Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 11 mei 2012, 23:08 uur
Noem je net wel de enige United speler op die ik het gun.
0
ClassicRocker
geplaatst: 11 mei 2012, 23:09 uur
Zolang jullie favoriete balsport er niet onder lijdt en je meer volgt dan alleen damestennis, lijkt me dit geen zorgwekkend vooruitzicht.

0
geplaatst: 11 mei 2012, 23:29 uur
ClassicRocker schreef:
Zolang jullie favoriete balsport er niet onder lijdt
(quote)
Zolang jullie favoriete balsport er niet onder lijdt
Ketsen is nog geen kaatsen.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 23:29 uur
0
ClassicRocker
geplaatst: 11 mei 2012, 23:39 uur
GrafGantz schreef:
De Koninklijke Permanente Commissie der Franeker Kaatspartij heeft de jaarlijkse PC deze zomer vastgesteld op 1 augustus.
Zou daar wat te kletsen vallen?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 12 mei 2012, 13:04 uur
musician schreef:

Stijn is in ieder geval nooit bang zijn mening te geven, zelfs al speelt hij met vuur
. Er is bij landenteams maar moeilijk te voorkomen dat het een soort koorts oproept, een virus, waarmee ook hele volkstammen worden getroffen die eigenlijk helemaal niet geven om voetbal. Het leidt bij die groepen vaak tot een euforisch nationalisme waar ik een beetje misselijk van word.
Ze gaan er mee aan de haal alsof ze het voetbal zelf hebben uitgevonden. Dat is wat ik er een beetje op tegen heb.
(quote)

Stijn is in ieder geval nooit bang zijn mening te geven, zelfs al speelt hij met vuur
. Er is bij landenteams maar moeilijk te voorkomen dat het een soort koorts oproept, een virus, waarmee ook hele volkstammen worden getroffen die eigenlijk helemaal niet geven om voetbal. Het leidt bij die groepen vaak tot een euforisch nationalisme waar ik een beetje misselijk van word.Ze gaan er mee aan de haal alsof ze het voetbal zelf hebben uitgevonden. Dat is wat ik er een beetje op tegen heb.
Vind ik ook vreselijk irritant. Eén keer per jaar carnaval is al erg genoeg.
Hendrik68 schreef:
Pas op wat je zegt Stijn. Hugo Borst deed ook alsof hij voor Duitsland was tijdens het WK. Je zag dat hij het niet meende, maar hij moest zogenaamd mooi voetbal propageren en zei toen hele rare dingen. Hij werd gedwongen zijn afscheid aan te kondigen. Hij was overwerkt, zo werd gezegd. Nee, Hugo had zich ongeloofwaardig (vrij naar Johan Derksen) gemaakt en dat wist hij. Nu schrijft hij hele lullige columns voor het AD over allerlei non onderwerpen en hij weet dat het nergens over gaat, maar over voetbal hoeft hij het nooit meer te hebben.
Ik wil niet dat het jou zo vergaat Stijn.
Pas op wat je zegt Stijn. Hugo Borst deed ook alsof hij voor Duitsland was tijdens het WK. Je zag dat hij het niet meende, maar hij moest zogenaamd mooi voetbal propageren en zei toen hele rare dingen. Hij werd gedwongen zijn afscheid aan te kondigen. Hij was overwerkt, zo werd gezegd. Nee, Hugo had zich ongeloofwaardig (vrij naar Johan Derksen) gemaakt en dat wist hij. Nu schrijft hij hele lullige columns voor het AD over allerlei non onderwerpen en hij weet dat het nergens over gaat, maar over voetbal hoeft hij het nooit meer te hebben.
Ik wil niet dat het jou zo vergaat Stijn.
Ik kijk gewoon neutraal naar het EK, ik snap niet waarom ik dan 'weer zo iemand' ben (de toelichting blijft helaas uit). Ik ga ook echt niet naar elke wedstrijd kijken. Het is zo'n overkill. Het hele jaar lang om de week al drie dagen achter elkaar CL en EU League, eigenlijk hoeft er voor mij niet nog zo'n heel toernooi achteraan. Dus dan pik ik er de wedstrijden uit die mij het leukste lijken. Ik zie Duitsland liever een goede wedstrijd spelen dan Nederland een slechte. Omgekeerd ook, maar ik acht Duitsland en Spanje gewoon het sterkste en ik vind ze vaak ook wel leuk spelen.Alleen bij het WK zit ik altijd klaar voor Brazilie, al zijn die helaas ook niet meer wat ze zijn geweest.
0
Hendrik68
geplaatst: 12 mei 2012, 14:00 uur
Dat je voor een ander land ben dan je eigen gaat er bij mij eenvoudigweg niet in. Als je eigen land is uitgeschakeld dan ga je over op een andere favoriet, dat wel. Dat is in mijn geval Ierland, maar als wij zijn uitgeschakeld is Ierland er meestal ook al uit. Blijft Argentinie over. Het mooiste landentenue dat er bestaat. De WK finale in 1978 was toch alleen daarom al de mooiste finale aller tijden: Oranje tegen Lichtblauw-wit met zwarte broeken. De afloop was minder, maar o,o,o wat heb ik genoten van de strijd en de gemeenheid van beide teams. Sindsdien kan Argentinie geen kwaad meer doen bij mij. In 1990 tijdens het WK in Italie was ik op vakantie in Joegoslavie en gingen we de dag na de uitschakeling van Italie door Argentinie met de boot naar Venetie. We kwamen daar op een plein met een kraampje waar allerlei vlaggen verkocht werden. Ons oog viel op een Argentijnse vlag die we direct kochten. Vroegen we een Italiaan ook nog of hij on met die vlag op de foto wilde zetten. Hij deed het ook nog. Helaas verloor Argentinie de finale van Duitsland door een cadeautje van de scheidsrechter, maar eerlijk is eerlijk. Duitsland was de beste.
Brazilie vind ik het grootste nepland op aarde. En ze spreken ook nog eens Spaans met een spraakgebrek (Portugees dus). En het mooiste voetbal speelde Brazilie alleen in 1982. Dat Pele altijd breedlachend over het veld liep wil nog niet zeggen dat het voetbal mooi was. Ook in de jaren 50 en 60 werd winnend en mooi voetbal al door elkaar gehaald.
Brazilie vind ik het grootste nepland op aarde. En ze spreken ook nog eens Spaans met een spraakgebrek (Portugees dus). En het mooiste voetbal speelde Brazilie alleen in 1982. Dat Pele altijd breedlachend over het veld liep wil nog niet zeggen dat het voetbal mooi was. Ook in de jaren 50 en 60 werd winnend en mooi voetbal al door elkaar gehaald.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 12 mei 2012, 14:12 uur
De tijden met Ronaldo en Rivaldo hebben wel grote indruk gemaakt op mij. Vanaf WK 2002 ben ik ze blijven volgen, maar daarna hebben ze dat niveau eigenlijk niet zo heel vaak meer gehaald. Het heeft toch iets illusters, zulke haast magische spelers. Later ook met Kaka, Ronaldinho en Robinho. Als alles op rolletjes zou lopen zou je een magistrale wedstrijd kunnen zien. Geen ander land had dat in die mate een paar jaar geleden.
Nu is er helaas een beetje een einde gekomen aan de eindeloze stroom van wereldspelers uit Brazilie.
Nu is er helaas een beetje een einde gekomen aan de eindeloze stroom van wereldspelers uit Brazilie.
0
geplaatst: 12 mei 2012, 21:47 uur
Zou de hoge werkloosheid in Spanje niet toch een beetje te maken hebben met het onderwijs daar?
0
ClassicRocker
geplaatst: 13 mei 2012, 12:52 uur
jasper1991 schreef:
Zou de hoge werkloosheid in Spanje niet toch een beetje te maken hebben met het onderwijs daar?
Nee, Spaanse vliegen zijn nu eenmaal effectiever dan Spaanse vluchten.

0
geplaatst: 13 mei 2012, 14:12 uur
Stoelendans der trainers in België op de laatste speeldag.
Leekens van bondscoach van België naar Club Brugge, Jacobs (Anderlecht) weg, Riga (Standard) weg, Daum (Club Brugge) nam donderdag al afscheid. In ieder geval stijgen onze kansen op een WK-deelname met minstens 50% (mits er een degelijke vervanger wordt aangetrokken). Eigenlijk is alles minder dan een kwartfinale in Brazilië een regelrechte schande.
Leekens van bondscoach van België naar Club Brugge, Jacobs (Anderlecht) weg, Riga (Standard) weg, Daum (Club Brugge) nam donderdag al afscheid. In ieder geval stijgen onze kansen op een WK-deelname met minstens 50% (mits er een degelijke vervanger wordt aangetrokken). Eigenlijk is alles minder dan een kwartfinale in Brazilië een regelrechte schande.
0
geplaatst: 13 mei 2012, 14:24 uur
Ja, met deze lichting is het van de gekke dat België geen eindtoernooien speelt. Onderhand staan er in alle linies wel Europese toppers.
Heb je een voorkeur voor een coach? Binnenlands of buitenlands?
0
geplaatst: 13 mei 2012, 14:29 uur
herman schreef:
Ja, met deze lichting is het van de gekke dat België geen eindtoernooien speelt. Onderhand staan er in alle linies wel Europese toppers.
In een ideale wereld Gerets of Preud'homme. Beiden zijn momenteel totaal onbeschikbaar (ik denk ook dat ze schrik hebben om hun vingers te branden aan de Rode Duivels). Momenteel gok ik op Wilmots (nu assistent) als bondscoach en Riga (pas opgestapt bij Standard dus) als nieuwe assistent. Ik denk dat zij het prima zouden doen.
Na Dick Advocaat mogen de buitenlandse coaches in het buitenland blijven. Tenzij Guardiola natuurlijk

0
geplaatst: 13 mei 2012, 14:31 uur
0
geplaatst: 13 mei 2012, 14:33 uur
Tsja, Advocaat is een goeie coach, maar wel erg op de centen belust. Hij komt ook dolgraag naar PSV, maar tekent ondertussen maar voor een enkel jaartje... Ik kan me voorstellen dat dat voor jullie een kater was.
Ik denk dat de Belgen vooral een goede motivator nodig hebben, want voetballen kunnen ze wel.
Mooi trouwens van Den Bosch. De Graafschap had mijn sympathie snel verspeeld toen ze ultradefensief gingen spelen.
Ik denk dat de Belgen vooral een goede motivator nodig hebben, want voetballen kunnen ze wel.
Mooi trouwens van Den Bosch. De Graafschap had mijn sympathie snel verspeeld toen ze ultradefensief gingen spelen.
0
geplaatst: 13 mei 2012, 14:35 uur
Een goeie motivator met een winnaarsmentaliteit die durft om dominant te spelen. Verdedigend spelen met de huidige lichting is gewoon not-done. Wilmots past denk ik wel in dat profiel.
0
geplaatst: 13 mei 2012, 16:12 uur
Guardiola aub 
Nys 23ste vandaag in wb manche mountainbiken, hopelijk kan hij volgende week top 16 of top 12 rijden !

Nys 23ste vandaag in wb manche mountainbiken, hopelijk kan hij volgende week top 16 of top 12 rijden !
0
geplaatst: 13 mei 2012, 16:19 uur
Jaarlijks salaris van 6 mio ofzoiets bij Barcelona denk ik? Wie legt bij? 

0
geplaatst: 13 mei 2012, 16:49 uur
Pastor Maldonado 
Wat een heerlijke start van het formule 1-seizoen: 5 races, 5 verschillende winnaars van 5 verschillende teams. Knap dat Maldonando vandaag heeft gewonnen. Na vorig seizoen had ik hem eigenlijk al afgeschreven, omdat hij er niks van bakte. Met een goede auto blijkt hij het dus wél te kunnen. Respect

Wat een heerlijke start van het formule 1-seizoen: 5 races, 5 verschillende winnaars van 5 verschillende teams. Knap dat Maldonando vandaag heeft gewonnen. Na vorig seizoen had ik hem eigenlijk al afgeschreven, omdat hij er niks van bakte. Met een goede auto blijkt hij het dus wél te kunnen. Respect

0
geplaatst: 13 mei 2012, 17:13 uur
Inderdaad een diepe buiging voor Maldonado
Ook fijn dat Lotus zo lekker gaat, ik gun ze het wel. Tot dusver is het echt een geweldig seizoen, met één team dat er duidelijk bovenuit steekt, maar keer op keer faalt (McLaren).
Ook fijn dat Lotus zo lekker gaat, ik gun ze het wel. Tot dusver is het echt een geweldig seizoen, met één team dat er duidelijk bovenuit steekt, maar keer op keer faalt (McLaren).Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.