MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Kaka naar Madrid

Dit is toch de wereld op de kop? Normaal gesproken willen clubs hun oogappeltjes koste wat kost behouden. En nu zetten ze de speler in kwestie onder druk om bij Madrid te tekenen.

Rafael en Wesley mogen nu snel de koffers pakken

Ik denk dat Rafael en Wesley wel mogen blijven.

Pellegrini is een fan van Rafael. V/d Vaart zal dus wel een kans krijgen. Daarnaast is Sneijder gewoon een goede voetballer.

Ik las gister dat Real al een overeenkomst zou hebben met Tottemham voor een transfer van van Nistelrooy voor 2 miljoen.

Ace
Kaka is zo'n geweldige speler dat je er niet vanaf wilt, maar in het geval van Milan konden ze het geld blijkbaar erg goed gebruiken...

Vermaelen voor 13 miljoen naar Arsenal, das ook lachen. Hij is best goed, maar verre van onmisbaar. Als je dat voor een verdediger kan vangen, moet je het niet laten.

Ace schreef:
Kaka is zo'n geweldige speler dat je er niet vanaf wilt, maar in het geval van Milan konden ze het geld blijkbaar erg goed gebruiken...

Vermaelen voor 13 miljoen naar Arsenal, das ook lachen. Hij is best goed, maar verre van onmisbaar. Als je dat voor een verdediger kan vangen, moet je het niet laten.

Vermaelen heb ik gisteren al op gereageerd - (8/6 - 16:45), maar da's toen verzopen in de tannis (dat heb ik ff niet gevolgd, uit vrees voor saaiheid en teleurstelling).

Ajax denkt slim te verkopen, maar krijgt achteraf afrekeningen gepresenteerd; net als PSV - je zou je kunnen afvragen waar PSV gestaan zouden hebben met Gomes als goalie (hup strik erom voor 8,5 miljoen naar Londen)? Twee plaatsen hoger zou maar zo minimaal 9 miljoen verschil betekend hebben. Nou had dit ook wel een politieke achtergrond - maar mijn vraag blijft waarom organisaties waar zoveel geld doorheen gaat zo onzakelijk worden gerund?

boomkat
Vermaelen en Gomes is appels en peren.

Ace schreef:
Wat ik van jouw cluppie heb gezien vond ik Vermaelen eerlijk gezegd het meeste indruk maken. Hij heeft tenminste een beetje body en een goede winnaarsmentaliteit. Nu hou je achterin enkel lichtgewichten over. Neemt niet weg dat als je voor een verdediger 13 miljoen krijgt je dit gelijk moet doen.

Vermaelen was toch wel één van de steunpilaren achterin en afgelopen seizoen behoorlijk gegroeid als linskback. Die vervang je ook niet zo 1-2-3.

Real is trouwens flink aan het shoppen. Na Kaka nu ook David Villa voor 35+ miljoen.

Huntelaar kan zijn koffers al pakken, evenals Sneijder (Bayern Munchen?) denk ik.

J.M. schreef:
Ik las gister dat Real al een overeenkomst zou hebben met Tottemham voor een transfer van van Nistelrooy voor 2 miljoen.
Moet die op zijn 33ste niet eens terug naar PSV?

boomkat schreef:
Vermaelen en Gomes is appels en peren.

Je bergijpt mijn punt niet - lees maar eens terug (ook van gisteren); een keeper en een goede verdediger voorkomen goals (Gomes wellicht meer dan Vermaelen), maar een opkomende back bindt ook zijn tegenstander, zodat die geen doelpunten kan maken.

Ben ervan overtuigd dat Gomes bepaalde doelpunten had voorkomen, zodat PSV wellicht tweede had kunnen staan. Een doelpunt heeft een prijs (stel 1 - 1,5 miljoen euro bij de topvier); dan kan je gewoon uitrekenen wat een speler of keeper voor waarde heeft - nix nie rocket science of miracolo - gewoon basic arithmetics, kosten-batenanalyse; en dat is ook in Amsterdam errug moeilijk.

Fruitmandje dan maar?

Kos
Een Vermaelen is idd geen 13 miljoen waard, maar voor dat geld koopt Ajax geen ingespeelde verdediger terug. Gewoon een verlies dus.

Och, voor de helft ga ik er wel staan hoor.

rayman schreef:
Och, voor de helft ga ik er wel staan hoor.

En je wilde ook al naar Galatasaray, man!

Mjuman schreef:
(quote)

En je wilde ook al naar Galatasaray, man!
Ik denk alleen niet dat VV Zwanenburg mee zal werken aan een transfer.

Ace
Een speler van het niveau Vermaelen is voor minder best te krijgen, dus ik zie het probleem niet zo. In het geval van Suarez zou ik het rotter vinden. Daarbij kan je een speler waarvoor Arsenal interesse heeft niet lastig meer houden. Hij wil zelf ongetwijfeld erg graag en zal er niet gemotiveerder van worden als hij gedwongen wordt bij Ajax te blijven. Daarbij is dit het laatste moment waarop je er nog echt serieus geld voor kan vangen. Een speler met een contract voor 1 jaar levert niet veel meer op. Dat verhaal over wanbeleid ontgaat me dan ook volkomen.

Ace schreef:
Een speler van het niveau Vermaelen is voor minder best te krijgen, dus ik zie het probleem niet zo. (...)Een speler met een contract voor 1 jaar levert niet veel meer op. Dat verhaal over wanbeleid ontgaat me dan ook volkomen.

Wanbeleid is niet het woord dat ik heb gebruikt. Ik had het over onzakelijk. Het lijkt er heel erg sterk op dat Ajax twee denkrichtingen heeft die haaks op elkaar staan: poen en sportieve prestaties.

Dat verhaal van iemand verkopen omdat ie nu nog geld opbrengt en straks niet meer (of minder) is een verhaal zo plat als een pannenkoek en ingegeven door korte-termijndenken. Hoeveel minder had The Hunter opgebracht als ie in juni was verkocht en hoeveel doelpunten had ie voor Ajax nog kunnen maken. Ik heb elders al de waarde van een doelpunt op 1 - 1,5 miljoen euro gesteld; reken maar uit. Ik denk dat ie met zijn doelpunten voor Ajax en met wat ie nu opgebracht zou hebben, in totaal meer had opgeleverd.
Dat korte-termijndenken vind ik onzakelijk; net zoals ik de prijs die voor Sulejmani is betaald veel te hoog vind; ook dat onderhandelingstraject is door Ajax (veel te eager) onprofessioneel gevoerd. Jij weet toch ook hoe je op een platenbeurs een zeldzame plaat koopt? Juist ja, niet meteen er op afgaan met een geile (hebberige) blik in je ogen - need I say more?

Kos
Ace schreef:
Een speler van het niveau Vermaelen is voor minder best te krijgen, dus ik zie het probleem niet zo.

In principe is dat zo. Alleen bij Ajax in de verdediging spelen is helemaal niet zo eenvoudig. Dat is maar voor een bepaald type verdedigers weggelegd, en voor buitenlanders is het al helemaal ondoenlijk.
Een Vidic of Ferdinand zie ik bij Ajax nog niet zo makkelijk in een eerste seizoen een topper worden om maar wat te noemen.
Voor aankopen duurt het best lang eer ze gewend zijn aan dat systeem. En als je er eenmaal eentje hebt die het onder de knie heeft, zoals nu Vermaelen, kun je dat niet zo terugkopen, ook al heb je geld.
Alleen een talent uit eigen jeugd zou dat zo snel kunnen opvangen.

Ace
Kos, ik kan niets anders doen dan je verhaal beamen. Ik ben het er verder mee eens dat Vermaelen als verdediger vaak een voldoende haalde, zeker op de linksbackpositie waar hij beter is dan centraal. Echter ben ik nog steeds van mening dat wanneer clubs van het kaliber Arsenal komen je spelers niet kan behouden en ik dan 13 miljoen een zeer behoorlijke prijs vind. Zo gaat het nu eenmaal en daarom ben ik er nog steeds niet bedroefd over

@Mjuman: ik kan het niet helemaal volgen. Dat stukje over Huntelaar nog wel, maar die 1,5 miljoen in combinatie met Vermaelen gaat niet op. Vermaelen maakt nergens het verschil, Huntelaar wel.

Kos
Ace schreef:
Echter ben ik nog steeds van mening dat wanneer clubs van het kaliber Arsenal komen je spelers niet kan behouden en ik dan 13 miljoen een zeer behoorlijke prijs vind. Zo gaat het nu eenmaal en daarom ben ik er nog steeds niet bedroefd over
.

Dat snap ik wel, maar wat ik wilde zeggen is dat zo'n speler die op het eerste gezicht niet zo belangrijk lijkt, toch moeilijk te vervangen is, of je er nu veel geld voor krijgt of niet.
En aangezien Ajax' verdediging toch al de zwakste plek is kan je dit zo maar een kampioenschap volgend jaar kosten. Dan is 13 miljoen opeens erg weinig geld.

Zeker als men met dat geld van Vermaelen nog een serieuze miskoop zou doen ...

Overigens hoop ik dat vandaag de -19-jarigen van België zich kunnen plaatsen voor het EK, al wordt het lastig tegen Zwitserland.

@Ace - tja, zo goed heb ik Ajax en de speelwijze niet in mijn hoofd zitten; ik heb dit jaar regelmatig Utrecht zien spelen en me suf geërgerd aan Dickoh; ook vwb PSV heb ik me regelmatig ziiten ergeren aan Bréchet; van die twee weet ik zeker dat een goede verdediger in hun plaats zeker 3 doelpunten had voorkomen.

Bij een verdediger is zijn waarde wat moeilijker te calculeren, maar het kan wel. Het is wat hypothetischer - van de week las ik een artikel dat oud-keeper Jan-Ruiter had gezegd: "met mij was NL in 1974 wereldkampioen geworden"; durf maar eens te berekenen wat dat voor economische impact gehad zou hebben. Nou dan heb je de de waarde van die keeper in dat doel!

De allersimpelste som is deze: tel alle eredivisieteams de budgetten bij elkaar op en deel ze door het aantal gemaakte doelpunten (incl. doelpunten in KNVB-beker); dan zou je de waarde hebben van een (ongewogen) Nederlands doelpunt; dat zal zo tussen de 6 en 7 ton (let wel ongewogen) liggen.

De top speelt echter internationaal en daar gaat veel meer in om. Wel of geen Champions League scheelt maar zo 15 - 25 miljoen p.j. Moet je dus de waarde bijstellen; overigens neemt - begrijpelijkerwijs - ook de waarde van een doelpunt bij degradatie/promotie-kansen toe.

boomkat
Die Munsterman met zijn vieze spelletjes. Met je zogenaamde fatsoenlijke imago. Dat de randstad de touwtjes maar weer eens overneemt. Stelletje zelfoverschatte melkboeren.

Waar heb je het over?

Ik denk dat hij bedoelt dat geval met Cissé en Arnautovic eerder.

Munsterman speelt een beetje rare spelletjes, inderdaad. Maar goed, hij heeft uiteindelijk wel gelijk. Ik wou dat zo iemand bij Feyenoord in het bestuur zat.

boomkat
AZ sloot enkele weken geleden een mondelinge overeenkomst met Nicky Kuiper. De twintigjarige back van Vitesse zou nog een jaar rijpen in Arnhem en dan naar AZ komen. Inmiddels heeft de speler een contract getekend bij FC Twente.

'Dat is in ieder geval wat Joop Munsterman (voorzitter FC Twente, red.) mij vertelde', zegt Marcel Brands, directeur voetbalzaken bij AZ in de nieuwe Voetbal International. 'Kuiper zegt dat hij dat niet heeft gedaan. Dus iemand liegt.' De landskampioen heeft begrepen dat de Tukkers het zelfs op een arbitragezaak willen laten aankomen, maar daar voelt AZ na de slechte ervaring met Afonso Alves weinig voor.

'Die jongen moet alleen naar AZ komen als hij dat zelf wil. Ik heb nu geen idee waar hij en zijn makelaars mee bezig zijn', aldus Brands. 'Graag of niet. Wij waren al rond met Vitesse, die jongen zou daar nog een seizoen spelen. Zelf wilde hij dat ook graag zo. Ik heb alle mails liggen, alleen de medische keuring moest nog even verricht worden.'

Bij Vitesse is ook met verbazing gereageerd op het bericht dat Kuiper bij FC Twente een contract heeft getekend. 'Wij begrijpen er ook niets van', reageert technisch directeur Marc van Hintum. 'Vitesse en AZ hebben een overeenkomst over de transfer. Dat klopt. AZ dacht met Kuiper rond te zijn, mondeling met getuigen erbij naar ik begreep. Maar blijkbaar is FC Twente daar nog ergens doorheen komen fietsen.'

+ wat jij zegt.

En ik stoor me gewoon aan de houding van Heerenveen en Twente.

Vreemd verhaal, maar ik zie niet echt in wat hier vies aan is? Zo gaan die dingen nu eenmaal. Blijkbaar wil Kuiper liever naar Twente dan naar AZ.

boomkat
Het ging me meer om zijn geadoreerde eerlijke karakter / goeie td of wat hij pretendeert te zijn, maar uiteindelijk is het dezelfde ordinaire zakelijke eikel. En ik zit er natuurlijk een beetje over in dat Cissé is 'weggekaapt' bij mijn cluppie

boomkat schreef:
Het ging me meer om zijn geadoreerde eerlijke karakter / goeie td of wat hij pretendeert te zijn, maar uiteindelijk is het dezelfde ordinaire zakelijke eikel. En ik zit er natuurlijk een beetje over in dat Cissé is 'weggekaapt' bij mijn cluppie

'k wil niet lullig doen, maar die Munsterman is ook CEO bij Wegener, krantenconcern dat diep in de sores zat en waar aardig gehakt is - je denkt toch niet dat je op zo'n stoel blijft zitten met de attitude van een hopman of feldwebel of door roomser te zijn dan de paus. Aaien, paaien en naaien wil wel eens helpen.

boomkat schreef:

Zoveel moeite hoefde Twente daar denk ik ook niet voor te doen.. waar denk je dat Cissé liever speelt? Voor een appel en een ei bij een middenmoter of bij de huidige nummer twee in de ranglijst en ook nog kans op Europees voetbal?

boomkat
Cissé wilde naar Feyenoord. Uiteraard, mooiste club van het vaderlandse voetbal.

Cissé liet Twente inderdaad in de wachtkamer, omdat hij wilde wachten op Feyenoord.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:05 uur

geplaatst: vandaag om 18:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.