MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Nederland speelde prima inderdaad. Een "10" voor de eerste helft was wel wat overdreven, een 8 lijkt me meer op zijn plaats. Nederland zat er van het begin af aan fel op en liet Macedonie pas enigszins zijn gang staan toen het al 3-0 stond...

En inderdaad, wat die Pierre daar doet...

R&P schreef: Zonder die bril heb ik gewoon naar de zoveelste gênante vertoning van het Nederlands Elftal gekeken.

.............dat was Nederland niet,
je keek vast naar de verkeerde zender, dat was België...........

Weten jullie wel wie de tegenstander van Nederland was? Macedonie... Het gaat veel tempo's te langzaam en na 25 minuten zijn de grootverdieners moe? Boehoe...

Rhythm & Poetry schreef:
Weten jullie wel wie de tegenstander van Nederland was? Macedonie... Het gaat veel tempo's te langzaam en na 25 minuten zijn de grootverdieners moe? Boehoe...

Het is lastig om tegen dat soort tegenstanders te spelen. Nederland deed dat juist heel goed de 1e helft. En als je 4-0 wint, en je bent zo goed als zeker op het WK, waarom ga je dan klagen over het o zo slechte spel, dat er niet eens was?

Ace
Ik vond het zeer behoorlijk en de eerste helfte gewoon goed. Die onzin over niveau van de tegenstander, raakt al helemaal kant nog wal. Macedonie is niet van het niveau Spanje, maar geen enkel land wint makkelijk van landen uit deze categorie. Als je dan met 4-0 wint, heb je het gewoon goed gedaan. Ik vind het spel onder Van Marwijk sowieso wat frisser dan het onder Van Basten was. En Sneijder heeft een te grote smoel, maar hij maakte het gisteren wel waar. De beste man van het veld.

Bolivia - Argentinie 6 - 1

Ace
El Ninjo schreef:
Bolivia - Argentinie 6 - 1

Ik zei toch, 4-0 is zo slecht nog niet

Overigens heeft Don Leo ook lekker uitgehaald tegen San Marino: 10-0!

Ace schreef:
En Sneijder heeft een te grote smoel, maar hij maakte het gisteren wel waar. De beste man van het veld.
Met Van Bommel als goede tweede.

Over het commentaar zal ik niks meer zeggen. Had ik me nou toch maar opgegeven destijds voor het programma "Komt dat schot!". Gemiste kans.

Ace
Joy4ever schreef:
(quote)
Met Van Bommel als goede tweede.

Over het commentaar zal ik niks meer zeggen. Had ik me nou toch maar opgegeven destijds voor het programma "Komt dat schot!". Gemiste kans.

Van Bommel was inderdaad ook erg sterk bezig.

Van commentaar geen last gehad, zat in het stadion. Ga je ergens staan, begint er zo'n figuur in onverstaanbaar Achterhoeks tegen je aan te bleren dat je moet gaan zitten. Nee, doe mij maar clubvoetbal.

Ace schreef:
(quote)

Van Bommel was inderdaad ook erg sterk bezig.

Van commentaar geen last gehad, zat in het stadion. Ga je ergens staan, begint er zo'n figuur in onverstaanbaar Achterhoeks tegen je aan te bleren dat je moet gaan zitten. Nee, doe mij maar clubvoetbal.

Heb je niet gevraagd of ie zijn visum wel bij zich had?

boomkat
Sneijder, Kuyt en van Van Bommel de beste spelers van het veld. The Hunter had the mooiste goal. En verder een niet onaardige pot. Met 4-0 winnen van Macedonië moet vrij normaal zijn.

Nouja, Macedonie is normalitair best een pittige tegenstander. Tijdens de vorige kwalificatie wonnen ze nog van Kroatie en speelden ze gelijk tegen Engeland. Ik vind 4-0 wel knap in ieder geval.

boomkat
Hmm ja, op zich is natuurlijk wel goed. Met 4-0 winnen kan ook moeilijk niet goed zijn En ik wil ook zeker niet de azijnzeiker uithangen

Maar het zou toch wel verplicht voer moeten zijn; met een nulletje of 3 winnen van Macedonië. Zet het af tegen het NL en individueel blijft er geen spaak heel. Als team, zeker zoals het nu draait, maakt het ook weinig aanspraak op enige tegenstand.

Waarom zouden ze ook 90 minuten door moeten knallen? Ze moeten bijna allemaal zondag weer aan de bak en de prijzen moeten ook nog verdeeld worden...

boomkat
edit: bol vaagheid 'ff verknipt.

Om van Macedonië te winnen hoeven ze niet eens te knallen. Ik zie dit als een normale uitslag gezien de kwaliteiten van beide ploegen. Als Nederland een 'gemiddeld' niveau haalt dan winnen ze met zo'n dergelijke uitslag. Dat Nederland in dit soort potjes niet vaak zo'n niveau haalt laat deze zege echter 'knapper' lijken dan het is.

Oh dierbaar België, oh heilig land der vaderen ..

2-1 ; alweer tegen Bosnië. Dag WK 2010 !

Social_Mask
Nederland is vrij goed bezig. Maar ze hebben wel met wat verdedigende teams te maken. Vraag me wel af hoe ze zullen reageren op een land dat volop voor de aanval kiest.

Hoop trouwens wel dat Turkije het haalt, heb een zwak voor ze.

Ze doen het nu juist eindelijk een keer goed tegen die verdedigende teams. Tegen aanvallende ploegen hebben ze het vaak minder moeilijk.
Sneu voor de turken. Veel beter dan Spanje, en toch de boot in.

'Sparta is soms net de Titanic. Terwijl we zinken speelt het orkest vrolijk verder'
Sparta Rotterdam-voorzitter Hans van Heelsbergen in Voetbal International

joepie!

vorige week al 300 euri neergelegd voor een nieuwe seizoenskaart en prompt weet feyenoord biseswar voor drie jaar vast te leggen. als dat geen slimme zet van me was weet ik het ook niet meer!

BPDD
Ronde van Vlaanderen.

Wie zijn jullie favorieten?
Ik gok op Boonen met als gevaarlijkste outsiders Pozzato, Devolder , het Rabo trio (Flecha, Langeveld en Nuyens) en vooruit met wat chauvinisme Martijn Maaskant.
Ik denk dat Haussler te veel omhoog wordt geschreven en tekort gaat komen voor de winst, in de E3-Prijs was hij al stukken minder indrukwekkend dan in Dwars door Vlaanderen.
Hij kan natuurlijk ook verstoppertje hebben gespeeld maar gezien de lange periode dat hij overal kort eindigt denk ik toch dat hij over zijn piek heen is.
We zullen zien, ik kijk er in ieder geval erg naar uit.

@Charlezz
Had dat niet gedaan, dan was Biseswar misschien volgend jaar speler van FC Twente geweest .

De Ronde van Vlaanderen. Ik verheug me er nu al op. Wat de Nederlanders betreft hoop ik ook op Kroon en Terpstra, al zie ik die niet direct winnen.

Ik ben ook benieuwd naar Hincapie en Burghardt. Hoe goed zijn zij? En gaat men bij Silence-Lotto eindelijk ook eens de stilte doorbreken (Van Avermaet?).

Jammer dat Ballan en Cancellara ontbreken/dan wel (nog) niet fysiek/mentaal in orde zijn.

Ik tip op de Columbia-ploeg en dan doel ik ditmaal niet op Cavendish. Vooral Hincapie & Burghardt zijn grote kanshebbers op het podium, denk ik. En Eisel kan misschien ook wel lang mee !

Verder zie ik Boontjes, Pozzato, Leukemans, Van Avermaet, Nuyens, Langeveld, Kroon & Willems erg goed rijden.
Devolder & Chavanel zijn ook gevaarlijke outsiders maar gaan, me dunkt, enkel iets kunnen doen als ze in een gelukje vanvoor belanden want anders zullen ze gedwongen zijn bij Boontjes te blijven.

Flecha! Flechaaaaa! Wanneer gaat-ie eindelijk 'ns wat winnen?
Ik pronostikeer 'm naar de 3de plaats.
Op 2, laten we eens grappig doen, Leif Hoste.
En op 1 toch wel Pozzato.
Als outsiders: Hushovd en Bennati.

Tommeke neemt ergens voorbij de Berendries een verkeerde afslag en eindigt uiteindelijk voorlaaste, ofzo Nee serieus, ik supporter voor alle Belgen en (bijna) alle Spanjaarden.

BPDD
Hopen dat de Spanjaarden het overleven met het gevaar van de paaltjes (Angel Gomez Gomez vorig jaar).

Ik ga voor Maaskant. Maaskant was vorig jaar al mee met de kopgroep, al was die wel groot. Daarna werd ie 4e in z'n eerste Parijs-Roubaix. En hij heeft in de Panne bewezen in vorm te zijn.

Arno schreef:

Op 2, laten we eens grappig doen, Leif Hoste.

Die knal van Angel Gomez Gomez

Maaskant zie ik ook wel goed rijden, maar meedoen voor de overwinning ? Toch maar niet ..

Boonen wint tenzij het weer een taktisch spelletje wordt zoals vorig jaar en Devolder of Chavanel er alleen vandoor gaat.

Voor de Nederlanders een aantal mooie ereplaatsen (Top 10) voor Langeveld en Maaskant.

En wat betreft Haussler: Waar komt die man in hemelsnaam vandaan. Ik weet dat het niet netjes is om mensen te beschuldigen voordat er iets is bewezen, maar ik vertrouw dat zaakje niet. Hij was een goede sprinter van de 2e rij die aardig over een berg kon komen. De ontwikkeling die hij nu doormaakt vertrouw ik niet. Doet mij te veel denken aan wat er met Kohl is gebeurt vorig jaar, maar ik hoop dat ik er naast zit.

Haussler was toch al wel een erg aardige sprinter hoor. Niet dat hij een massaspurt onder de groten kon winnen, inderdaad. Eerder van het kaliber van Steegmans/Ciolek zou ik denken. Ik denk toch niet dat hij pakt; hij had gewoon een dikke 2 weken echte superbenen.

Overigens zie ik dat de Hollanders Langeveld & Maaskant beter zien rijden als Karsten Kroon ? Kroon is toch ook een geweldige renner, reed goed in de Brabantse Pijl en Cancellara zei dat hij wel voor hem wou rijden .. Welja, ik kan er geweldig naast zitten, maar ik gok dat hij toch top 7 gaat rijden.

BPDD
Over Haussler.
Je kan ook te snel renners gaan beschuldigen he, die jongen was als neo-prof al een geweldig talent (pakte toen al etappe in de Vuelta, beetje genre Greg van Avermaet).
Daarna stokte zijn ontwikkeling een beetje (al versloeg hij bijvoorbeeld wel Boonen voor een etappewinst in de Dauphiné van 2 jaar terug), maar hij geeft ook aan dat hij Gerolsteiner niet een bijzonder prettige ploeg vond.
Bij Cervelo heeft hij de Oost-Duitse trainingsmentaliteit ( 8 uur trainen op 54-11 ) gelaten voor wat het is en is hij veel meer aan interval gaan doen, het is eigenlijk best wel logisch dat hij met zijn vernieuwde trainingen en het rijden in een goed draaiende ploeg (zie de progressie die ook een Hushovd heeft gemaakt ten opzichte van vorig jaar) een stuk beter zijn talent naar buiten kan laten komen.
Maar let op, ik steek zeker mijn hand niet voor hem in het vuur.
Wat dat betreft heb ik wel geleerd van mijn geliefde Berni .

Over Kroon.
Tja, hij is altijd zo'n renner die er wel dicht tegen aanzit maar het in een grote wedstrijd niet echt kan waarmaken (en dan altijd a la Boonen een excuusje klaar heeft).
Langeveld en Maaskant hebben vorig jaar als broekies een prachtige koers gereden, als ze allebei nog een stapje hebben gezet ten opzichte van vorig jaar schat ik ze toch echt hoger in dan een Kroon.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:59 uur

geplaatst: vandaag om 13:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.