MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Joy4ever schreef:
(quote)
Wat is je bron?

Is meer frustratie.

VoetbalPrimeur - 'Zondag al duidelijkheid over blessure Robben'

Nog niet 100% zeker, maar volgens de NOS zal het nieuws niet goed zijn.

MJ_DA_MAN schreef:
Hij zou juist op zijn Facebook gezegd hebben dat ie er maar 8 dagen uitligt. Niet dat dit betrouwbaar en waar hoeft te zijn.

Dat lijkt me uiterst onbetrouwbaar. Daar mag hij zich helemaal niet over uitlaten, natuurlijk.

Tja, diezelfde NOS beweert inmiddels op Teletekstpagina 806 dat hij gewoon nog meekan naar het WK...

Op NOS Teletekst staat dat hij een klein scheurtje in de hamstring heeft opgelopen en dat de kans er is dat hij zich later aansluit.

Hij gaat in ieder geval mee naar Zuid-Afrika.

Go Arjen !!

Inderdaad. Boomkat, we worden Wereldkampioen.

Ik wilde de link net plaatsen.

Geweldig nieuws! Nog eventjes afwachten wanneer hij mee kan.

boomkat
. Wij zijn de beste!

Wel hopen dat hij op tijd fit is. Hij moet ook niet op halve krachten gaan voetballen...

boomkat

Deze pagina's ga ik bookmarken, dat wordt heerlijk quoten binnen een paar weken.

Waarom FlyLo?

boomkat
Gomes mag trouwens weer een Braziliaanse pot keepen . Laat het maar zien!

Nicolage Rico schreef:
Waarom FlyLo?

Je weet wel, NL dat er kansloos uit wordt geflikkerd door Brazilië. En dan kom ik het er even inwrijven om de voetjes terug op de grond te zetten.

Dat wordt dan ook heerlijk quoten mocht Nederland wel het WK winnen

FlyLo schreef:
(quote)

Je weet wel, NL dat er kansloos uit wordt geflikkerd door Brazilië. En dan kom ik het er even inwrijven om de voetjes terug op de grond te zetten.

Wel mee eens, die neiging krijg je wel naar dit hoogmoed. Ook de reden waarom ik vaak het land niet gun waar ik zelf woon. Erg jammer, maar veel supporters maken het er wel naar.

Al zijn er ook genoeg down to earth oranje supporters natuurlijk, die gun ik het wel. Helaas zorgt dat gedrag vaak wel voor afgunst, beetje de reden waarom iedereen graag Ajax op zijn bek ziet gaan .

boomkat schreef:
Is dat eigenlijk een soort classico? Zoalsn NL-BE of NL-DE.

Ja, al ligt NL-DE wel wat gevoeliger volgens mij. Maar dat is wel een classico ja.

Ojee een deel van de Nederlanders hebben gewoon goede hoop dat ze een kans maken op het WK. Wat een schande

Wat maakt het nou uit. Het is toch gewoon leuk voor de liefhebber en de supporter? Bovendien worden we gewoon wereldkampioen.

FlyLo schreef:
(quote)

Dat heb ik ook zo in ongeveer al mijn pools ingevuld...

Naomi Watts schreef:
Wel mee eens, die neiging krijg je wel naar dit hoogmoed. Ook de reden waarom ik vaak het land niet gun waar ik zelf woon. Erg jammer, maar veel supporters maken het er wel naar.

Onzin. De echte voetballiefhebbers zijn gewoon realistisch en tippen Oranje helemaal niet als kampioen. De helft van al die "Oranje-supporters" houden helemaal niet van voetbal, maar roepen maar wat. Die doen mee voor de gezelligheid. Kijk eens naar "de vraag van de dag". Volgens mij heeft niemand nog Nederland ingevuld als winnaar.

Mensen die overdreven negatief doen over het Nederlands Elftal (als Nederlanders zijnde) vind ik eigenlijk nog veel irritanter.

Ik wil deze week nog een paar pools invullen, nog niet gedaan namelijk. Welke pools zijn de leukste?

Nicolage Rico schreef:

Onzin. De echte voetballiefhebbers zijn gewoon realistisch en tippen Oranje helemaal niet als kampioen. De helft van al die "Oranje-supporters" houden helemaal niet van voetbal, maar roepen maar wat. Die doen mee voor de gezelligheid. Kijk eens naar "de vraag van de dag". Volgens mij heeft niemand nog Nederland ingevuld als winnaar.

Zit is dus net de posts te lezen van de niet voetballiefhebbers, maar bedankt voor de opheldering. Ik geef toch ook zelf aan dat er genoeg down to earth oranje supporters zijn .

Mensen die overdreven negatief doen over het Nederlands Elftal (als Nederlanders zijnde) vind ik eigenlijk nog veel irritanter.

Voor een Oranje supporter wel ja . Het lijkt me dat je mijn ergernis aan die hoogmoed verzetsstrijders dan ook wel kunt begrijpen. Of ik ben gewoon de bescheiden Feyenoord mentaliteit gewend, dat kan ook.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Als serieuze voetballiefhebber (wat een Elite term trouwens) kun je het Nederlands elftal ook gewoon tippen als wereldkampioen hoor. Want dit elftal is gewoon beter dan wat we de afgelopen WK's hebben gehad, en bij veel toplanden is er gewoon veel twijfel: Argentinië en Frankrijk hebben belachelijk slechte coaches, Duitsland mist veel spelers, Italië heeft een slechte voorbereiding gehad, en ook bij Brazillië kan je je afvragen hoe goed het nou echt is. Bij Spanje zal de verwachtingen en de druk hoger dan ooit zijn. Enzovoorts.

En Nederland? Daar gaat tot noch toe eigenlijk alles goed mee. Een wedstrijd als Brazillië-Nederland is totaal niet al een verloren zaak.

Edit: Je hebt natuurlijk wel gelijk over het gros, maar dit is gewoon een nationaal iets. En over het pessimistische valt ook wat te zeggen, ene Kieft bijvoorbeeld.

Tuurlijk mag je ze tippen als kampioen, en terecht maar dat is wel even iets anders dan jezelf al tot wereldkamioen en de beste rekenen. Ik weet het, die groep is wel veel kleiner.

In de wkpool (op wk.nl) hebben 4 van de 37 mensen (12 vd 49 hebben nog niet(s) (helemaal) ingevuld) Nederland als winnaar ingevuld.

Alle landen:
- 8x Spanje
- 8x Duitsland
- 6x Brazilië
- 4x Nederland
- 4x Engeland
- 3x Italië
- 2x Argentinië
- 1x Ivoorkust
- 1x Uruguay

Naomi Watts schreef:

Ja, we zullen het eens positief benaderen, vreselijk is dat. Gewoon lekker op z'n Hollands van tevoren al gaan azijnzeiken dat we er niets van kunnen en roemloos tenondergaan, dat is inderdaad veel beter.

Een middenweg is er ook natuurlijk. Als je loopt te bleren van wij zijn de beste, dan mag een supporter van een ander land je wel gunnen dat je op je bek gaat natuurlijk.

Kan me totaal niet voorstellen dat als iedereen dat in Italië, Kameroen of in Honduras zou roepen, dat ik me eraan zou ergeren. Het is een andere zaak met clubs, aangezien de competitie veel directer is. Het is toch leuk dat dit land van pessimistische azijnpissers naar overoptimistische "debielen" gaat, en dat allemaal omdat er in Zuid Afrika een paar jongens tegen een bal aan het trappen zijn?

Daar zit wat in, maar wat als jij als Nederlander in Italië woont en dat soort onzin van Italianen moet aanhoren?

Dat met voetbalclubs is inderdaad anders maar ik denk wel dat het door de Feyenoorder in mij komt dat ik nogal allergisch ben voor dit soort hoogmoed babbels.

O ik ben ook Feyenoorder hoor. Wacht eens even.

Als je al dit soort WK-onzin niet wilt aanhoren, tja dan heb je een probleem want je woont immers in Nederland. Dan ontkom je er gewoon niet aan. En wat ik al zei: Het hele land staat gewoon even op zijn kop. Als Italiaan zijnde mag je het natuurlijk hopen. Ik kan me aan heel veel dingen in dit land ergeren wat ik hier niet allemaal ga benoemen, maar dit is juist eigenlijk het enige waardoor een klein beetje dat nationalistische gevoel erin sluipt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:44 uur

geplaatst: vandaag om 15:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.