Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juni 2010, 18:34 uur
Als die Zwitsers in de volgende wedstrijd Chili op een gelijkspel weten te houden worden ze waarschijnlijk poule winnaar (er van uitgaande dat ze Honduras kloppen)...dan zouden we best wel eens Spanje - Brazilie in de 1/8 finales kunnen krijgen...maar goed, ik loop nu wel al heel erg op de zaken vooruit.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 18:36 uur
FlyLo schreef:
Wat een geweldige match trouwens. Nu gaat het WK pas echt van start.
Wat een geweldige match trouwens. Nu gaat het WK pas echt van start.
Vond dit stiekem eigenlijk een soort wedstrijd tussen Brazillië-Noord Korea. Alleen met meer kansen.
Perfect begin voor Spanje.
Onzin. Zoeken naar dingen om het toch nog enigzins positief te maken. Spanje zal het nu weleens lastig kunnen krijgen tegen Chili als ze niet op tijd de puntjes op de beroemde I krijgen, en men verwacht nu nog steeds gewoon dat Spanje ver gaat komen hoor.
Dat gezegd, de wedstrijd zelf, en met name de tweede helft, was best leuk om te zien. Spannend, kansen, dramatische afrondingen, mooie acties, frustraties: Het zat er allemaal in. Ergens is het jammer dat vrijwel alle ploegen verdedigend zijn gaan spelen, maar dat is ook logisch. Wanneer je mee voetbalt verlies je gewoon met 5-0. "Elk team valt tegen?" Nee, elke tegenstander blijkt gewoon goed voorbereid en soms ook slimmer te spelen. En daar win je op een WK mee.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 18:38 uur
Het was sarcastisch. 
Maar zo'n eerste wedstrijd verliezen zegt nog erg weinig.

Maar zo'n eerste wedstrijd verliezen zegt nog erg weinig.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 18:41 uur
R&P is te next level voor me, excuses
Want veel mensen vonden het goed dat Nederland wat matig begon om zo het enthousiasme wat te temperen, en ik dacht dat je daar op doelde.
Eerste wedstrijd zegt weinig, maar het kan nu weleens moeilijk worden voor Spanje.
Want veel mensen vonden het goed dat Nederland wat matig begon om zo het enthousiasme wat te temperen, en ik dacht dat je daar op doelde.Eerste wedstrijd zegt weinig, maar het kan nu weleens moeilijk worden voor Spanje.
0
boomkat
geplaatst: 16 juni 2010, 18:46 uur
Teunnis schreef:
De eerste grote verrassing van het WK is een feit. Zwisterland wint met 0-1 van Spanje. Ik denk wel dat dit juist goed is voor Spanje. Nu staan ze weer met beide benen op de grond.
De eerste grote verrassing van het WK is een feit. Zwisterland wint met 0-1 van Spanje. Ik denk wel dat dit juist goed is voor Spanje. Nu staan ze weer met beide benen op de grond.
Teveel mooipraterij, welke uitslag er ook uitkomt, er is altijd wel iemand die er wat positiefs in ziet. Ik kan weinig met al die theorieën. Wat kan er nou beter zijn dan een goed begin?
Kijk naar Duitsland, die staan er om bekend dat ze ver komen. En nu niet meteen om het geweldige voetbal, maar nu spelen ze wel geweldig. Die gaan dan opeens niet meer ver komen
.Nederland idem. Goed dat ze matig speelde? Het feit dat matig goed kan zijn is al
. Gewoon vlammen. Hoe beter je speelt, hoe verder je komt. Tegen de tijd van de kwartfinale komen ze met poep in de broek! Maar misschien hoort het er ook een beetje bij - het hele getheorie eromheen
.Ik heb de match trouwens niet gezien. Iemand die hem goed voorspelt had btw?
0
geplaatst: 16 juni 2010, 18:46 uur
Wat geweldig spannend op het eind, zat op het puntje van m'n stoel.
Bijzonder knap van de Zwitsers.
Mijn mening over aanvalllende ploegen zoals Spanje, Nederland hoort daar ook bij, is dat je de tegenstander verder op moet laten komen om vervolgens snel te counteren. Laat ze maar opkomen.
Zie Brazilië tegen Korea precies hetzelfde, tegen een muur van 11 top getrainde verdedigers aanharken om een gaatje te vinden. Eigenlijk is de uitslag 0-1 best wel jammer, want de aanvallende ploeg hoort toch eigenlijk te winnen, de strategie blijkt niet de juiste.
Het is uiteraard veel leuker om aanvalende ploegen te bewonderen en te zien winnen dan verdedigende ploegen te verafschuwen die uiteindelijk de winst stelen.
Bijzonder knap van de Zwitsers.
Mijn mening over aanvalllende ploegen zoals Spanje, Nederland hoort daar ook bij, is dat je de tegenstander verder op moet laten komen om vervolgens snel te counteren. Laat ze maar opkomen.
Zie Brazilië tegen Korea precies hetzelfde, tegen een muur van 11 top getrainde verdedigers aanharken om een gaatje te vinden. Eigenlijk is de uitslag 0-1 best wel jammer, want de aanvallende ploeg hoort toch eigenlijk te winnen, de strategie blijkt niet de juiste.
Het is uiteraard veel leuker om aanvalende ploegen te bewonderen en te zien winnen dan verdedigende ploegen te verafschuwen die uiteindelijk de winst stelen.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:24 uur
Niet dan? Zwitserland zag in alle opzichten sterretjes. Torres kan gewoon nog geen goal scoren als zijn leven er van afhangt. Ontzettend overschatte spits.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:26 uur
FlyLo schreef:
Niet dan? Zwitserland zag in alle opzichten sterretjes. Torres kan gewoon nog geen goal scoren als zijn leven er van afhangt. Ontzettend overschatte spits.
Mee eens, ook nooit wat in Torres gezien.
Ooit 1 keer een mooie actie, daar teert hij nog op.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:27 uur
Ook weer wat kort door de bocht. Torres is een prima spits, die het niet elke wedstrijd naar behoren doet. Vandaag op de bank begonnen, kon het verschil weliswaar niet maken maar dat deden de andere spelers ook niet.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:28 uur
boomkat schreef:
Kijk naar Duitsland, die staan er om bekend dat ze ver komen. En nu niet meteen om het geweldige voetbal, maar nu spelen ze wel geweldig. Die gaan dan opeens niet meer ver komen
"Vogeltjes die te vroeg zingen, zijn voor de poes" Kijk naar Duitsland, die staan er om bekend dat ze ver komen. En nu niet meteen om het geweldige voetbal, maar nu spelen ze wel geweldig. Die gaan dan opeens niet meer ver komen

0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:33 uur
Nee, heb ik altijd gevonden. Nog nooit een goede match zien spelen. En ik heb er al heel wat van hem gezien (vooral met Spanje, L'pool boeit me niet echt). Matige controles, te vaak domme loopacties.
Geef mij dan maar Villa, dát is een topspits
Geef mij dan maar Villa, dát is een topspits

0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:34 uur
Torres is op het moment ook niet helemaal fit. En ik vind het een onzinstatement. Vooral de opmerking dat hij op één mooie actie zou teren... Als je zo makkelijk een carrière zou kunnen maken was ik ook voetballer.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:37 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Dat hebben we gezien vandaag
Alleen in de spits tegen zo'n ingezakte verdediging? Dat kan niemand.
Ik had Llorente laten starten ipv David Silva, dan was er een bliksemafleider geweest voor Iniesta en Villa.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:40 uur
FlyLo schreef:
En ik heb er al heel wat van hem gezien (vooral met Spanje, L'pool boeit me niet echt).
Dat zegt dan genoeg. Bij het Spaanse elftal speelt hij vaak minder en scoort ie niet genoeg i.t.t. een Villa.En ik heb er al heel wat van hem gezien (vooral met Spanje, L'pool boeit me niet echt).
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:44 uur
..en om een echte topper te zijn moet je ook internationaal presteren
=> Torres=overschat. Echt.
=> Torres=overschat. Echt.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:48 uur
Hij presteert ook, alleen kan hij beter met zijn kwaliteiten. Ook heeft ie helaas pech gehad met blessures. Maar je zegt zelf al dat Leverpool je niet echt boeit, waarmee je neem ik aan bedoelt dat je niet veel wedstrijden hebt gezien, dus kun je daar niet goed over oordelen.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:49 uur
Maar dat doet hij ook nooit! Excuses voor de muziek, niet mijn filmpje..
Overigens gaat Japan zich ook tegen Nederland ingraven natuurlijk.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:50 uur
Torres is 24 of 25 en staat al in de top 10 topscorers allertijden voor Spanje...
Echt wel een goede spits, alleen nog niet in vorm na zijn blessures.
Echt wel een goede spits, alleen nog niet in vorm na zijn blessures.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:53 uur
Vraag me af of we deze Torres-discussie hadden gehad als dat buitenspeldoelpunt van Zwitserland gewoon was afgekeurd. 

0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:55 uur
Zie video Spanje - Duitsland
Dat was nou net die ene goeie actie van Torres waar ik eerder naar refereerde.
Dat was nou net die ene goeie actie van Torres waar ik eerder naar refereerde.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:58 uur

Zoals Herman al gepost heeft, spreken ook de feiten je stelling tegen. Dit was meer een inkoppertje/flauwe reactie op FlyLo natuurlijk, maar waarom zou ik Torres ook verdedigen. Als jij hem overschat vind is dat je goed recht, ik vind het alleen een beetje vreemd.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 19:59 uur
Wat dat anti-voetbal betreft: was gewoon een beetje frustratie omdat Spanje niet gewonnen heeft.
De wedstrijd was natuurlijk prachtig.
De wedstrijd was natuurlijk prachtig.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 20:10 uur
Overigens vreemd dat nog niemand het hier heeft over de haast poetische voetballer van Honduras: Welcome. Ik moest toch wel een traantje wegpinken toen ik die naam op het shirt zag staan.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 20:11 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Overigens vreemd dat nog niemand het hier heeft over de haast poetische voetballer van Honduras: Welcome. Ik moest toch wel een traantje wegpinken toen ik die naam op het shirt zag staan.
Isla van Chili vond ik ook wel een mooie.Overigens vreemd dat nog niemand het hier heeft over de haast poetische voetballer van Honduras: Welcome. Ik moest toch wel een traantje wegpinken toen ik die naam op het shirt zag staan.
0
geplaatst: 16 juni 2010, 20:22 uur
Kunnen we niet tijdelijk het aantal wk's en ek's dat eenieder heeft gezien aan de avatars toevoegen? Dan weten we wat de reële inhoud en achtergrond van een posterd is.
Dat schiften van de nopo's en reapo's houdt zo op.
10 EK's / 10 WK's - had al gezegd: O(uwe) W(ave)'er
Dat schiften van de nopo's en reapo's houdt zo op.
10 EK's / 10 WK's - had al gezegd: O(uwe) W(ave)'er
0
geplaatst: 16 juni 2010, 20:44 uur
7 EKs en 7 WKs bewust meegemaakt
. Ofwel, vanaf het EK van 1984.
. Ofwel, vanaf het EK van 1984.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.