Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 4 mei 2012, 16:28 uur
He$$el_01 schreef:
Ik vind het eigenlijk wel mooi, daaruit blijkt maar hoe bang ze waren dat PSV dik kampioen ging worden.
Ik vind het eigenlijk wel mooi, daaruit blijkt maar hoe bang ze waren dat PSV dik kampioen ging worden.
Ja, zo kan je alles wel in je voordeel lullen.
0
geplaatst: 4 mei 2012, 16:31 uur
He$$el_01 schreef:
Nee, klopt volgens mij niet wat je zegt. Als PSV derde wordt krijgt Heracles volgens mij helemaal geen EL kansen.
(quote)
Nee, klopt volgens mij niet wat je zegt. Als PSV derde wordt krijgt Heracles volgens mij helemaal geen EL kansen.
Waar zeg ik dat dan volgens jou?
0
geplaatst: 4 mei 2012, 16:34 uur
My bad, ik las je tweede zin verkeerd. Ik dacht dat jij er van uit ging dat heracles sowieso EL voorronde mag spelen. Maar inderdaad alleen als Heerenveen wint en PSV uiteraard ook.
0
geplaatst: 4 mei 2012, 16:35 uur
Teunnis schreef:
Iedereen buiten Almelo en Eindhoven heeft op dit moment een aversie tegen PSV. En niet vanwege dat gemeentegeld.
Iedereen buiten Almelo en Eindhoven heeft op dit moment een aversie tegen PSV. En niet vanwege dat gemeentegeld.
Ik kom niet uit Eindhoven of Almelo en heb geen averise tegen PSV

0
geplaatst: 4 mei 2012, 16:38 uur
Benieuwd hoeveel je bij de wedkantoren krijgt als je een 2 invult bij Heerenveen - Feyenoord. 

0
geplaatst: 4 mei 2012, 16:43 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Vertel mij dan maar, waarom is iedereen opeens zo anti-PSV?
0
geplaatst: 4 mei 2012, 16:59 uur
Teunnis schreef:
(quote)
Ehhh nee hoor, niks mis met PSV.
0
geplaatst: 4 mei 2012, 17:11 uur
Mjuman is opgegroeid in Barabant en regelmatig bij PSV-trainingen gaan kijken - dat begon eind jaren 60 en ook met de befaamde wk74 was ik PSV-aanhanger. Oude liefde roest niet, zeggen ze en da's waar ook - lang gewerkt in A'dam en da's wel een serieuze test voor je loyaliteit. Ondertussen ben ik ook liefhebber van de lokale FC geworden en dat zet je wel een in een mentale tweespalt; bijv bij FC Utrecht - PSV: ik herinner me een wedstrijd met een weergaloze Gullit en één met twee volkomen sufgepeste v.d. Kerkhofs ("bolletje, bolletje" n.a..v de Bolletje-reclame destijds).
Ik heb nix met aversie tegen andere clubs luid getuigen en uitdragen. Ik vind dat altijd een beetje simpel, al is leedvermaak over wanprestatie natuurlijk een veelvoorkomend verschijnsel en daar weten ze in R'dam alles van. Ook dat nare gedoe over Peejesvau - daar valt nix over tegen zeggen: PSV heeft geen Duitse connecties; Ajax-supporters begroet je ook niet met hava nakila hava of met sjaloom. En Jochie T en The Orb: nog congrats
Eerlijk gezegd zal het mij verder niet jeuken, al is het natuurlijk wel 'flink' om met de wolven in het bos mee te huilen. Als PSV tweede wordt, neem ik een biertje (en denk ik 'mazzeltov') en als Feyenoord tweede wordt, neem ik ook een biertje, als sjaak (troost) en wens ik Tom en Rico veel succes, vanwege de zware dobber die ze gaan krijgen - ik acht PSV kansrijker in Europa. Maar goed had het team eerder maar meer pijn moeten lijden: no pain, no gain
Ik heb nix met aversie tegen andere clubs luid getuigen en uitdragen. Ik vind dat altijd een beetje simpel, al is leedvermaak over wanprestatie natuurlijk een veelvoorkomend verschijnsel en daar weten ze in R'dam alles van. Ook dat nare gedoe over Peejesvau - daar valt nix over tegen zeggen: PSV heeft geen Duitse connecties; Ajax-supporters begroet je ook niet met hava nakila hava of met sjaloom. En Jochie T en The Orb: nog congrats

Eerlijk gezegd zal het mij verder niet jeuken, al is het natuurlijk wel 'flink' om met de wolven in het bos mee te huilen. Als PSV tweede wordt, neem ik een biertje (en denk ik 'mazzeltov') en als Feyenoord tweede wordt, neem ik ook een biertje, als sjaak (troost) en wens ik Tom en Rico veel succes, vanwege de zware dobber die ze gaan krijgen - ik acht PSV kansrijker in Europa. Maar goed had het team eerder maar meer pijn moeten lijden: no pain, no gain

0
geplaatst: 4 mei 2012, 17:30 uur
Paalhaas schreef:
Benieuwd hoeveel je bij de wedkantoren krijgt als je een 2 invult bij Heerenveen - Feyenoord.
Gelijk is toch een 3?Benieuwd hoeveel je bij de wedkantoren krijgt als je een 2 invult bij Heerenveen - Feyenoord.
0
geplaatst: 4 mei 2012, 17:42 uur
Misschien vanwege het foeilelijke en soms zelfs apathische voetbal dat ze afgelopen decennium een paar jaar lang speelde? Dat was voor mij wel een reden om de Europacup-wedstrijden op een gegeven moment over te slaan in ieder geval. De bijnaam PSvau komt daar ook vandaan gok ik.
0
geplaatst: 4 mei 2012, 17:49 uur
Dat is natuurlijk weer typisch Nederlands: i.p.v. blij te zijn voor het Nederlandse voetbal dat PSV toen gewoon top van Europa was kijken naar het negatieve. En ja, ik weet dat je nu gaat zeggen dat men ook gewoon blij was met PSV, maar het gaat in dit geval heel duidelijk om de term ''anti''.
0
geplaatst: 4 mei 2012, 17:52 uur
Ik zie een Nederlandse club liever foeilelijk de halve finale van de Champions League bereiken, dan dat ze er met fraai spel uit liggen in de eerste ronde.
Overigens bedoel ik niet het jaar dat PSV de halve finale CL haalde, zo lelijk was dat spel niet meen ik me te herinneren.
Overigens bedoel ik niet het jaar dat PSV de halve finale CL haalde, zo lelijk was dat spel niet meen ik me te herinneren.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 mei 2012, 17:58 uur
@ Herman:
Ik heb drie keer een vergelijkbaar bericht getypt en steeds toch maar niet op 'plaatsen' gedrukt, maar als één schaap over de dam is, ben ik de tweede.
Ik heb drie keer een vergelijkbaar bericht getypt en steeds toch maar niet op 'plaatsen' gedrukt, maar als één schaap over de dam is, ben ik de tweede.

0
geplaatst: 4 mei 2012, 18:00 uur
herman schreef:
Misschien vanwege het foeilelijke en soms zelfs apathische voetbal dat ze afgelopen decennium een paar jaar lang speelde? Dat was voor mij wel een reden om de Europacup-wedstrijden op een gegeven moment over te slaan in ieder geval. De bijnaam PSvau komt daar ook vandaan gok ik.
(quote)
Da's idd typisch Nederlands: resultaatvoetbal dat een zeker succes brengt verafschuwen en mooi voetbal (dat niet tot resultaat leidt) toejuichen.
Het jaar dat PSV bijna AC versloeg, speelde het sterk. De jaren van 'zuinig' en efficiënt voetbal liggen erna. Duits voetbal is wellicht meer op resultaat gericht dan het zgn aanvallende (regelmatig strontvervelende, stupide) traditionele Engelse voetbal (dat in NL vaak werd gehuldigd).
Roomscher willen zijn dan de paus - da's ook een typische NL eigenschap, naast het zgn tall-poppy syndrome ("doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg").
0
geplaatst: 4 mei 2012, 18:10 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik zie een Nederlandse club liever foeilelijk de halve finale van de Champions League bereiken, dan dat ze er met fraai spel uit liggen in de eerste ronde.
Mee eens en verder is het gewoon een kwestie van smaak, iedereen voetbalt voor een goed resultaat alleen de een doet dat wat verstandiger dan de ander.
Ik kan ook genieten van een club die goed kan counteren en dan de rest van de wedstrijd op slot kan zetten.
0
geplaatst: 4 mei 2012, 18:24 uur
Wat mijn opmerking betreft: ik doelde inderdaad op de jaren na dat goede CL-seizoen. In dat jaar heb ook ik wel van PSV genoten.
0
geplaatst: 4 mei 2012, 18:30 uur
herman schreef:
Wat mijn opmerking betreft: ik doelde inderdaad op de jaren na dat goede CL-seizoen. In dat jaar heb ook ik wel van PSV genoten.
Ik kan me idd van een aantal buitenlandse ploegen - oa Dynamo Kiev, Saint Etienne destijds, ook Arsenal - herinneren dat hun countervoetbal werd geprezen, maar toen PSV met vergelijkbaar voetbal succesvol was, werd het opeens als "laf" getypeerd - overigens meen ik me te kunnen herinneren dat het journaille (zowel aan commerciële als aan publieke kant) daarin een rol speelde: opvallend hoeveel lieden Gijp, Kraay en Derk nabauwen - alsof ze hun eigen hersens verhuurd hebben

0
geplaatst: 4 mei 2012, 18:32 uur
Paap_Floyd schreef:
(quote)
Gelijk is toch een 3? Och ja, breekt het me toch nog op dat ik nooit getotood heb.

0
geplaatst: 4 mei 2012, 18:40 uur
Ik denk dat het grootste deel van de psv haat toch de kift is. Psv heeft de laatste 25 jaar toch wel een hoop succes gehad en dat steekt een hoop (vooral ajacieden in mijn omgeving)
Dat gezeur over lelijk voetbal vind ik ook lachwekkend, want ajax speelt nou ook niet echt de sterren van de hemel,om maar eens een club te noemen.
Helemaal eens dat het onder rutten helemaal niet mooi was, maar de ploeg die er nu staat is echt wel in staat leuk voetbal te spelen, en dat hebben ze woensdag nog laten zien.
Dat gezeur over lelijk voetbal vind ik ook lachwekkend, want ajax speelt nou ook niet echt de sterren van de hemel,om maar eens een club te noemen.
Helemaal eens dat het onder rutten helemaal niet mooi was, maar de ploeg die er nu staat is echt wel in staat leuk voetbal te spelen, en dat hebben ze woensdag nog laten zien.
0
geplaatst: 4 mei 2012, 18:46 uur
Ajax heeft de laatste jaren toch leuker voetbal gespeeld dan PSV. In inderdaad niet altijd even goed en succesvol, maar als je alleen al naar het aantal goal kijkt... PSV is nog eens kampioen geworden terwijl ze maar 65 goals scoorden (en Ajax er in dat seizoen 30 meer). Dat zegt toch wel genoeg. Voetbal is in de eerste plaats toch vooral amusement en dat boodt PSV (wat mij betreft) een paar jaar toch niet of nauwelijks.
Maar goed, onder Advocaat zal het hopelijk beter worden. Met Van Bommel erbij hebben ze in potentie toch wel een erg mooi team. Kan die gelijk de aanvoerdersband overnemen van Toivonen en onze vriendelijke Finse Zweed af en toe op zijn plaats zetten... Al wordt Toivonen als middenvelder misschien wat overbodig als je met een driemansmiddenveld met Bommel, Wijnaldum en Strootman speelt.
Maar goed, onder Advocaat zal het hopelijk beter worden. Met Van Bommel erbij hebben ze in potentie toch wel een erg mooi team. Kan die gelijk de aanvoerdersband overnemen van Toivonen en onze vriendelijke Finse Zweed af en toe op zijn plaats zetten... Al wordt Toivonen als middenvelder misschien wat overbodig als je met een driemansmiddenveld met Bommel, Wijnaldum en Strootman speelt.
0
geplaatst: 4 mei 2012, 18:53 uur
Mag ik je er op wijzen dat psv dit seizoen achter barcelona en real madrid staat als meest productieve ploegen in Europa? 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 mei 2012, 19:04 uur
Alleen jammer dat Ajax nog 6 goals meer heeft gemaakt.
0
geplaatst: 4 mei 2012, 19:05 uur
lennon schreef:
Mag ik je er op wijzen dat psv dit seizoen achter barcelona en real madrid staat als meest productieve ploegen in Europa?
Mag ik je erop wijzen dat PSV meer wedstrijden heeft gespeeld? Mag ik je er op wijzen dat psv dit seizoen achter barcelona en real madrid staat als meest productieve ploegen in Europa?

0
geplaatst: 4 mei 2012, 19:08 uur
Heb PSV ook niet echt memorabele wedstrijden zien spelen, maar dat kan ook mijn eigen smaak zijn. En heb ook niet alles gezien wat werd uitgezonden: meestal koos ik toch voor AZ, Twente en/of Ajax.
Zo verschrikkelijk veel heeft PSV ook niet gescoord overigens.
0
geplaatst: 4 mei 2012, 19:14 uur
herman schreef:
Heb PSV ook niet echt memorabele wedstrijden zien spelen, maar dat kan ook mijn eigen smaak zijn. En heb ook niet alles gezien wat werd uitgezonden: meestal koos ik toch voor AZ, Twente en/of Ajax.
Dan heb je er een paar gemist want PSV heeft, i.t.t. vorig seizoen, een aantal zeer aantrekkelijke wedstrijden gespeeld, vooral aan het begin van het seizoen.Heb PSV ook niet echt memorabele wedstrijden zien spelen, maar dat kan ook mijn eigen smaak zijn. En heb ook niet alles gezien wat werd uitgezonden: meestal koos ik toch voor AZ, Twente en/of Ajax.
Verschrikkelijk hoor je niemand zeggen, maar 133 doelpunten in 51 officiële duels is nou niet bepaald weinig.
0
geplaatst: 4 mei 2012, 19:39 uur
Ik dacht dat het alleen om Europacup-wedstrijden ging.
Even iets anders: kans is dik dat Excelsior ook Europa League gaat spelen ivm het fairplay klassement van de UEFA!
Even iets anders: kans is dik dat Excelsior ook Europa League gaat spelen ivm het fairplay klassement van de UEFA!
0
ClassicRocker
geplaatst: 4 mei 2012, 19:41 uur
En voor Leroy Fer mogelijkerwijs weer een stap omhoog... 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.