MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Vers bloed in de competitie, is alleen maar goed toch? Ik snap de ophef niet.

Weer een ex t-mobile/Telekom renner. Na Kessler en Sinkewitz dit jaar en de bekentenissen van Zabel, Bölts, Alldag, Riss etc. dus weer een dopinggebruiker uit dezelfde hoek.

Als nu de link met dokter Ferrari wordt bevestigd (ook de dokter van Armstrong), kunnen alle tourwinnaars sinds 1996 als mogelijke bedriegers worden gezien.

Ze gebruiken allemaal, de één weet het echter beter te camoufleren dan de ander.

Ik stel voor om de tour een stuk minder zwaar te maken, zodat het ook echt mogelijk is om hem zonder doping te rijden. Waarom moet iedere etappe 200 km lang zijn? Mensen kijken toch alleen maar naar de laatste 50 km. Ik stel dan ook voor om etappes van 100 km of korter te rijden en ipv 4 bergen maar 1 of 2 bergen in het parcours op te nemen. Of je nou tegen 4 bergen oprijdt of tegen 2, er is er toch altijd ééntje beter dan de rest?

Wat een ramp! Weer eentje die gebruikt. En nog wel een van mn favorieten. Nu in ieder geval niet meer.

Ik vond het ook wel erg opvallend dat ie zich soms wel erg sterk herpakte. Dat gevoel had ik vorig jaar ook met Landis, die toen in een etappe volledig kapot werd gereden en de volgende dag ontzettend makkelijk won.

Nou ja ik verheug me in ieder geval morgen op het duel Rasmussen en Contador!

gemaster schreef:
Ze gebruiken allemaal, de één weet het echter beter te camoufleren dan de ander.

Ik stel voor om de tour een stuk minder zwaar te maken, zodat het ook echt mogelijk is om hem zonder doping te rijden. Waarom moet iedere etappe 200 km lang zijn? Mensen kijken toch alleen maar naar de laatste 50 km. Ik stel dan ook voor om etappes van 100 km of korter te rijden en ipv 4 bergen maar 1 of 2 bergen in het parcours op te nemen. Of je nou tegen 4 bergen oprijdt of tegen 2, er is er toch altijd ééntje beter dan de rest?

Ik vind juist de zware bergritten als kijker het leukst om te zien. Dat is de tour. Als je het dan toch minder zwaar wilt maken schrap dan gewoon 3 of 4 normale etappes, maar laat alsjeblieft de zware bergritten erin. Want wat heb ik weer genoten gisteren .

Ik had ook wel een aha-erlebnis (Landis), maar gaf hem ruimschoots het voordeel van de twijfel. Ben benieuwd of Kloden en Kasjetskin nu ook hebben gebruikt, zij reden zowat net zo sterk (eindigden in de top 4, terwijl ze allebei een valpartij hadden).

Kortere etappes zou kunnen, maar zoveel korter als Gemaster voorstelt gaat me ook wel erg ver. Je zou ook kunnen denken aan een extra rustdag. Daarbij is de Tour ook al wat minder zwaar geworden door de jaren heen.

Als renners als Rasmussen en Contador (over allebei gaan geruchten, maar goed) de tour op deze manier zonder 'pepermuntjes' aankunnen, dan moeten ze die dopinggevallen er maar uitfilteren en hopen dat het er niet al te veel zijn.

herman schreef:
Als renners als Rasmussen en Contador (over allebei gaan geruchten, maar goed) de tour op deze manier zonder 'pepermuntjes' aankunnen, dan moeten ze die dopinggevallen er maar uitfilteren en hopen dat het er niet al te veel zijn.

Ik geloof niet in een (grotendeels) schone wielersport. Luister maar eens tussen de regels door naar Smeets. Ze gebruiken praktisch allemaal. De meesten verstandig, maar ze gebruiken.

Hoe zit het nou met eigenlijk met Landis dan? Is het officieel dat hij geen tourwinnaar is? Wel lullig dan voor Pereiro dan, die dan eigenlijk gewoon heeft gewonnen. En rijdt Landis eigenlijk nog?

Deze Vino-zaak doet inderdaad sterk aan Landis vorig jaar denken. Ik zei het gisteren nog tegen mijn vader. Alleen komt het nu wat vlugger uit.
Nogal drastisch dat het volledige Astana-team nu opstapt, maar misschien wil dat zeggen dat er meer aan de hand is.
Hoe dan ook, Vinokourov en Klöden zullen ook dit jaar de Tour niet winnen, en het zal er waarschijnlijk ook nooit van komen. Laten we nu maar hopen dat Rasmussen en Contador zuiver rijden. Niets is nog te vertrouwen...

Genesis schreef:
Hoe zit het nou met eigenlijk met Landis dan? Is het officieel dat hij geen tourwinnaar is? Wel lullig dan voor Pereiro dan, die dan eigenlijk gewoon heeft gewonnen. En rijdt Landis eigenlijk nog?

Het is nog steeds onduidelijk wie nu de Tour gewonnen heeft vorig jaar (geen rugnummer 1 dit jaar). Zelf spreek ik al lang niet meer van Landis als winnaar, wel Pereiro. Maar als je correct wil zijn, is het momenteel nog steeds onze Floyd.

ElMeroMero
Het zou zomaar kunnen dat noch Landis noch Pereiro met de Tourwinst van vorig jaar gaat lopen als ik de berichtgeving in de media mag geloven.

Wat dit jaar betreft stapelt het gedrag van een aantal renners zich weer op tot een anti-climax van catastrofale proporties, zeker als een renner wordt betrapt na een etappe in welk hij een prestatie van jewelste heeft geleverd.

Hoe vaak moeten we nog meemaken dat de held van gisteren de volgende dag als de schlemiel van het jaar wordt ontmaskerd ? Van mij mogen ze de Tour morgen al afblazen. Jammer voor de renners die het eerlijk spelen, maar dit zet gewoon geen zoden aan de dijk meer.

ElMeroMero schreef:

Hoe vaak moeten we nog meemaken dat de held van gisteren de volgende dag als de schlemiel van het jaar wordt ontmaskerd ? Van mij mogen ze de Tour morgen al afblazen. Jammer voor de renners die het eerlijk spelen, maar dit zet gewoon geen zoden aan de dijk meer.

Inderdaad, morgen afblazen, niet renners uit de tour zetten, maar gewoon ophouden.

Nu maar hopen dat niet opeens blijkt dat Rasmussen ook gebruikt heeft. Vraagje aan de echte kenners. Jaren geleden had Armstrong een aardige concurrent in de vorm van ene Joseba Beloki. Ik weet nog wel dat ie toen keihard viel bij een afdaling en dat Armstrong toen half dat veldje in reed. Wat is er met deze man gebeurt? Die kon altijd (redelijk) makkelijk mee met Basso en Armstrong. Toen Armstrong stopte leek het me dat Beloki wel kans zou maken op de volgende tour. Maar na die val heb ik nooit meer wat van m gehoord.

Is nooit meer de oude geworden. Heeft nog wel een keertje ofzo meegedaan met een klein ploegje, maar dat werd niks.

gemaster schreef:
Is nooit meer de oude geworden. Heeft nog wel een keertje ofzo meegedaan met een klein ploegje, maar dat werd niks.

Door die val? Was me inderdaad wel een smak zeg. Volgens mij had ie ook zn bekken gebroken ofzo.

ElMeroMero
...en zijn pols geloof ik.

...waarna de heer Armstrong moest uitwijken om met een sterk staaltje veldrijden weer bij de voorste renner aan te sluiten.

De winnaar van die rit ? Niemand anders dan onze (domme) vriend Vinokourov.

Heeft toen heel wat gebroken. De beelden van zijn val en dat vreselijke gekerm moet zowat het ergste zijn dat ik ooit live heb gezien in de sport.
Een jaar of wat later zat Beloki terug op de fiets, maar veel is er niet meer van geworden. Als ik mij niet vergis is hij vorig jaar samen met Mancebo en co. geschorst door de zaak-Fuentes.

En zijn dijbeen (ik had het net even opgezocht op Wikipedia). Naast de val van Abdoesjaparov (en natuurlijk Casartelli) op de Champs-Elysees de akeligste valpartij die ik me kan herinneren.

Beloki is inmiddels bijna 34, dus ik denk niet dat ie nog een comeback (a la Mayo dit jaar) op hoog niveau gaat maken.

edit: Mancebo was vrijwillig gestopt, maar rijdt inmiddels weer rond voor een kleine ploeg.

ElMeroMero
Nou de ergste smakkerd in mijn herinnering was die van Laurent Jalabert in die ene massasprint ergens in de jaren negentig.

Vorig jaar Landis met te hoog testosteron, en nu Vino met epo. Beide dopingmethodes (en zeker testosteron) zijn goed opspoorbaar en dat weten de renners ook. Ik geloof er dus helemaal niets van dat Landis en Vinokourov zich bewust drogeren een etappe gaan winnen en dan dus zeker weten dat ze gecontroleerd worden en tegen de lamp lopen. In beide gevallen zit er een behoorlijk luchtje aan. Zo ook aan het hele gedoe rond Rasmussen en Sinkewitz (en dan heb ik het dus over het moment van openbaar maken van bepaalde gegevens).

En dan denk ik nog even aan de lijst Fuentes op basis waarvan een hele hoop renners en zelfs ploegen vorig jaar werden uitgesloten. Daar stonden ook andere sporters op werd beweerd (atletiek, voetbal, tennis), maar ik heb er verder nooit meer iets over gehoord.

Ik heb hier maar 1 woord voor over: Maffiapraktijken.

Ace
Ik heb voor mezelf besloten om me helemaal niets aan te trekken van die dopingaffaire, hoe moeilijk het ook is. Waarom? Ik ben de afgelopen weken getuige geweest van de mooiste tour van de laatste 10 jaar. Prachtige bergritten, schitterende eindsprints en mooie tijdirtten. Hoe naief ik ook ben: ik ga er pas vanuit dat iemand aan de dope zit op het moment dat hij betrapt wordt. Door insinuaties en vage theorieen laat ik de mooiste drie sportweken van het jaar niet verpesten! Daarom heb ik vanmiddag vrij genomen om me voor de buis te nestelen en me op te maken voor het laatste gevecht in de Pyreneeen! Laat maar komen!

HammerHead schreef:

En dan denk ik nog even aan de lijst Fuentes op basis waarvan een hele hoop renners en zelfs ploegen vorig jaar werden uitgesloten. Daar stonden ook andere sporters op werd beweerd (atletiek, voetbal, tennis), maar ik heb er verder nooit meer iets over gehoord.

daar ben ik eerlijk gezegd ook al een tijdje benieuwd naar.

ik heb wel het idee dat vino gegokt heeft en verloren.

rasmussen valt volgens mij weinig meer te verwijten dan dat ie niet gemeld heeft waar hij zat. als blijkt dat hij elke dag in de tour negatief gecontroleerd is, dan is hij dus gewoon gerechtigd om te starten - en moet de a.s.o. niet zo zeiken.

Ace schreef:
Daarom heb ik vanmiddag vrij genomen om me voor de buis te nestelen en me op te maken voor het laatste gevecht in de Pyreneeen! Laat maar komen!

ik heb een makkelijke baas - die wil zelf ook graag tour kijken.

vanochtend nog even wat klussen en dan rond de aanloop van de eerste col weer voor de buis of pc met liveverbinding.

Ik snap niet dat mensen de tour nog steeds weer serieus gaan kijken/volgen. Wat een lachtertje zeg, dit heeft toch niks meer met sport te maken.

Het is gewoon ieder jaar weer een dope-soap, kijkt iemand er nog van op? Ik niet hoor.
Van de valsspelers/doping-gebruikers wint degene die het slimst is (en niet gepakt wordt) de tour. Wat een verrassing en wat een prestatie, echt topsport mannen!

Aurum schreef:
Ik snap niet dat mensen de tour nog steeds weer serieus gaan kijken/volgen. Wat een lachtertje zeg, dit heeft toch niks meer met sport te maken.

Het is gewoon ieder jaar weer een dope-soap, kijkt iemand er nog van op? Ik niet hoor.
Van de valsspelers/doping-gebruikers wint degene die het slimst is (en niet gepakt wordt) de tour. Wat een verrassing en wat een prestatie, echt topsport mannen!

ik daag u uit met alle mogelijk doping ter beschikking de etappe van vandaag te fietsen. wellicht is uw oordeel dan ietwat veranderd.

Oplossing!!!:

Alle etappes 250-300 km maken en gebruik van doping toestaan.

charlezzz schreef:
(quote)

ik daag u uit met alle mogelijk doping ter beschikking de etappe van vandaag te fietsen. wellicht is uw oordeel dan ietwat veranderd.

Inderdaad, er blijft natuurlijk gewoon een hele hoop training en talent aan de basis liggen. Anders fiets je niet zo hard.

Ace
Ik denk: lekker laten lullen

fijn dat er mensen zijn die het opnemen voor de renners. die krijgen al zoveel te slikken.

Klumpie schreef:
Wie is er dommer dan een ezel..................Vinokourov.

Als Bruseghin het nu een beetje slim speelt, heeft ie al veertien ezels

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:13 uur

geplaatst: vandaag om 08:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.