MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ik vind het alleen maar belangrijk als het team echt effectief speelt. Bij het WK waren we vooral ontzettend stug, maar voorin kwam het spel niet helemaal uit de verf. Toen hadden we hetzelfde diepte-probleem als dat we nu hebben.

Jocharo-T
trebremmit schreef:
Sno naar N.E.C, ik dacht dat hij naar Groningen zou gaan? Jammer had hem graag bij Groningen zien spelen.
Groningen is ook een mooiere club dan N.E.C.
Heeft Groningen wel een bod gedaan op Sno of waren het enkel geruchten?

Hendrik68
Nederland - Zweden en Nederland - Bulgarije waren in 1974 ook draken van wedstrijden en Nederland - Brazilie uit hetzelfde toernooi was een grote schoppartij. In 1978 was ook geeneen wedstrijd mooi. In 1980 was het bagger, 1988: alleen 1 wedstrijd tegen Engeland en de halve finale tegen Duitsland waren het aanzien waard. 1990, 0 winstpartijen en bijna evenzoveel goed verzorgde aanvallen. Zo kan ik wel doorgaan. De WK's van 1994 en 1998 waren wel aardig onder de PSV mannetjes Advocaat en Hiddink. Maar op een EK behalve in 1992 en gedeeltelijk in 2000 en 2 potjes in 2008 hebben we eigenlijk nog nooit mooi gespeeld. Sterker bijna geen enkel land speelt een heel toernooi, laat staan meerdere toernooien mooi voetbal. Het zijn bijna altijd 1 of 2 potjes die er uitspringen waar een land zijn goede naam aan te danken heeft. Kijk Duitsland, dat na 2 wedstrijden tegen Engeland en Argentinie ineens weer hot is. Het is maar wat je wilt zien.

Edit ik reageer op een paar posten hierboven.

En Sno had naar Groningen gekund als Groningen eerst een paar spelers zou verkopen. Nou daar wachtte Sno niet op natuurlijk.

Ook al in de poulefase hoor, tegen Australië. Het Duitsland van 2010 deed me een beetje denken aan het Nederland van 2008 - het alles-of-niets-model. Nederland sprankelde als we ons eigen spelletje speelden en Hiddink kon met een tactische zet het hele spel lamleggen. Duitsland verloor in 2010 ook van Servië en tegen Spanje hebben ze werkelijk geen kans gecreëerd.

Hendrik68
Ja tegen Australie dat al snel met 10 man kwam te staan.

Kos
Jocharo-T schreef:

.

Hendrik68
Ja soms heeft Jocharo ook wel eens gelijk Kos.

Jocharo-T schreef:
(quote)
Heeft Groningen wel een bod gedaan op Sno of waren het enkel geruchten?

Ze hadden wel serieus interesse maar een bod weet ik niks van.

Hoe zit het eigenlijk hier met de Studio Sportzomer en Voetbal International strijd? Ik zal liever Voetbal International kijken, omdat ik de sfeer daar wat prettiger en losser vind en ik ook wel fan ben van Van der Gijp. Zowel zijn humor als analyses.

Kos
Hendrik68 schreef:
Ja soms heeft Jocharo ook wel eens gelijk Kos.

Onzin, prutsteam zonder geld en ook nog lager geeindigd. .

En dan een beetje in dat koude noorden gaan voetballen. Enige voordeel daar zijn de studentes op de Grote markt.

Kos
van der Gijp is wel grappig, maar wat ie over voetbal zegt slaat doorgaans compleet nergens op. Zelfs de Snor snapt er meer van.

De Snor snapt er mijns inziens heel weinig van, maar Van der Gijp vind ik juist tussen zijn grollen door erg verstandige dingen zeggen. Hij was al de eerste die het opmerkte over het diepte-probleem bij Oranje, al tijdens het WK 2010.

jasper1991 schreef:
Hoe zit het eigenlijk hier met de Studio Sportzomer en Voetbal International strijd? Ik zal liever Voetbal International kijken, omdat ik de sfeer daar wat prettiger en losser vind en ik ook wel fan ben van Van der Gijp. Zowel zijn humor als analyses.

Als ik tijd heb (kans is klein tot de 25e, daarna heb ik massa's) ga ik toch liever naar Studio Sportzomer kijken. Maar dat hangt wel een beetje af van het "Wim Kieft"- en "Arno Vermeulen"-gehalte. Dat moet laag genoeg blijven.
Van VI zijn alleen Boskamp en VDG leuk. Derksen is een irritante lul.

Hendrik68
Enige voordeel daar zijn de studentes op de Grote markt.

Lijkt me geen onbelangrijk voordeel. In Havana aan de Maas heb je na een nederlaag helemaal niks.

FlyLo schreef:
(quote)

Als ik tijd heb (kans is klein tot de 25e, daarna heb ik massa's) ga ik toch liever naar Studio Sportzomer kijken. Maar dat hangt wel een beetje af van het "Wim Kieft"- en "Arno Vermeulen"-gehalte. Dat moet laag genoeg blijven.
Van VI zijn alleen Boskamp en VDG leuk. Derksen is een irritante lul.
Grapig, is er op de Belg helemaal niets (leuks)?

Geen praatprogramma's na de matchen, nee. Als we wel hadden meegedaan natuurlijk wel.
Maar dan nog zijn die programma's allemaal kut. Onze journalisten en reporters zijn te braaf en onwetend. Zo iemand als die kale ex-TD van FC Twente die bijna altijd bij SV zit hebben we in België niet (tenzij Gert Verheyen maar die vragen ze niet vaak genoeg).

Jan van Halst? Dat vind ik maar een irritant mannetje.

Kos
jasper1991 schreef:
De Snor snapt er mijns inziens heel weinig van, maar Van der Gijp vind ik juist tussen zijn grollen door erg verstandige dingen zeggen. Hij was al de eerste die het opmerkte over het diepte-probleem bij Oranje, al tijdens het WK 2010.

ja, dat is namelijk ook complete onzin.

Jan van Halst, ja. Ik luister daar in ieder geval graag naar. Als jullie hem beu zijn: stuur hem maar richting Vlaanderen.

Ik geloof dat VI de eerste avond heeft gewonnen.

En Kos, NEC is een boring club, dat weet je best.

Kos
Welnee een volksclub zonder successupporters zoals bij jullie met een lelijk stadion langs de snelweg

Hendrik68
Elk praatprogramma irriteert na een aantal keer. Gewoon niet te vaak kijken. Ik werk 's avonds vaak, dus dat scheelt al een heel eind. Ben zelf heel blij dat Hugo Borst er niet meer is. Bij RTL weet je dat ze er allen voor zichzelf zitten en dat weten ze zelf ook. Niet te serieus nemen. Kijk naar de wedstrijden zelf, lees de VI (dat vooral) en vorm je eigen mening. En kijk soms even naar zo'n programma. Zo nu ga ik eten en aan het werk en Jan van Halst nog even op de post naar Belgie doen.

Edit: Kos jij weet ons stadion tenminste te liggen. Niemand weet de Goffert te liggen.......(maar ik vind NEC wel 10 keer leuker dan Vitesse hoor)

FlyLo schreef:
Jan van Halst, ja. Ik luister daar in ieder geval graag naar. Als jullie hem beu zijn: stuur hem maar richting Vlaanderen.

Hij is onderweg, en je mag hem houden.

Hmm... ik mag hem toch wel met zijn apparaat.

Stijn_Slayer
Ze zijn daar allemaal zo partijdig. Waterreus hoor je alleen maar over PSV en probeert vaak niet eens objectief te zijn. Youri Mulder heb ik al een tijdje niet meer gezien, maar die kon eerst ook alleen maar over Twente praten en Jan Mulder is een beetje verliefd op Cruijff. Jan Mulder vind ik dan nog wel vermakelijk, maar die trapt soms ook wel open deuren in met z'n theatraliteit.

Van Halst, ach, daar stoor ik me nog niet zo aan. Soms gaat hij lijntjes tekenen bij overduidelijke situaties, maar verder?

Arno Vermeulen en Tom van 't Hek (waren de voetballers op?) vind ik echt oersaaie, zelfingenomen mannetjes. Die nemen het echt véél te serieus.

Moet zeggen dat ik ook steeds minder naar VI kijk. Als Kraay jr. er zit, is hij binnen een minuut alweer gespeeld boos om een opmerking van Derksen. Voorheen werd dat niet zo gespeeld. En als ik Derksen voor de derde week op rij hoor uitleggen hoe Cruijff tegen de jeugdopleiding aankijkt, heb ik 't ook wel gehad. Het is in beide programma's vaak een herhaling van zetten.

jasper1991 schreef:
Hmm... ik mag hem toch wel met zijn apparaat.

Vind het maar een gluiperd.

Tom van 't Hek is inderdaad nog erger, snap ook niet wat die daar doet.

Deren Bliksem schreef:
(quote)

Zwak

Drenthe, Emanuelson, De Guzman, De Vrij, Viergevert, Maduro..zulke gasten. Hell, als het aan mij lag, zou ik zelfs Seedorf selecteren.

Hoeft dus niet van Ajax te zijn, u weet ook dat die club mij errug weinig doet.

Haha nee. Maar als we nog langer doorgaan wordt het zo'n muggenziffterij-discussie.

En je weet daarnaast niet waar je over praat. De Guzman zat op de tribune, Drenthe heeft amper gespeeld en de Vrij was geselecteerd.

Basiself moet gewoon fit blijven. En dan hebben we Huntelaar, v/d Vaart, Kuijt en Narsingh nog als waardige invallers.

Jocharo-T schreef:
(quote)
Klopt! Het is ook niet altijd kommer en kwel, maar het zou wel mooi zijn als ze het ook eens op een toernooi lieten zien onder deze bondscoach.

Wat Hendrik zegt.

Daarnaast is mooi voetbal spelen en een toernooi winnen in het huidige voetbal een fabeltje/sprookje, of je moet Messi, Iniesta en Xavi in je elftal hebben.

Bert heeft nog maar 1 kans gehad, waarin Oranje het slechts bij korte vlagen liet zien (deel tegen Brazilië en Uruguay) op een W.K. waarop eigenlijk alleen Duitsland een paar leuke wedstrijden speelde.

edit: reactie op een paar posts terug, het tempo ligt hoog hier...

Ik kijk naar beide programma's, maar met mate... Elke avond beide shows kijken vind ik zonde van mijn tijd. Studio Sportzomer heeft voortdurend Kieft en natuurlijk Van Gelder en daar word ik niet veel blijer van. In VI worden ook wel eens zinnige dingen gezegd, maar je moet maar net zin hebben in anderhalf uur flauwekul eromheen. Jan van Halst vind ik dan wel weer een van de betere analisten.

Ik ga morgen trouwens naar een theatershow van Hugo Borst (kaartjes gewonnen). Ben benieuwd hoe dat is, als analist op tv mocht ik hem wel.

jasper1991 schreef:

Ik heb ongeveer even zin in VI Oranje als in het E.K. Studio Sportzomer is ook een prima programma, maar ik zal mijn televisie een stuk vaker afstemmen op VI.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:19 uur

geplaatst: vandaag om 14:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.