Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
stuart
geplaatst: 2 februari 2009, 16:16 uur
Ik vind 'm idd. ook beter dan Hewitt qua tennis, maar hoe lang ie dit niveau en motivatie vol houdt durf ik niet te zeggen, maar ik denk langer dan Hewitt; de tijd zal het leren.
0
geplaatst: 2 februari 2009, 16:26 uur
orbit schreef:
Vooral op het mentale vlak vind ik Nadal stukken sterker, bleek ook wel na die tranenregen van Federer. Nadal breekt hem gewoon psychologisch, door maar niet af te laten. Kost natuurlijk ook wel fysieke inspanningen
Vooral op het mentale vlak vind ik Nadal stukken sterker, bleek ook wel na die tranenregen van Federer. Nadal breekt hem gewoon psychologisch, door maar niet af te laten. Kost natuurlijk ook wel fysieke inspanningen

Ik kan het me ook goed voorstellen dat je daar ontzettend moedeloos van wordt. Het enige wat Nadal doet is verdedigen en het enige dat Federer kan doen is constant aanvallen. Een beetje zoals Nederland - Italië van EK 2000.
Hopelijk zal het hem ook een keer lukken die verdediging te doorbreken.
0
geplaatst: 2 februari 2009, 16:41 uur
BoordAppel schreef:
Het enige wat Nadal doet is verdedigen
Yeah right Het enige wat Nadal doet is verdedigen

0
geplaatst: 2 februari 2009, 17:03 uur
...en af en toe een winner slaan als hij de kans heeft. Zijn basis is verdedigen. Zijn tegenstanders slaan veel meer winners maar maken door die verdedigende stijl ook veel meer onnodige fouten tegen Nadal.
0
geplaatst: 2 februari 2009, 18:21 uur
Dat zal best zo zijn maar waar ik me een beetje aan stoor is dat de technische kwaliteiten van Nadal vaak niet belicht worden. Nadal zou alleen maar kunnen verdedigen, het moeten hebben van zijn conditie, van de fouten die zijn tegenstanders maken etc. Nadal is gewoon een briljant tennisser. De beste die er is op dit moment. Heeft alle grand slams gewonnen. Vooral zijn winst op Wimbledon was in meerdere opzichten fenomenaal. Zo zie ik Federer nooit Rolland Garros winnen. In dat licht bezien is Federer dus een beperktere tenniser dan Nadal.
0
geplaatst: 2 februari 2009, 18:31 uur
Nu moet ik je toch even corrigeren: Nadal heeft de US Open nog niet gewonnen. Maar ik vermoed dat dat niet meer zo lang zal duren.
Ik ben ook niet zo'n Nadalfan. Heb ook niets tegen hem, maar mijn sympathie gaat gewoon eerder naar Federer en Djokovic. En ook Andy Roddick, die al jarenlang mijn favoriete tennisser is.
Ik ben ook niet zo'n Nadalfan. Heb ook niets tegen hem, maar mijn sympathie gaat gewoon eerder naar Federer en Djokovic. En ook Andy Roddick, die al jarenlang mijn favoriete tennisser is.
0
geplaatst: 2 februari 2009, 18:39 uur
Op dit moment is Nadal absoluut de beste tennisser ter wereld. Daar kan onmogelijk twijfel over bestaan. Maar de speelstijl van Federer, en ook Djokovic trouwens, spreekt me meer aan. Daarnaast erger ik me een beetje aan het obsessieve gedrag van Nadal. Dat gedoe met die flesjes drinken die exact op dezelfde plek moeten staan, dat bananenschilletje dat pietje precies neergelegd wordt. Het zal zijn manier van concentreren zijn.
Maar het is natuurlijk wel een superatleet die veel meer kan dan ballen terugmeppen en wachten op een foutje van de tegenstander. Daar doe je hem veel te kort mee.
Ik hoop maar dat het verhaal van die Schot snel over is. Dat vind ik echt een verschrikkelijk ventje. Boe met Murray!
Maar het is natuurlijk wel een superatleet die veel meer kan dan ballen terugmeppen en wachten op een foutje van de tegenstander. Daar doe je hem veel te kort mee.
Ik hoop maar dat het verhaal van die Schot snel over is. Dat vind ik echt een verschrikkelijk ventje. Boe met Murray!
0
stuart
geplaatst: 2 februari 2009, 18:59 uur
De tranen van Federer gisteren waren mischien naast het 'mislukken' van de evenaring en voorbijstreving qua Grand Slams van Sampras, vooral het gevoel bij hem (denk ik) dat ie definitief geen grip op Nadal heeft en dus niet meer de absolute nummer 1 wordt.
0
geplaatst: 2 februari 2009, 19:16 uur
BoordAppel schreef:
...en af en toe een winner slaan als hij de kans heeft. Zijn basis is verdedigen. Zijn tegenstanders slaan veel meer winners maar maken door die verdedigende stijl ook veel meer onnodige fouten tegen Nadal.
Inderdaad. Dat bleek wel uit de statistieken van die partij tegen Verdasco. Die scoorde 3 keer zoveel winners als Nadal... maar het was nog niet genoeg.
0
geplaatst: 2 februari 2009, 19:22 uur
Nadal zou alleen maar kunnen verdedigen, het moeten hebben van zijn conditie, van de fouten die zijn tegenstanders maken etc.
Nu noem je wel precies de redenen waarom Nadal zijn wedstrijden wint. Natuurlijk is hij een briljant tennisser maar hij heeft gewoon niet de variatie aan slagen die Federer wel heeft. Of ja, hij heeft ze waarschijnlijk wel maar hij gebruikt ze gewoon nooit. Vandaar dat zelfs de wedstrijden die Federer met overmacht wint nog boeiend zijn en die van Nadal vrij saai. Bij hem is het de hele tijd hetzelfde terwijl je bij Federer niet weet wat je kan verwachten.
Zo zie ik Federer nooit Rolland Garros winnen. In dat licht bezien is Federer dus een beperktere tenniser dan Nadal.
Roland Garros kan je alleen winnen als je speelt zoals Nadal. Dat kan Federer wel maar lang niet zo goed als Nadal.
0
geplaatst: 2 februari 2009, 19:40 uur
Wel grappig om te zien dat als je de statistieken er bij pakt, dat Federer een puntje meer gescoord heeft. En dat zijn eerste service percentage achterblijft. Had ie wat beter geserveerd, dan had ie denk ik gewoon gewonnen. Maar het verschil is vrees ik voornamelijk mentaal. Doordat Nadal aan de overkant staat, serveert ie minder goed.
Verder 4 sets lang een geweldige wedstrijd trouwens
Verder 4 sets lang een geweldige wedstrijd trouwens

0
geplaatst: 2 februari 2009, 20:07 uur
Arno schreef:
Nu moet ik je toch even corrigeren: Nadal heeft de US Open nog niet gewonnen.
Excusa Nu moet ik je toch even corrigeren: Nadal heeft de US Open nog niet gewonnen.

0
geplaatst: 3 februari 2009, 03:13 uur
Dan ga je naar Madrid, en mag je niet meespelen in de Champions League. Dat moet zeer doen.
0
geplaatst: 3 februari 2009, 20:58 uur
Ajax 0-2 achter thuis tegen ...........Heracles
Dat doet ook zeer
Dat doet ook zeer

0
geplaatst: 3 februari 2009, 21:01 uur
Wat is daar opeens aan de hand zeg? In december gingen ze zo goed en nu...
0
geplaatst: 3 februari 2009, 22:05 uur
Eindstand 2-2
Toch knap ...............van Ajax
om Heracles in de Galmbak op 2-2 te houden.
Toch knap ...............van Ajax
om Heracles in de Galmbak op 2-2 te houden.
0
geplaatst: 3 februari 2009, 22:07 uur
Wat een enorme blunder van de scheids om de 3-2 in de laatste seconde af te keuren. Buitenspel is nog nooit zo binnenspel geweest
.
.
0
geplaatst: 3 februari 2009, 22:15 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Wat een enorme blunder van de scheids om de 3-2 in de laatste seconde af te keuren. Buitenspel is nog nooit zo binnenspel geweest
.
.Ja door deze scheids wordt Ajax nu geen kampioen toch ??

0
geplaatst: 3 februari 2009, 22:35 uur
Maar..... geen enkele ajacied heeft rood gekregen.
Er is progressie waarneembaar.
Er is progressie waarneembaar.

0
geplaatst: 3 februari 2009, 22:40 uur
Ajax gooit zo wel heel opzichtig de handdoek in de ring. Alkmaar kan zich zoetjes aan op gaan maken voor het kampioenschap. AZ is de beste van Amsterdam.
0
geplaatst: 3 februari 2009, 22:53 uur
0
haveman
geplaatst: 3 februari 2009, 23:06 uur
Ik heb in ieder geval geweldig genoten vanavond.
En wat mij betreft krijgt Marco een contract voor het leven.
En wat mij betreft krijgt Marco een contract voor het leven.
0
geplaatst: 3 februari 2009, 23:06 uur
Rhythm & Poetry schreef:
.
.Ach Suarez mag over het algemeen niet klagen met Nederlandse scheidsen. Dus dan vandaag ook maar niet

0
stuart
geplaatst: 4 februari 2009, 07:07 uur
Ajax en Van Basten moeten niet zo zeuren; als je een topclub wilt zijn had je Heracles al voor het einde van de officiële speeltijd in je broekzak moeten hebben. Dank u. 

0
geplaatst: 4 februari 2009, 08:10 uur
Running On Empty schreef:
Ja door deze scheids wordt Ajax nu geen kampioen toch ??
(quote)
Ja door deze scheids wordt Ajax nu geen kampioen toch ??

Iets dergelijks heb ik niet beweerd, daarnaast heb ik mijn opmerking geplaatst op een moment vlak na de wedstrijd; ik was zelf ook nog een beetje boos. Natuurlijk moet Ajax wedstrijden tegen Heracles met groot verschil winnen (al helemaal de thuiswedstrijden) maar dat zit er momenteel niet in, en dan voelt zo'n beslissing van de scheids heel verkeerd aan. Dat neemt niet weg dat elke club in Nederland net zoveel voor- als nadeel ondervindt van de arbitrage (om er maar eens een cliché tegenaan te gooien).
0
geplaatst: 4 februari 2009, 09:12 uur
Hoewel Van Basten zich beter druk kan maken om het onthutsende niveau van zijn eigen team dan om het niveau van de arbitrage, vind ik wel dat hij gisteren met zijn commentaar na afloop gelijk had. Door het toepassen van tv-beelden tijdens de wedstrijd door de arbitrage kun je een hoop onrecht voorkomen.
Het lijkt er een goed idee dat er een vijfde official komt, die de wedstrijden aan de hand van tv-beelden met herhalingen volgt (zoals de kijker thuis dat ook kan zien). Op het moment dat er een buitenspelgoal dreigt te worden goedgekeurd, een doelpunt ten onrechte wordt afgekeurd, de scheidsrechter natrappen of een elleboogstoot mist of verkeerd beoordeelt (dus alleen als er echt iets mis dreigt te gaan, dus niet bij een ingooi die de verkeerde kant op gegeven wordt en dergelijke), spreekt deze vijfde man de scheidsrechter aan en geeft aan wat de scheidsrechter moet doen. Er hoeft hiervoor niet eens veel te veranderen aan het spelletje, camera's registeren nu toch alles al en scheidsrechter hebben al oortjes in, zodat de 5e man meteen contact met de scheidsrechter kan hebben.
De vierde man een tv-scherm geven en laten ingrijpen, zoals Van Basten gisteren bepleitte, lijkt me geen goed idee, want die heeft om de twee minuten een briesende trainer bij wie de testosteron en adrenaline door het lijf gieren naast zich staan en bij iedere keer dat hij twijfelt aan een beslissing mee wil kijken op het schermpje. Die vijfde man moet zijn werk in alle rust kunnen doen, zonder dat er mensen van een van beide clubs in zijn nek staan te hijgen. Die vierde man hoeft zich dan alleen met het randgebeuren te bemoeien.
Helaas is dit met de conservatieve geesten die het binnen de FIFA, UEFA en KNVB voor het zeggen hebben een ver-van-mijn-bed-show.
Het lijkt er een goed idee dat er een vijfde official komt, die de wedstrijden aan de hand van tv-beelden met herhalingen volgt (zoals de kijker thuis dat ook kan zien). Op het moment dat er een buitenspelgoal dreigt te worden goedgekeurd, een doelpunt ten onrechte wordt afgekeurd, de scheidsrechter natrappen of een elleboogstoot mist of verkeerd beoordeelt (dus alleen als er echt iets mis dreigt te gaan, dus niet bij een ingooi die de verkeerde kant op gegeven wordt en dergelijke), spreekt deze vijfde man de scheidsrechter aan en geeft aan wat de scheidsrechter moet doen. Er hoeft hiervoor niet eens veel te veranderen aan het spelletje, camera's registeren nu toch alles al en scheidsrechter hebben al oortjes in, zodat de 5e man meteen contact met de scheidsrechter kan hebben.
De vierde man een tv-scherm geven en laten ingrijpen, zoals Van Basten gisteren bepleitte, lijkt me geen goed idee, want die heeft om de twee minuten een briesende trainer bij wie de testosteron en adrenaline door het lijf gieren naast zich staan en bij iedere keer dat hij twijfelt aan een beslissing mee wil kijken op het schermpje. Die vijfde man moet zijn werk in alle rust kunnen doen, zonder dat er mensen van een van beide clubs in zijn nek staan te hijgen. Die vierde man hoeft zich dan alleen met het randgebeuren te bemoeien.
Helaas is dit met de conservatieve geesten die het binnen de FIFA, UEFA en KNVB voor het zeggen hebben een ver-van-mijn-bed-show.
0
geplaatst: 4 februari 2009, 09:24 uur
Hoewel Ajax het puntenverlies totaal aan zichzelf heeft te wijten juich ik zo een vijfde official van harte toe. Ook voor het registreren of een bal wel of niet de doellijn is gepasseerd.
0
geplaatst: 4 februari 2009, 13:55 uur
Helemaal eens Frank, ik snap dat achterlijke conservatisme van de voetbalwereld nooit zo. Bij sporten als hockey en tennis zijn de regels wél aangepast aan moderne technieken en opvattingen, en dat werkt prima...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.