MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Op één of andere manier miste ik Lance Armstrong vanmiddag bij de Amstel Gold race, was toch altijd een beetje zijn race.

RedLightCityBoy
Joy4ever schreef:
(quote)
Haten is een groot woord RedLight. Met de begroting en de selectie die Ajax heeft is dit een uitermate treurig seizoen. Ik krijg nog bijna medelijden met ze. Mij benieuwen wie de opvolger van Van Basten wordt. Als ze echt ballen hebben vragen ze Ome Co.

Opvolger van van Basten? 3e of misschien nog 2e is gewoon niet slecht hoor. Wisselvallig is denk ik het juiste woord voor Ajax dit seizoen. Maar het valt niet te ontkennen dat Ajax sterke wedstrijden heeft gespeelt dit seizoen.

Ace
snarf349 schreef:
Op één of andere manier miste ik Lance Armstrong vanmiddag bij de Amstel Gold race, was toch altijd een beetje zijn race.

Omdat hij 2 keer 2e is geworden?

Wat een ongelooflijke arrogantie van die Ferguson om te denken dat je met een B-elftal wel even de finale van de FA-cup kan bereiken.
De FA-cup!!!! Gek he, dat Evertom tot de tanden gewapend is.
De eerste prijs is Man.U. alvast kwijt. Keurig.

Voetbal (AZ gefeliciteerd) Wielrenner ( goed gedaan van Ivanov, jammer van Kroon).........

Maar zaterdag is ook het WK van de mooiste van alle biljart vormen weer van start gegaan Het WK Snooker at The Crucible in Sheffield.......

En Ronnie O'Sullivan is weer heel lekker bezig, zeer grote kans hebber voor de titel dit jaar.......

Joy4ever schreef:
(quote)
Haten is een groot woord RedLight. Met de begroting en de selectie die Ajax heeft is dit een uitermate treurig seizoen. Ik krijg nog bijna medelijden met ze. Mij benieuwen wie de opvolger van Van Basten wordt. Als ze echt ballen hebben vragen ze Ome Co.

Flutjenoord heeft een uitermate treurig seizoen (wanneer niet?).. Ajax heeft een wisselvallig en teleurstellend seizoen, dat is nog wel een verschil Bill

AZ trouwens ontzettend gefeliciteerd, meer dan verdiend kampioen!

thelion schreef:
En Ronnie O'Sullivan is weer heel lekker bezig, zeer grote kans hebber voor de titel dit jaar.......

O'Sullivan. Geweldenaar.

orbit schreef:
(quote)

Flutjenoord heeft een uitermate treurig seizoen (wanneer niet?).. Ajax heeft een wisselvallig en teleurstellend seizoen, dat is nog wel een verschil Bill
Weet ik wel. Maar ik hoorde na het verlies van AZ afgelopen zaterdag genoeg geluiden uit Amsterdam dat ze wel even zouden gaan winnen van PSV (omdat PSV niet zo goed meer is) en dat ze nog wel kans zagen kampioen te worden gezien het zware programma van AZ. En ja, als je dan compleet wordt overlopen door PSV en met een 6-2 nederlaag terug naar Amsterdam wordt gestuurd dan vraag ik je .

Heb je echt die geluiden gehoord uit Amsterdam, of hoor je alleen maar wat je wilt horen?

boomkat
Ach schei toch uit. Half Amsterdam was er van overtuigd dat we wel even zouden winnen in Eindhoven. Dankzij hen dus extra genoten

rayman schreef:
Heb je echt die geluiden gehoord uit Amsterdam, of hoor je alleen maar wat je wilt horen?
Ik heb ze echt gehoord Ray

Joy4ever schreef:
En ja, als je dan compleet wordt overlopen door PSV en met een 6-2 nederlaag terug naar Amsterdam wordt gestuurd dan vraag ik je .
Ja dit is toch wel opmerkelijk inderdaad. Miljoenen geinvesteerd in nieuwe spelers, torenhoge begroting en zelfs als al je concurrenten verliezen je zo af laten slachten Hoe krijg je het voor elkaar. Dat het een keer niet gaat allez, maar in zo'n wedstrijd ga je desnoods met drie rode kaarten het veld af ....ofzo.....maar doe iets!

En over dat treurige (inderdaad, tot nu toe zeker) seizoen van Flutjenoord (leuk gevonden weer , nog leuker dan het ook al hilarische Pisvee) kunnen we het later miscchien nog hebben. Vooralsnog zou t zo maar kunnen dat aan het eind van de rit de kinderhand van Feyenoord net zo gevuld is als de verwende klauwtjes van Ajax. En als Ajax toch nog CL haalt (althans de voorronde..zijn ze goed in) dan mag er wel een bedankbloemeke naar de Kuip...Twente is zo'n beetje het enige team dat 5 punten aan Feyenoord verloren heeft.

kArIzMa_TuRk
Vind het eerlijk gezegd wel jammer dat AZ niet gelijk had gespeeld tegen Vitesse. Want dat was veel beter geweest voor de supporters, de sfeer zat er veel beter in toen. Maar het was wel even spannend voor Ajax, want die kon nog kampioen worden, maar jammer genoeg zijn ze 6-2 afgeslacht door PSV. Dikke nederlaag man!

Nu maar hopen dat ze toch tweede worden...

Dudek zo goed als zeker terug naar Feyenoord. Ik denk dat hij nog steeds goed kan keepen, maar ik zie liever een jonge keeper komen, waar Feyenoord nog minimaal 5 jaar plezier van heeft.

VanDeGriend schreef:
Vooralsnog zou t zo maar kunnen dat aan het eind van de rit de kinderhand van Feyenoord net zo gevuld is als de verwende klauwtjes van Ajax.

Het lijkt me sterk dat zowel PSV als Heerenveen in de laatste 3 wedstrijden nog 6 punten goedmaken op Ajax, al weet je het nooit. Maar dan nog heeft Ajax een veel beter doelsaldo dan Heerenveen...

Feyenoord geef ik wel een goede kans de UEFA cup te halen, als ze 7e worden zullen ze in de play offs wel eerst tegen Groningen moeten en ik denk dat ze die momenteel wel de baas zijn. Daarna dan waarschijnlijk tegen PSV (weinig kans) of Heerenveen (iets meer kans).

@Rico: zoiets zei Leo B. ook een paar weken terug in Studio Voetbal. Blijkbaar vinden ze Mulder nog niet goed genoeg?

boomkat
Met een jonge keeper doelt Rico eerder op een Tim Krul of een Piet Veldhuizen, maar dit is een veel slimmere stap. Haal je een van deze zogeheten new-wave keepers dan zou je je eigen jeugd blokkeren met kapitaalsvernietiging als gevolg. Je betaald 5 á 7 miljoen voor Veldhuizen of Vorm, terwijl je twee keepers in eigen huis hebt die in potentie gelijkwaardig zijn. Echter zijn die op dit moment nog te licht en is Dudek een prima alternatief om anderhalf tot twee jaar - de tijd die beide keepers nodig hebben om op niveau te komen - te overbruggen. Tevens de woorden van Beenhakker in Studio Voetbal.

Maar gaat dit 'feestje' wel 100% door?

Ik moet nog maar zien hoe goed Dudek nog is... heeft wel al 4 seizoenen op de bank gezeten. Maar goed, wel leuk enzo.

boomkat
Ik verwacht zelf niet al teveel van Dudek, maar wel een zekere degelijkheid voor de komende 2 seizoenen. Lijkt me sterk dat de 2e, al dan niet 3e keeper van de 'beste club van de wereld' niet mee kan in de Eredivisie

edit: waar ik meer zorgen om maak is dat hele gedoe rondom Dani Fernandez. Bruikbare rechtsback voor Feyenoord, maar het is al geen prioriteit en als het dan ook nog op die manier moet hoeft het van mij niet.

Tsja, het lijkt me ook sterk dat een Champions League-winnende centrumverdediger 6 goals om de oren krijgt in een eredivisiepotje. Niets is minder waar.

Maar goed, Dudek is wel een sympathieke kerel, geloof ik. Hopelijk is ie nog net zo goed als vroeger.

Joy4ever schreef:
(quote)
Weet ik wel. Maar ik hoorde na het verlies van AZ afgelopen zaterdag genoeg geluiden uit Amsterdam dat ze wel even zouden gaan winnen van PSV (omdat PSV niet zo goed meer is) en dat ze nog wel kans zagen kampioen te worden gezien het zware programma van AZ. En ja, als je dan compleet wordt overlopen door PSV en met een 6-2 nederlaag terug naar Amsterdam wordt gestuurd dan vraag ik je .

Ik heb niemand gehoord over dat Ajax het wel "even" zou doen. Volgens mij projecteer je inmiddels je eigen beeld op wat jij denkt dat Ajaxsupporters zijn, zonder er ooit een tegen te komen. Maargoed, ik wil best toegevn dat 6-2 een blamage is hoor als je dat wilt, geen enkel probleem

Ik heb verschillende ajax-fans het ook horen roepen, Joy4ever. Velen rekende ajax weer kampioen.

Nouja, je hoort kennelijk wat je wilt horen en je beeld zal toch nooit veranderen. Blijf maar lekker haten, wordt je een grote knul van

orbit schreef:
(quote)

Ik heb niemand gehoord over dat Ajax het wel "even" zou doen. Volgens mij projecteer je inmiddels je eigen beeld op wat jij denkt dat Ajaxsupporters zijn, zonder er ooit een tegen te komen. Maargoed, ik wil best toegevn dat 6-2 een blamage is hoor als je dat wilt, geen enkel probleem
Buiten het feit dat een aantal andere users hier bijval geven moet ik je helaas teleurstellen in deze: velen uit mijn vriendenkring zijn Ajax fan. Is geografisch zo bepaald .

boomkat
Idem hier.

Ik heb het ook vaak gehoord. Blijkbaar heeft Orbit alleen maar extreem genuanceerde en weldenkende voetballiefhebbers in zijn omgeving. Of helemaal geen.

orbit schreef:
Nouja, je hoort kennelijk wat je wilt horen en je beeld zal toch nooit veranderen. Blijf maar lekker haten, wordt je een grote knul van

Ik zie het niet als haten... En hoe bedoel je hoort alleen wat je wil horen. Mijn vriendengroep bestaat uit haast alleen maar ajaxcieden.
In mijn omgeving is haast iedereen voor ajax .

Zij riepen zaterdag avond dat ajax kampioen zou worden. Ik constateer alleen dat ze het weer riepen.
Om eerlijk te zijn ik vind ook dat Ajax in het begin van het seizoen meeste kans had om kampioen te worden. Kijkend naar het budget, investeringen enzo.

boomkat schreef:
Met een jonge keeper doelt Rico eerder op een Tim Krul of een Piet Veldhuizen, maar dit is een veel slimmere stap. Haal je een van deze zogeheten new-wave keepers dan zou je je eigen jeugd blokkeren met kapitaalsvernietiging als gevolg. Je betaald 5 á 7 miljoen voor Veldhuizen of Vorm, terwijl je twee keepers in eigen huis hebt die in potentie gelijkwaardig zijn. Echter zijn die op dit moment nog te licht en is Dudek een prima alternatief om anderhalf tot twee jaar - de tijd die beide keepers nodig hebben om op niveau te komen - te overbruggen. Tevens de woorden van Beenhakker in Studio Voetbal.

Maar gaat dit 'feestje' wel 100% door?

Ik bedoel inderdaad een Velthuizen of een Krul. Maar daar moet je niet meer voor betalen dan 2 miljoen. Ik denk niet dat Newcastle en Vitesse ze voor dit bedrag laten gaan, dus moet er verder gekeken worden. Mulder is nog niet goed genoeg, van het weekend was hij ook weer dramatisch bij Excelsior. Wel een goede voor de toekomst, hoop ik. Ik denk dat Dudek het niveau nog wel aankan.

Nog geen 100%. Het is pas 100% als het op de officiele Feyenoordsite staat.

herman schreef:
Ik heb het ook vaak gehoord. Blijkbaar heeft Orbit alleen maar extreem genuanceerde en weldenkende voetballiefhebbers in zijn omgeving. Of helemaal geen.

Ik ken zeker een aantal ajax-liefhebbers (mag van joy en ace supporter niet meer noemen) en die zijn gemiddeld hoog opgeleid, dat zal het dan wel zijn. Er is al vanaf begin seizoen scepsis hoor en zeker gezien de wisselvalligheid. Dus het beeld dat bestaat over ajacieden zal dan wel vertekend zijn aan mijn kant.
Alsnog is dit natuurlijk wel een blamage en een bewijs temeer dat onze grote vriend van Basten er nog lang niet is Ze begonnen trouwens helemaal niet zo slecht aan deze wedstrijd, maar Vertonghen had super zijn dag niet onder anderen..

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ik bedoel inderdaad een Velthuizen of een Krul. Maar daar moet je niet meer voor betalen dan 2 miljoen. Ik denk niet dat Newcastle en Vitesse ze voor dit bedrag laten gaan, dus moet er verder gekeken worden. Mulder is nog niet goed genoeg, van het weekend was hij ook weer dramatisch bij Excelsior. Wel een goede voor de toekomst, hoop ik. Ik denk dat Dudek het niveau nog wel aankan.

Nog geen 100%. Het is pas 100% als het op de officiele Feyenoordsite staat.

Ik denk idd dat, gezien de financiële situatie, dit een betere oplossing is. Gewoon 2 seizoenen de degelijkheid van Dudek en daarna Mulder of Darley de kans geven. Verder om nog in te spelen op de Ajax-Feyenoord discussie: het grote probleem wat veel mensen hebben met Ajax is, dat Ajacieden altijd een grote bek hebben, maar dit de laatste seizoenen zelden waarmaken. Zouden ze niet al 5 seizoenen achter elkaar kampioen zijn geworden? Dat hebben we gemerkt ja... Vandaar dat het leedvermaak om Ajax altijd iets groter is dan bij andere clubs. En als Ajax de voorronde CL niet haalt en Feyenoord wel Uefa Cup, dan heeft Feyenoord haar doel (1e 5) toch dichter benaderd dan Ajax (kampioen worden)...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:34 uur

geplaatst: vandaag om 01:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.