MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ward schreef:

Ik ben overigens blij dat ik nooit meer dat arrogante kwalletje van een Labyad in het Philips stadion hoef te aanschouwen (dat er serieus nog mensen zijn die voor hem applaudiseerden bij zijn wissel gisteren is echt onvoorstelbaar). Het ergste vind ik nog wel de lafheid die hij de afgelopen maanden heeft getoond. Als hij gewoon in januari al had aangekondigd dat hij vertrok. Maar dat spelletje met de media waarin hij acteerde alsof hij misschien toch wel bij PSV zou blijven (niet dat iemand hem maar 1 seconde geloofde), alleen om te voorkomen dat de fans zich tegen hem zouden richten laat maar zien wat een slappe zak hij is. En nu het allemaal naar buiten is gekomen wil die rat opeens nergens meer op reageren. Ik vind ook slap van PSV dat ze hem niet hebben aangepakt. Ik had vanaf het moment dat hij bevestigde dat hij vertrok hem de rest van het seizoen op de tribune geplaatst.

Dit vind ik zo'n wandiscussie.. Iedereen die de kans krijgt ergens anders meer te verdienen doet dat, zo ook Labyad.. Dat het niet netjes gegaan is, is een ander verhaal. Maar veel PSV supporters doen netalsof het een doodzonde is..
Ik vind het logisch dat Cocu m laat spelen, hij is belangerijk voor de ploeg, en het is dom om een speler met die kwaliteiten disciplinair te straffen omdat ie aan carriereplanning doet.

Mooi hoe hij gisteren met een zeer mooie goal tijdens dat domme liedje tegen hem een gepast antwoord gaf. Labyad heeft groot gelijk, en ja.. het is een baasje.. maar wat zou jij doen als je die kans kreeg?

Naar Sporting gaan èn open kaart spelen.

herman schreef:
Naar Sporting gaan èn open kaart spelen.

Zoals ik al zei.. hij verdient niet de schoonheidsprijs. Maar zijn keuze snap ik echt wel!

Running On Empty schreef:
Ik kan zoveel redenen opnoemen waarom dit voor FC Utrecht een volledig verkloot seizoen is
Ik kan ook twee redenen noemen wat dit seizoen nog enige glans geeft: 6-4 en 0-2.

lennon schreef:
(quote)
Zoals ik al zei.. hij verdient niet de schoonheidsprijs. Maar zijn keuze snap ik echt wel!
Dat zegt Ward eigenlijk ook; hij heeft het helemaal niet over zijn keuze voor Sporting, alleen over de gang van zaken rondom deze keuze.

MJ_DA_MAN schreef:
Dat zegt Ward eigenlijk ook; hij heeft het helemaal niet over zijn keuze voor Sporting, alleen over de gang van zaken rondom deze keuze.

en vervolgens ook over hoe deze man eigenlijk niet meer had mogen spelen etc etc. Beetje raar.. Als je een overstap maakt van de ene naar de andere baan gaat je ex baas toch ook niet vragen of je eerst nog even een paar maanden thuis wilt gaan zitten?

Die vraag die je in dezen kunt stellen is: hoe doortasten is het commercieel management van PSV en hoe handig is het om op de kleur van iemands ogen te vertrouwen?

Met Schaars hadden ze ook al fiks misgepeerd, met Reis idem en nou weer met Labyad. Je kunt zelf wel denken integer te zijn en op iedereen te kunnen vertrouwen als je na twee keer nog niet beter weet, moet je bij een derde mispeer (Labyad) als management echt de fout bij jezelf zoeken. Ga maar na: hoe oud wordt een mens en hoe lang gaat een betaald voetballer mee? Dat scheelt een factor 5 - kan je nagaan dat je snel je zakken wilt vullen.

Joy4ever schreef:
(quote)
Ik kan ook twee redenen noemen wat dit seizoen nog enige glans geeft: 6-4 en 0-2.
Daar was ik toch minder content mee.

Mjuman schreef:

Met Schaars hadden ze ook al fiks misgepeerd, met Reis idem

Reis is wel een heel ander verhaal en volledig terecht dat ze hem eerst weer fit wilden zien voor ze hem een nieuw (duur) contract voor schotelden.

Reis heeft een nog smeriger en ondankbaar spelletje gespeeld. Het doet me dan ook goed om te zien dat ie er niks van bakt bij Vitesse.

Joy4ever schreef:
(quote)

Aaahhh dank je. Jij maakt mijn dag weer goed

lennon schreef:
(quote)

Dit vind ik zo'n wandiscussie.. Iedereen die de kans krijgt ergens anders meer te verdienen doet dat, zo ook Labyad.. Dat het niet netjes gegaan is, is een ander verhaal. Maar veel PSV supporters doen netalsof het een doodzonde is..
Ik vind het logisch dat Cocu m laat spelen, hij is belangerijk voor de ploeg, en het is dom om een speler met die kwaliteiten disciplinair te straffen omdat ie aan carriereplanning doet.

Mooi hoe hij gisteren met een zeer mooie goal tijdens dat domme liedje tegen hem een gepast antwoord gaf. Labyad heeft groot gelijk, en ja.. het is een baasje.. maar wat zou jij doen als je die kans kreeg?

Dan had hij ook gewoon open kaart kunnen spelen, dat laffe spelletje is waar ik me het meest aan heb geërgerd. Dat hij puur voor dat geld kiest vind ik ook niet zo chic, aangezien hij uit de jeugdopleiding komt en bij PSV ook echt niet voor een hongerloontje hoeft te spelen. Jij zegt dat iedereen voor meer verdienen zou kiezen, maar ik zou als ik hem was op deze leeftijd ook kiezen voor een gegarandeerde basisplaats. Maar in die keuze is hij natuurlijk vrij, maar kom er dan wel gewoon voor uit, dan zo'n doorzichtig spelletje te spelen ten opzichte van de fans en het bestuur. Bovendien is het ook erg vies hoe hij wel alle salarisverhogingen heeft gecasht, maar de enige verplichting die er in de overeenkomst tegenover staat, namelijk verlengen, wel vergeet.
Ik begrijp best waarom Cocu hem blijft opstellen. Toch zou ik hem als leiding van een club hebben geschorst, niet omdat hij aan 'carriereplanning' doet, maar omdat hij nul respect toont voor de club die hem heeft opgeleid door te liegen naar de fans en de technische staf. Bovendien is hij ook echt nog bij lange na niet zo onmisbaar dat we die paar potjes niet zonder hem hadden gewonnen.

Ward schreef:
Bovendien is het ook erg vies hoe hij wel alle salarisverhogingen heeft gecasht, maar de enige verplichting die er in de overeenkomst tegenover staat, namelijk verlengen, wel vergeet.

Dit ben ik volledig met je eens. Heel erg asociaal inderdaad. Maar een woord als clubliefde zie ik veel voorbij komen op verschillende fora, maar dat is allang een utopie.
Zoals Affelay het destijds deed was inderdaad zoals het hoort.

Ik zal Labyad echt niet missen hoor, want zo bijzonder goed vond ik m ook niet..

Dat is ook mijn punt. Ik ben niet naïef, ik weet ook wel dat clubliefde nauwelijks te vinden is in het hedendaagse voetbal, maar de hele manier waarop laat wat mij betreft alleen maar zien dat Labyad een uiterst laf mannetje is, die zich waarschijnlijk door zijn vader (tevens zijn zaakwaarnemer) laat opstoken tot dergelijke onfatsoenlijke acties. Want daar gaat het mij eigenlijk het meest om niet zijn hebberigheid, maar zijn gebrek aan fatsoen in de hele affaire.

Ward schreef:
Want daar gaat het mij eigenlijk het meest om niet zijn hebberigheid, maar zijn gebrek aan fatsoen in de hele affaire.

Dan ben ik het met je eens.

lennon schreef:
(quote)

Reis is wel een heel ander verhaal en volledig terecht dat ze hem eerst weer fit wilden zien voor ze hem een nieuw (duur) contract voor schotelden.

Reis heeft een nog smeriger en ondankbaar spelletje gespeeld. Het doet me dan ook goed om te zien dat ie er niks van bakt bij Vitesse.

Again: je toont beetje eendimensioneel psychologisch inzicht: wat weet jij van voormalig verslaafden dat je zo over iemand durft te oordelen. Ik wijt het ook aan een onhandige aanpak vanuit het management van PSV: eerst doen ze alle moeite om hem te helpen en vervolgens laten ze 'em zwemmen; en aan de andere kant zijn zaakwaarnemer/belangenhertiger die - gedreven door de korte termijn, financial gain, hem een fijne chorizo (pecunia) voorhoudt: de gelegenheid maakt een dief - of niet soms?

Overigens heb jij ooit wel eens na een zware blessure een revalidatie ondergaan - ik wel; dat valt niet mee en dan heb je echt steun nodig én begrip.

Hendrik68
Ja ROE, altijd goed om te weten dat je niet de enige bent. FC Groningen was zo mogelijk nog dramatischer. Wel gewonnen van Ajax, Feyenoord en PSV (thuis dan), maar dat was ook het enige positieve. Ik zie het echter allemaal niet zo somber. Sinds we in 2006 naar de Euroborg gingen hebben we altijd de Play Offs gehaald, nu een keer niet. Kijk waar Heerenveen en Feyenoord vorig jaar stonden en waar ze nu staan. Feyenoord verkocht zijn 2 beste spelers en spelen volgend jaar CL. De verschillen zijn onderling zo klein dat elk detail het verschil kan maken. Heerenveen verliest zijn complete voorhoede waarschijnlijk, waar staan die volgend jaar. Met dezelfde voorhoede haalden ze vorig jaar niet eens de Play Offs. Kortom niks is zeker in de mooiste competitie van de hele wereld.

Tsja, bij clubs als Groningen en Heerenveen, die jaarlijks hun beste spelers verkopen, kan het eens zo zijn dat het een seizoen niet lekker loopt; de vervangers blijken toch niet zo goed als de vorige spelers, het team raakt niet ingespeeld of de coach mist het vermogen om zijn team om te schakelen. Gebeurde bij Heerenveen de afgelopen 2 seizoenen, dit jaar bij Groningen. Ik vermoed dat het succes van Heerenveen voor volgend seizoen heel erg afhangt van in welke mate de grote 4 (Assaidi, Narsingh, Dost en Djuricic) blijven. Als deze 4 vertrekken, verwacht ik een seizoen in de middelmoot. Als ze er 2 kunnen houden, gaan ze weer meedoen in de subtop. Bij Groningen weet ik het niet. Met het vertrek van Granqvist, Stenman, Matavz en komend seizoen Tadic is er erg veel kwaliteit ingeleverd. De vervangers staan tot nu toe niet echt op. Wie weet is het volgend seizoen anders, of wordt er nog een nieuw groeibriljantje gehaald. We zullen zien, het kan allemaal per seizoen anders zijn idd.
lennon schreef:
(quote)

en vervolgens ook over hoe deze man eigenlijk niet meer had mogen spelen etc etc. Beetje raar.. Als je een overstap maakt van de ene naar de andere baan gaat je ex baas toch ook niet vragen of je eerst nog even een paar maanden thuis wilt gaan zitten?

Je kan betaald voetballer ook niet vergelijken met andere banen. Bij zitten er tenminste niet wekelijks 35:000 supporters te kijken naar hoe ik werk, bij jou ook niet neem ik aan? Dat betekent dat er ook andere zaken bij komen kijken dan geld.
Zelfs binnen de gewone arbeidsmarkt is geld niet alles. Zo kon ik elders 1000 euro per maand meer verdienen, maar dat werk vond ik veel minder interessant/uitdagend en bood minder mogelijkheden tot ontwikkeling. Ook hoor je wel eens dat mensen aan het einde van hun contract verplicht met vakantie moeten (vaak is dat om vakantiedagen op te maken, maar goed). Dus zelfs als je de vergelijking naar de gewone arbeidsmarkt wil maken, zijn de dingen die Ward zegt niet zo raar.

Buiten dat is de werkwijze van Labyad gewoon laakbaar, dat is wat hij ook probeert te zeggen. Dat hij voor het geld kiest wordt hem dan niet eens kwalijk genomen. Tenslotte kan ik het niet anders dan met je eens zijn dat Labyad een overschatte voetballer is: op zijn plek heeft PSV betere spelers, dus heel hard zullen ze hem idd niet missen...

ClassicRocker
Nicolage Rico schreef:
Shit, we hebben de verkeerde Cisse gekocht.

We hebben een cavia in de zak gekocht.

Titmeister schreef:
Cissé speelt nu eindelijk een paar wedstrijden goed, maar het is altijd maar afwachten of ie fit blijft; bovendien mist ie kansen die een gehandicapte cavia er nog in zou schieten. |

Enfin, ze lijken ook allemaal op elkaar...

Eerder geen tijd gehad, maar:

Van harte aan mijn mede-Ajacieden! Volgend jaar weer? In ieder geval ook van harte aan de fans van Feyenoord, nog één wedstrijd: ik brand een kaarsje voor jullie.

En ook aan de fans van Real Madrid: proficiat!

@mjuman, ben blij dat jij me zo goed kent en het altijd beter weet

Jocharo-T
Emotioneel afscheid gisteren van Bruno Silva tijdens de huldiging. Die jongen heeft een heel vervelende tijd achter de rug met een blessure die hem zelfs fataal had kunnen worden. Ondanks dat hij dit seizoen geen seconde heeft mogen spelen voor Ajax, was hij toch aanwezig bij de huldiging. De massale zang van het aanwezige publiek ging door merg en been. Moest echt even slikken en Bruno overduidelijk ook. Jammer dat die jongen zijn carriere zo gelopen is.

In Groningen vinden ze hem niet zo aardig.

Schalen vasthouden blijft lastig voor onze Ajacieden

Breuer: 'Als Feyenoord scoort kan het een rustige middag worden' • ElfVoetbal.nl

PSV wordt het slachtoffer van deze maffe situatie, let maar op. Al hebben ze natuurlijk kansen genoeg laten liggen om het in eigen hand te houden.

Jocharo-T
Mooi toch? Laat Feyenoord maar lekker tweede worden. Heerlijk dat die gasten uit Brabant dan overal naast grijpen, maar het is nog niet gespeeld en opzichtig verliezen zal ook niet ongestraft blijven, dus zo'n vaart zal het wel niet lopen, maar misschien is dat wel wat naief gedacht van mij.

Overal naast? Niet goed opgelet volgens mij...

Misschien weet Jocharo niet zo goed waar Almelo ligt.

Jocharo-T
Jullie begrepen vast wel wat ik bedoelde. Ik doelde uiteraard op kampioenschap en/of Champions League.

Paalhaas schreef:
Breuer: 'Als Feyenoord scoort kan het een rustige middag worden' • ElfVoetbal.nl

PSV wordt het slachtoffer van deze maffe situatie, let maar op. Al hebben ze natuurlijk kansen genoeg laten liggen om het in eigen hand te houden.

In 2003 hoorde ik niemand van PSV klagen toen ze aan een gelijkspel tegen Groningen genoeg hadden voor het kampioenschap en er niet meer gevoetbald werd.

Wel balen dat Guidetti en Fernandez niet spelen tegen Heerenveen.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

In 2003 hoorde ik niemand van PSV klagen toen ze aan een gelijkspel tegen Groningen genoeg hadden voor het kampioenschap en er niet meer gevoetbald werd.

Mooie pot was dat. Nee allicht niet, net zoals je nu geen Feyenoorders hoort klagen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:19 uur

geplaatst: vandaag om 11:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.