Spanje ver zou komen op het WK eerlijk gezegd.

Mij ook hoor, op het EK twee jaar geleden waren ze ook niet geweldig. Ze worden ook nogal de hemel ingeprezen door het spelers materiaal, maar tien geweldige spelers en een collectief zijn twee verschillende dingen. Ik verwacht ook dat ze in de ahctste finale mogelijk aan het kortste eind trekken, de halve finale halen schat ik in als het maximale.

Daarbij heeft ieder team een vleugje geluk nodig. Alles moet op z'n plaats vallen. Spanje kan er in de 1/8 finales zomaar uitliggen, als ze Portugal treffen.

boomkat
Is dat eigenlijk een soort classico? Zoalsn NL-BE of NL-DE.

Over en uit voor Robben. Wat een aderlating.

Nicolage Rico schreef:
Over en uit voor Robben. Wat een aderlating.
Wat is je bron?

Hij zou juist op zijn Facebook gezegd hebben dat ie er maar 8 dagen uitligt. Niet dat dit betrouwbaar en waar hoeft te zijn.

boomkat
Please laat hem in de kwartfinale weer fit zijn!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:54 uur

geplaatst: vandaag om 13:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.