MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ik kan me '88 nog wel vaag herinneren, omdat mijn ouders ernaar keken, maar ik begreep er nog niet veel van en ben volgens mij zelfs buiten gaan spelen tijdens de finale...

Het WK van 1990 is het eerste toernooi dat ik bewust gevolgd heb, dus ik kom nu aan 5 WKs en 5 EKs.

De vuvuzela's zijn plots stil, niets in te brengen tegen een op alle fronten controlerend Uruguay.
We wachten af hoe de Bafana Bafana's uit de kleedkamer komen.

Vanaf ' 78. Al staat me daarvan nog het meeste bij dat ik naar mijn nest moest vanwege de vertraging rondom dat gezanik om de arm van Van der Kerkhof.

Zat in '78 in een Hamburgs cafe de WK finale Argentinë- Nederland te bekijken, het viel me op dat de Duitsers vurig voor Nederland waren.
Ze waren er opvallend emotioneel bij betrokken, het blijft een mooie herinnering.

Joy4ever schreef:
7 EKs en 7 WKs bewust meegemaakt . Ofwel, vanaf het EK van 1984.

Ja hoor. In 1984 zat je nog met blokken te spelen.

herman schreef:
Ik kan me '88 nog wel vaag herinneren, omdat mijn ouders ernaar keken, maar ik begreep er nog niet veel van en ben volgens mij zelfs buiten gaan spelen tijdens de finale...

Het WK van 1990 is het eerste toernooi dat ik bewust gevolgd heb, dus ik kom nu aan 5 WKs en 5 EKs.

Bij mij exact hetzelfde. Ik weet nog dat het huis volzat en ik er grote delen van gezien heb (van '88), maar ook even naar buiten was. Kan me de stilte nog herinneren. Daarna polonaise gelopen met de hele buurt. Vanaf 1990 spaarde ik de Panini plaatjes.

Om te beoordelen in de "discussie": is Torres een uitstekende spits zijn geen 10 WK en 10 EK 's ervaring voor nodig om te zien dat hij beslist niet bij de 50 beste spitsen ter wereld zit. Maar dat moet ieder voor zich beoordelen.

Nicolage Rico schreef:
Ja hoor. In 1984 zat je nog met blokken te spelen.
Klopt, daar hield ik de stand mee bij

dix
eh ..

ik ken alle uitslagen van het NLs elftal van de WK's van 74 en 78 uit m'n hoofd. ..
en met doelpuntenmakers kom ik een heel eind

Marko
Een penalty voor Uruguay + een rode kaart voor de keeper van Zuid-Afrika...

Suarez heeft z'n werk voor het team weer gedaan.

Wat een irritante, walgelijke rotspeler toch weer. Hij begon al met vallen voordat hij dat minuscule tikje had gekregen. Sowieso kan ik me daaraan ergeren, en met name de ploegen uit Zuid-Amerika.

Zuid-Afrika duidelijk uitgeschakeld nu. Jammer, maar de verdediging van Uruguay is gewoon te goed.

Aah, als ik het een land had gegunt was 't Zuid-Afrika wel.. Als dit team nou eens door zou gaan in de poule, zou dat voor verbroedering zorgen, voor een feest met zwart én wit samen.. Ik had zo graag grote feestende menigde, ongeacht waar je vandaan komt, ongeacht je situatie, ongeacht je bezittingen, iedereen trots zou zijn op Bafana Bafana! Zo'n land, die voor het eigen publiek zou mogen schitteren..

En dan komt zo'n aap van 'n Suarez.. Zelfs als Ajacied zie ik nu 'ns in dat 'ie soms wel een vervelend mannetje kan zijn.. (hoewel 't natuurlijk een geweldige speler blijft)

Maarja, jammer dit.. Zeker dat 't Khune is, wat heeft hij briljante momenten gehad..

Vervelend of niet, die keeper maakt gewoon een stomme fout.. gaat voor de voet en niet de bal in een 100% doelgerichte actie. Kan Suarez misschien opzichtig vallen, contact is er wel degelijk! In die draai geloof ik trouwens nooit dat Suarez had kunnen blijven staan, dus hij moest wel liggen, mooi of lelijk.
Z-Afrikanen hebben het gewoon helemaal aan zichzelf te wijten, niets gebracht en Uruguay was vele malen agressiever, gevaarlijker en ook nog een prima verdediging.

boomkat
FlyLo schreef:
=> Torres=overschat. Echt.

Torres is geniaal en ik heb ook heel wat gezien.

Tja, die keeper heeft 't niet handig aangepakt, maar Suarez liet zich ook wel heel erg makkelijk vallen.. Volgens mij - tenminste, heb 't beeld nog niet duizend keer bekeken - werd de 'draai' die Suarez maakte (waardoor hij blijkbaar gevallen zou zijn) niet door het contact van de keeper veroorzaakt. Het kan aan mij liggen, maar Suarez valt een vreemde richting uit als je naar het contact van Khune kijkt.

Kunnen ook allemaal onterechte complottheorieën zijn.. Zal de beelden nog wel extra bekijken, maar dit viel me allereerst op.

Maar het blijft nog steeds zuur voor die Zuid-Afrikanen..

Oh, er zou best contact zijn kunnen geweest. En ja, de penalty is te rechtvaardigen, hoewel ik van mening ben dat de keeper hem wel héél erg licht toucheert. Maar meneer Suarez was al de hele wedstrijd bezig met een soort voorstelling van iets wat bijna niets met voetbal te maken heeft. En ik moet het nog een keer onder de loep nemen, maar in mijn ogen leek het alsof de val zelf ook deels door hem zelf kwam.
En jammer voor Zuid-Afrika, maar de aanval is gewoon niet goed genoeg. Uiteindelijk is het een te zware poule.

Suarez bij het 2 e doelpunt , bij het 3 e doelpunt
Bijzonder, bijzonder sneu voor het thuisland dat het met Frankrijk als tegenstander nog te gaan en een negatief doelsaldo van -3 zeer waarschijnlijk is uitgeschakeld.

Regels zijn duidelijk: er was contact; en dan is er maar één conclusie. Eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ie in onze competitie o.g.v. zijn reputatie als 'schoonspringer'/'zweefduiker' waarschijnlijk geen penalty had gehad (en wellicht een gele kaart).

Bij Uruguay maakte Forlan de meeste indruk - maar wat een vreemde coaching van die Carlos Alberto.

Gadverdamme, wat een veredelde bruiloftsband speelt er toch altijd bij dat VI. Met name die zanger, die stiekem denkt dat ie een hele indrukwekkende stem heeft.

De gastact was niet veel beter trouwens.

Suarez.

Rhythm & Poetry schreef:
Overigens vreemd dat nog niemand het hier heeft over de haast poetische voetballer van Honduras: Welcome. Ik moest toch wel een traantje wegpinken toen ik die naam op het shirt zag staan.
Net wat ik dacht zeg...

Over Suarez: het zou oerdom zijn als hij bij die penalty daadwerkelijk een schwalbe zou maken, of in elk geval meer zou vallen dan nodig was, want hij was er voorbij en had 99% zeker gescoord. Nu moest hij zijn doelpuntje afstaan Geweldig ingeschoten penalty overigens.

Lijkt me een ideale invaller. Jammer dat er niemand met de achternaam Spring in 't Veld in Oranje speelt.

Gadverdamme, wat een veredelde bruiloftsband speelt er toch altijd bij dat VI. Met name die zanger, die stiekem denkt dat ie een hele indrukwekkende stem heeft.
....gewoon niet kijken naar die meuk: scheelt veel ergernis

azijnzeikers zijn het

Nicholas123 schreef:

De gastact was niet veel beter trouwens.

Wat een negatief programma trouwens, gisteren een klein stuk gezien en het was gewoon genant. Volgens mij hebben die heren ook nog nooit voetbal gezien want ze kraakte Chili bijvoorbeeld helemaal af.

Nicholas123 schreef:
Volgens mij hebben die heren ook nog nooit voetbal gezien want ze kraakte Chili bijvoorbeeld helemaal af.

Dat is niet waar. Alleen v/d Gijp kraakte Chili af. Hij vond de wedstrijd zeer beroerd.

Trouwens, opvallend dat alle 181 deelnemers van de poule van El Ninjo de toto goed had van Zuid-Afrika - Uruguay.

Nicolage Rico schreef:
Trouwens, opvallend dat alle 181 deelnemers van de poule van El Ninjo de toto goed had van Zuid-Afrika - Uruguay.

Ja, dat was een foutje ...het waren er uiteindelijk 96.

Haha, ik vond het al zo vreemd. Dat niemand Zwitserland de winst had toegekend, begrijp ik wel.

Nicolage Rico schreef:
Haha, ik vond het al zo vreemd. Dat niemand Zwitserland de winst had toegekend, begrijp ik wel.
Allemaal Zwitserland haters

Hoort dit niet in de andere thread?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:07 uur

geplaatst: vandaag om 22:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.