Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2012, 14:24 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Blijkbaar heb jij, en dat nota bene als Feyenoorder, niet goed opgelet want Guidetti ís al weg en heeft ook al afscheid genomen van de selectie.
Blijkbaar heb jij, en dat nota bene als Feyenoorder, niet goed opgelet want Guidetti ís al weg en heeft ook al afscheid genomen van de selectie.
De kans is natuurlijk groot dat Guidetti afhaakt bij Man. City. Maar de kans dat hij teruggaat naar Feyenood is wel bijzonder klein. Maar alles kan.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 14:24 uur
Nicolage Rico schreef:
Er is naar mijn inziens te weinig stof om over te discussiëren... Alleen dit nog:
Ik vind wel dat het Kuijt valt te verwijten dat hij zich niet slim uit heeft gelaten over hem en Feyenoord in de media.
Ik zie wel een reden om Kuijt - zo goed als - af te schrijven als hij 35 jaar is. Hij is nu al op zijn retour en een speler als hij moet het vooral van zijn fysieke gesteldheid hebben, Wie weet is de Nederlandse competitie op dat moment nog verder afgezakt en kan hij nog wat voor Feyenoord betenen, maar ik ga er niet van uit.
Ik zeg ook niet dat alles vlekkeloos is verlopen maar het is níet zo dat Kuyt geen enkel moment aan Feyenoord heeft gedacht of er niet mee gesproken te hebben. Ik denk dat Feyenoord ook niet echt om Kuyt zit te wachten op dit moment gezien hun financiële situatie: Kuyt heeft immers een topsalaris en zelfs bij inlevering daarvis hij blijkbaar nog te duur qua salatis. Het is niet zo dat Kuyt elk contract dat Feyenoord zou aanbieden direct zou moeten tekenen en ik denk dat Kuyt ook best bereid was veel in te leveren.(quote)
Er is naar mijn inziens te weinig stof om over te discussiëren... Alleen dit nog:
Ik vind wel dat het Kuijt valt te verwijten dat hij zich niet slim uit heeft gelaten over hem en Feyenoord in de media.
Ik zie wel een reden om Kuijt - zo goed als - af te schrijven als hij 35 jaar is. Hij is nu al op zijn retour en een speler als hij moet het vooral van zijn fysieke gesteldheid hebben, Wie weet is de Nederlandse competitie op dat moment nog verder afgezakt en kan hij nog wat voor Feyenoord betenen, maar ik ga er niet van uit.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 14:35 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ik zeg ook niet dat alles vlekkeloos is verlopen maar het is níet zo dat Kuyt geen enkel moment aan Feyenoord heeft gedacht of er niet mee gesproken te hebben.
Ik zeg ook niet dat alles vlekkeloos is verlopen maar het is níet zo dat Kuyt geen enkel moment aan Feyenoord heeft gedacht of er niet mee gesproken te hebben.
O, dat zeg ik ook niet. Feyenoord zal altijd wel in het hoofd van Kuijt blijven zitten. Ik geloof wel dat het zijn club is. Al spreekt zijn transfer naar Fenerbahce dat wel een beetje tegen.
Ik denk dat Feyenoord ook niet echt om Kuyt zit te wachten op dit moment gezien hun financiële situatie:
Sportief gezien sowieso. Financieel tot op zekere hoogte en dat vond Kuijt blijkbaar te weinig. Kan gebeuren. Feyenoord zou een groot deel van Kuijt's salaris natuurlijk al terugverdienen aan marketing. De shirts met Kuijt op de achterkant zouden als Turkse pizza's over de toonbank gaan. Daarnaast heb je met Kuijt direct een spits in huis die voor een aantal plaatsen verschil in de ranglijst kan zorgen. Denk zelfs dat ze met hem erbij een serieuze kampioenskandidaat zouden zijn (ook met Vormer en Janmaat erbij en een langer verblijf van El Ahmadi).
Het is niet zo dat Kuyt elk contract dat Feyenoord zou aanbieden direct zou moeten tekenen en ik denk dat Kuyt ook best bereid was veel in te leveren.
Denk ook wel dat hij bereid was om geld in te leveren. Veel mensen zouden voor de miljoen gekozen hebben. Ook Feyenoordsupporters. Maar zeg dat dan gewoon eerlijk.

0
geplaatst: 4 juni 2012, 16:57 uur
Pi-Air: 'Kuyt had niet moeten roepen dat hij terugkwam' | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Zelf Pi-air gaat zich ermee bemoeien. Grappig bijkomstigheid is dat hij destijds met ruzie wegging bij Feyenoord en naar Fenerbahce ging...
Zelf Pi-air gaat zich ermee bemoeien. Grappig bijkomstigheid is dat hij destijds met ruzie wegging bij Feyenoord en naar Fenerbahce ging...
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 4 juni 2012, 19:30 uur
Ik las laatst deze reactie op voetbalzone:

De kleine Dirk is op zijn fietsje onderweg in zijn Katwijk. Op weg naar het voetbalveld droomt het kleine vlasblonde jongetje over zijn voetbaltoekomst. Hij ziet zichzelf al in de eredivisie spelen en wekelijks schitteren. Dirk droomt van grote clubs. Het meest droomt hij van Turkijke. Daar is een prachtige club Fenerbache. Daar wil toch iedere voetballer naartoe en dus ook de kleine Dirk. Iedereen is gek op de kleine Dirk. Via de lokale trots wekt Dirk de aandacht van de scouts van Utrecht. Hij word al snel een held van de supporters. Dirk weet precies hoe hij die supporters naar de mond moet praten. Omdat hij rent en vliegt dat het een lieve lust is krijgt zelfs het grote Feyenoord interesse in hem. Bij zijn vertrek uit Utrecht zegt Dirk dat hij van de club en de supporters houd en dat hij zeker weer terugkomt. Ook in Rotterdam is Dirk ontzettend geliefd en het Legioen eet uit zijn hand. De lieve woordjes van Dirk worden voor zoete koek aangenomen en de fans weten het zeker. Dirk is een Feyenoorder voor het leven. De schok is dan ook groot als Liverpool super Dirk wil hebben. Dirk denkt er het zijne van. Liverpool is natuurlijk geen Fenerbache maar dan maar even lekker cashen in Liverpool en dan komt Fenerbache vanzelf wel. De held van het legioen vertrekt. Maar niet voordat hij heeft belooft terug te komen bij de club die hij zo lief heeft. Het Legioen is verdrietig maar ook blij. Super Feyenoorder Dirk heeft het zelf gezegd. Hij komt terug. Vele jaren gaan voorbij en Dirk is de superbatterij en een heel elftal met Duracel batterijtjes. Na iedere wedstrijd kijkt Dirk onmiddellijk hoe Fenerbache het heeft gedaan. Turkije het droomland van iedere wereldster en Fenerbache is de beste van allemaal. Tijdens zijn bezoekjes aan Katwijk informeert hij ook nog maar eens hoe het bij Utrecht en Feyenoord is. Met zijn drukke leven kan hij natuurlijk niet alles bijhouden. Zijn grote liefde Fenerbache natuurlijk wel maar de rest is toch onbegonnen werk. De jaren in Liverpool gaan snel voorbij en Dirk denkt er zo het zijne van. Feijenoord wil hem terug maar wat denken ze daar wel niet. Dat hij voor een appel en een ei komt voetballen. Het Legioen begrijpt toch ook wel dat het gezin van Dirk brood op de plank moet hebben. Profvoetballers hebben het al zo slecht. Wat mismoedig ziet Dirk op Voetbalzone dat het Legioen niet zo blij meer met hem is. Wat een stelletje losers dat ze zijn zoete woordjes echt hebben geloofd. Dirk denkt nog steeds dagelijks aan de grootste club ter wereld die in die goudeerlijke competitie speelt. Alle wereldsterren willen daar toch naartoe. En dan gebeurt het. Rob belt. Dirk er zijn veel clubs die interesse in je hebben waaronder Fenerbache. Rondmaken Rob schreeuwt Dirk door de telefoon. Dirk roept zijn vrouw en zegt koffers pakken schat, we gaan naar Istanboel. Al mijn dromen komen uit. Wat denken ze wel niet bij klote clubjes als Liverpool, Feyenoord of Utrecht. Dirk denkt terug aan al die fietstochtjes in Katwijk toen hij klein was. Nu komen al zijn dromen uit. Fenerbache vertelde nog over de toekomst plannen. Maar Dirk was toch al verkocht. Met geld had het niets te maken. Gewoon een sprookje, een jongensdroom die uitkomt. Dirk is geen loser maar hij zal de grote held worden in het nieuwe voetbalwalhalla.

0
geplaatst: 4 juni 2012, 20:08 uur
Mwah. Misschien leuk als Kuyt naar Qatar of Rusland was gegaan. Ik snap wel dat hij voor Fenerbahce kiest, prima club met ambities en het ligt in een mooie stad. Kan Kuyt over drie jaar nog 1 of 2 seizoenen naar zijn jeugdliefdes (FC Utrecht of Feyenoord).
Nadal wint trouwens met slechts 6-2, 6-0, 6-0. Hij had wel wat beter zijn best mogen doen.
Nadal wint trouwens met slechts 6-2, 6-0, 6-0. Hij had wel wat beter zijn best mogen doen.

0
geplaatst: 4 juni 2012, 20:21 uur
Nicolage Rico schreef:
Gelukkig ging hij zonder ruzie weg bij Celtic, NAC en Nottingham Forest

0
geplaatst: 4 juni 2012, 21:04 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Mwah. Misschien leuk als Kuyt naar Qatar of Rusland was gegaan. Ik snap wel dat hij voor Fenerbahce kiest, prima club met ambities en het ligt in een mooie stad. Kan Kuyt over drie jaar nog 1 of 2 seizoenen naar zijn jeugdliefdes (FC Utrecht of Feyenoord).
Ferrer gaat Nadal wegspelen. En anders Murray wel.
Slechte wedstrijd van Rus. Tegenstandster was ook niet heel goed bezig trouwens. Ik heb wel erg veel fouten gezien.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 21:06 uur
In de tweede set maakte Kanepi vooral fouten, in principe is zij een graadje beter dan Rus. Dat zag je in de 1e en 3e set.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 21:07 uur
Murray sowieso niet en ik verwacht een prachtige wedstrijd tussen Ferrer en Nadal. Beide heren zijn in topvorm dus ik verwacht absoluut geen veegpartij.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 21:16 uur
Nee ik denk het ook niet. Als Murray zo speelt als nu de laatste twee sets kan hij het Ferrer wel erg lastig maken, die inderdaad erg goed in vorm is. Nadal - Almagro kan ook nog een leuke wedstrijd worden.
Morgen wordt ook geen vervelende tennisdag trouwens.
Morgen wordt ook geen vervelende tennisdag trouwens.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 21:20 uur
Als Tsonga een beetje rustig kan blijven zie ik hem winnen van Djokovic. De Serviër is nog niet echt in vorm op zijn minst favoriete ondergrond. Ook Del Potro zie ik eigenlijk wel winnen van Federer. Ik hoop stiekem ook dat Del Potro - Tsonga de ene halve finale wordt. Een beetje verrassing in een sport waar de laatste jaren toch vaak de complete top 4 in de halve finale stond kan geen kwaad.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 21:26 uur
Verrassingen zijn leuk, maar als de top 4 de laatste paar jaren af en toe een zoveel hoger niveau laat zien dan de rest, is het natuurlijk veel leuker om de top 4 in de halve finales te zien.
Dit toernooi is dat echter nog niet het geval, Nadal uitgezonderd.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 21:37 uur
Het probleem als één van de top 4 (hoewel eigenlijk top 3 momenteel) ontbreekt, de volgende ronde gelijk een walk-over wordt. Niemand buiten Djokovic en Federer kan momenteel een vuist maken tegen Nadal.
Wat mij betreft wint Tsonga Roland Garros, dat gun ik die Fransen wel.
Wat mij betreft wint Tsonga Roland Garros, dat gun ik die Fransen wel.

0
geplaatst: 4 juni 2012, 21:49 uur
He$$el_01 schreef:
Verrassingen zijn leuk, maar als de top 4 de laatste paar jaren af en toe een zoveel hoger niveau laat zien dan de rest, is het natuurlijk veel leuker om de top 4 in de halve finales te zien.
Natuurlijk, we willen allemaal het liefst de beste tennissers aan het werk zien. Ik zou het alleen leuker vinden als de top nog wat breder werd. O.a. Ferrer, Tsonga en Del Potro moeten nu toch echt eens de (laatste) stap zetten.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 21:56 uur
Del Potro zat er een paar jaar terug toch akelig dichtbij (wat hem ook de US Open titel in 2009 opleverde). Helaas kreeg hij toen een blessure. Met als dieptepunt de 6-3, 6-0, 6-0 tegen Federer (die destijds de bal nog over het net kopte).
0
geplaatst: 4 juni 2012, 22:02 uur
Ja, Berdych heeft ook nog een keer in de finale van Wimbledon gestaan en kan het de toppers zeer moeilijk maken. Maar ik wil dat nog net wat vaker zien. Del Potro heeft de pech van een blessure gehad, want die hoeft in ieder geval niks onder te doen van Murray.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 22:06 uur
die hoeft in ieder geval niks onder te doen van Murray.
Dat is dan wel weer aardig van Murray.
0
geplaatst: 5 juni 2012, 02:25 uur
Van mij mag de top vier er wel uit de volgende ronde. Djokovic mag wel wakker worden geschud, zodat we in de volgende toernooien weer werelds tennis mogen zien. Federer en Murray zijn niet echt in vorm. Naar Nadal kijk ik nooit zo graag (te veel fysiek en "werk" tennis, een beetje een Kuyt-type, maar dan acht keer beter). Ferrer en zeker Tsonga zijn daarentegen fantastische spelers om naar te kijken, hetzelfde geldt voor een Del Potro in vorm. Almagro is me eigenlijk nooit zo opgevallen, volgens mij heb ik nauwelijks ooit iets van hem gezien.
Wat betreft de discussie Kuyt wil ik me aansluiten bij R&P. Misplaatst onbegrip van Feyenoord-supporters. Fenerbahce lijkt me een fantastisch avontuur, de sfeer in het stadion is naar verluidt nog minimaal drie keer intenser dan in de Kuip. Daarnaast is het niveau er uiteraard veel hoger, mensen die anders beweren moeten even relativeren. Feyenoord heeft een mooi seizoen achter de rug, maar Fenerbahce is al decennia Europese subtop. Feyenoord komt volgend seizoen pas eindelijk weer eens om het hoekje kijken. Alleen vanwege de schandalen van de laatste tijd is het misschien geen verstandige stap van Kuyt. Maar als ik hem hoor in het interview met de NOS geloof ik dat hij deze keuze grotendeels uit sportieve overwegingen maakt.
Wat betreft de discussie Kuyt wil ik me aansluiten bij R&P. Misplaatst onbegrip van Feyenoord-supporters. Fenerbahce lijkt me een fantastisch avontuur, de sfeer in het stadion is naar verluidt nog minimaal drie keer intenser dan in de Kuip. Daarnaast is het niveau er uiteraard veel hoger, mensen die anders beweren moeten even relativeren. Feyenoord heeft een mooi seizoen achter de rug, maar Fenerbahce is al decennia Europese subtop. Feyenoord komt volgend seizoen pas eindelijk weer eens om het hoekje kijken. Alleen vanwege de schandalen van de laatste tijd is het misschien geen verstandige stap van Kuyt. Maar als ik hem hoor in het interview met de NOS geloof ik dat hij deze keuze grotendeels uit sportieve overwegingen maakt.
0
geplaatst: 5 juni 2012, 09:02 uur
Teunnis schreef:
Maar als ik hem hoor in het interview met de NOS geloof ik dat hij deze keuze grotendeels uit sportieve overwegingen maakt.
Sportiefeconomische redenen dat. De grootste reden dat de terugkeer naar Rotterdam afgeketst is, was omdat hij niet bereid was "een dergelijke stap terug te doen". En dan doelt hij zeker niet op sportief vlak. Dat is zijn goedrecht, maar als hij op sportief vlak voor een club had willen kiezen, had hij wel voor een club in een groot voetballand gekozen, maar dat is mijn eigen gedachte.Maar als ik hem hoor in het interview met de NOS geloof ik dat hij deze keuze grotendeels uit sportieve overwegingen maakt.
0
Hendrik68
geplaatst: 5 juni 2012, 10:57 uur
Daarnaast is het niveau er uiteraard veel hoger, mensen die anders beweren moeten even relativeren.
Ik beweer anders en ik relativeer daarbij heel goed. Ik noem Feyenoord als 2 voudig Europacup 3 winnaar en ex winnaar van de Europa Cup 1 en de Wereldbeker. Die laatste keer dat ze wonnen was in 2002, de Europacup 3 en dat is niet eens zo lang geleden.
Fenerbahce heeft bij mijn weten nooit in een Europese finale gestaan, volgens mij is Galatasaray de enige Turkse club die ooit in een finale stond en ook won. Afgelopen jaar hebben de Nederlandse clubs aardig gepresteerd in de Europese toernooien, ondanks dat het geld aardig op is.
Dus om nou te zeggen dat het Turkse voetbal op een hoger niveau staat vind ik redelijke onzin eigenlijk. Turkije heeft met met Galatasaray, Fenerbahce en Besiktas wel een stel clubs met een enorme fanatieke aanhang en je zult er ongetwijfeld meer verdienen. Aangezien de Turkse economie het heel goed doet kan de Turkse competitie op termijn wel beter worden dan de onze, maar voorlopig moet dat nog maar blijken.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 juni 2012, 11:57 uur
Als Feyenoord vandaag de dag nog kans maakte op één van die ooit gewonnen prijzen dan was de situatie misschien anders geweest. Dat hij niet naar Feyenoord zou komen was al meteen overduidelijk. Sommige supporters hoopten gewoon tegen beter in.
Ik volg verder het Turkse voetbal niet, dus of Fenerbahce een goede keuze is, durf ik niet te zeggen.
Ik volg verder het Turkse voetbal niet, dus of Fenerbahce een goede keuze is, durf ik niet te zeggen.
0
geplaatst: 5 juni 2012, 12:02 uur
Stijn_Slayer schreef:
Als Feyenoord vandaag de dag nog kans maakte op één van die ooit gewonnen prijzen dan was de situatie misschien anders geweest. Dat hij niet naar Feyenoord zou komen was al meteen overduidelijk. Sommige supporters hoopten gewoon tegen beter in.
Dat is onzin. Zelf zal hij Feyenoord ook overwogen hebben. Hij en zijn zaakwaarnemer kwamen zelfs met een "bod": 10 jaar bij Feyenoord, eerst als speler daarna als trainer in opleiding.
Daarnaast is het niet gek dat supporters verwachtten dat hij terug zou komen, als hij dat in zowat ieder interview heeft gezegd.
Met Kuijt erbij had Feyenoord een realistische kans gemaakt op de titel voor het komende seizoen (kan nog als er een vergelijkbare spits komt en El Ahmadi blijft), dus je eerste zin gaat ook niet op.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 juni 2012, 12:06 uur
Dan hebben de supporters blijkbaar de nodige moeite met lezen en luisteren. Neem dit bericht uit mei: Kuijt sluit terugkeer naar Feyenoord voorlopig uit | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Hoe naief ben je als je dan toch denkt dat hij gaat komen, omdat hij gewoon een orienterend gesprek voert? De financiele situatie van Feyenoord en het salaris van Kuijt bij elkaar optellen en je weet al genoeg.
Edit: nog eerder in mei: Voetbalzone - 'Als Kuyt Feyenoord kiest, dan is hij wel een heel grote Feyenoorder'
Hoe naief ben je als je dan toch denkt dat hij gaat komen, omdat hij gewoon een orienterend gesprek voert? De financiele situatie van Feyenoord en het salaris van Kuijt bij elkaar optellen en je weet al genoeg.
Edit: nog eerder in mei: Voetbalzone - 'Als Kuyt Feyenoord kiest, dan is hij wel een heel grote Feyenoorder'
0
geplaatst: 5 juni 2012, 12:40 uur
Stijn, de verhalen rondom Kuijt en Feyenoord spelen natuurlijk al veel langer dan voor dat eerste (en ook het tweede) nieuwsbericht van je. Je geeft nu precies het moment aan waarop de Feyenoordsupporters hun "hoop" hadden opgegeven. Geruime tijd daarvoor was al bekend dat hij Liverpool hoogstwaarschijnlijk zou verlaten en op zoek moest naar een nieuwe club.
Je zei "al meteen overduidelijk". Nu zijn de mensen enkel teleurgesteld dat hij naar Fenerbahce gaat, terwijl hij nog niet naar Feyenoord wilde gaan, omdat hij nog een aantal jaar in de top wilde voetballen.
Je zei "al meteen overduidelijk". Nu zijn de mensen enkel teleurgesteld dat hij naar Fenerbahce gaat, terwijl hij nog niet naar Feyenoord wilde gaan, omdat hij nog een aantal jaar in de top wilde voetballen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.