Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2012, 09:42 uur
In de Eredivisie is het ook wel iets makkelijker aanvallend voetballen, zeker als je coach bent van Ajax en sowieso al betere spelers hebt dan de meeste andere clubs. Op een WK, waar bovendien een verliespartij veel grotere gevolgen heeft, is dat wel anders. Uiteindelijk is het verschil ook alleen maar dat Ajax met 1 en Oranje met 2 controleur(s) speelt.
0
Jocharo-T
geplaatst: 11 mei 2012, 09:49 uur
Tja, de startopstelling is inderdaad niet verdedigend. Al zou ik die ene controleur laten vallen, maar kijkende naar de wedstrijden van Oranje vind ik het toch echt te behoudend, alsof ze met een handrem erop aan het spelen zijn. Natuurlijk is er verschil tussen de Eredivisie en een WK, maar neem nou de CL en de manier waarop Barça speelde. De CL is ook van een stuk hoger niveau dan de eredivisie. We hebben er toch echt de spelers voor en de verdediging van Barça is op papier ook niet bepaald de beste van Europa en toch speelden ze zoals ze speelde.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 09:54 uur
Maar de Barca-spelers zijn voor een groot deel jarenlang in een bepaald systeem te voetballen, zeker alle spelers in de as. Dat kun je niet vergelijken met een natonaal elftal waarin spelers allemaal een andere clubachtergrond hebben en maar een paar weken per jaar met elkaar trainen. En de verdediging van Barcelona heeft de laatste jaren flink te kampen gehad met blessures (Milito, Abidal, Puyol, Pique), die is anders toch echt wel van hoog niveau. Maar als ik Barca was zou ik voor komend seizoen er 2 topverdedigers bijhalen.
Tegen zwakkere tegenstanders zag je overigens al dat Van Bommel best diep speelde, op die momenten speelt oranje eigenlijk al met maar 1 controleur.
Tegen zwakkere tegenstanders zag je overigens al dat Van Bommel best diep speelde, op die momenten speelt oranje eigenlijk al met maar 1 controleur.
0
Jocharo-T
geplaatst: 11 mei 2012, 09:58 uur
Ik vond dat het Nederlands Elftal anders fantastisch spelen onder van Basten tegen Frankrijk en Italië. Precies zoals ik het graag zou zien. Jammer dat we tegen Rusland eruit vlogen, though. Het kan dus wel met een Nationaal elftal. Maar goed, zestien miljoen mensen, zestien miljoen bondscoaches. Het was afgelopen WK de eerste keer dat ik merkte dat het mij weinig deed. Hoop dat het dit EK weer ouderwets genieten wordt met Oranje.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 10:15 uur
herman schreef:
Heb je Brazilie - Nederland op het WK niet gezien, jassn? Van der Wiel liep daar continu over Maicon heen in de tweede helft..
Heb je Brazilie - Nederland op het WK niet gezien, jassn? Van der Wiel liep daar continu over Maicon heen in de tweede helft..
Wordt hier niet die linksback die ook in Rotterdam gespeeld heeft bedoeld , immers Maicon (ook rechtsback) speelde op aan de Brockhorst kant
0
geplaatst: 11 mei 2012, 10:25 uur
Klopt inderdaad, dan was het de linksback van Brazilie die tegenover Van der Wiel stond.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 10:36 uur
Jocharo-T schreef:
Laat ik vooropstellen dat ik ook blij was geweest als Nederland wereldkampioen was geworden en dat dat dan een keer gebeurd met minder oogstrelend voetbal is ook niet erg. Mijn punt was eigenlijk dat ik merk dat het Nederlands Elftal mij minder doet op het moment dat ze zo spelen als afgelopen WK.
Laat ik vooropstellen dat ik ook blij was geweest als Nederland wereldkampioen was geworden en dat dat dan een keer gebeurd met minder oogstrelend voetbal is ook niet erg. Mijn punt was eigenlijk dat ik merk dat het Nederlands Elftal mij minder doet op het moment dat ze zo spelen als afgelopen WK.
Het heeft ups en downs. Ik vond op het WK ook niet altijd alles even fraai en het niveau van de wedstrijden tegen Frankrijk en Italië op het EK er voor onder Van Basten werd inderdaad niet gehaald.
Dat je zo'n niveau haalt gedurende het hele toernooi is ook bijna ondenkbaar, daar kun je alleen maar van dromen.
Of dat alleen aan Bert van Marwijk ligt waag ik te betwijfelen. Maar je moet succes elke keer afdwingen, niet consolideren.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 10:42 uur
herman schreef:
Klopt inderdaad, dan was het de linksback van Brazilie die tegenover Van der Wiel stond.
Michel Bastos denk ik. Hoewel die ook wel eens linksbuiten staat.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 11:13 uur
Bastos inderdaad. Maicon werd aan de andere kant stukgespeeld door Kuyt en Gio.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 mei 2012, 12:22 uur
Ik zie van Bommel niet graag spelen (ik vind 'm erg irritant spelen), maar zo'n speler lijkt mij naast de Jong wel veilig. Verdedigend sterk, sterk aan de bal, een goede pass, maar ook voetballend goed. Ik vind alleen wel dat van Bommel te traag aan het worden is. Ik ben wel benieuwd hoe vaak hij aan de noodrem moet trekken (met een gele kaart als gevolg).
Probleem is dat er eigenlijk nog geen gelijkwaardige vervanger voor hem is.
Ik zou ook Sneijder en van Persie omruilen en dan de opstelling van Herman gebruiken, al heb ik persoonlijk niets met het Nederlands elftal. Als Duitsland en/of Spanje mooi voetbal laten zien, vind ik 't ook prima als zij winnen. Ik schat ze wel hoger in.
Probleem is dat er eigenlijk nog geen gelijkwaardige vervanger voor hem is.
Ik zou ook Sneijder en van Persie omruilen en dan de opstelling van Herman gebruiken, al heb ik persoonlijk niets met het Nederlands elftal. Als Duitsland en/of Spanje mooi voetbal laten zien, vind ik 't ook prima als zij winnen. Ik schat ze wel hoger in.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 14:36 uur
Duitsland is verdedigend nog altijd matig hoor met hun Mertesucker, bij het WK bleek dat dat niet opviel zolang ze voorin, logischerwijs, de bal hadden. Tegen Duitsland zou het handig zijn zonder een echte spits te spelen, dus met Van Persie. Dan acht ik Nederland en Duitsland gelijkwaardig. Ja, ik weet van de 3-0.
Spanje lijkt me echter een graadje sterker dan Nederland.
Spanje lijkt me echter een graadje sterker dan Nederland.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 15:51 uur
herman schreef:
Guidetti was voordat ie naar Feyenoord ging ook al een bekende naam. Groot talent waar een hoop getrouwtrek om was (hij had zelfs al een contract getekend bij Twente als ik me niet vergis).
Guidetti was voordat ie naar Feyenoord ging ook al een bekende naam. Groot talent waar een hoop getrouwtrek om was (hij had zelfs al een contract getekend bij Twente als ik me niet vergis).
Zo bekend was Guidetti niet voor hij naar NL kwam. Groot Zweeds talent en aangekocht door Man. City. Meer niet. Weinig mensen in NL kenden Guidetti. NEC had al eens in teresse en Twente had 'm een contract aangeboden (veel Zweedse talenten worden aangetrokken door NL'se clubs, als ze nog relatief onbekend zijn).
0
geplaatst: 11 mei 2012, 15:52 uur
Stijn_Slayer schreef:
, al heb ik persoonlijk niets met het Nederlands elftal. Als Duitsland en/of Spanje mooi voetbal laten zien, vind ik 't ook prima als zij winnen. Ik schat ze wel hoger in.
, al heb ik persoonlijk niets met het Nederlands elftal. Als Duitsland en/of Spanje mooi voetbal laten zien, vind ik 't ook prima als zij winnen. Ik schat ze wel hoger in.
Zucht. Weer zo iemand.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 15:57 uur
Jocharo-T schreef:
Vertel eens, waarom zou Nederland met van der Wiel in de basis geen Europees kampioen kunnen worden?
Vertel eens, waarom zou Nederland met van der Wiel in de basis geen Europees kampioen kunnen worden?
Gewoon hopen dat hij geen goede directe tegenstander krijgt en niet te vaak de bal krijgt.
Die jongen speelt altijd meer dan redelijk in het Nederlands Elftal. Hij heeft na het WK een inzinking gehad bij Ajax, maar dat die jongen fantastisch kan voetballen heeft hij al meer dan eens laten zien, onder andere op de Wereld Kampioenschappen twee jaar geleden.
Hij wordt nogal overdreven opgehemeld als het over het W.K. gaat. Zo geweldig was hij niet; niet slecht, niet goed. Heeft weinig laten zien, ook weinig fouten, maar NL heeft zelden onder grote druk gestaan, zeker niet vanaf de flanken. Daarom speelde Gio ook vrij goed.
Ik vind v/d Wiel een matige voetballer. Als back nog zo slecht niet, omdat daar toch de minste voteballers staan. Van Rhijn vind ik nu al beter, alleen moet hij eerst ervaring op doen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 mei 2012, 16:55 uur
Nicolage Rico schreef:
Zucht. Weer zo iemand.
(quote)
Zucht. Weer zo iemand.
Wat is er zo erg aan?
0
geplaatst: 11 mei 2012, 17:18 uur
Niets; daarom worden sommige mensen permanent verbannen naar de Graafschap of Achterhoek; even harken en ze zijn in wieder in die Heimat

Ik heb gewoon zin in de EK en al die party poopers die de voorpret vergallen zou ik eigenlijk voor straf een week willen verbannen naar Ondiep, Zuilen of Sterrenwijk - en dan de wijk moeten betreden al zingend "Deutschland, Deutschland über alles" - genoemde Utrechtse wijken kleuren vanaf begin mei al aardig oranje.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 18:47 uur
Mjuman schreef:
Ik heb gewoon zin in de EK .........
Ik heb gewoon zin in de EK .........
Ik ook:
1. Eerst de EK en de daarbij behorende voorbereiding
2. Wimbledon
3. Tour De France
4. Olympische Spelen
5. ... en dan op 12/8 weer lekker de start van een nieuw Eredivisie seizoen.
We hebben een heerlijke sportzomer voor de boeg.

0
geplaatst: 11 mei 2012, 21:46 uur
Stijn_Slayer schreef:
... al heb ik persoonlijk niets met het Nederlands elftal. Als Duitsland en/of Spanje mooi voetbal laten zien, vind ik 't ook prima als zij winnen. Ik schat ze wel hoger in.
... al heb ik persoonlijk niets met het Nederlands elftal. Als Duitsland en/of Spanje mooi voetbal laten zien, vind ik 't ook prima als zij winnen. Ik schat ze wel hoger in.

Stijn is in ieder geval nooit bang zijn mening te geven, zelfs al speelt hij met vuur
. Er is bij landenteams maar moeilijk te voorkomen dat het een soort koorts oproept, een virus, waarmee ook hele volkstammen worden getroffen die eigenlijk helemaal niet geven om voetbal. Het leidt bij die groepen vaak tot een euforisch nationalisme waar ik een beetje misselijk van word.Ze gaan er mee aan de haal alsof ze het voetbal zelf hebben uitgevonden. Dat is wat ik er een beetje op tegen heb. Ik bekijk het ook liever als Team dan als Nederlands Elftal. En dan vind ik als Feyenoorder natuurlijk ook al jaren dat het nogal een Ajax (en ex-spelers daarvan) aangelegenheid is (wat ook zo is), met die samenstelling van dat Nederlands Elftal.
Maar goed, een mens leert er mee leven en zoals ook de spelers van het Nederlands Elftal vanwege hun paspoort nooit meer weg kunnen of kunnen worden gekocht door een ander team, zitten wij er ook mee opgescheept.
Ik geloof alleen dat ik me nog gelukkig prijs met het NL Elftal, op de keper beschouwd. Er wordt altijd behoorlijk winstgevend gespeeld. En voor het spel hoeven we ons meestal niet te schamen. Ik heb alleen aan de laatste WK finale een klein trauma overgehouden.
Zin in? Uiteraard!

0
Hendrik68
geplaatst: 11 mei 2012, 21:59 uur
Pas op wat je zegt Stijn. Hugo Borst deed ook alsof hij voor Duitsland was tijdens het WK. Je zag dat hij het niet meende, maar hij moest zogenaamd mooi voetbal propageren en zei toen hele rare dingen. Hij werd gedwongen zijn afscheid aan te kondigen. Hij was overwerkt, zo werd gezegd. Nee, Hugo had zich ongeloofwaardig (vrij naar Johan Derksen) gemaakt en dat wist hij. Nu schrijft hij hele lullige columns voor het AD over allerlei non onderwerpen en hij weet dat het nergens over gaat, maar over voetbal hoeft hij het nooit meer te hebben.
Ik wil niet dat het jou zo vergaat Stijn.
Ik wil niet dat het jou zo vergaat Stijn.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 22:05 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Inderdaad, maar hoe vertel ik dit m'n vriendin
Dan zeg je dat je haar in September weer ziet.

0
Hendrik68
geplaatst: 11 mei 2012, 23:01 uur
Gefeliciteerd. Nou ook nog even de titel pakken graag.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 23:04 uur
Kompany 
zie hem nog altijd liever verdedigende middenvelder spelen maar toch

zie hem nog altijd liever verdedigende middenvelder spelen maar toch

0
geplaatst: 11 mei 2012, 23:04 uur
Hendrik68 schreef:
Gefeliciteerd. Nou ook nog even de titel pakken graag.
nee, laat Giggs maar nog eens een prijsje winnen Gefeliciteerd. Nou ook nog even de titel pakken graag.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.