MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Als Twente zich niet rechtstreeks plaatst voor de EL krijgen zij het ticket, anders Excelsior.

Nog een klein detail herman: Excelsior moet wel in de eredivisie blijven.

Oh. Dat wordt nog leuk tegen PSV... maar ik zie ze wel stunten.

Edit: toch niet, ze mogen ook degraderen:
Extra Europa League-ticket Nederland | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

ClassicRocker
Excelsior - Chelsea

Maar dan niet in De Kuip...

Twente gaat 6de worden dus die krijgen dat ticket lijkt me.

Maar als FC Twente dat ticket krijgt, omdat ze als 6e eindigen en PSV als 3e eindigt, gaan de play-offs dan tussen de nummers 7-10?

Edit: Oh, het ticket wordt pas toegewezen na de play-offs, dus, als FC Twente als 6e eindigt moeten ze alsnog play-offs spelen (maar zijn ze wel zeker van een ticket)

Nee, dat ticket wordt pas na de play-offs weggegeven. Dus als Twente de play-offs wint gaat het ticket naar Excelsior. EDIT: Je had hem al door
Dan is het hopen dat Vitesse de play-offs wint en PSV geen tweede wordt, zodat we de sterktste zeven ploegen Europa insturen. Het zou toch wat zijn als Excelsior en Heracles ons land moeten gaan vertegenwoordigen

Denk niet dat Twente (die er al aardig doorheen zullen zitten) alles gaat geven in die play-offs als ze dat ticket gratis kunnen ophalen in Zeist.

Dat zou wel positief zijn voor Vitesse

herman schreef:
Oh. Dat wordt nog leuk tegen PSV... maar ik zie ze wel stunten.

Ik ook. Van mij mogen ze winnen van PSV vooral ook omdat ik eigenlijk vind dat ze te sterk zijn om te degraderen.

Je hebt wel eens van die jaren dat er sprake is van een afgetekende nummer laatst in de eredivisie. Zo'n club die dan ook echt snakt naar de eerste divisie. Maar dat geldt niet voor Excelsior. Ergo, ze zijn een stuk beter dan FC Zwolle en kunnen in ieder geval hun broek een stuk beter ophouden dan Zwolle.

Als ze die woorden waar maken wordt het zondag gewoon 3 - 1 voor Excelsior tegen PSV. Twee keer Luigi Bruins.

Stijn_Slayer schreef:
Alleen jammer dat Ajax nog 6 goals meer heeft gemaakt.

Dan moet je nog maar een keer tellen.

Rhythm & Poetry schreef:
Nog een klein detail herman: Excelsior moet wel in de eredivisie blijven.

Nope, ze krijgen dat ticket eventueel ook als ze degraderen

Overigens kan Heerenveen hierdoor wel gelijkspelen tegen Feyenoord zondag: Klik

Als je verder kijkt dan je neus lang is zie je dat het allang is opgemerkt dat Excelsior ook mag degraderen.

Excelsior in europa, gaat weer ten koste van de Uefa Coefficienten. Zo krijgen we nooit die 3de Champions League ticket terug. Van de andere kant: Excelsior - Chelsea lijkt me ook wel wat.

Dan moeten ze eerst nog tot de derde voorronde komen. Dus wat dat betreft moet Twente zeker niet denken dat ze niks aan de play-offs hebben, de eerste voorronde (waar je start met het fair play-ticket) begint al op 5 juli. Oftewel, geen vakantie voor spelers die naar het EK gaan.

Geen vakantie voor Luuk de Jong vooral, verder zal er wel niemand naar het EK gaan van Twente? Het scheelt wel dat Luuk niet veel zal spelen.

musician schreef:
(quote)

Ik ook. Van mij mogen ze winnen van PSV vooral ook omdat ik eigenlijk vind dat ze te sterk zijn om te degraderen.

Je hebt wel eens van die jaren dat er sprake is van een afgetekende nummer laatst in de eredivisie. Zo'n club die dan ook echt snakt naar de eerste divisie. Maar dat geldt niet voor Excelsior. Ergo, ze zijn een stuk beter dan FC Zwolle en kunnen in ieder geval hun broek een stuk beter ophouden dan Zwolle.

Als ze die woorden waar maken wordt het zondag gewoon 3 - 1 voor Excelsior tegen PSV. Twee keer Luigi Bruins.

Leuk musician - van mij mag voorlopig nog even in die koude, samengeklonterde, stemmingloze, tochtige agglomeratie blijven wonen die Almere heet. Ik begrijp steeds beter wat de impact van Vinex, Tokkie-ism en boeten voor je zondes betekent. Was ik minister van justitie zou ik al kort bestraften een enkeltje naar Almere geven - voor een jaar; lijkt me straf genoeg en volgens mij tast wonen onder zeeniveau ook je creatief denkvermogen aan.

Voor wie het nog niet duidelijk was: ik ben grootgegroeid in het zuiden.

The plot thickens. Nu mag Heerenveen alsnog gelijkspelen, al levert dat wel het slechtste voorronde-ticket op.

ps. Mjuman: LOL, vanwaar ineens deze tirade tegen Almere? Het heeft zeker te maken met het door musician gewenste verlies van PSV (ook mijn cluppie trouwens)? Ik kan me er overigens keurig in vinden hoor, die tirade. Gezichtloos mierennest. Toevalligerwijs stuitte ik vandaag op de lijst van grootste gemeentes van Nederland: zie ik daar ineens Almere op stekkie 7 staan met 193.000 inwoners. Over 'uit de grond stampen' gesproken.

Paalhaas schreef:
The plot thickens. Nu mag Heerenveen alsnog gelijkspelen, al levert dat wel het slechtste voorronde-ticket op.

ps. Mjuman: LOL, vanwaar ineens deze tirade tegen Almere? Het heeft zeker te maken met het door musician gewenste verlies van PSV (ook mijn cluppie trouwens)? Ik kan me er overigens keurig in vinden hoor, die tirade. Gezichtloos mierennest. Toevalligerwijs stuitte ik vandaag op de lijst van grootste gemeentes van Nederland: zie ik daar ineens Almere op stekkie 7 staan met 193.000 inwoners. Over 'uit de grond stampen' gesproken.

Had ik - in muzikaal opzicht - net een vergelijk bereikt met MOR, mainstream-muziekman Musician, gaat ie mijn fave team lopen afzeiken na alle disserij hier, en ik heb NOOIT een onvertogen woord over FC Almere geuit. Er zijn grenzen - Almere: aaneenwas van buitenwijken die getransponeerd zijn naar de polder; zo'n stad die echt Jorritsma als burgemeester verdient. Halalmere: waar zoveel wind waait dat elke vunzige gedachte meteen IJwaarts waait, waar je op zatermiddag vrijuit op straat scheten kunt laten tijdens het winkelen.

FC Almere - tja, zelfs in FC Vlaardingen, SVV, Emmen of De Volewijckers zit/zat nog meer karakter. Vind het wel een mooie stad om straks Geert te parkeren als burgomaster.

De NOS heeft het over FC Den Bosch als nummer 3 in het fairplayklassement. Hoe zit het nou?

Alleen clubs die dit seizoen in de Eredivisie meedoen komen in aanmerking. Den Bosch en GAE hebben wel een hoger gemiddelde dan Excelsior, maar dat doet er dus niet echt toe. Laten we gewoon hopen dat Twente de play-offs gaat verliezen, zodat we met de toevoeging van Vitesse een mooi septet voor Europa hebben.

vigil schreef:
Denk niet dat Twente (die er al aardig doorheen zullen zitten) alles gaat geven in die play-offs als ze dat ticket gratis kunnen ophalen in Zeist.

Scheelt één of meer voorrondes Europa League, dacht ik.

Mjuman schreef:
Leuk musician - van mij mag voorlopig nog even in die koude, samengeklonterde, stemmingloze, tochtige agglomeratie blijven wonen die Almere heet. Ik begrijp steeds beter wat de impact van Vinex, Tokkie-ism en boeten voor je zondes betekent. Was ik minister van justitie zou ik al kort bestraften een enkeltje naar Almere geven - voor een jaar; lijkt me straf genoeg en volgens mij tast wonen onder zeeniveau ook je creatief denkvermogen aan.
Voor wie het nog niet duidelijk was: ik ben grootgegroeid in het zuiden.

Je komt er blijkbaar niet zo snel, maar, zoals zo vaak met dat soort dingen, blijven oude vooroordelen onuitroeibaar, ongeacht of het nu gaat over vrouwen, islamieten of wie dan ook. Daar leer je mee leven, mensen die het erg gemakkelijk vinden om alles en iedereen in groepen in te delen.

Maar goed, ik vraag zelf rond carnaval ook om het omhoog houden van de Stichtse en de Hollandsche brug, ter voorkoming van uitbreiding van dit volksfeest
Gelukkig ken ik Mjuman een beetje.

Mijn eigen voorkeur om Feyenoord op plek 2 te houden ligt, naast een mogelijke overwinning op Heerenveen, natuurlijk ook in Rotterdam zelf: als Excelsior wint van PSV kan Feyenoord zich ook een misstap tegen Heerenveen veroorloven. Dat is dan een win win situatie, vermoedelijk handhaaft Excelsior zich dan ook in de Eredivisie en als club zijn ze, voetballend bekeken, dat ook meer waard dan FC Zwolle of De Graafschap.

Almere City FC is een ander verhaal. Er is niets op tegen dat Almere, als stad met 180.000 inwoners, een betaald voetbal organisatie binnen de stadsgrenzen heeft. Maar alles ligt, ook voetballend, nog op het niveau "opbouw" met zeer wisselende resultaten. Er is een moment geweest dat de club kon oprukken naar een tweede plek, dat liet zitten en vervolgens is afgedaald naar de 15e.

Toch blijft de club niet onopgemerkt, nu gaat er weer een verdediger naar Ado Den Haag. Maar er zit potentie voor de toekomst, je weet alleen niet hoelang dat alles gaat duren.

Paalhaas schreef:
Ik kan me er overigens keurig in vinden hoor, die tirade. Gezichtloos mierennest. Toevalligerwijs stuitte ik vandaag op de lijst van grootste gemeentes van Nederland: zie ik daar ineens Almere op stekkie 7 staan met 193.000 inwoners. Over 'uit de grond stampen' gesproken.

Wat een bespottelijke discussies worden hier gestart. Ik zou juist zeggen: blijkbaar willen er toch een heleboel mensen wonen. In tegenstelling tot het Zuiden waar dagelijks veel reclame voor moet worden gemaakt op de radio maar wat toch blijft leeglopen. En ik ga geen PR zitten verrichten voor Almere maar er is, naast wonen, meer te doen dan je zult denken. Daarnaast is er met water, weilanden, bossen veel natuurschoon rondom de stad.

Het ontkomt natuurlijk niet aan de grootstedelijke problemen die elke andere stad van een beetje omvang ook heeft.

Maar ik vind het voor het overige allemaal dus wel meevallen. Alles heeft z'n voor- en nadelen. Elke stad moest ooit een keer een startpunt hebben, de één deed dat in de 14e eeuw, een ander in de 20e. So what?

Chelsea

De eerste prijs is binnen.

Hendrik68
Over Almere geen kwaad woord, kan ik als oud inwoner van Emmeloord ook moeilijk doen natuurlijk. Maar Almere City, alleen die naam al. Alleen omdat FC Omniworld nog bespottelijker klonk gaat dit nog. Maar ze heetten ooit de Zwarte Schapen. Met zo'n naam bouw je direct al een soort van een cultstatus op, die gooi je toch nooit van zijn leven weg. Wie weet komt die naam ooit nog terug. Voor de rest is alles mogelijk in Almere. Daar waar geldt zit wordt gepresteerd. Komt er een rijke investeerder dan kan het zo maar gaan lopen. Dat geldt voor elke willekeurige plek in Nederland. BIj succes ademt elk gehucht ineens voetbal. Zie Hoffenheim. Toen Emmen destijds dichtbij promotie was zaten er ook ineens tegen de 10.000 toeschouwers. Nu ze laatste staan zit er bijna niemand meer. Als er straks iemand met geld komt die de boel aan de gang krijgt dan komt het publiek ook wel weer. Omdat bijna niemand van voetbal houdt, maar omdat bijna iedereen kickt op succes.

Dan wil ik Klaas Jan Huntelaar nog even feleiciteren met zijn titel van topscorer van de Bundesliga.

Als je bij Emmen gaat kijken hou je niet van voetbal maar van zelfkastijding.

Messi maakt zojuist goal nummer 50

Niet te geloven.... als je je bedenkt dat het record voor vorig seizoen nog op 38 stond. Ik heb lang het gevoel gehad dat met Messi voetbal weer een doelpuntenspektakel werd zoals in de jaren '50, maar hij maakt het eigenlijk nog bonter.

C. Ronaldo nu op 46 toch? Niet te geloven, met zijn tweeën gewoon bijna 100 doelpunten in de competitie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:16 uur

geplaatst: vandaag om 06:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.