Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 29 mei 2007, 20:08 uur
Omayyad schreef:
Ach... het ultieme excuus van een wielerliefhebber...
Maar goed... Mogelijk wordt de wielersport wellicht de laatste jaren iets te hard aangepakt, maar klaarblijkelijk wel met enige reden. Dat laatste geldt overigens ook voor de atletieksport, maar dat terzijde.
Waar ik persoonlijk erg moe van word is dat de wielrenners vaak als slachtoffers gezien worden, terwijl nu ook duidelijk blijkt dat de heren donders goed weten dat ze fout handelen... spijtig, want nu durf ik niet meer met zekerheid te zeggen dat de winnaars altijd clean waren en dat is een trieste constatering....
(quote)
Ach... het ultieme excuus van een wielerliefhebber...
Maar goed... Mogelijk wordt de wielersport wellicht de laatste jaren iets te hard aangepakt, maar klaarblijkelijk wel met enige reden. Dat laatste geldt overigens ook voor de atletieksport, maar dat terzijde.
Waar ik persoonlijk erg moe van word is dat de wielrenners vaak als slachtoffers gezien worden, terwijl nu ook duidelijk blijkt dat de heren donders goed weten dat ze fout handelen... spijtig, want nu durf ik niet meer met zekerheid te zeggen dat de winnaars altijd clean waren en dat is een trieste constatering....
Tja, mijns inziens zijn er 2 schuldigen en dat zijn de renners & de heren doktoren (in sommige gevallen mag je de ploegleiders erbij nemen). Wat de verantwoordelijkheid van de renner zelf niet wegneemt natuurlijk.
Maar de wielersport wordt onnodig geviseerd & er wordt telkens weer met het onnodige ongeloof op gereageerd alsof heel de sport kapot is & we er beter niet naar meer zouden naar kijken. Kijk eens naar voetbal... Enkele ploegen kopen refs om, refs manipuleren wedstrijden, een chinees koopt ploegen & spelers om. En wat komt daarvan? 1 van die 1e ploegen wint de Champions League. De meeste verdachte ploegen van de laatste soort spelen nog steeds in 1e klasse. Erger nog, de omgekochte spelers lopen doodleuk nog te voetballen & versieren een transfer naar Ajax...
Oh, wat is de wielersport verdorven dat er enkele renners gepakt hebben (& ik denk dat de meeste wielerliefhebbers al lang wisten (of eerder dachten) dat Riis pakte) & wat zijn de andere sporten zuiver...
0
geplaatst: 29 mei 2007, 20:09 uur
Zondagavond keek ik op Canvas naar de Panoramadocumentaire over de dopingschandalen vanaf de jaren '90. Riis is natuurlijk zowat het extreemste voorbeeld. Zijn hematocriet bedroeg tijdens de Tour van '96 64 (normaal is dat 40 à 45), wat haast dodelijk is. Zijn lichaam verstijfde soms zelfs van de epo. Maar er kwamen nog een paar andere dopingzondaars terug even in beeld, en het blijft toch triest om te zien hoe veel het er wel niet zijn. Iedere keer dacht ik 'o ja, die ook ja'. Hamilton, Basso, Ulrich, Landis,... Maar we moeten blijven hopen dat een eerlijke winnaar nog bestaat. Hopelijk wordt Di Luca in de Giro nu niet de volgende.
En het blijft gewoon een prachtige sport, om te bekijken en om zelf te doen.
En het blijft gewoon een prachtige sport, om te bekijken en om zelf te doen.
0
Omayyad
geplaatst: 29 mei 2007, 20:14 uur
Waldo Jeffers schreef:
Oh, wat is de wielersport verdorven dat er enkele renners gepakt hebben (& ik denk dat de meeste wielerliefhebbers al lang wisten (of eerder dachten) dat Riis pakte) & wat zijn de andere sporten zuiver...
Dat durf ik niet te beweren, maar daarmee kunnen de excessen in de wielersport (die er dus zeker zijn) niet worden goedgepraat. Als door rood rijd, omdat iemand anders dat doet, maakt mijn vergrijp er echt niet minder om.
En aangezien in de wielersport ze tegenwoordig met z'n allen tegelijk bekennen, is het helaas niet meer dan logisch dat deze sportmensen onder handen worden genomen. Dat is een jammerlijke conclusie, maar helaas op waarheid berust.
En, en dat is nog het belangrijkste, doodzonde voor een op zich prachtige sport...
0
geplaatst: 29 mei 2007, 20:24 uur
Nee, tuurlijk praat dat het niet goed, maar ik wilde alleen even aangeven dat de inderdaad prachtige wielersport onterecht wordt geviseerd als dé sport bij uitstek waar er valsgespeeld wordt. Er wordt mijns inziens ook nog altijd beter mee omgegaan dan de manier waarop men in voetbal omgaat met het 'valsspelen' daar... Maar het blijft natuurlijk een feit dat er nogal veel toprenners zich tot iets fouts hebben gewend. Zo is het nog steeds niet duidelijk wie de Tour van vorig jaar heeft gewonnen, laat staan wie er als zuivere topfavoriet aan de start komt dit jaar (ik ben al lang niet meer zeker van Valverde, z'n naam valt té veel)
0
Omayyad
geplaatst: 29 mei 2007, 20:28 uur
Waldo Jeffers schreef:
Maar het blijft natuurlijk een feit dat er nogal veel toprenners zich tot iets fouts hebben gewend. Zo is het nog steeds niet duidelijk wie de Tour van vorig jaar heeft gewonnen, laat staan wie er als zuivere topfavoriet aan de start komt dit jaar (ik ben al lang niet meer zeker van Valverde, z'n naam valt té veel)
Maar het blijft natuurlijk een feit dat er nogal veel toprenners zich tot iets fouts hebben gewend. Zo is het nog steeds niet duidelijk wie de Tour van vorig jaar heeft gewonnen, laat staan wie er als zuivere topfavoriet aan de start komt dit jaar (ik ben al lang niet meer zeker van Valverde, z'n naam valt té veel)
Neen, inderdaad... en dat is nou het trieste van dit alles... Als ze zo op deze manier doorgaan, gaat die hele sport naar de kl*ten... Ik hoop dat men snel tot inkeer komt en, gezien het feit dat sommige sponsoren afhaken, hoop dat er een grondige schoonmaakactie plaats gaat vinden...
0
Ace
geplaatst: 7 juni 2007, 15:02 uur
In Overigen > Algemeen > Wat is je favoriete voetbalclub:
[wat is je favoriete wielrenner]
Ik vind het ook een typisch verhaal... Hij geeft toen en dan moet ie inleveren? Als ze toen wat slimmer waren met de controles hadden ze 'm toen wel gepakt. Het is 11 jaar naar dato, dan ga je toch die titel niet meer afpakken? Hij moest zijn gele trui terugsturen... Als ik hem was had ik dat sowieso al lang op eigen initiatief gedaan, maar dat is een ander verhaal
[/wat is je favoriete wielrenner]
Ik vind het ook een typisch verhaal... Hij geeft toen en dan moet ie inleveren? Als ze toen wat slimmer waren met de controles hadden ze 'm toen wel gepakt. Het is 11 jaar naar dato, dan ga je toch die titel niet meer afpakken? Hij moest zijn gele trui terugsturen... Als ik hem was had ik dat sowieso al lang op eigen initiatief gedaan, maar dat is een ander verhaal
0
geplaatst: 8 juni 2007, 09:28 uur
Ace schreef:
Riis is nix kwijt hoor, Prudhomme kan hem schrappen van z'n lijsten zoveel ie wel. Enkel de UCI kan een overwinning afpakken, en dat hebben ze dacht ik nog niet gedaan (overigens bij Landis ook niet)
0
Ace
geplaatst: 10 juni 2007, 18:03 uur
Waldo Jeffers schreef:
Riis is nix kwijt hoor, Prudhomme kan hem schrappen van z'n lijsten zoveel ie wel. Enkel de UCI kan een overwinning afpakken, en dat hebben ze dacht ik nog niet gedaan (overigens bij Landis ook niet)
(quote)
Hij is zijn klassering kwijt in de lijsten van de tour zelf. De UCI kan m echter alleen de officiele titel ontnemen, inderdaad. En dat is niet gebeurd en zal wel niet gebeuren ook. Zijn gele trui is hij ook kwijt.
0
Omayyad
geplaatst: 10 juni 2007, 21:14 uur
Na een uitermate saaie race in Monaco (het wordt hoog tijd dat die race van de kalender wordt gehaald), maken de heren F1 in Canada er een echte show van. Wat een race! 

0
geplaatst: 10 juni 2007, 22:03 uur
Ace schreef:
Hij is zijn klassering kwijt in de lijsten van de tour zelf. De UCI kan m echter alleen de officiele titel ontnemen, inderdaad. En dat is niet gebeurd en zal wel niet gebeuren ook. Zijn gele trui is hij ook kwijt.
(quote)
Heeft de Rabobank met Petter Luttenberger toch nog een tourwinnaar in huis gehaald.

(de nr. 2, 3 en 4 van de Tour van '96 waren ook allemaal dopingzondaars, al moet het van Ullrich nog duidelijk worden)
0
geplaatst: 10 juni 2007, 22:15 uur
Wat heeft Rabobank toch met achteraf-winnaars... Mentsjov ook al, maar dat was niet meer dan terecht! Wat een briljante vuelta reed die gast toen. Oew, dit is trouwens wel behoorlijk offtopic.
0
geplaatst: 10 juni 2007, 22:26 uur
herman schreef:
Heeft de Rabobank met Petter Luttenberger toch nog een tourwinnaar in huis gehaald.
(de nr. 2, 3 en 4 van de Tour van '96 waren ook allemaal dopingzondaars, al moet het van Ullrich nog duidelijk worden)
(quote)

Idd, vandaag een fantastische F1 race in Canada, ben pas gaan kijken op het moment dat Kubica eruit vloog...want normaal zijn de F1 races oersaai.

0
geplaatst: 10 juni 2007, 22:49 uur
herman schreef:
(quote)

Hmm, komt Luttenberger niet van de ploeg van Manolo Saiz? Lijkt me niet bepaald een zuivere renner ook
0
geplaatst: 10 juni 2007, 22:52 uur
Ik heb ff gecontroleerd hij reed toen bij Carrera Jeans, dus niet bij Rabo.
0
geplaatst: 10 juni 2007, 23:03 uur
Klumpie schreef:
Weet ik, maar het seizoen daarna reed hij voor Rabo, dat dacht met hem een goede ronderenner wellicht zelfs een potentieel TdF-winnaar in huis te hebben gehaald. Achteraf gezien was ie dat dus misschien zelfs al.

0
geplaatst: 10 juni 2007, 23:09 uur
Omayyad schreef:

(quote)

Tot een jaar of 5 geleden kon ik nog prima naar F1 races kijken, maar sinds Schumacher zijn streken verloor en Jos Verstappen niet meer meedoet zijn het alleen maar wagens die achter elkaar aan rijden. Zo af en toe ontploft er keer een motor. Ten tijden van Jos Verstappen gebeurde er tenminste nog iets. Hij rijdt de grindbak in terwijl die kans heeft op punten, hij laat zijn auto in brand vliegen, hij gaat weer iemand als een kamikaze inhalen en gaat dezelfde ronde naar de pit, hij raakt weer eens een andermans vleugel bij de start, zijn kamikaze starts waren altijd prachtig etc.
Tegenwoordig heb je de start, dan gaan ze achter elkaar aan rijden en de pitstops bepalen wie er gaat winnen. Ben blij dat er eindelijk weer eens een normale race was met ongelukken, ik wil spektakel zien. Als ik auto's achter elkaar wil zien rijden, ga ik wel op de viaduct staan bij de snelweg.
0
geplaatst: 30 juni 2007, 15:04 uur
Voor de liefhebbers van AD Rondemaster: een heuse MuMe subleague.
Meld je na registratie aan bij de subleague MusicMeter (ww = jordy) en geniet.
Daarbij: wie verwachten jullie hoog in de Tour?
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 30 juni 2007, 15:26 uur
Now basketball is my favorite sport, I like the way they dribble up and down the court, I keep it so fresh on the mircophone, I like no interuption when the game is on, I like slam dunk that take me to the hoop, My favorite play is the alioop, I like the pick and roll, I like the give and go & its basketball bow wow, LETS GO!
0
geplaatst: 30 juni 2007, 15:49 uur
Lukas schreef:
Vino, verder zou ik het niet weten.
Nouja, Sastre natuurlijk ook wel. Maar door alle dopingperikelen en mijn verminderde interesse in het wielrennen is het een stuk minder voorspelbaar gewonnen.Maar ik ga me aanmelden.

0
geplaatst: 30 juni 2007, 18:53 uur
Mijn team : 
Alejandro Valverde
Alexander Vinokoerov
Cadel Evans
Fränk Schleck
Michael Rasmussen
Thomas Dekker
Christophe Moreau
David Millar
Carlos Sastre

Alejandro Valverde
Alexander Vinokoerov
Cadel Evans
Fränk Schleck
Michael Rasmussen
Thomas Dekker
Christophe Moreau
David Millar
Carlos Sastre
0
geplaatst: 30 juni 2007, 19:00 uur
Lukas schreef:
Leuk, heb me aangemeld.
Ik denk ook Vino. Alhoewel er zelden een ronde is waar hij geen slechte dag heeft. Maar de concurrentie is nou niet bepaald moordend.
0
geplaatst: 30 juni 2007, 19:09 uur
levenvergeten schreef:
Mijn team :
Alejandro Valverde
Alexander Vinokoerov
Cadel Evans
Fränk Schleck
Michael Rasmussen
Thomas Dekker
Christophe Moreau
David Millar
Carlos Sastre
Mijn team :

Alejandro Valverde
Alexander Vinokoerov
Cadel Evans
Fränk Schleck
Michael Rasmussen
Thomas Dekker
Christophe Moreau
David Millar
Carlos Sastre
Zou ik maar niet doen... Rondemaster moet je per etappe bijwerken. Je vult dus nu een team voor de proloog in

0
geplaatst: 30 juni 2007, 19:13 uur
Inderdaad, daar kwam ik ook achter toen ik eenmaal een team bij elkaar had. 

0
geplaatst: 1 juli 2007, 10:25 uur
Leuk, leuk, ik heb me ook even aangemeld. Goed idee trouwens voor die MuMe-subleague 

0
geplaatst: 1 juli 2007, 10:47 uur
Waarom kan ik niet ergens zien wie zich al bij de MuMe-league hebben gevoegd? 

0
geplaatst: 1 juli 2007, 19:36 uur
yasper schreef:
Hmm, is dit het algemeen sport topic of het algemeen wielersport topic?
..
Hmm, is dit het algemeen sport topic of het algemeen wielersport topic?
..Koos heeft vandaag gewonnen, onze Koos.

yasper schreef:
Hoe dan ook, volgt er iemand Wimbledon op het moment? Michaella Krajicek is toch erg goed bezig met haar vierde ronde plek dusver en een goede kans op de kwartfinales!
Hoe dan ook, volgt er iemand Wimbledon op het moment? Michaella Krajicek is toch erg goed bezig met haar vierde ronde plek dusver en een goede kans op de kwartfinales!
Ik heb wel iets gezien van Wimbeldon, maar het is voorspelbaar. Federer wint bij de mannen. Henin wint bij de vrouwen. Tevens wordt er teveel doping gebruikt in de tennissport daardoor kijk ik liever naar wielrennen.
0
geplaatst: 1 juli 2007, 20:29 uur
Ik volg Wimbledon ook wel. Ik moet nog maar zien of Federer wint, Nadal wordt elk jaar beter op gras en vorig jaar pikte ie hem al een set af... Maar Federer heeft nu een walk-over, dus dat is wel weer in zijn voordeel.
Ik ben ook wel benieuwd naar het vrouwentoernooi; na een paar jaar met veel wisselingen aan de macht, heb ik het idee dat Henin er nu wel een beetje bovenuit steekt.
Wat het wielrennen betreft: ik ben benieuwd of CSC nog mee gaat doen aan de Tour. Zou een domper zijn als het niet zo was.
Ik ben ook wel benieuwd naar het vrouwentoernooi; na een paar jaar met veel wisselingen aan de macht, heb ik het idee dat Henin er nu wel een beetje bovenuit steekt.
Wat het wielrennen betreft: ik ben benieuwd of CSC nog mee gaat doen aan de Tour. Zou een domper zijn als het niet zo was.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.