Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juni 2010, 00:00 uur
herman schreef:
Vind de Aussies best sympathiek, maar elk team met Bastian Schweinsteiger erin heeft mijn voorkeur. Verder vind ik het nog steeds jammer dat Michael Ballack niet meedoet... Geweldige speler.
Vind de Aussies best sympathiek, maar elk team met Bastian Schweinsteiger erin heeft mijn voorkeur. Verder vind ik het nog steeds jammer dat Michael Ballack niet meedoet... Geweldige speler.
Ik vind dat ook jammer. De grote vedettes moeten altijd meedoen op zulke toernooien, zeker notabene de aanvoerder van Duitsland.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 00:01 uur
trebremmit schreef:
Gewoon laten zoals het is en daarna nooit meer een wk in Zuid Afrika. Elk jaar in Engeland is wel een goed idee, die weten tenminste wat sfeer is met zingen inplaats van dat irritante getoeter.
Gewoon laten zoals het is en daarna nooit meer een wk in Zuid Afrika. Elk jaar in Engeland is wel een goed idee, die weten tenminste wat sfeer is met zingen inplaats van dat irritante getoeter.
@ Trebremmit: Noem het dan a.u.b. ook een Engelse Cup en geen Wereldkampioenschap. Niet kunnen begrijpen dat sfeer in Afrika misschien een andere betekenis heeft dan in Europa. Zucht.
@ Herman: Inderdaad. Leuk ook dat ik veel van het land terug zie in Wk er reportages, aangezien ik er zelf vorig jaar ook ben geweest. Erg positieve indruk ook van de mensen daar, en ik hoop dat ondanks die toeters mensen eens laten inzien dat Afrika ook op dit toneel kan organiseren.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 00:05 uur
De sfeer komt slecht over, laat ik het zo zeggen. Ook ik zie die gezellige Afrikanen vrolijk dansen en dat doet me goed. Maar je hoort hun liederen niet, je hoort de vrolijkheid niet en dat vind ik een groot gemis.
En de vuvuzela is echt niet typisch afrikaans, maar werd al tig jaar geleden gebruikt in Nederland en je ziet er op het wk iedereen mee blazen dus het is meer de hype van dit wk en niet van het land zuid-afrika.
En de vuvuzela is echt niet typisch afrikaans, maar werd al tig jaar geleden gebruikt in Nederland en je ziet er op het wk iedereen mee blazen dus het is meer de hype van dit wk en niet van het land zuid-afrika.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 00:08 uur
Bedorvenkebab schreef:
@ Trebremmit: Noem het dan a.u.b. ook een Engelse Cup en geen Wereldkampioenschap. Niet kunnen begrijpen dat sfeer in Afrika misschien een andere betekenis heeft dan in Europa. Zucht.
@ Herman: Inderdaad. Leuk ook dat ik veel van het land terug zie in Wk er reportages, aangezien ik er zelf vorig jaar ook ben geweest. Erg positieve indruk ook van de mensen daar, en ik hoop dat ondanks die toeters mensen eens laten inzien dat Afrika ook op dit toneel kan organiseren.
(quote)
Ik zie niet in wat sfeer heeft te maken met een oorverdovend lawaai en dat van Engeland was maar een geintje, niet alles zo serieus nemen. Ik gun die mensen best hun feestje daar maar ik vind het wel een irritant geluid, that's all.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 00:15 uur
De sfeer komt slecht over, laat ik het zo zeggen. Ook ik zie die gezellige Afrikanen vrolijk dansen en dat doet me goed. Maar je hoort hun liederen niet, je hoort de vrolijkheid niet en dat vind ik een groot gemis.
Kan ik me wel voorstellen hoor. Alleen beleef ik dat gewoon niet zo. De sfeer is daar dan ook goed (voor zover ik kan beoordelen). Dus ik hoor de Afrikanen misschien een stuk minder, maar vertrouw mij maar dat ze heel blij zijn.
O natuurlijk. Maar er moet ook geld in het laatje komen. Bovendien (met mijn wat beperkte kennis over de mensen daar) is het juist iets waar ze trots op zijn als Zuid Afrikaan zijnde. Het is toch wel iets wat onder hun veel aandacht heeft gekregen (nu helaas negatief), en iets wat ze aan de hele wereld kunnen laten horen. Als je het wat negatief bekijkt dan zijn alle zaken rond het WK een hype en niet "echt" van een land. Maar de Zuid Afrikanen zien de vuvuzela's toch als iets eigens, hoeveel feiten je er ook tegenaan gaat gooien, het is wel hun manier om het te vieren dit WK.
Ik zie niet in wat sfeer heeft te maken met een oorverdovend lawaai en dat van Engeland was maar een geintje, niet alles zo serieus nemen. Ik gun die mensen best hun feestje daar maar ik vind het wel een irritant geluid, that's all
Kan ik me ook voorstellen, maar ik ging meer in op de opmerking dat het in Engeland kon worden gehouden. Verder nu wel genoeg getypt over een toeter.
PS: Ik ben bloedserieus (No kempi)
0
geplaatst: 14 juni 2010, 07:55 uur
Voor liefhebbers raad ik dan een vuvuzela cd aan, eens kijken hoe hoog de waarderingsgraad komt te liggen, ik geef alvast 0,5*.
Het is toch onzin om iets dat in hoge mate irritatie oproept tijdens het WK-voetbal er maar in te houden omdat het nu eenmaal plaatselijke folklore is?
Ik bedank ook altijd beleefd voor het eten van bloederige producten of insecten als mij het lokaal wordt aangeboden, ieder zijn smaak.
Juichen, geroep, zelfs dweilorkesten maar ook zang, dans, kortom alles wat hoort bij 'normale' stadion geluiden (tot vuurwerk aan toe) is universeel, wordt door iedereen ook geaccepteerd.
Een geluid maken op een niveauhoogte waardoor iedereen geïrriteerd raakt wordt terecht niet geaccepteerd. Je kunt wel het geluid van een straaljager opnemen, dat geweldig versterken en door het stadion laten gaan: plaatselijke folklore!
Maar zo werkt dat natuurlijk niet. Gezien het niveau van alle wedstrijden (hoewel Duitsland gisteren dan een voldoende zou krijgen) zou je haast zeggen dat er een oorzakelijk verband is tussen het voetbalniveau en vuvuzela's. En daar zitten we dan echt op te wachten, met z'n allen.
Het is toch onzin om iets dat in hoge mate irritatie oproept tijdens het WK-voetbal er maar in te houden omdat het nu eenmaal plaatselijke folklore is?
Ik bedank ook altijd beleefd voor het eten van bloederige producten of insecten als mij het lokaal wordt aangeboden, ieder zijn smaak.
Juichen, geroep, zelfs dweilorkesten maar ook zang, dans, kortom alles wat hoort bij 'normale' stadion geluiden (tot vuurwerk aan toe) is universeel, wordt door iedereen ook geaccepteerd.
Een geluid maken op een niveauhoogte waardoor iedereen geïrriteerd raakt wordt terecht niet geaccepteerd. Je kunt wel het geluid van een straaljager opnemen, dat geweldig versterken en door het stadion laten gaan: plaatselijke folklore!
Maar zo werkt dat natuurlijk niet. Gezien het niveau van alle wedstrijden (hoewel Duitsland gisteren dan een voldoende zou krijgen) zou je haast zeggen dat er een oorzakelijk verband is tussen het voetbalniveau en vuvuzela's. En daar zitten we dan echt op te wachten, met z'n allen.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 09:27 uur
Maar als ze Vulvazulu gaan filteren, filteren ze dan ook niet alle andere geluiden? Dan hoor je helemaal niks van het stadion...
0
geplaatst: 14 juni 2010, 09:29 uur
het lijkt me niet dat ze wel het gefluit en gejuich op volle sterkte kunnen laten horen en de vuvu niet.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 10:20 uur
Ik ben al gewend aan dat vuvu geluid, stoor me er niet eens meer aan.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 10:24 uur
Ik ben er ook al aan gewend, al heb ik wel het idee dat het verbeterd is tov de eerste wedstrijd.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 10:47 uur
@ musician: Ten eerste stoor ik me er bijvoorbeeld niet aan, en ten tweede raad ik je dan aan om naar een buitenlandse zender te kijken. Beter commentaar dan ook. Ja of afwachten of de NOS het echt doorvoert. Volgens mij zijn er ook minder vuvuzela's bij sommige wedstrijden, maar vooral bij de Afrikaanse wedstrijden gaan ze los?
Heb 3-0 staan voor vanmiddag, hoewel het weleens stroef kan lopen in de eerste helft heb ik het idee dat Nederland gewoon eroverheen moet lopen.
Heb 3-0 staan voor vanmiddag, hoewel het weleens stroef kan lopen in de eerste helft heb ik het idee dat Nederland gewoon eroverheen moet lopen.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 11:08 uur
Bedorvenkebab schreef:
Alsof men dat vanachter zijn of haar TV kan beoordelen.
Voor ons, de TV-kijker, komt de sfeer vervelend over. Dat de mensen in het stadion het gezellig hebben is leuk, maar het erg grote merendeel van alle kijkers volgt het via TV en vindt het irritant. Weg met de vuvuzela en geen WK's meer in ''dit soort'' landen a.u.b.Alsof men dat vanachter zijn of haar TV kan beoordelen.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 11:29 uur
Niemand kan mij wijsmaken dat je WK's zonder zorgen in landen als Zuid Afrika kan houden. Geen verwijt hoor naar dit land, maar naar de FIFA. Als het bij de incidenten blijft die er tot nu toe hebben plaatsgevonden (overvallen, inbraken, ongelukken) hebben ze het goed gedaan maar nee, ik heb er nooit een goed en vooal veilig gevoel bij gehad.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 11:42 uur

Dacht dat je aan het trollen was MJ, maargoed. Laat ik dit dan zeggen: Het is een WK. Dit houdt in dat de hele wereld meetelt als het ware. Ook Afrika. Nu is in het land de criminaliteit hoog. Weet echter wel dat dit vooral in de townships voorkomt. Tot nu toe is een rare toeter het gene waar het meest over geklaagd wordt, dus valt het allemaal erg mee.
(Sterker nog, je mag daar met flesjes bier zitten. Dat dit mag (!!) zonder dat het fout gaat, zegt ook wel iets.)
Terug naar voetbal (heb er zin in), al die randzaken krijgen wel erg veel aandacht.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 11:51 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Niemand kan mij wijsmaken dat je WK's zonder zorgen in landen als Zuid Afrika kan houden. Geen verwijt hoor naar dit land, maar naar de FIFA. Als het bij de incidenten blijft die er tot nu toe hebben plaatsgevonden (overvallen, inbraken, ongelukken) hebben ze het goed gedaan maar nee, ik heb er nooit een goed en vooal veilig gevoel bij gehad.
De ergste incidenten bij grote sporttoernooien waren nota bene in de VS (bomaanslag 96) en Duitsland (gijzeling 72). Ik vind dit echt flauwekul.
Laten we inderdaad meer weer over de sport zelf praten: nog 100 minuten tot aan de aftrap en dan gaan 'wij' ook voetballen!

0
geplaatst: 14 juni 2010, 11:52 uur
herman schreef:
Laten we inderdaad meer weer over de sport zelf praten: nog 100 minuten tot aan de aftrap en dan gaan 'wij' ook voetballen!
En gaat Duitsland inzien dat er een land is die nog meer over zijn tegenstander heenwalst Laten we inderdaad meer weer over de sport zelf praten: nog 100 minuten tot aan de aftrap en dan gaan 'wij' ook voetballen!

0
boomkat
geplaatst: 14 juni 2010, 12:04 uur
En ik wens MJ, Flylo en R&P alvast veel kijk plezier! Learn from the master
.
.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 12:04 uur
Ruby: Ben jij niet met Italie - Paraguay in de war? 
Ik heb de opstelling van Denemarken eens bekeken en daar word je niet vrolijk van - als Deen... Eriksen en Tomasson in de aanval... Maar misschien heeft Olsen een tactische vondst in gedachten.

Ik heb de opstelling van Denemarken eens bekeken en daar word je niet vrolijk van - als Deen... Eriksen en Tomasson in de aanval... Maar misschien heeft Olsen een tactische vondst in gedachten.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 12:19 uur
Ik heb nooit gezegd dat Nederland niet ruim zou winnen van Denemarken. Wel letten op wat je zegt hé.
Prono: 4-0 voor de keesjes.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 12:23 uur
Man man, op de Ku-Damm werd hier gisteren gefeest alsof de wereldtitel binnen was...
Ruby is natuurlijk een pessismist. Het wordt 3-1 voor Nederland en in de analyse zet Günther Netzer de Duitsers in zijn bondige stijl met beide voeten op aarde. Want de Serviërs zijn door en door getergd.
By the way, wie kent hem nog? Mohamed Sylla? Speelde lange tijd voor Willem II en overleed een paar dagen terug op 39-jarige leeftijd. R.I.P.
Ruby is natuurlijk een pessismist. Het wordt 3-1 voor Nederland en in de analyse zet Günther Netzer de Duitsers in zijn bondige stijl met beide voeten op aarde. Want de Serviërs zijn door en door getergd.
By the way, wie kent hem nog? Mohamed Sylla? Speelde lange tijd voor Willem II en overleed een paar dagen terug op 39-jarige leeftijd. R.I.P.
0
boomkat
geplaatst: 14 juni 2010, 12:28 uur
FlyLo schreef:
Ik heb nooit gezegd dat Nederland niet ruim zou winnen van Denemarken. Wel letten op wat je zegt hé.
(quote)
Ik wens je gewoon veel kijkplezier
.
0
Zorin
geplaatst: 14 juni 2010, 12:30 uur
Ik zal mijn Oranje zonnescherm even naar beneden doen vast.....
(het 'mechanisme' is...zwart
)
(het 'mechanisme' is...zwart
)
0
boomkat
geplaatst: 14 juni 2010, 12:31 uur
. Ff een tree halve verslepen. Bavaria, wel te verstaan
.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 12:38 uur
boomkat schreef:
En ik wens MJ, Flylo en R&P alvast veel kijk plezier! Learn from the master
.
Omdat ik zeg dat ik denk dat we van Argentinië verliezen denk ik ook dat we van Denemarken verliezen/niet winnen? En ik wens MJ, Flylo en R&P alvast veel kijk plezier! Learn from the master
.
Ik heb 3-0 voorspelt.
0
boomkat
geplaatst: 14 juni 2010, 12:48 uur
?????????????
Ik bedoel het mooiste voetbal ter wereld, daar moet je van leren. Duitsland deed het fenomenaal, Spanje kan het fenomenaal en the DUTCH DELIGHT doet daar een schepje bovenop
.
En verder wens ik jullie gewoon plezier, mag dat niet
.
Maar nu ga ik de verbroedering opzoeken, tjuus.
Ik bedoel het mooiste voetbal ter wereld, daar moet je van leren. Duitsland deed het fenomenaal, Spanje kan het fenomenaal en the DUTCH DELIGHT doet daar een schepje bovenop
.En verder wens ik jullie gewoon plezier, mag dat niet
.Maar nu ga ik de verbroedering opzoeken, tjuus.
0
geplaatst: 14 juni 2010, 12:56 uur
lebowski schreef:
Ja, die ken ik nog. Schrok ik ook van, ik wist niet dat ie ziek was. Dit vind ik geen prettig nieuws. RIP.By the way, wie kent hem nog? Mohamed Sylla? Speelde lange tijd voor Willem II en overleed een paar dagen terug op 39-jarige leeftijd. R.I.P.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.