MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Keizer en Van Iersel Europees Kampioen Beachvolleybal!

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Profvoetballers. Hij gaat echt niet nu al voor een dikke salarisverlaging in de Eredivisie spelen.

Dat blijkt en is precies het punt dat ik aangaf met dat filmpje...

Mjuman schreef:
Het leuke is wel dat dit Dirks 3e achtereenvolgende havenstad wordt. Zou ie voortijds weggaan kan ie altijd nog naar Marseille, Lissabon of toch terug naar R'dam.

Heeft Qatar ook een haven?

ClassicRocker
Ik hoop vurig op Fenerbahçe als eerste opponent in de aanloop naar de Champions League. Tien jaar geleden gaf Feyenoord in het voorportaal van het kampioenenbal voetballes aan de Bosporus, hoe mooi zou het zijn als een dergelijk kunststukje zich opnieuw voltrekt!?

Wijnaldum
Fer
Kuyt

Haha vorige week was Kuyt nog een Feyenoord held en moet je nu eens kijken.
Leuk zulke supporters.

Mag ik opwerpen als Feyenoord-fan hier al gelijk grote twijfels te hebben geuit?

Ik weet niet wat Dirk van plan is in Turkije maar waarschijnlijk speelt vooral geld de hoofdrol. Sportief stelt het minder voor. Daarom is het goed, dat Feyenoord een gepasseerd station is voor Kuyt. Hij is nu al oud maar over drie jaar is hij zeker over de datum voor een return.

Het is z'n goed recht hoor, hij mag het zelf helemaal weten. Maar dan niet van de krokodilletranenachtige verhalen in de kranten, dat is dan ook niet nodig.

Misschien kan Feyenoord het salaris dat ze hem hadden willen geven nu in een jong talent steken. Lijkt mij een nuttiger besteding.

jassn schreef:
21jarige Belg, eerste grand slam dat hij speelt en is opgevist als lucky loser.
Hij heeft posters van Federer op z'n kamer zei die achteraf.

Nicolage Rico schreef:
(quote)
Dat blijkt en is precies het punt dat ik aangaf met dat filmpje...
Dat snap ik, maar het is niet bepaald positief bedoeld van je en je lijkt lichtelijk teleurgesteld dat hij niet naar Feyenoord is gekomen. En Kuyt wilde in principe wel terug naar Feyenoord, maar ze kwamen er gewoon niet uit; Feyenoord betaalt ook niet meer de salarissen als toen Kuyt er vertrok (en dus zei dat hij terug zou keren).

HIj zei onlangs nog dat hij nog een aantal jaar in de top wilde voetballen en dat hij daardoor nog niet terug naar Feyenoord wilde keren. Fenerbahce en de Turkse competitie hebben weinig met de top te maken. Hij heeft naast een nieuw avontuur vooral voor het geld gekozen. Prima, maar roep dan geen dingen die je niet waar kunt maken.

Kuyt roept ieder jaar dat hij graag terug wil keren naar Feyenoord, terwijl hij op de hoogte was van de financiele malaise van Feyenoord. Dat is achteraf gewoon niet zo slim geweest.

Een 3-jarig contract tekenen lijkt er niet op dat hij ooit nog terug wil keren bij Feyenoord, of hij overschat zichzelf enorm. Feyenoord moet hem ook niet meer in huis halen op zijn 35e natuurljk.

Fenerbahçe is nog altijd van een hoger niveau dan Feyenoord; hij speelt dus met betere medespelers, betalen zoals bekend veel beter en Turkije is daarnaast een veel mooier land om te wonen: als je er ooit op vakantie bent geweest zul je dat beamen. En ja, ik weet dat je het daar ook wel mee eens zal zijn, maar mensen moeten echt een dat soort verhaaltjes van voetballers beschouwen als een mooi sprookje of Sinterklaas-praat.

En zoals ik ook al zei: er waren wel intenties van Kuyt om terug te keren, maar als ze (bestuur Feyenoord en kamp Kuyt) er niet uitkomen houdt het gewoon op.

Jocharo-T
MJ_DA_MAN schreef:
Turkije is daarnaast een veel mooier land om te wonen.
Ligt eraan welke criteria je aanhoudt. Doel je puur op weer en landschap? Dan ben ik het met je eens, anders toch echt liever Nederland.

Jocharo-T
Even lachen!

Jocharo-T schreef:
(quote)
Ligt eraan welke criteria je aanhoudt. Doel je puur op weer en landschap? Dan ben ik het met je eens, anders toch echt liever Nederland.
Mooi weer, ongetwijfeld een mooie villa en/of appartement, fijne stranden etc.; zie het voor Kuyt als een vakantie in Turkije waar hij naast vakantie vieren ook nog voetbalt, of wellicht andersom.

Jocharo-T
Dan ben ik het met je eens!

MJ_DA_MAN schreef:
Fenerbahçe is nog altijd van een hoger niveau dan Feyenoord

Maar geen top van Europa, zoals Kuijt graag wilde. Daarnaast is de Turkse competitie niet bter dan de Eredivisie.

betalen zoals bekend veel beter

Dit is de reden.

en Turkije is daarnaast een veel mooier land om te wonen: als je er ooit op vakantie bent geweest zul je dat beamen.

Haha, doe net of je eigen mening de waarheid is. En ja, ik ben er op vakantie geweest. Was heerlijk, maar was blij dat ik weer terugmocht naar Nederland.

En zoals ik ook al zei: er waren wel intenties van Kuyt om terug te keren, maar als ze (bestuur Feyenoord en kamp Kuyt) er niet uitkomen houdt het gewoon op.

Ze hadden enkel een oriënterend gesprek, ergens in een restaurantje, dat een kop koffie lang duurde. Je zult zelf niet zo naïef zijn om niet te denken dat Kuijt allang in zijn hoofd had om nog ergens "in de top" te willen spelen (lees: nog 2,8 miljoen per jaar te willen verdienen).

Kuijt wil vast terugkeren naar Feyenoord. Op z'n 35e. Hij is geen Mark van Bommel.

Als Fenerbahçe de CL haalt zijn ze wel gewoon de top van Europa; iig spelen ze dan op het hoogste podium. Salaris telt natuurlijk ook mee als hij het over de top heeft (niet alleen sportief dus), en in Turkije betalen ze nou eenmaal veel bij de topclubs Wel een beetje raar om als Kuyt te zeggen dat je naar de top van Europa wil want die hebben natuurlijk geen interesse in Kuyt. En blijkbaar vindt hij Turkije idd een mooi land, anders teken je er niet een contract voor drie jaar. Ook heeft Kuyt nooit gezegd wannéér hij terug wil keren naar Feyenoord; als ze hem over een aantal jaar niet meer willen is dat niet aan Kuyt te verwijten. Overigens kwam het op mij over alsof Kuyt wel wat langer met Feyenoord had gesproken dan dat jij beweert.

ClassicRocker
Echte clubliefde mag dan Fer te zoeken zijn, maar dat Dirk op deze wijze de Kluyt zou belazeren had ik niet verwacht.

MJ_DA_MAN schreef:
Als Fenerbahçe de CL haalt zijn ze wel gewoon de top van Europa; iig spelen ze dan op het hoogste podium.

Dan zou Feyenoord dat ook kunnen worden. Zeker met Kuijt in de spits...

Salaris telt natuurlijk ook mee als hij het over de top heeft (niet alleen sportief dus),

Nope. Hij had het over het sportieve vlak. En dat weet jij ook wel. Want "je fit genoeg voelen voor de top" heeft weinig met geld te maken.

En blijkbaar vindt hij Turkije idd een mooi land, anders teken je er niet een contract voor drie jaar.

Ja, en dat betekent dat hij Nederland geen mooi land vindt. Engeland koos hij ook voor de zon.

Ook heeft Kuyt nooit gezegd wannéér hij terug wil keren naar Feyenoord; als ze hem over een aantal jaar niet meer willen is dat niet aan Kuyt te verwijten.

Dat heb ik al meerdere keren aangegeven. Dat hij zichzelf blijkbaar overschat en mijn punt was dat hij (vooral) voor het geld kiest.

Overigens kwam het op mij over alsof Kuyt wel wat langer met Feyenoord had gesproken dan dat jij beweert.

Bij jou komen wel meerdere dingen anders over.

Overigens kwam je eerst met het punt dat hij profvoetballer is en dat hij echt niet voor een minder salaris naar Nederland komt, om er vevolgens allerlei punten bij te halen als "weer", "natuur" en "eventueel hoogste podium".

David Ferrer gaat Roland Garros winnen.

Zo die ramt ze er echt allemaal af Eergister al Joesjni (6-0, 6-2, 6-2), vandaag Granollers (6-3, 6-2, 6-0)

MJ_DA_MAN schreef:
Fenerbahçe is nog altijd van een hoger niveau dan Feyenoord;

(...)Als Fenerbahçe de CL haalt zijn ze wel gewoon de top van Europa(...)

Wat een gebazel weer en waar is zo'n uitspraak in Godsnaam op gebaseerd?
Feyenoord is minimaal gelijkwaardig aan Ajax, mag ik de wedstrijden van het afgelopen seizoen nog even in herinnering brengen.

Dat Feyenoord uiteindelijk voorrondes CL speelt, doet daar niets aan af. Dat ze mogelijkerwijs Guidetti verliezen ook niet, ik denk dat Vertonghen waarschijnlijk zelfs eerder weg is bij Ajax. En wat er dan weer gaat gebeuren is ook ongewis. Dus kom niet aan met slappe verhalen, met een beetje pech doet Fenerbahce niet eens mee aan de voorrondes CL, als het omkoopschandaal zich nog verder uitspreidt.

Loten ze tegen elkaar ook prima, ik denk niet dat Feyenoord erg bang hoeft te zijn.

Mijn favoriete tennissers doen het goed. Tsonga en Ferrer. Nu nog hopen op een mooie wedstrijd van Nadal.

Eerst maar eens zien wat voor spits Feyenoord aan gaat trekken. Dat lijkt me een cruciaal punt. Fenerbahce heeft Kuijt alvast.

Rhythm & Poetry schreef:
Mijn favoriete tennissers doen het goed. Tsonga en Ferrer. Nu nog hopen op een mooie wedstrijd van Nadal.
Ik had op Wawrinka gehoopt

Tsonga is knapper. Wawrinka zie ik liever op gras tennissen.

Nicolage Rico schreef:
Als Fenerbahçe de CL haalt zijn ze wel gewoon de top van Europa; iig spelen ze dan op het hoogste podium. Dan zou Feyenoord dat ook kunnen worden. Zeker met Kuijt in de spits...
Uiteraard, maar dat neemt mijn punt op dat gebied over Fenerbahçe niet weg.
Nope. Hij had het over het sportieve vlak. En dat weet jij ook wel. Want "je fit genoeg voelen voor de top" heeft weinig met geld te maken.
Dat weet ik niet, anders zeg ik het namelijk niet. Fenerbahçe zie ik overigens natuurlijk niet als de absolute top van Europa maar als totaalplaatje schaar ik ze nog steeds ver boven Feyenoord.
Ja, en dat betekent dat hij Nederland geen mooi land vindt. Engeland koos hij ook voor de zon
Kuyt is inmiddels de dertig gepasseerd en dan komen ook andere dingen kijken, zoals idd de zon. Ik zeg niet dat dit ook daadwerkelijk het geval is, maar het totaalplaatje topclub in Turkijke plus veel geld plus zon valt goed te begrijpen.
Dat heb ik al meerdere keren aangegeven. Dat hij zichzelf blijkbaar overschat en mijn punt was dat hij (vooral) voor het geld kiest.
Er is geen enkele reden om nu al vast te stellen dat Kuyt over drie jaar is afgeschreven, laat staan op dit moment. Voor het geld kiezen is zoals ik al zei normaal.
Bij jou komen wel meerdere dingen anders over.
Ik weet niet of jij Kuyt's recente interview met de NOS hebt gezien, maar daaruit maak ik het iig op.
[Overigens kwam je eerst met het punt dat hij profvoetballer is en dat hij echt niet voor een minder salaris naar Nederland komt, om er vevolgens allerlei punten bij te halen als "weer", "natuur" en "eventueel hoogste podium".
Het gaat dus om het totaalplaatje, met in eerste instantie het salaris. Alhoewel, ik denk niet dat Kuyt voor meer salaris naar bijv. Rusland was gegaan.

Maar goed, mijn gehele punt: Kuyt valt niets verwijten.

Tuurlijk niet, maar deze actie bevestigt wel zijn naam als demagoog van de eerste soort. Op zichzelf niets mis mee dat je voor geld kiest wat mij betreft.

musician schreef:
(quote)

(quote)
Wat een gebazel weer en waar is zo'n uitspraak in Godsnaam op gebaseerd?
Feyenoord is minimaal gelijkwaardig aan Ajax, mag ik de wedstrijden van het afgelopen seizoen nog even in herinnering brengen.
Allemaal leuk en aardig, maar de top van Turkije is nog altijd van een hoger niveau dan de top van Nederland.
Dat Feyenoord uiteindelijk voorrondes CL speelt, doet daar niets aan af. Dat ze mogelijkerwijs Guidetti verliezen ook niet, ik denk dat Vertonghen waarschijnlijk zelfs eerder weg is bij Ajax.
Blijkbaar heb jij, en dat nota bene als Feyenoorder, niet goed opgelet want Guidetti ís al weg en heeft ook al afscheid genomen van de selectie.
En wat er dan weer gaat gebeuren is ook ongewis. Dus kom niet aan met slappe verhalen, met een beetje pech doet Fenerbahce niet eens mee aan de voorrondes CL, als het omkoopschandaal zich nog verder uitspreidt.

Loten ze tegen elkaar ook prima, ik denk niet dat Feyenoord erg bang hoeft te zijn.
Ja, leuk dat je die verhalen slap noemt, maar volgens mij zeg ik niks raars. Het lijkt er meer op dat bepaalde Feyenoord-fans te veel aan het zweven zijn nu ze een keer een goed jaar achter de rug hebben, maar feit is en blijft dat Fenerbahçe, wat er ook uit gaat komen met dat schandaal, op dit moment op vrijwel alle gebieden (behalve als Feyenoord CL haalt en Fenerbahçe niet, wat ik overigens niet zie gebeuren) meer te bieden heeft. Daarnaast heb ik het ook wel gehad met het huilie huilie-gedrag van vele Feyenoord-supporter (jij voorop) jegens spelers die Feyenoord hebben verlaten (Fer, Wijnaldum) of spelers die (nog) niet terugkeren (Kuyt). Maak je club a.u.b. niet roomser dan de paus.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Uiteraard, maar dat neemt mijn punt op dat gebied over Fenerbahçe niet weg.
(quote)
Dat weet ik niet, anders zeg ik het namelijk niet. Fenerbahçe zie ik overigens natuurlijk niet als de absolute top van Europa maar als totaalplaatje schaar ik ze nog steeds ver boven Feyenoord.
(quote)
Kuyt is inmiddels de dertig gepasseerd en dan komen ook andere dingen kijken, zoals idd de zon. Ik zeg niet dat dit ook daadwerkelijk het geval is, maar het totaalplaatje topclub in Turkijke plus veel geld plus zon valt goed te begrijpen.
(quote)
Er is geen enkele reden om nu al vast te stellen dat Kuyt over drie jaar is afgeschreven, laat staan op dit moment. Voor het geld kiezen is zoals ik al zei normaal.
(quote)
Ik weet niet of jij Kuyt's recente interview met de NOS hebt gezien, maar daaruit maak ik het iig op.
(quote)
Het gaat dus om het totaalplaatje, met in eerste instantie het salaris. Alhoewel, ik denk niet dat Kuyt voor meer salaris naar bijv. Rusland was gegaan.

Maar goed, mijn gehele punt: Kuyt valt niets verwijten.

Er is naar mijn inziens te weinig stof om over te discussiëren... Alleen dit nog:

Ik vind wel dat het Kuijt valt te verwijten dat hij zich niet slim uit heeft gelaten over hem en Feyenoord in de media. Al doen velen dit.

Ik zie wel een reden om Kuijt - zo goed als - af te schrijven als hij 35 jaar is. Hij is nu al op zijn retour en een speler als hij moet het vooral van zijn fysieke gesteldheid hebben, Wie weet is de Nederlandse competitie op dat moment nog verder afgezakt en kan hij nog wat voor Feyenoord betekenen, maar ik ga er niet van uit.

jasper1991 schreef:
Tuurlijk niet, maar deze actie bevestigt wel zijn naam als demagoog van de eerste soort. Op zichzelf niets mis mee dat je voor geld kiest wat mij betreft.

Ja want Kuyt is al jaren een demagoog.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:38 uur

geplaatst: vandaag om 03:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.