MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Dat heb ik ook gehoord, maar heeft ie dat echt zo gezegd of is dat een fabeltje dat journalisten van elkaar hebben overgenomen?

Nederland speelt Noorwegen routineus naar huis, trouwens. Het lijkt erop dat Der Edson ook goed meekan.

Ace
Nicolage Rico schreef:
Cissé liet Twente inderdaad in de wachtkamer, omdat hij wilde wachten op Feyenoord.

Je hebt 'm gesproken of je hebt het van voetbalprimeur.nl? Als ik de keuze kreeg ging ik ook naar Twente: betere ploeg, meer geld, mooiere supporters (ik heb ze daar nog nooit hun eigen spelers uit horen fluiten), Europees voetbal.

Ace schreef:
(quote)

Je hebt 'm gesproken of je hebt het van voetbalprimeur.nl? Als ik de keuze kreeg ging ik ook naar Twente: betere ploeg, meer geld, mooiere supporters (ik heb ze daar nog nooit hun eigen spelers uit horen fluiten), Europees voetbal.
En ze blijven tot het eindsignaal in het stadion zitten. Oeps, ben ik even in de war met jouw cluppie. Stom van me.

Ik zou wel voor Feyenoord kiezen, simpelweg omdat het de mooiste club is van de twee.

Na Kaka nu ook Ronaldo naar Madrid.
Voor het ludieke bedrag van 92 miljoen.
HAHAHAHAHA.

En dat voor een speler die op zijn retour is. Koop dan Messi.

Ace schreef:

Haha, dan zou ik als ik Elia was ook bij Twente blijven en niet naar ajax gaan. Als je ergens uitgefloten wordt...

Maar goed, ik heb Elia net gesproken. Hij zegt dat hij never nooit in dat lelijke ajax shirt zou willen spelen, en met supporters in 1 stadion wil voetballen die weggaan als ze met 0-1 achter staan.

Die 65 miljoen voor Kaká is nu in elk geval niet meer zo exorbitant.

Harco
Ach Perez, dan kon Ribéry er toch ook nog wel bij?

...en dan dit nog:

Ondanks dat Real Madrid in één week tijd bijna 160 miljoen euro uitgeeft aan nieuwe spelers lijken de Spanjaarden nog niet uitgekocht te zijn. Perez hoopt op korte termijn Xabi Alonso (Liverpool, veertig miljoen euro) en David Villa (Valencia, 35 miljoen euro) te presenteren.

Veertig miljoen voor Xabi Alonso.

Ace
Het spijt me jochies, maar ook in de kuip heb ik ze meerdere malen weg zien gaan voor het eindsignaal. Deze vlieger gaat dus maar gedeeltelijk op. Gedeelde smart is halve smart?

C Ronaldo Best veul geld.

Ace schreef:
Het spijt me jochies, maar ook in de kuip heb ik ze meerdere malen weg zien gaan voor het eindsignaal. Deze vlieger gaat dus maar gedeeltelijk op. Gedeelde smart is halve smart?

Dat ligt aan de slechte infrastructuur rondom de Kuip, niet aan het slechte spel.

Real Madrid

Ronaldo, ondanks dat ik hem een Jancker vind, is wel essentieel bij dit kampioenenelftal van Manchester. Hoe gaan ze hem vervangen?
Nani lijkt mij veel te wisselvallig en Tevez wil weg...

Diego voor 25 miljoen euro naar Juventus (al even geleden). Dat is toch goede zaken gedaan. Die man kan ook verdomd goed voetballen.

Xabi Alonso is wel een zeer nuttige speler maar 40 miljoen is inderdaad erg veel. Ze kunnen beter een fatsoenlijke verdediging kopen en hun overbodige spelers verkopen.

En dat allemaal met een schuld bij Real van minimaal 300 miljoen eurootjes..

Kos
De kunst is zoveel eigen vermogen te hebben en financiers te kunnen krijgen om uberhaupt zo'n schuld te mogen hebben.

ontopic: Real .

Kos schreef:
De kunst is zoveel eigen vermogen te hebben en financiers te kunnen krijgen om uberhaupt zo'n schuld te mogen hebben.

Precies. Een schuld is één ding. Als die schuld de helft is van je balanstotaal is er niets aan het handje.
Laat Real maar schuiven, hebben andere clubs ook weer een bakkie poen om stuk te gooien. Rollen die munten!

boomkat

(afbeelding)

stuart
Ik heb niet zo'n grote interesse meer in voetbal ('k wacht op Taannis), maar ik vind dit wel leuk gemaakt, Boomkat...

boomkat
Voetbal is allang niet zo puur meer en heeft wat van haar eerlijkheid verloren. Real is waarschijnlijk weer de gebeten hond, maar het is wat kos zegt. En zij hebben nu eenmaal alle recht op zo'n grootte schuld. Laat ze maar weer een power team bouwen. Kijken of er nog een Spaanse ploeg de Engelse heerschappij kan afstoppen. Ik ben eigenlijk wel benieuwt naar de ontwikkelingen en hoe het allemaal gaat uitpakken. Op papier vind ik niet eens zo'n overdreven fantasie opstelling. Het ziet er zeer logisch uit zelfs.

rayman schreef:
(quote)

Precies. Een schuld is één ding. Als die schuld de helft is van je balanstotaal is er niets aan het handje.
Laat Real maar schuiven, hebben andere clubs ook weer een bakkie poen om stuk te gooien. Rollen die munten!

Zo: elementaire BE voor nono's is dit - tsjonge!

Zou het wellicht, heren, ook wellicht iets te maken met de eisen die de nationale voetbalbonden stellen aan de solvabiliteit en de liquiditeit van een een voetbalclub? En wellicht ook met de 'projected revenues"? Er is een spreekwoord dat luidt de huid van de beer verkopen, voordat ie geschoten is - welnu bij Real wordt een hele vracht beren verkocht, voordat ...

Zulks is hier niet mogelijk omdat de overheid hier beren op de weg legt. Honi soit qui mal y pense!

Is Silva ook al naar Real ?
Ribery gaan ze overigens niet meer proberen dacht ik
Ik blijf de verdediging van Madrid behoorlijk zwak vinden. Ramos / Marcelo zijn echt geen al te beste verdedigers ...

boomkat
Nee. Dit is het team wat Real voor ogen heeft. De kans is wel groot dat Villa en Xabi Alonso zullen volgen.

Mjuman schreef:
(quote)

Zo: elementaire BE voor nono's is dit - tsjonge!

Zou het wellicht, heren, ook wellicht iets te maken met de eisen die de nationale voetbalbonden stellen aan de solvabiliteit en de liquiditeit van een een voetbalclub? En wellicht ook met de 'projected revenues"? Er is een spreekwoord dat luidt de huid van de beer verkopen, voordat ie geschoten is - welnu bij Real wordt een hele vracht beren verkocht, voordat ...

Zulks is hier niet mogelijk omdat de overheid hier beren op de weg legt. Honi soit qui mal y pense!
Het is ook bijzonder lastig om een cynische ondertoon zichtbaar te maken.
Natuurlijk is het te zot voor woorden wat hier gebeurd. Om in BE voor nono's te blijven: de courantheid van de activa (spelers) is nul komma nul. Er is geen hond op aarde die zoveel geld voor spelers neerlegt, dus er klopt geen hout van de solvabiliteit mijn waarde Mjuman.

Ace
De grote Alejandro gisteren nog gezien? Knap indrukwekkend op de Mont Ventoux...

Ace schreef:
De grote Alejandro gisteren nog gezien? Knap indrukwekkend op de Mont Ventoux...
Gesink deed het ook niet onverdienstelijk . Dat beloofd wat voor de Tour. Top 10 klassering?

Niet gezien, helaas. Wel over gelezen. Gesink ook niet gek!

Ace
Gesink ook heel sterk ja! Top-10 in de tour is mogelijk, in deze vorm. Top-5 ook, als het mee zit. Zie de jongen weinig echt instorten, dat biedt hoop. Heeft ook nog een sterke tijdrit in de benen! Daarbij vind ik 'm in tegenstelling tot Thomas Dekker erg sympathiek en bescheiden overkomen, pleit ook in zijn voordeel.

Joy4ever schreef:
(quote)
Gesink deed het ook niet onverdienstelijk . Dat beloofd wat voor de Tour. Top 10 klassering?

En Stef Clement? Ik zie hier zomaar een nieuwe meesterknecht in

BPDD
Ace schreef:
Gesink ook heel sterk ja! Top-10 in de tour is mogelijk, in deze vorm. Top-5 ook, als het mee zit.

Vergeet niet dat er bij Rabobank ook nog iemand genaamd Denis Menchov rijdt.
Gesink gaat dus waarschijnlijk niet erg veel ruimte krijgen van de ploeg.
Het lijkt me voor zijn ontwikkeling overigens ook beter als hij zijn eerste Tour in de schaduw van de Rus kan rijden.
Bovendien niet vergeten dat hij nog maar 23 (of was het 22?) is, bij te hoge verwachtingen is de kans groot dat hij teleur gaat stellen.

Clement was inderdaad indrukwekkend, hij bevestigt nu zijn goede klimmersbenen in de ronde van Murcia eerder dit jaar.
Misschien dat hij in de toekomst voor eindwinst kan gaan in de Ronde van Romandië en soortgelijke rondjes

Sir Spamalot (crew)
Dit is ook verschietachtig, bron Het Nieuwsblad

Laurent Fignon, de voormalige Franse wielerkampioen en tweevoudige Tourwinnaar ('83 en '84) onthult tijdens een televisieprogramma dat zondag zal worden uitgezonden, dat hij aan een verregaande vorm van kanker lijdt. Fignon benadrukt wel dat zijn ziekte niets te maken heeft met dopinggebruik in het verleden.
'Men heeft bij mij kanker vastgesteld. Vermoedelijk is het alvleesklierkanker. Het is in ieder geval zeer slecht nieuws', zegt de 48-jarige Fignon.

'Mijn kanker is in een vergevorderd stadium', verduidelijkt Fignon. 'Mijn pancreas is al zeker aangetast, dus weet ik niet hoelang ik nog te leven heb. De artsen weten niet wat er gaat gebeuren. Maar ik blijf optimistisch. We gaan ervoor vechten en proberen deze strijd te winnen.'

Tijdens het interview wordt er ook gepeild naar een mogelijk verband tussen zijn ziekte en het gebruik van amfetamines en cortisone tijdens zijn wielercarrière, waarnaar Fignon in zijn boek verwezen heeft: 'Ik ga hier niet zeggen dat het geen enkele rol heeft gespeeld. Ik weet echter helemaal niets, dus kan ik onmogelijk ja of neen antwoorden. Volgens de artsen is er echter geen verband', aldus Fignon.

'Ik heb eerlijk tegen de artsen gezegd wat ik allemaal gedaan heb tijdens mijn carrière en ze hebben mij geantwoord dat het onmogelijk de oorzaak kan zijn. Dat zou gewoon te simpel zijn. En bovendien, dan zouden er tientallen slachtoffers moeten vallen want in mijn periode deed iedereen hetzelfde. Net zoals nu iedereen ook hetzelfde doet.'

'Het is onmogelijk met zekerheid te zeggen dat doping onschadelijk is. Ik weet niet of de generatie van 1998, toen er zwaar overdreven werd met verboden middelen, binnen tien à twintig jaar kanker zal krijgen. Dat zullen we later zien', besluit Fignon.

Sneu nieuws. Ik was wel gecharmeerd van Fignon destijds. Le Professeur.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:25 uur

geplaatst: vandaag om 16:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.