MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Nou, ik vind als je op basis van provinciegeld (wat eenmalig is) al daardoor niet tot een fusie kunt komen. Dan is er weinig heil in een fusie.

Ik vond het uberhaupt al apart. Roda draait één keer een slecht seizoen, en opeens moest er een fusie doorheen gedrukt worden. Ik snap wel dat op een langdurige periode beide clubs niet in het betaald voetbal kunnen blijven. Maar ik ben meer voor een natuurlijke weg. Promotie/Degredatie invoeren tussen amateurs en profs. Dan komt vanzelf wel de sterkste zuid-limburgse voetbalclub bovendrijven. En dat is waarschijnlijk MVV.

Maar ik ben meer voor een natuurlijke weg. Promotie/Degredatie invoeren tussen amateurs en profs

Ok, daar kan ik me ook wel in vinden. Absurd ook dat dat ook niet mogelijk is, maar volgens mij wordt het binnenkort ingevoerd?

Hebben die "fans" van Roda voor niets stoeltjes gesloopt.

Joy4ever schreef:
Hebben die "fans" van Roda voor niets stoeltjes gesloopt.

Stelletje losers.

dix
ach ze hebben VVV nog

Anders exporteren we die fans toch naar Alemania Aachen?

herman schreef:
Anders exporteren we die fans toch naar Alemania Aachen?

Jij zegt het, ik dacht het.

Is het niet beter om dat hele Limburg gelijk maar af te schaffen? Ze trekken toch al jaren het gemiddelde IQ van Nederland naar beneden.

Joy4ever schreef:
Is het niet beter om dat hele Limburg gelijk maar af te schaffen? Ze trekken toch al jaren het gemiddelde IQ van Nederland naar beneden.
Alles onder de grote rivieren, doe maar.

Het is anders wel een feit dat mensen in de randstad gemiddeld genomen een lagere opleiding benutten of hebben benut. Wij Brabanders zijn zo dom nog niet . Alhoewel ik verwacht dat ik in de toekomst boven de rivieren ga wonen. Niet dat dit iets met sport heeft te maken, maar goed.

Binnenkort gaan de playoffs in de NBA van start. Ik gun het Cleveland en Boston, twee mooi spelende teams.

haveman
De uitspraken hierboven, over onze veel sympathiekere landgenoten, komen van Ajax supporters.

Als ze zeggen van niet, weten ze nog niet dat ze voor Ajax zijn.

DutchViking
dix schreef:
ach ze hebben VVV nog

Inderdaad, de leukste club van Nederland als je het mij vraagt

Joy4ever schreef:

DutchViking schreef:
Mooi resultaat van VVV. Als ik morgen geen vroege dienst van mijn werk zou hebben, zou ik vanavond zeker naar Venlo gaan om de festiviteiten bij te wonen

Een club uit de buurt die ik al jaren een warm hart toedraag, maar waarvan ik pas tweemaal de moeite heb genomen om een wedstrijd te bezoeken. Ik schaf daarom maar een seizoenskaart aan, denk ik

Dit schreef ik twee jaar geleden in het voetbaltopic, na de gewonnen play-offs tegen RKC waardoor promotie een feit werd. Komende weken gaat de geschiedenis zich herhalen, maar dan via het kampioenschap. Met een paar versterkingen zie ik VVV absoluut nog minimaal een jaartje eredivisie spelen. Voorwaarde is dan wel dat Keisuke Honda nog even blijft. Hulde trouwens voor trainer Jan van Dijk, die door de uitstekende resultaten even afrekent met alle critici die hem al hadden afgeschreven.

Wat me in een aantal discussies opvalt (en waar ik me wel eens aan stoor), is dat voor zogenaamde kenners het voetbal in Limburg nagenoeg failliet is. Bij Roda JC en Fortuna Sittard is dat inderdaad wel zo en ik moet ook zeggen dat ik het nog niet eens zo erg vind dat die fusie niet doorgaat. Ik kan me voorstellen dat je er als supporter niet op zit te wachten. Geld of geen geld, er springt altijd wel weer een sponsor bij die de schuldenlast wil saneren (zoals bij Fortuna al vaker is gebeurd).

VVV is in sportief en financieel opzicht veruit de meest gezonde profclub van de provincie en tevens van de huidige Jupiler League. De club heeft bovendien al decennialang een florerende jeugdopleiding. VVV is een club met toekomst en visie. Het doet me in ieder geval goed dat Venlo weer even op de kaart wordt gezet in de komende voetbaljaargang en ik voorspel dat de zogenaamde top 3 er volgend seizoen wederom niet in slaagt om in Venlo te winnen, net als vorig seizoen

Ace
Als az kampioen wordt, neem ik daar ook maar eens een seizoenkaart.

Ik vind Limburg en Brabant trouwens best leuk. In Brabant kan je fijn feesten en in Limburg kan je dat er op de fiets mooi weer aftrainen

DutchViking schreef:
(quote)

Inderdaad, de leukste club van Nederland als je het mij vraagt

de laatste keer dat ik er op de tribunes zat was het er erg gezellig, namelijk de kampioenswedstrijd van 1985

haveman
Straks ga ik naar Brabant, naar NAC - AZ.

Ben benieuwd of we deze keer wel winnen.

AZ heeft nu 3 keer op rij van NAC verloren. Maar toch, iets zegt me dat NAC nu geen schijn van kans maakt...

haveman
Ik hoop dat je gelijk krijgt herman.

Alucard
Nog even terugkomend op de champions league van de afgelopen week. Ik hoop dat de NOS eens een keertje nadenkt en de wedstrijd(en) (ook in het komende seizoen) van Barcelona live gaat uitzenden. (in champions league verband dan.) In plaats van altijd maar die Engelse. (niet dat ik in premier league verband niet graag naar die competitie kijk.)
Barcelona speelt gewoon erg goed, en dat verdient een hele wedstrijd!

haveman
Brabant here we come!!!!!!

Alucard schreef:
Nog even terugkomend op de champions league van de afgelopen week. Ik hoop dat de NOS eens een keertje nadenkt en de wedstrijd(en) (ook in het komende seizoen) van Barcelona live gaat uitzenden. (in champions league verband dan.) In plaats van altijd maar die Engelse. (niet dat ik in premier league verband niet graag naar die competitie kijk.)
Dat ligt volgens mij wat lastig met de rechten van wedstrijden waar een spaanse club aan meedoet.
Maar als die engelse clubs er steeds zo´n prachtige pot van maken vind ik het geen probleem.

Alucard schreef:

Liverpool - Chelsea was een iets leuker affiche dan Barcelona - Bayern, vind ik zelf. Ze moeten toch een keuze maken.

Een smsje vanuit het Chelsea-kamp trouwens.

Breaking News!
Michael Essien reported for training tuesday morning 85kg overweight. When the physio examined him he found Steven Gerrard was still in his pocket.

Ik vond hem wel aardig.

wat ik van de uefa niet snap is dat ze die wedstrijden in deze fase niet achter elkaar uitzenden, hebben ze 2 x 90 live coverage.

Té lang en té laat voetbal ?

Parijs-Roubaix:

De 'echte' favorieten: Devolder, Boonen, Pozzato, Cancellara ?

Ik tip weer op Hincapie & Burghardt. Ook Leukemans gaat goed zijn, me dunkt.

BPDD
Schrijf Maaskant maar op.....

Sir Spamalot (crew)
Ik zie die Maaskant nog op het podium eindigen, maar voor de rest de traditionele favorieten, maar ik denk opnieuw Stijn Devolder. Nog één maal alles uit de kast halen, dan de Scheldeprijs en voorbereiden op de Toer. Een dubbel Ronde Van Vlaanderen en Parijs-Roubaix is weinigen gegeven, dus als dat hem zou lukken, wordt hij heilig verklaard in Vlaanderenland.

BPDD
Zit hier echt met een k#thumeur te kijken naar Roubaix.
Eerst Maaskant die vlak voor Wallers lek rijdt en nu dat gedoe op Carrefour de l'Arbre, ik hoop dat Boonen kan genieten van deze prachtige verdiende zege .

(Natuurlijk verdient Boonen het wel getuige zijn koers, maar ik had hem wel eens willen zien sprinten tegen Hushovd en Pozzato op het vélodrome)

Hushovd zat mijn inziens ook nog, relatief gezien dan, heel goed.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:19 uur

geplaatst: vandaag om 17:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.