Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juli 2007, 14:08 uur
Beter de belg zien en beluisteren. Ducrot en Dijkstra (dubbel D) spreken poep.
0
Ace
geplaatst: 25 juli 2007, 15:03 uur
Nu Vino de tour uit is en Ballan op zijn bek gegaan is en zachtjes daalt is het alleen nog maar wachten op de volgende die normaal altijd voor Vino was:
"Geweldig coureur, maar hij daalt als een oud wijf"
"Geweldig coureur, maar hij daalt als een oud wijf"
0
geplaatst: 25 juli 2007, 15:06 uur
0
Ace
geplaatst: 25 juli 2007, 15:19 uur
Maarten is weer op dreef!
Dijkstra vertelt een verhaal over dichteres Marie Blancque terwijl de col Marie Blancque eraan komt...
Maarten: "Je kan er een huis naar vernoemen, een brug of een kerk ofzo... Maar een col, dat is nogal niet wat! Bedankt Herbert, weten we dat ook weer!"
Dijkstra vertelt een verhaal over dichteres Marie Blancque terwijl de col Marie Blancque eraan komt...
Maarten: "Je kan er een huis naar vernoemen, een brug of een kerk ofzo... Maar een col, dat is nogal niet wat! Bedankt Herbert, weten we dat ook weer!"
0
geplaatst: 25 juli 2007, 15:29 uur
charlezzz schreef:
ik daag u uit met alle mogelijk doping ter beschikking de etappe van vandaag te fietsen. wellicht is uw oordeel dan ietwat veranderd.
ik daag u uit met alle mogelijk doping ter beschikking de etappe van vandaag te fietsen. wellicht is uw oordeel dan ietwat veranderd.
Lukas schreef:
Inderdaad, er blijft natuurlijk gewoon een hele hoop training en talent aan de basis liggen. Anders fiets je niet zo hard.
Inderdaad, er blijft natuurlijk gewoon een hele hoop training en talent aan de basis liggen. Anders fiets je niet zo hard.
Natuurlijk zou ik dat niet kunnen. Maar mijn punt is dat er gewoon niks meer aan is om te kijken zo. Het 'sportieve' is uit de sport verdwenen.
Ik vind dat je je geen topsporter kunt noemen als je doping gaat gebruiken en ik snap ook helemaal niet dat mensen op zo'n manier willen winnen. Het is dan toch niet je eigen prestatie?
Je kunt er gewoon op wachten dat er steeds weer nieuwe gevallen bekend worden van doping in de tour (vandaag alwéér). Krijgen we dit jaar weer een winnaar die even later 'toch niet' de winnaar blijkt te zijn?
0
geplaatst: 25 juli 2007, 15:46 uur
Aurum schreef:
Natuurlijk zou ik dat niet kunnen. Maar mijn punt is dat er gewoon niks meer aan is om te kijken zo. Het 'sportieve' is uit de sport verdwenen.
Ik vind dat je je geen topsporter kunt noemen als je doping gaat gebruiken en ik snap ook helemaal niet dat mensen op zo'n manier willen winnen. Het is dan toch niet je eigen prestatie?
Je kunt er gewoon op wachten dat er steeds weer nieuwe gevallen bekend worden van doping in de tour (vandaag alwéér). Krijgen we dit jaar weer een winnaar die even later 'toch niet' de winnaar blijkt te zijn?
(quote)
(quote)
Wat een geneuzel zeg. Er is in het wielrennen altijd al doping gebruikt, maar er werd vroeger gewoon veel minder (tot de jaren '60 zelfs helemaal niet) op gecontroleerd. Er zijn echt een hele hoop tourwinnaars in hun carriere wel eens op doping gepakt, maar pas sinds een paar jaar wordt er enorm panisch gereageerd op elk doping geval. Iemand als Zoetemelk is bijvoorbeeld nog altijd zeer populair (ook in Frankrijk), maar toch diverse malen positief bevonden.
Toen Teunissen eind jaren tachtig op testosteron gebruik werd betrapt in de tour kreeg hij gewoon 10 minuten tijdstraf en verder zeurde niemand er meer over.
Het zal mij zo langzamerhand een worst wezen of er doping wordt gebruikt. Ik wil gewoon heroische sport zien. Misschien toch maar legaliseren die boel.
0
geplaatst: 25 juli 2007, 16:03 uur
Noem het maar geneuzel, ik krijg het idee dat steeds meer mensen het een beetje beu beginnen te raken (zie ook de Duitse pers).
Hoe dan ook, ik wens jullie veel plezier met het volgen van deze 'heroische' sport
Hoe dan ook, ik wens jullie veel plezier met het volgen van deze 'heroische' sport

0
Ace
geplaatst: 25 juli 2007, 16:09 uur
Sorry hoor, ik kan er geen genoeg van krijgen!
Maarten, nadat Boogerd en Menchov de boel even uitgedund hebben: "Astana eraf!"
Maarten, nadat Boogerd en Menchov de boel even uitgedund hebben: "Astana eraf!"
0
geplaatst: 25 juli 2007, 17:42 uur
Aurum schreef:
Noem het maar geneuzel, ik krijg het idee dat steeds meer mensen het een beetje beu beginnen te raken (zie ook de Duitse pers).

Ik begrijp dat je het vroeger wel met plezier volgde? Nogal hypocriet dan, want dopinggebruik is van alle tijden zoals ik al zei.
En de Duitsers moeten gewoon gaan voetballen, da's verder helemaal geen wielernatie.
0
geplaatst: 25 juli 2007, 17:46 uur
Aurum schreef:

Volgens mij had dokter Fuentes ook een aantal voetballers onder "behandeling". Ik vind het ook nogal naief en hypocriet om de Tour nu niet meer te volgen omdat er doping wordt gebruikt. Simpson stierf in 1967 al aan de gevolgen van doping. En daarvoor zal er ook echt wel geëxpirementeerd zijn met "verboden middelen".
Volgens mij worden de mensen niet moe van het gebruik van doping in de Tour, maar van de media die op het moment over niks anders lijkt te kunnen berichten.....
Ontopic: Kuikentje

0
geplaatst: 25 juli 2007, 18:28 uur
En Moreni is de volgende, eens kijken of nu ook heel Cofidis uit de tour stapt.
EDIT: Ook nog maar wat goed nieuws, Petacchi is vrijgesproken.
EDIT: Ook nog maar wat goed nieuws, Petacchi is vrijgesproken.
0
geplaatst: 25 juli 2007, 18:35 uur
Nu zien we dus wat voor smeerlap die Vinokourov is. Ik pleit ervoor dat de gehele Astana-ploeg zich per direct uit de sport terugtrekt."" Aldus Eric Boyer (ploegleider/manager Cofidis) gisteren over Vinokourov op NOS teletekst.
0
geplaatst: 25 juli 2007, 18:40 uur
HammerHead schreef:
Ik begrijp dat je het vroeger wel met plezier volgde? Nogal hypocriet dan, want dopinggebruik is van alle tijden zoals ik al zei.
En de Duitsers moeten gewoon gaan voetballen, da's verder helemaal geen wielernatie.
(quote)
Dat dach tik ook. Als je Duitsers moet aanhalen om je gelijk te halen is er iets goed mis.
0
geplaatst: 25 juli 2007, 19:02 uur
HammerHead schreef:
Wat een geneuzel zeg. Er is in het wielrennen altijd al doping gebruikt, maar er werd vroeger gewoon veel minder (tot de jaren '60 zelfs helemaal niet) op gecontroleerd. Er zijn echt een hele hoop tourwinnaars in hun carriere wel eens op doping gepakt, maar pas sinds een paar jaar wordt er enorm panisch gereageerd op elk doping geval. Iemand als Zoetemelk is bijvoorbeeld nog altijd zeer populair (ook in Frankrijk), maar toch diverse malen positief bevonden.
Iemand, maar vraag me niet wie, zei een paar maanden geleden: 'De wielersport is nog nooit zo zuiver geweest'. En dat klopt ook volgens mij. Controles zijn strenger, sancties zwaarder en de zondaars worden veel meer uitgejauwd. Vroeger werd er gewoon amper omgekeken, nu is het steeds wereldnieuws.
HammerHead schreef:
Het zal mij zo langzamerhand een worst wezen of er doping wordt gebruikt. Ik wil gewoon heroische sport zien. Misschien toch maar legaliseren die boel.
Dat nooit. Als dat ooit gebeurd, dan kijk ik gewoon niet meer naar het wielrennen. Ik fiets zelf ook veel, doe soms wedstrijden, en mijn ultieme droom is om zelf wielrenner te worden. Als je dan weet dat je zuiver rijdt, maar dat er gedopeerden sneller zijn dan jou, moet dat enorm frustrerend zijn.
0
geplaatst: 25 juli 2007, 19:09 uur
ik vind het eerlijk gezegd een beetje spijkers op laag water zoeken allemaal.
doping is misschien niet het mooiste onderdeel bij het fietsen maar m.i. nog altijd minder schadelijk voor de sport dan supportersrellen bij voetbal.
p.s. gerucht gaat dat amy winehouse positief is bevonden en daarom niet op pinkpop en nsj stond!
doping is misschien niet het mooiste onderdeel bij het fietsen maar m.i. nog altijd minder schadelijk voor de sport dan supportersrellen bij voetbal.
p.s. gerucht gaat dat amy winehouse positief is bevonden en daarom niet op pinkpop en nsj stond!
0
geplaatst: 25 juli 2007, 20:12 uur
HammerHead schreef:
Ik heb volgens mij nooit gezegd dat ik het vroeger met plezier volgde. Ik keek het wel eens ja, de laatste jaren hoopte ik al steeds meer dat het nu eens de goede kant op zou gaan, maar dat bleef helaas uit. Nu het steeds zo'n zooitje blijft raak ik het op een gegeven moment beu en haak ik gewoon af, wat daar hypocriet aan is weet ik niet hoor. In tegenstelling tot vroeger zijn er nu afspraken gemaakt voor een schone Tour, als er dan 'sporters' zijn die het blijven verzieken, dan zoekt het allen lekker uit.

charlezzz schreef:
Vreemde vergelijking hoor. Persoonlijk vind ik het een stuk kwalijker als sporters zélf hun sport beschadigen zoals bij wielrennen, dan dat supporters dat doen als bij voetbal.
Ik zal ook verder niet meer posten in dit topic. Ik begrijp dat ik mij tussen een aantal leden begeef die het allemaal niet uitmaakt wat er gebeurt, als er maar sport is ("Het zal mij zo langzamerhand een worst wezen of er doping wordt gebruikt. Ik wil gewoon heroische sport zien."). Op de flauwe opmerkingen over Duitsers zal ik overigens ook maar niet ingaan.
Au revoir mes amis.

0
geplaatst: 25 juli 2007, 20:18 uur
Aurum schreef:
Ik zal ook verder niet meer posten in dit topic. Ik begrijp dat ik mij tussen een aantal leden begeef die het allemaal niet uitmaakt wat er gebeurt, als er maar sport is ("Het zal mij zo langzamerhand een worst wezen of er doping wordt gebruikt. Ik wil gewoon heroische sport zien."). Op de flauwe opmerkingen over Duitsers zal ik overigens ook maar niet ingaan.
Au revoir mes amis.
Au revoir mes amis.

weer een schoner topic

0
geplaatst: 25 juli 2007, 23:02 uur
RASMUSSEN ERUIT!!!!!!!!!!!
TV aan op avondetappe dus... Gaat lekker dit
Het spel is op de wagen...
Als ze nu morgen nog verder fietsen weet ik het ook niet meer...
TV aan op avondetappe dus... Gaat lekker dit

Het spel is op de wagen...
Als ze nu morgen nog verder fietsen weet ik het ook niet meer...
0
geplaatst: 25 juli 2007, 23:08 uur
Ongelofelijk... en ik vond de Tour 2006 al verschrikkelijk. Waar gaat dit echt heen? Waarom maakt men deze prachtige sport kapot...
0
geplaatst: 25 juli 2007, 23:09 uur

Iedereen is echt compleet gek geworden. Nu eerst even de avondetappe kijken.
0
geplaatst: 25 juli 2007, 23:10 uur
Pruut schreef:
Waarom maakt men deze prachtige sport kapot...
Waarom maakt men deze prachtige sport kapot...
En dan zijn het dus niet eens de renners, maar voornamelijk de bestuurders die dit doen.
0
geplaatst: 25 juli 2007, 23:18 uur
Het begint steeds aannemelijker te worden dat Michael Boogerd de Tour dit jaar nog gaat winnen als het zo door gaat... 

0
geplaatst: 25 juli 2007, 23:22 uur
Pruut schreef:
Het begint steeds aannemelijker te worden dat Michael Boogerd de Tour dit jaar nog gaat winnen als het zo door gaat...

Volgens mij was die kans voor het gevalletje Rasmussen groter.
0
geplaatst: 25 juli 2007, 23:30 uur
Pruut schreef:

Misschien is het nog wel aannemelijker dat hij Parijs niet haalt.
0
geplaatst: 25 juli 2007, 23:33 uur
Mocht iemand de tv nog niet aanhebben, nu aanzetten. Koerts zegt min of meer live dat iederéén gebruikt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.