Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Ace
geplaatst: 15 juni 2009, 23:17 uur
Ik zeg dat het team van Nieuw Zeeland gisteren van een bedroevend niveau was tegen Spanje en dat zo'n tegenstander me dus geen graadmeter voor het niveau van een elftal lijkt. Vervolgens zeg jij dat Nederland het weleens moeilijk heeft tegen Oostblok-landen. Ik zie het verband niet zo, jongen. Wat hebben die twee zaken met elkaar te maken?
0
geplaatst: 15 juni 2009, 23:37 uur
Ace schreef:
Dat elftal van Nieuw Zeeland bieden wij als 2e-klasser nog partij... Ik weet niet of je ze gisteren tegen Spanje gezien hebt, maar ik kreeg bijna medelijden met die gasten. Ongelofelijk, wat zijn die slecht. Lijkt me dus niet echt een graadmeter.
Dat elftal van Nieuw Zeeland bieden wij als 2e-klasser nog partij... Ik weet niet of je ze gisteren tegen Spanje gezien hebt, maar ik kreeg bijna medelijden met die gasten. Ongelofelijk, wat zijn die slecht. Lijkt me dus niet echt een graadmeter.
Er deed nota bene een speler mee die 2 seizoen terug zelfs bij Fortuna Sittard amper aan de bak kwam. Daarmee red je het niet tegen Xavi en zijn vriendjes.
Ik geloof dat Nieuw-Zeeland wel aardige resultaten heeft gehaald de laatste tijd, maar gisteren had Spanje met 12, 13, 14-0 kunnen winnen als ze niet met de rem erop hadden gespeeld.
Net een stuk van Italie zitten kijken: slecht voetbal, maar wel 3 goals in 1 helft. Prachtige actie ook van Pirlo waar de 3-0 uitkwam.
En Harco: wat is nu je punt? Zelfs landen als de Faeroer en Malta spelen (zonder overdrijven) tegenwoordig beter dan NZ gisteren deed.
0
geplaatst: 16 juni 2009, 08:37 uur
herman schreef:
Net een stuk van Italie zitten kijken: slecht voetbal, maar wel 3 goals in 1 helft. Prachtige actie ook van Pirlo waar de 3-0 uitkwam.
Herstel: 3-1.
Maar wel een schitterende actie van Pirlo. Mooie drop kick ook van Rossi.
0
geplaatst: 16 juni 2009, 09:37 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Wat een vreselijke toeters tijdens de Confederation Cup, dat houden ze daar ook echt 90 minuten lang vol
. Het lijkt wel een zwerm dodelijke bijen.
Wat een vreselijke toeters tijdens de Confederation Cup, dat houden ze daar ook echt 90 minuten lang vol
. Het lijkt wel een zwerm dodelijke bijen. Ik word er ook gek van. Moet die geluiden wat die toeters maken olifantengeluiden voorstellen? Dat las ik gisteren in mijn krantje.. Daar zouden wel eens een verbod op mogen zetten. Anders TV commentaar uit, radio aan!

0
geplaatst: 16 juni 2009, 10:37 uur
Real Madrid heeft enkele clubs uit de Premier League benaderd met een lijst van negen spelers die mogen vertrekken bij De Koninklijke. Alle Nederlanders staan op die lijst, meldt The Guardian.
Volgens deze doorgaans betrouwbare Engelse krant is er vanuit stadion Bernabéu een fax verzonden naar een aantal Engelse clubs. Uit dat schrijven blijkt dat er negen spelers te koop zijn aangeboden: Mahamadou Diarra, Gabriel Heinze, Javier Saviola, Royston Drenthe, Klaas-Jan Huntelaar, Ruud van Nistelrooy, Wesley Sneijder, Arjen Robben en Rafael van der Vaart.
Met de verkoop van deze negen spelers hoopt Real een flink transferbedrag te ontvangen, waarmee de Madrileense club een deel van de kosten van de transfers van Kaká en Cristiano Ronaldo kan terugverdienen. Voorzitter Florentino Pérez kocht de Braziliaan voor 65 miljoen euro en lijkt de Portugees voor 94 miljoen naar Spanje te halen. Bovendien is Real nog niet klaar met het kopen van spelers. De club wil nog een spits, een linksback, een centrale verdediger en een verdedigende middenvelder aantrekken.
Real betaalde in de laatste drie jaar circa 134 miljoen euro voor de zes Nederlanders. Robben was de duurste met een transferbedrag van 36 miljoen in de zomer van 2007. Huntelaar maakte afgelopen winter nog de overstap voor 27 miljoen, terwijl Van der Vaart (15 miljoen) hem afgelopen zomer voorging. In 2007 verhuisden Sneijder (27 miljoen) en Drenthe (14 miljoen), terwijl in 2006 Van Nistelrooy voor 15 miljoen in Madrid arriveerde.
Volgens deze doorgaans betrouwbare Engelse krant is er vanuit stadion Bernabéu een fax verzonden naar een aantal Engelse clubs. Uit dat schrijven blijkt dat er negen spelers te koop zijn aangeboden: Mahamadou Diarra, Gabriel Heinze, Javier Saviola, Royston Drenthe, Klaas-Jan Huntelaar, Ruud van Nistelrooy, Wesley Sneijder, Arjen Robben en Rafael van der Vaart.
Met de verkoop van deze negen spelers hoopt Real een flink transferbedrag te ontvangen, waarmee de Madrileense club een deel van de kosten van de transfers van Kaká en Cristiano Ronaldo kan terugverdienen. Voorzitter Florentino Pérez kocht de Braziliaan voor 65 miljoen euro en lijkt de Portugees voor 94 miljoen naar Spanje te halen. Bovendien is Real nog niet klaar met het kopen van spelers. De club wil nog een spits, een linksback, een centrale verdediger en een verdedigende middenvelder aantrekken.
Real betaalde in de laatste drie jaar circa 134 miljoen euro voor de zes Nederlanders. Robben was de duurste met een transferbedrag van 36 miljoen in de zomer van 2007. Huntelaar maakte afgelopen winter nog de overstap voor 27 miljoen, terwijl Van der Vaart (15 miljoen) hem afgelopen zomer voorging. In 2007 verhuisden Sneijder (27 miljoen) en Drenthe (14 miljoen), terwijl in 2006 Van Nistelrooy voor 15 miljoen in Madrid arriveerde.
0
geplaatst: 16 juni 2009, 11:19 uur
Wat een slavenhandel is het toch eigenlijk en wat voert Real een non-beleid...
0
stuart
geplaatst: 16 juni 2009, 11:22 uur
Over Perez, 'el Presidente' van Real Madrid:
...."Het maakt niet uit hoeveel alles kost. Geld is no problemo. El Presidente heeft zoveel geld dat hij het allang niet meer telt. Bovendien is het geheim. De laatste journalist die geprobeerd heeft uit te spitten hoeveel peseta's er op de bankrekening van El Presidente staan, is nu een karkas op de bodem van de piranhavijver in een buitenhuis in de heuvels boven Madrid...".
...."Het maakt niet uit hoeveel alles kost. Geld is no problemo. El Presidente heeft zoveel geld dat hij het allang niet meer telt. Bovendien is het geheim. De laatste journalist die geprobeerd heeft uit te spitten hoeveel peseta's er op de bankrekening van El Presidente staan, is nu een karkas op de bodem van de piranhavijver in een buitenhuis in de heuvels boven Madrid...".
0
geplaatst: 16 juni 2009, 11:22 uur
Ja, Real is echt een geval apart. Volgens mij de enige club die zó belachelijk handelt.
Misschien dat Ruudje wel naar Feyenoord wil.
Misschien dat Ruudje wel naar Feyenoord wil.

0
lowriderluuk
geplaatst: 16 juni 2009, 11:31 uur
Een goed draaiend team is niet te koop en zeker niet met een stel ego's als Ronaldo etc. etc., ze proberen koste wat het kost te wedijveren met hun grote Catalaanse con-collega.
Huntelaar terug naar Heerenveen, lijkt me een goed plan, ben bang dat ze in Heerenveen dan nog even moeten sparen.
Huntelaar terug naar Heerenveen, lijkt me een goed plan, ben bang dat ze in Heerenveen dan nog even moeten sparen.
0
geplaatst: 16 juni 2009, 11:33 uur
En aan Pelligrini de taak om er een team van te maken wat kampioen wordt en de CL wint. De druk zal enorm zijn met een hijgende voorzitter in je nek.. 

0
geplaatst: 16 juni 2009, 11:36 uur
Ja, Huntelaar naar Heereveen en Robben naar Groningen en Ruud naar FC den Bosch....
0
geplaatst: 16 juni 2009, 11:39 uur
Ze zijn compleet mesjogge daar in Madrid. Gaat nog een leuk seizoen worden als een of andere verdediger Ronaldo in het begin van het seizoen in tweeën schopt. 
Zou me niets verbazen als Perez weer middenin het seizoen aftreedt, net als de vorige keer.

Zou me niets verbazen als Perez weer middenin het seizoen aftreedt, net als de vorige keer.
0
stuart
geplaatst: 16 juni 2009, 11:47 uur
Ik ben niet helemaal op de hoogte van de selectie van Real Madrid, maar heeft iemand enig idee voor hoeveel honderd miljoen
Real nu grofweg (dat kan met deze bedragen wel
) op het 'veld' heeft staan
.
Real nu grofweg (dat kan met deze bedragen wel
) op het 'veld' heeft staan
.
0
geplaatst: 16 juni 2009, 11:51 uur
400/500 miljoen? Denk dat het gat tussen Manchester en Real alleen maar groter wordt. Ik zie Ronaldo echt niet zo floreren in een slecht lopend team en Manchester zal het geld wel verstandig investeren.
0
boomkat
geplaatst: 16 juni 2009, 12:52 uur
Real is definitief doorgeslagen. Maarja ik hoor het allemaal wel.
0
lowriderluuk
geplaatst: 16 juni 2009, 13:24 uur
Ja inderdaad en de inkomens van de spelers zijn gekoppeld aan het transferbedrag. Dus de begroting van Real zal dit jaar wel in de richting van een gatal worden met 9 nullen vóór de komma en dit getal is niet in peseta's.
Waar hebben we het eigenlijk over, een stel "volwassen" heren die een bal in een netje proberen te wostelen.
Van den gekke toch, die immense begrotingen voor een potje voetbal!
Waar hebben we het eigenlijk over, een stel "volwassen" heren die een bal in een netje proberen te wostelen.
Van den gekke toch, die immense begrotingen voor een potje voetbal!
0
geplaatst: 16 juni 2009, 14:15 uur
Hopen dat Real weer finaal wordt ingemaakt door een ManU of Liverpool (en in nationaal verband Barca)..
Wat een volstrekte kutclub is dat toch geworden.
Wat een volstrekte kutclub is dat toch geworden.
0
geplaatst: 16 juni 2009, 14:47 uur
Citaat uit een column van Hugo Camps, getiteld Moraalvandaal, van 13/6; column (NRC) is nog steeds nog niet op de site geplaatst, vandaar een enkel citaat: "Is Real-preses Florentino Perez met zijn exuberante uitgaven een moraalvandaal? Niet meer of minder dan zij collegae (...). Vijfhonderd miljoen schuld stelt niets voor in Spanje. Real is eigenlijk een staatsbedrijf. De Koninklijke kan altijd rekenen op lokale en regionale overheden om de grootste schulden, via infrastructurele truucjes, aan te zuiveren. (...) Budgettair technisch gesproken is Heracles beter af dan de hele Premier League bij elkaar." Bron: een column van Hugo Claus in het NRC van 13/6. Het hele verhaal staat in die column.
Tja en dan die fax met 9 spelers die in de seizoensopruiming gaan, w.o. alle Nederlanders. How low can you go - o.m. een van de 'architecten' van Oranje.
Tja en dan die fax met 9 spelers die in de seizoensopruiming gaan, w.o. alle Nederlanders. How low can you go - o.m. een van de 'architecten' van Oranje.
0
geplaatst: 16 juni 2009, 15:09 uur
Mjuman schreef:
Bron: een column van Hugo Claus in het NRC van 13/6. Het hele verhaal staat in die column.
Bron: een column van Hugo Claus in het NRC van 13/6. Het hele verhaal staat in die column.

0
geplaatst: 16 juni 2009, 18:03 uur
Ploppesteksel schreef:
(quote)
Verbeterd; had m'n tekst niet herlezen: op de eerste plek stond het wel goed; Claus als auteur ware alleen mogelijk als Claus mbv Yomanda tekst vanuit het graf naar de redactie had gestraald - het ging mij erom- gezien de discussie de tekst zsm op de site te krijgen - c'est ça.
0
Harco
geplaatst: 16 juni 2009, 19:46 uur
Ace schreef:
Ik zeg dat het team van Nieuw Zeeland gisteren van een bedroevend niveau was tegen Spanje en dat zo'n tegenstander me dus geen graadmeter voor het niveau van een elftal lijkt. Vervolgens zeg jij dat Nederland het weleens moeilijk heeft tegen Oostblok-landen. Ik zie het verband niet zo, jongen. Wat hebben die twee zaken met elkaar te maken?
Omdat die landen waar Nederland tegen moet spelen ook van een bedroevend niveau zijn? Ik noem een Armenië, Slovenië, Albanië en daarbovenop nog eens een Andorra.
Nederland zou deze landen ook weg moeten spelen, maar vaak sleept Nederland er dan met moeite maar een overwinning uit. Dus vanzelfsprekend is het niet en blijkbaar is het ergens wel een graadmeter.
Maar ik vind het wel best zo. Aan trieste figuren zoals jij maak ik geen woorden meer vuil.
Ace schreef:
Ik zie het verband niet zo, jongen.
Ik zie het verband niet zo, jongen.
Grote volwassen man.

0
geplaatst: 16 juni 2009, 20:24 uur
Harco schreef:
Maar ik vind het wel best zo. Aan trieste figuren zoals jij maak ik geen woorden meer vuil.

0
Harco
geplaatst: 16 juni 2009, 21:00 uur
Ten eerste, die toon die meneer aanslaat als hij reageert op mijn eerste bericht van gisteren. Alsof hij El Presidente is.
En als druppel mij nog eens "jongen" noemen, getuigt mij toch wel dat meneer Ace een iets te hoge dunk van zichzelf heeft.
En als druppel mij nog eens "jongen" noemen, getuigt mij toch wel dat meneer Ace een iets te hoge dunk van zichzelf heeft.
0
geplaatst: 16 juni 2009, 21:01 uur
Thomzic schreef:
Ik word er ook gek van. Moet die geluiden wat die toeters maken olifantengeluiden voorstellen? Dat las ik gisteren in mijn krantje.. Daar zouden wel eens een verbod op mogen zetten. Anders TV commentaar uit, radio aan!
(quote)
Ik word er ook gek van. Moet die geluiden wat die toeters maken olifantengeluiden voorstellen? Dat las ik gisteren in mijn krantje.. Daar zouden wel eens een verbod op mogen zetten. Anders TV commentaar uit, radio aan!
Verbod op die rare toeters
Mijn zegen hebben ze!
0
geplaatst: 16 juni 2009, 21:15 uur
Gelukkig, want gisteren werd ik er na een halve minuut al gek van en zapte ik het weg.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.