MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ace schreef:
(quote)

Omdat hij 2 keer 2e is geworden?

Meer omdat hij niet veel meer klassiekers reed en met de Goldrace zich vanvoren liet zien, ongeacht de uitslag.

Ace
boomkat schreef:
Ik verwacht zelf niet al teveel van Dudek, maar wel een zekere degelijkheid voor de komende 2 seizoenen. Lijkt me sterk dat de 2e, al dan niet 3e keeper van de 'beste club van de wereld' niet mee kan in de Eredivisie

Of je nou op de bank zit bij mvv of bij real madrid, zo lang je niet keept maakt het buiten het niveau van de training weinig verschil. Hoewel ik denk dat het salaris bij real iets hoger ligt, misschien. Kortom, bij Ajax hebben het ook meegemaakt dat al die in de Europese top afgeserveerde oudegedienden teruggehaald werden, maar daar is het elftal nog geen enkele keer beter van geworden.

snarf349 schreef:
(quote)

Meer omdat hij niet veel meer klassiekers reed en met de Goldrace zich vanvoren liet zien, ongeacht de uitslag.

Ik dacht altijd dat het was omdat de Amstel Gold Race voor veel klassemtentrenners (zoals Sastre gisteren) gunstig is in de voorbereiding richting de grote ronden.... Hoewel Armstrong die ook niet allemaal reed. Het zal wel, ik zie die vent liever niet dan wel.

Ace schreef:
Ik dacht altijd dat het was omdat de Amstel Gold Race voor veel klassemtentrenners (zoals Sastre gisteren) gunstig is in de voorbereiding richting de grote ronden.... Hoewel Armstrong die ook niet allemaal reed. Het zal wel, ik zie die vent liever niet dan wel.
Wellicht een idee om Theo Bos naast Lance te laten sprinten binnenkort

Joy4ever schreef:
(quote)
Ja, wat was dat voor een idiote actie van die Bos dan...

Titmeister schreef:
Verder om nog in te spelen op de Ajax-Feyenoord discussie: het grote probleem wat veel mensen hebben met Ajax is, dat Ajacieden altijd een grote bek hebben, maar dit de laatste seizoenen zelden waarmaken. Zouden ze niet al 5 seizoenen achter elkaar kampioen zijn geworden? Dat hebben we gemerkt ja... Vandaar dat het leedvermaak om Ajax altijd iets groter is dan bij andere clubs. En als Ajax de voorronde CL niet haalt en Feyenoord wel Uefa Cup, dan heeft Feyenoord haar doel (1e 5) toch dichter benaderd dan Ajax (kampioen worden)...

Sorry hoor, maar met zo'n begroting als bij Ajax en met zulke aankopen is het toch logisch dat ze zeggen dat ze voor het kampioenschap gaan (ook al heb je dat in de jaren daarvoor ook niet waargemaakt), dan ga je toch niet afkomen met van die "valse bescheidenheid" dat je voor een plaats bij de top 5 speelt? Kom op zeg, daar zou ik pas echt slecht tegen kunnen...dan ben ik supporter af

Ik zie in het uitspreken van een kampioenschap bij een club als Ajax echt geen "grote bek hebben" in, sterker nog, als de selectie niet dramatisch verzwakt door verkopen verwacht ik dat ze dat voor volgend jaar ook weer doen.

Als ze bij Ajax zouden gaan roepen dat ze gaan voor de Champions League te winnen dan geef ik je groot gelijk.
Maar dat laatste verwacht ik wel weer van clubs als Real Madrid, Barcelona, Inter Milan, AC Milan, Bayern Munchen, Manchester U, Chelsea, Liverpool die allen in principe een zodanige begroting hebben om dat waar te kunnen maken...ook al zou je kunnen zeggen dat gezien de resultaten van de laatste jaren een aantal daarvan geen recht van spreken heeft.

Er wordt nog meer bedoeld dat de supporters een grote mond hebben dat ze wel even kampioen zullen worden, elk jaar. Als dat dan telkens niet gebeurd, dan komt er hoongelach. Niet meer dan logisch. Het wordt elk jaar leuker.

Ace
Nicolage Rico schreef:
Het wordt elk jaar leuker.

Gelukkig heb ik andersom ook niets te klagen

Maar wij roepen dan ook - terecht - niet dat we kampioen gaan worden.

Het grappige is dat ajax en Feyenoord straks hetzelfde hebben: Uefa cup voetbal.

Ace
Het gaat er mij niet om wat jullie roepen, maar om hoe het elftal presteert. Het grappige is dat wij ons een stuk minder bezig houden met jullie, dan dat jullie dat met ons doen. Hoe zou dat nou komen?

Ace schreef:
Het gaat er mij niet om wat jullie roepen, maar om hoe het elftal presteert. Het grappige is dat wij ons een stuk minder bezig houden met jullie, dan dat jullie dat met ons doen. Hoe zou dat nou komen?

Dat is ondertussen al een stuk of 3 x uitgelegd op de laatste 2 pagina's. Ben je er even tussenuit geweest, Ace?

Ace
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Dat is ondertussen al een stuk of 3 x uitgelegd op de laatste 2 pagina's. Ben je er even tussenuit geweest, Ace?

Ik spreek namens mezelf. Je hoort mij nooit roepen dat Ajax kampioen wordt. Wel dat ze mee moeten doen om het kampioenschap. Dat doen ze ook elk jaar, alleen worden ze het niet. Een club als de jouwe zou ook ieder jaar mee moeten doen om het kampioenschap, echter zijn die al kansloos voordat de competitie begint. Ik heb in ieder geval, wellicht tegen beter weten in, ieder jaar nog een beetje hoop...

Ace schreef:
(quote)

Ik spreek namens mezelf. Je hoort mij nooit roepen dat Ajax kampioen wordt. Wel dat ze mee moeten doen om het kampioenschap. Dat doen ze ook elk jaar, alleen worden ze het niet. Een club als de jouwe zou ook ieder jaar mee moeten doen om het kampioenschap, echter zijn die al kansloos voordat de competitie begint. Ik heb in ieder geval, wellicht tegen beter weten in, ieder jaar nog een beetje hoop...

Het is toch ook niet alleen namens jou bedoelt? Dat zou teveel eer zijn.

Er is een groot verschil tussen normaal zeggen dat ajax mee moet doen om het kampioenschap of elke dag roepen dat ajax zeker kampioen wordt. Maar goed, hier hebben we het vaak genoeg over gehad. Bij voorbaat was Feyenoord dit seizoen zeker niet kansloos. Makkelijk om nu achteraf te zeggen, maar Feyenoord had op papier gewoon een goede selectie.

Helaas worden de meeste wedstrijden op gras gespeeld, en niet op papier.

Wat vonden we trouwens van de actie van Affelay die die arme Vertonghen nog even moest jennen en sarren na zijn foute terugspeelbal?

VanDeGriend schreef:
Wat vonden we trouwens van de actie van Affelay die die arme Vertonghen nog even moest jennen en sarren na zijn foute terugspeelbal?
Tsja, dat soort dingen gebeuren uiteraard wel vaker, enkel werd het nu door de camera geregistreerd. Ik vond het niet zo spannend iig.

VanDeGriend schreef:
Wat ik daarvan vind kan ik maar beter voor me houden inzake het gevaar op uiterst grof worden.

Joy4ever schreef:
(quote)

Dat gun ik hem van harte... Meneer Armstrong moet niet denken dat ie de messias is, omdat ie zn koersschoentjes weer om heeft. Ik hoop van harte dat ie er straks in de Giro en de Tour keihard vanaf gereden wordt...

VanDeGriend schreef:

Netjes is het niet... ik kan me ook nog wel zoiets van Huntelaar herinneren bij Ajax, maar ik weet niet meer wie toen het slachtoffer was.

Overigens is Afellay ook erg zielig hoor, iedereen schrijft zijn naam verkeerd.

stuart
Ik heb het vanmorgen van Theo Bos nog even gezien; dat zag er niet zo 'fris' uit, maar ik zag het niet duidelijk genoeg. Had ie niet een beetje kunnen remmen, om het zo te voor komen (anderzijds is de snelheid natuurlijk flink hoog).

Gevalletje Theo Bos is natuurlijk discutabel. Via de beelden lijkt hij zo schuldig als wat. Maar zijn verhaal komt ook wel betrouwbaar over. Daarnaast is die gast van Barloworld natuurlijk pissig. Maar waarom Lance Armstrong er zich mee bemoeit is mij een raadsel.

Precies, ik geloof Theo Bos wel. Ten eerste, heeft hij er totaal geen baat bij om die Impey onderuit te trekken, hij valt zelf ook en het is ook niet gunstig voor een ploegmaat ofzo. Verder heeft hij gelijk als hij zegt dat het onmogelijk is om op die snelheid omver te trekken, zonder jezelf van je fiets af te katapulteren. Het blijft natuurlijk niet zo handig van hem, het is geen baalwielrennen. Komt erbij, dat als hij elke willekeurige andere renner dan de klassementsleider aan zn shirt had getrokken, er geen haan naar gekraaid had. Iig moet meneer Armstrong vooral erop letten dat ie op tijd bij de dopingcontrole is en zich niet bemoeien met dingen waar hij niks mee te maken heeft...

rayman schreef:
(quote)
Wat ik daarvan vind kan ik maar beter voor me houden inzake het gevaar op uiterst grof worden.
Hoezo dat dan? Je gaat toch niet enkel af op de reactie van Afellay? Wie weet had Vertonghen eerder in de wedstrijd al iets naars tegen Afellay geroepen. Daarnaast moeten we om dit soort acties niet moeilijk gaan doen, het is geen wijvensport (de lezer gebruike onderscheidingsvermogen). Daarnaast haalde Vertonghen al vrij snel zijn sportieve gram.

Vertonghen heeft volgens Afellay, precies hetzelfde bij hem gedaan bij Ajax-PSV. Maar ik kan me er niet druk om maken.

En Theo Bos geloof ik wel. Met zulke snelheden lijkt het mij sterk, dat je iemand omver gooit alsof het een bidon is.

Ace
Ik had misschien wel hetzelfde gedaan als ik Affelay was, zou hij wel zijn redenen voor hebben. Kan me er niet druk om maken, die terugspeelbal vond ik een stuk meer het druk maken waard.

Het doet me goed te lezen dat ik niet de enige ben die doodmoe wordt van Armstrong. Zijn kwalteiten ga ik niet ter discussie stellen, maar zijn gedrag wordt gewoon erg vervelend. Die denkt dat hij The Godfather van het wielrennen is ofzo. Ik kan niet wachten tot hij in de tour eens flink eraf gepierd wordt in een mooie bergetappe. Zal misschien niet eens gebeuren, maar zolang het niet zo ver is heb ik in ieder geval hoop.

Lance Armstrong

Ace
Het is voor jou gewoon een sport geworden om het niet met me eens te zijn

Ace schreef:

Vandaar dat Joy ook van vrouwen houdt.

Ace schreef:

Het kost me in dit geval trouwens wel errug veel moeite

Ace schreef:
zou hij wel zijn redenen voor hebben
ja lekker, zo kunnen we ieder ongepast gedrag goedpraten. Ik vind het gewoon onwaarschijnlijk onsportief. Iets soortgelijks zag ik hem ook al doen richting de voorzitter van Groningen nadat daar in de laatste minuut een doelpunt was gemaakt.

'T ergste vind ik nog dat we het kennelijk nog normaal vinden ook. Ik vind zelf een per ongeluk verkeerd gespeelde terugspeelbal heel veel minder erg.

Ace
VanDeGriend schreef:
(quote)
ja lekker, zo kunnen we ieder ongepast gedrag goedpraten. Ik vind het gewoon onwaarschijnlijk onsportief. Iets soortgelijks zag ik hem ook al doen richting de voorzitter van Groningen nadat daar in de laatste minuut een doelpunt was gemaakt.

'T ergste vind ik nog dat we het kennelijk nog normaal vinden ook. Ik vind zelf een per ongeluk verkeerd gespeelde terugspeelbal heel veel minder erg.

Eigenlijk heb je gewoon gelijk en ik bedoelde dan ook 'persoonlijke redenen'. Ik vind het sowieso een irritant ventje en probeerde het daarom objectief te bekijken. En dan denk ik dat in de emotie van de wedstrijd wel meer van dit soort zaken gebeuren. Dan maak ik me als Ajacied drukker om het belachelijke spel tijdens die wedstrijd, dan om eindhovense hangjeugd die een doelpunt op wat kinderachtige wijze viert.

@Rico: wat is er, schat?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:03 uur

geplaatst: vandaag om 05:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.