MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
lowriderluuk
Wie?
Rafael Nadal is de neef van oud-voetballer Miguel Ángel Nadal.
Miguel was in z'n topjaren verdediger bij het dream team Bacelona dat onder leiding van ons eigen Johan Cruijff 4 landstitels op rij won van 1991-1994.
Hoogtepunt was de winst van de Europa Cup I in 1992
Nadal stond in z'n laatste jaren als prof nog onder contract bij Real Mallorca, maar hij kwam in zijn laatste seizoen 2004/05 pas vijf keer in actie voor de club waar hij in het seizoen 1986/87 zijn loopbaan begon.
Zijn laatste optreden dateert van 23 januari 2005 toen hij als invaller de laatste twintig minuten in het veld kwam tegen Real Madrid.
De 38-jarige Nadal speelde 461 duels in de Primera División.

Kijk, kom je automatisch weer op voetbal uit, logisch toch!

Ace
Ward schreef:
De laatste PSV-Ajax werd anders wel voor een groot deel beslist doordat PSV fysiek een veel sterker middenveld had. Lengte en fysieke kracht is echt wel nodig in het hedendaagse voetbal, maar natuurlijk moeten er ook voetballers bij staan. Gelukkig is Engelaar zowel fysiek sterk als een goede voetballer. Laatste EK heeft hij echt wel laten zien dat hij goed mee kan draaien op een hoog niveau. Duitsland lijkt mij sowieso gewoon een competitie die hem slecht ligt, want hij is soms iets te lui.

Juist. Het werd misschien beslist op basis van fysieke kracht, maar waarom? Vanwege het gebrek aan kwaliteit. Als je goed genoeg bent, doet fysiek er niet toe. Het eerder aangehaalde voorbeeld Spanje is een levend bewijs. Nu zijn Iniesta en Xavi niet de spelers die je in de Nederlandse competitie kan verwachten, maar ze zijn wel de onderbouwing van mijn stelling.

Engelaar deed het tegen Italie prima, maar vervolgens viel hij hopeloos door de mand. Middelmaat, meer is het niet. En daar heb ik er van Ajax de laatste jaren genoeg van gezien. Er lopen er genoeg van middelmatig niveau, daar hoef je er echt niet zo nodig 1 van bij te kopen. Veel plezier met 'm in Eindhoven

lowriderluuk schreef:
Wie?
Rafael Nadal is de neef van oud-voetballer Miguel Ángel Nadal.
Nadal stond nog onder contract bij Real Mallorca, maar hij kwam dit seizoen pas vijf keer in actie voor de club waar hij in het seizoen 1986/87 zijn loopbaan begon.
Zijn laatste optreden dateert 23 januari toen hij als invaller de laatste twintig minuten in het veld kwam tegen Real Madrid.
De 38-jarige Nadal speelde 461 duels in de Primera División.
Hij vergaarde de meeste faam bij Barcelona.
Kijk, kom je automatisch weer op voetbal uit, logisch toch!

Even voor de volledigheid, de voetballer Nadal is al in 2005 gestopt, zoals het stukje er nu staat, lijkt het alsof dit van afgelopen seizoen is.

lowriderluuk
@ Vince Vega: Uiteraard, bericht is gecorrigeerd en aangevuld voor de duidelijkheid.

Doet hier iemand zelf ook nog aan sport?

Ace schreef:
(quote)

Juist. Het werd misschien beslist op basis van fysieke kracht, maar waarom? Vanwege het gebrek aan kwaliteit. Als je goed genoeg bent, doet fysiek er niet toe. Het eerder aangehaalde voorbeeld Spanje is een levend bewijs. Nu zijn Iniesta en Xavi niet de spelers die je in de Nederlandse competitie kan verwachten, maar ze zijn wel de onderbouwing van mijn stelling.

Engelaar deed het tegen Italie prima, maar vervolgens viel hij hopeloos door de mand. Middelmaat, meer is het niet. En daar heb ik er van Ajax de laatste jaren genoeg van gezien. Er lopen er genoeg van middelmatig niveau, daar hoef je er echt niet zo nodig 1 van bij te kopen. Veel plezier met 'm in Eindhoven

Je hebt gelijk, dat fysieke kracht niet essentieel is (zoals Spanje heeft laten zien). Maar ik ben van mening dat je dan wel een heel goed op elkaar ingespeeld team moet hebben van een erg hoog niveau. Dat Ajax dat niet heeft lijkt me wel duidelijk, daarom zou het denk ik niet slecht zijn als Ajax ook een keer wat mensen zouden aantrekken, die iets meer de beuk erin gooien en ballen weten te veroveren. Maar dan kan nog dat je Engelaar die speler niet vind (ik heb iets meer vertrouwen in hem). Desalniettemin zou ik als Ajax toch een keer een fysiek sterke middenvelder halen (die ook kwaliteit heeft natuurlijk).

Ace
Ok, ik ben het inderdaad met je eens dat wanneer de juiste kwaliteit niet haalbaar is, je met de beuk erin misschien wat verder komt dan de laatste jaren het geval was. Aan de andere kant is beter scouten misschien een optie om zo wel de juiste spelers aan te trekken

Galatasay wil Huntelaar en Heitinga.

Ajax wil Kaka en Ronaldinho.

boomkat
Feyenoord wordt kampioen. Been&Been BV.

Balen zeg.. Italië werd de eerste helft compleet overklast door Brazilië. Binnen acht minuten drie goals tegen. De tweede helft leek het er wat meer op. Spelers als Pepe en Rossi mag Lippi wat mij betreft standaard erin zetten. Santon niet te vergeten. Komt wel goed volgend jaar. Wel een bizarre ontknoping bij die andere wedstrijd. Typisch voorbeeld van twee honden die om een bot vechten..

lowriderluuk
jellecomicgek72 schreef:

Ben bang dat de meesten hier toetsenist zijn achter de PC, vingeroefeningen dus.

Ace
jellecomicgek72 schreef:

Voetbal en wielrennen

Sir Spamalot (crew)
jellecomicgek72 schreef:

tooghangen .. en een beetje fietsen

jellecomicgek72 schreef:

voetbal, hardlopen

Je zal nu maar een speler van het Egyptisch elftal zijn. Ben je nu onderweg naar Caïro en weet je dat daar een woedende menigte je staat op te wachten. Maar ja, dan moet je je maar niet laten rollen door wat prostituees en je vervolgens laten uitschakelen door de grote vijand.

jellecomicgek72 schreef:

Voetbal, fitness en wielrennen.

Vandaag begint misschien wel het mooiste tennistoernooi dat er is: Wimbledon. Wie denken jullie dat er in de finales komen (zowel dames als heren)

Ik hoop Federer - Murray. Dat lijkt me een hele mooie finale. Vrouwen heb ik geen mening of hoop voor (boeit me niet zo veel).

Ward schreef:
Ik hoop Federer - Murray. Dat lijkt me een hele mooie finale. .

Dat is ook precies de finale die ik in mijn hoofd had.
Murray speelde erg sterk op Queens.

Ik reken erop dat Murray bezwijkt onder de druk.
Hierbij is de wens de vader van de gedachte overigens. Ik vind het een vervelend ventje.

Ace schreef:
(quote)

Voetbal en wielrennen

Ward schreef:
Ik hoop Federer - Murray. Dat lijkt me een hele mooie finale. Vrouwen heb ik geen mening of hoop voor (boeit me niet zo veel).
Vrouwen boeien mij juist een stuk meer. Maar dat heeft dan weer niks met tennis te maken.

Geen prognose van mijn kant verder want tennis is voor mij één van de sporten die ik veel liever zelf doe dan dat ik ernaar kijk. Na vijf minuten ga ik al zappen.

jellecomicgek72 schreef:

Zaalvoetbal / wielrennen. Met voetbal 2 jaar geleden gestopt

USA Onyewu & Donovan; wat een spelers.

Brazilië speelde overigens wel briljant die 1ste helft. Die 2de goal van Fabiano was overigens erg mooi. Sterk van Robinho die ik wel goed vind spelen, maar soms is hij toch iets te egoïstisch..

Oke ik doe zelf namelijk ook aan sport namelijk: Hardlopen.
Ik deed eerst aan Handbal maar daar vondt ik geen zak aan.

jellecomicgek72 schreef:
Tot begin vorig seizoen gevoetbald. Maar de leeftijd in combinatie met lichamelijke ongemakken de droeve beslissing moeten nemen te stoppen. Wel nog gedurende het seizoen wat speelminuten meegepakt, maar het ritme trainen-trainen-spelen vind de rug meer dan genoeg.
Nu doe ik al een tijdje niks, en dat bevalt me niet.

Hardlopen, wielrennen en een balletje trappen met rayman.

...... en dat bevalt me niet.

dix
jellecomicgek72 schreef:

Glasheffen ...
en ik spendeer nog wel eens een uurtje in het krachttermhok.

zitten hier nog (halve)marathon liefhebbers voor het hardlopen? Ben er zelf namelijk voor aan het trainen

Joy4ever schreef:
(quote)
Vrouwen boeien mij juist een stuk meer. Maar dat heeft dan weer niks met tennis te maken.

Om deze dame misschien?

Zij gaat toch een borstverkleining laten doen, omdat het haar spel belemmert ?

Thomzic schreef:
(quote)

Om deze dame misschien?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:37 uur

geplaatst: vandaag om 10:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.