MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
stuart
Fignon.....de 'student' met de bril; ik volgde de Tour altijd tot Indurain zijn heerschappij. Ik herinner me zijn 'verrassende' winst in '83, zijn duidelijke winst in '84 en de heroïsche strijd met Lemond in '89 uiteraard.....(wat een Ronde was dat).

Ik ben juist in '89/'90 begonnen met de Tour en heb de nadagen van Fignon nog wel meegekregen. Dacht eigenlijk dat hij minstens 5 jaar oude was, maar hij is op zijn 32ste al met pensioen gegaan...

Triest nieuws.

Ace
Als het echt alvleesklierkanker is, kan hij strijden wat hij wil... Hard gezegd: einde oefening, maximaal 3 maanden.

Nu we het toch over kanker hebben, volgend jaar gaat Ace voor Alpe d'Huzes: minimaal 6 keer achter elkaar Alpe d'Huez op, opbrengst voor het KWF, dus als je wilt sponsoren...

Ace schreef:
Als het echt alvleesklierkanker is, kan hij strijden wat hij wil... Hard gezegd: einde oefening, maximaal 3 maanden.

Nu we het toch over kanker hebben, volgend jaar gaat Ace voor Alpe d'Huzes: minimaal 6 keer achter elkaar Alpe d'Huez op, opbrengst voor het KWF, dus als je wilt sponsoren...

Respect! Eenmaal vond ik al veel bij 31 graden; vloeistof en voedsel essentieel.

Hugo Camps schrijft vandaag 13/6 in de NRC een boeiend stuk over Real Madrid (financiële stituatie) en vergelijkt ook met oa Engelse en Nederlandse clubs - eerder van de week ging het hier over Spaanse clubs en hun financiële mogelijkheden (zeg les 1 in BE, van ik meen Rayman, discussie over financiën en zo); lees dat stuk van Camps dan maar eens.

Ace
Eenmaal heb ik al meerdere malen gedaan, elke keer om een tijd neer te zetten. Nu gaat het meer om gedoseerd achter elkaar de berg op. Het doel is minimaal 6, maar ik hoop op meer. De Mont Ventoux heb ik ook al gedaan en dat is gekker. De Belgen hebben een Belgische equivalent van Alphe d'Huzes, maar dan op Mont Ventoux. Die ga je minder makkelijk 6 keer op, dus gaat het daar om minimaal 3 keer.

(afbeelding)

De Pittsburgh Penguins hebben de Stanley Cup gewonnen . Omdat de laatste wedstrijd in Detroit was had ik niet meer verwacht dat ze zouden winnen maar ze hebben het toch maar mooi geflikt .

Alpe d`Huzes, Mont Ventoux, jongens ben een beetje jaloers op jullie, fiets zelf ook een aardig eindje weg, maar mijn grote lijf verhindert me om op een behoorlijke manier bergop te rijden.

Ace
Ook met een groot lijf moet het te doen zijn. Gewoon flink trainen

NHL, dat vind ik dan weer een stuk interessanter dan NBA. Pittsburgh heeft 1 van de beste spelers van de NHL, Syndey Crosby!

Train mezelf suf, maar met 1,95 mtr en 128 kg (yep! ben een spierbal) schoon aan de haak, kan ik je vertellen.... ik kom voor geen meter vooruit bergop, bergaf is een ander verhaal.

BPDD
Jeeeh! Stef Clement
Ritzege nummer 2 voor Nederland en ook nog een beresterke Gesink.
Hopen dat de Tour net zo succesvol gaat worden.

Ik zapte zonet even langs Zuid-Afrika - Irak (Confederations Cup, live op de NOS) en zo'n speler heet gewoon Macbeth Mao Sibaya.. Benieuwd wat de gedachten van de ouders achter die namen zijn

Zuid Afrika - Irak.. wat een bedroevend niveau zeg.. Gunde het de Zuid Afrikanen wel

Inderdaad sterk van Stef Clement.

Hilarische wedstrijd inderdaad, die openingsmatch vd Confederations Cup

Net als Ace vind ik NHL ook nog leuker om te kijken dan NBA (speelde vroeger wel eens NHL op de Playstation, vandaar); jammer genoeg is iets er van meepikken haast onmogelijk, lijkt mij. Dat zenden ze toch nergens uit op Eurosport of zie ik er gewoon helemaal naast ?

NHL is gewoon te zien op NASN hoor. Moet je wel digitale tv hebben natuurlijk, maar dat kost tegenwoordig geen fluit meer..

De LA Lakers hebben helaas met 4-1 gewonnen van Orlando Magic, jammer ik had wel wat meer spanning willen zien.

lowriderluuk
Ik heb me verbaasd dat Orlando Magic in de halve finales van het sterkere geachte Cleveland Cavaliers hebben gewonnen.
De Lakers hadden het een stuk zwaarder gekregen tegen Cleveland. Maar goed, LA Lakers hebben Kobe Bryan, goed voor 32 punten per wedstrijd, onvoorstelbaar knap. Gefeliciteerd !

Kos
Mjuman schreef:
(quote)

Respect! Eenmaal vond ik al veel bij 31 graden; vloeistof en voedsel essentieel.

Hugo Camps schrijft vandaag 13/6 in de NRC een boeiend stuk over Real Madrid (financiële stituatie) en vergelijkt ook met oa Engelse en Nederlandse clubs - eerder van de week ging het hier over Spaanse clubs en hun financiële mogelijkheden (zeg les 1 in BE, van ik meen Rayman, discussie over financiën en zo); lees dat stuk van Camps dan maar eens.

Linkje?

@Kos - heb gezocht op website NRC, maar daar was het nog niet te vinden. Er zit een vertraging van 1 - 2 dagen op publicatie van artikelen (columns) op de website. De titel van de column van Hugo Camps (van 13/6) is "Moraalvandaal". Kan je er zelf op Google'n - vind ik de link, post ik 'em hier.

Zit nu de Confederations Cup te kijken. En mooi hoe Egypte het arrogante Brazilië af lijkt te bluffen

boomkat
Helemaal mee eens. Wat een stelletje over het paard getilde vedettes zeg. Ik zat ook te denken dat Nederland best kan winnen van Brazilië. En dat is al 1 topland minder. Eigenlijk is Spanje de enige serieuze concurrent. Nederland gaat gewoon de finale halen. Simpel.

Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar afgaand op de vorige Confed Cups bieden resultaten geen garanties voor de toekomst. Weet nog wel hoe Brazilie speelde in 2005. Als ze dat op de WK herhaald hadden, waren ze met 9 man nog kampioen geworden.

stuart
Ik moest wel lachen hoe die speler van Egypte in de laatste minuut op de doellijn net deed dat ie de bal tegen het hoofd gekregen had i.p.v. dat hij hands maakte, maar hij kwam er niet mee weg.....

Harco
herman schreef:
Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar afgaand op de vorige Confed Cups bieden resultaten geen garanties voor de toekomst. Weet nog wel hoe Brazilie speelde in 2005. Als ze dat op de WK herhaald hadden, waren ze met 9 man nog kampioen geworden.

De Confederation Cup heb ik destijds niet gekeken, maar de oefenwedstrijd tegen Nieuw-Zeeland (4-0 volgens mij) voorafgaand aan het WK, wel. Wat een genot om te kijken was dat, zeg. Maar waar dat niveau een aantal dagen/weken later op het WK was...

Wat een vreselijke toeters tijdens de Confederation Cup, dat houden ze daar ook echt 90 minuten lang vol . Het lijkt wel een zwerm dodelijke bijen.

Ace
Harco schreef:
(quote)

De Confederation Cup heb ik destijds niet gekeken, maar de oefenwedstrijd tegen Nieuw-Zeeland (4-0 volgens mij) voorafgaand aan het WK, wel. Wat een genot om te kijken was dat, zeg. Maar waar dat niveau een aantal dagen/weken later op het WK was...

Dat elftal van Nieuw Zeeland bieden wij als 2e-klasser nog partij... Ik weet niet of je ze gisteren tegen Spanje gezien hebt, maar ik kreeg bijna medelijden met die gasten. Ongelofelijk, wat zijn die slecht. Lijkt me dus niet echt een graadmeter.

Ach, dat was ook wel te verwachten. Ik vond ze anders nog wel aardig proberen te voetballen. De stukken die ik heb gezien, heb ik ze geen enkele lange bal zien spelen. Vaak waren die passen wel slordig, maar toch, als wij ons Belgisch rugbyteam naar hun sturen, worden wij ook uitgelachen

En die toeters zijn inderdaad erg irritant ..

Die toeters waren die ook niet van te voren opgenomen, om meer sfeer te creëren?

Harco
Ace schreef:
(quote)

Dat elftal van Nieuw Zeeland bieden wij als 2e-klasser nog partij... Ik weet niet of je ze gisteren tegen Spanje gezien hebt, maar ik kreeg bijna medelijden met die gasten. Ongelofelijk, wat zijn die slecht. Lijkt me dus niet echt een graadmeter.

Ons lieve Nederland heeft anders vaak genoeg problemen met trieste Oostbloklanden, dus kom daar alsjeblieft niet mee aanzetten.

Overigens kwam Italië een paar dagen geleden maar moeizaam langs Nieuw-Zeeland.

Kos
Mjuman schreef:
@Kos - heb gezocht op website NRC, maar daar was het nog niet te vinden. Er zit een vertraging van 1 - 2 dagen op publicatie van artikelen (columns) op de website. De titel van de column van Hugo Camps (van 13/6) is "Moraalvandaal". Kan je er zelf op Google'n - vind ik de link, post ik 'em hier.

Thanks, kon het ook nog niet vinden namelijk.

Ace
Harco schreef:
(quote)

Ons lieve Nederland heeft anders vaak genoeg problemen met trieste Oostbloklanden, dus kom daar alsjeblieft niet mee aanzetten.

Wat is dit nou weer voor vergelijking?

@ploppekestel: zeker voor wat betreft dat rugby, maar zo slecht als Nw Zeeland tegen Spanje speelde, zie je niet meer in Europa.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:01 uur

geplaatst: vandaag om 15:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.