Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juni 2012, 14:16 uur
Deren Bliksem schreef:
Strootman hoort er niet bij imo, omdat hij gewoon ook zwaar heeft gefaald dit seizoen.
Ben benieuwd wat daarvoor je argumenten zijn.Strootman hoort er niet bij imo, omdat hij gewoon ook zwaar heeft gefaald dit seizoen.
0
geplaatst: 6 juni 2012, 14:16 uur
Deren Bliksem schreef:
Maar zaten er wel eerst bij. Op basis van....? Lens heeft groot deel van het seizoen wissel gestaan en van het muggetje Wijnaldum weet ik nu nog niet wat zijn positie is. En op welke positie hij ook stond, hij faalde.
Maar zaten er wel eerst bij. Op basis van....? Lens heeft groot deel van het seizoen wissel gestaan en van het muggetje Wijnaldum weet ik nu nog niet wat zijn positie is. En op welke positie hij ook stond, hij faalde.
Van Marwijk heeft wel meer dubieuze spelers opgenomen in de voorselectie. Wijnaldum zat bij de eerste afvallers. Welke aanvallende middenvelder had jij dan nog geselecteerd?
Strootman hoort er niet bij imo, omdat hij gewoon ook zwaar heeft gefaald dit seizoen. Ik snap de selectiecriteria niet helemaal. Je hoeft geen basisspeler meer te zijn om bij Oranje te horen, dan kies je toch voor Maduro die gewoon een veel betere speler is? Willems hoort toch ook niet, dat kan toch niet? Ik ben geen Anita-fan maar die heeft er meer recht op dan deze jongen, hoewel hij wel behoorlijk talentvol is, daar niet van. Ik had liever Drenthe of Emanuelson gezien.
Strootman is voor mij wel een speler voor de toekomst, en vind hem momenteel goed genoeg als reserve middenvelder. Maduro een betere speler? Dat heeft hij mij nog nooit laten zien, in ieder geval, ook al heeft hij meer ervaring. Strootman heeft een prima eerste seizoenshelft gespeeld, maar blijkbaar onthoudt men alleen de tweede seizoenshelft, waarin Anita en Vertonghen, bijvoorbeeld goed waren, terwijl ze de eerste seizoenshelft matig waren.
Waarom zou je Anita linksback zetten? Daar heeft hij nog nooit gespeeld, volgens mij. Net als Schaars, maar die had ook niet meegemoeten. Daarnaast heeft Anita het alleen goed gedaan op het middenveld en kwam als rechtsback gewoon tekort.
Maar goed, ik vind ook dat Van Marwijk Büttner of Emanuelson mee had moeten nemen ipv Schaars en Viergever (bijv.) ipv Bouma. Dat zijn imo de enige foutjes geweest.
Nogmaals, ik heb de wijsheid ook niet maar hij heeft de schijn zeker tegen en daarom snap ik de kritiek wel.
Omdat hij een aantal PSV-ers meeneemt? Wie had hij van Ajax nog meer mee moeten nemen, behalve Anita (volgens jou)? Ik vind het echt gejank van de Boer. Hoorde je men ook zeiken toen de bank louter uit Ajacieden bestond?
0
geplaatst: 6 juni 2012, 14:26 uur
Het is wel opvallend dat PSV de enige club is met meer dan één speler in de selectie. Sowieso een unicum volgens mij (of het nu PSV of een andere club is). In plaats van Bouma had ie inderdaad wel Viergever mogen meenemen, maar verder vind ik de keuzes wel te billijken.
0
geplaatst: 6 juni 2012, 14:26 uur
Rico: Anita is linksback geweest bij Ajax (je zegt dat hij tekort kwam als rechtback, maar je bedoelt als linksback). Verder ben ik het met je eens, ook ik had voor Emanuelson en Viergever gekozen.
0
geplaatst: 6 juni 2012, 14:37 uur
Als hij voor Emanuelson had gekozen had Willems alsnog wel meegegaan. Duidelijk een betere back dan Schaars lijkt me.
0
geplaatst: 6 juni 2012, 14:40 uur
herman schreef:
Het is wel opvallend dat PSV de enige club is met meer dan één speler in de selectie. Sowieso een unicum volgens mij (of het nu PSV of een andere club is). In plaats van Bouma had ie inderdaad wel Viergever mogen meenemen, maar verder vind ik de keuzes wel te billijken.
Bouma was al eerder in beeld bij Van Marwijk, maar heeft toen zelf de boot afgehouden. En van alle namen die nu cirkuleren, vertel mij eens wie heeft er überhaupt wel een constant seizoen gedraaid?
En Vurnon Anita als linksback? Laat me niet lachen - als middenvelder voldeed ie wellicht beter dan brekebeen Enoh - die nog minder techniek heeft dan een lantaarnpaal langs de A2.
0
geplaatst: 6 juni 2012, 15:16 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Rico: Anita is linksback geweest bij Ajax (je zegt dat hij tekort kwam als rechtback, maar je bedoelt als linksback). Verder ben ik het met je eens, ook ik had voor Emanuelson en Viergever gekozen.
Dat klopt inderdaad. Al heeft hij ook een paar x rechtsback gespeeld. Maar op beide posities kon hij het niet waarmaken.
0
Hendrik68
geplaatst: 6 juni 2012, 15:23 uur
Ik weet wel heel zeker dat Van Marwijk zich totaal niet laat leiden door de club waar een speler voetbalt. Hij heeft met Willems gekozen voor de beste linksback van het moment. Dat het nog geen topper is is wel duidelijk, maar alle andere opties zijn gemaakte backs. Bouma heeft een behoorlijke ervaring op meerdere plekken en ook als linksback en dus lijkt me de keus voor Bouma een zeer begrijpelijke. Anita en Emanuelson zijn gewoon niet nodig. Op het middenveld lopen genoeg andere opties en als linksback zijn zij op zeker niet goed genoeg. En Nick Viergever, dat moet een grap zijn. Dat kan niemand menen.
0
Jocharo-T
geplaatst: 6 juni 2012, 15:26 uur
Hendrik68 schreef:
Nick Viergever, dat moet een grap zijn. Dat kan niemand menen.
Viergevertje is gewoon een klasse beter dan die bolle Bouma. Je bent tot nu toe de eerste die ik positief hoor over de selectie van die slome Brabander. Viergever was dit seizoen gewoon beduidend beter dan Bouma, die inmiddels het niveau heeft van een middelmatig verdediger uit de Jupiler League.Nick Viergever, dat moet een grap zijn. Dat kan niemand menen.
0
Hendrik68
geplaatst: 6 juni 2012, 15:36 uur
Waarom heeft Van Marwijk die bolle dan geselecteerd? En niet de wondervoetballer Viergever. Als hij echt zo goed is had hij hem heus wel meegenomen. Heeft niks met de club te maken. Hij heeft ook Narsingh van Heerenveen geselecteerd, dus dat Viergever bij AZ speelt zal niet de doorslag hebben gegeven.
0
Jocharo-T
geplaatst: 6 juni 2012, 15:41 uur
Hendrik68 schreef:
Waarom heeft Van Marwijk die bolle dan geselecteerd? En niet de wondervoetballer Viergever. Als hij echt zo goed is had hij hem heus wel meegenomen. Heeft niks met de club te maken.
Dat bedoelde ik ook niet, Hendrik. Ik ga niet mee in dat club geneuzel van Ronald. Dat van Marwijk hem geslecteerd heeft dat vind ik dus een zware fout en zo'n beetje heel voetbal kijkend Nederland begrijpt die keuze niet. Ik heb het sowieso niet op van Marwijk als bondscoach. Als we straks in de finale staan met voetbal alla Chelsea dan hoop ik dat Nederland verliest. Leuk hoor dat hij zo succesvol is in vergelijking met eerdere coaches, maar vrolijk wordt je niet van het Nederlands elftal.Waarom heeft Van Marwijk die bolle dan geselecteerd? En niet de wondervoetballer Viergever. Als hij echt zo goed is had hij hem heus wel meegenomen. Heeft niks met de club te maken.
0
Hendrik68
geplaatst: 6 juni 2012, 15:42 uur
En dat laatste daar meen jij helemaal niks van. Ook jij gaat compleet uit je dak als we kampioen zijn. Kleine taalpurist van me.
0
geplaatst: 6 juni 2012, 15:43 uur
Hendrik68 schreef:
Waarom heeft Van Marwijk die bolle dan geselecteerd?
Waarom heeft Van Marwijk die bolle dan geselecteerd?
Dat is exact de vraag die heel Nederland - jij stelt.

0
geplaatst: 6 juni 2012, 15:43 uur
Hendrik68 schreef:
Ik lees net dat Marc Wilmots de nieuwe bondscoach van Belgie wordt. Ben benieuwd wat de Belgen op de site hiervan vinden. Ik ben van mening dat Belgie de kwaliteiten in huis heeft om het WK te halen en daar nog redelijk succesvol te zijn ook. Ik weet echter even niet bij wie ze ingedeeld zijn voor de WK kwalificatie.
Ik lees net dat Marc Wilmots de nieuwe bondscoach van Belgie wordt. Ben benieuwd wat de Belgen op de site hiervan vinden. Ik ben van mening dat Belgie de kwaliteiten in huis heeft om het WK te halen en daar nog redelijk succesvol te zijn ook. Ik weet echter even niet bij wie ze ingedeeld zijn voor de WK kwalificatie.
Kroatië, Servië, Schotland, Wales en Macedonië. Na zijn redelijk onbegrijpelijke tactische blunders in de laatste twee oefenmatchen ben ik enorm gekant tegen Wilmots. En ik ben absoluut niet alleen. Vreemd genoeg zijn ze bij de Belgische voetbalbond "enorm tevreden" en had Wilmots "veel punten gescoord door het spel in de oefenmatchen". Ik, samen met zowat de rest van België, vraag mij af welke matchen zij hebben gezien, en welke ze ons dan hebben voorgeschoteld op TV. De matchen die wij hebben gezien trokken in ieder geval helemaal nergens op.
Ik zie ons in ieder geval geen eindtoernooi halen met Wilmots als T1.
Mjuman schreef:
Bouma was al eerder in beeld bij Van Marwijk, maar heeft toen zelf de boot afgehouden. En van alle namen die nu cirkuleren, vertel mij eens wie heeft er überhaupt wel een constant seizoen gedraaid?
En Vurnon Anita als linksback? Laat me niet lachen - als middenvelder voldeed ie wellicht beter dan brekebeen Enoh - die noch minder techniek heeft dan een lantaarnpaal langs de A2.
(quote)
En Vurnon Anita als linksback? Laat me niet lachen - als middenvelder voldeed ie wellicht beter dan brekebeen Enoh - die noch minder techniek heeft dan een lantaarnpaal langs de A2.
Pijnlijke blunder, Mjuman.
0
geplaatst: 6 juni 2012, 15:47 uur
Vrolijk word ik juist wel van het Nederlands Elftal, twee jaar geleden echt een toptijd gehad tijdens het W.K. Alleen die laatste dag was wat minder. 

0
Hendrik68
geplaatst: 6 juni 2012, 15:47 uur
Dat is exact de vraag die heel Nederland - jou stelt
Heel Nederland nog wel, wat een eer. Nou precies zoals ik al gezegd heb. Bouma heeft de ervaring op linksback en er is geen betere optie op dit moment. Pieters is geblesseerd, Burnet heeft het niveau nog niet. Schilder niet. Dus ik zie geen betere optie.
Ik volg overigens helemaal niets van al die programma's op TV over de voorbeschouwingen etc. Ik vraag me af wie de naam Viergever heeft geopperd. Lijkt me wel iets voor Van der Gijp.
0
Jocharo-T
geplaatst: 6 juni 2012, 15:49 uur
Hendrik68 schreef:
Kleine taalpurist van me.
Af en toe ben je echt grappig, serieus! Kleine taalpurist van me.

dat laatste daar meen jij helemaal niks van. Ook jij gaat compleet uit je dak als we kampioen zijn.
Tja... dat mag je denken. Als Nederland voetbalt zoals Nederland hoort te voetballen, dan sta ik vooraan te juichen. Spelen ze zoals het onder van Marwijk altijd gaat, dan liever een land die er op het veld een feestje van maakt.
0
geplaatst: 6 juni 2012, 15:52 uur
Nicolage Rico schreef:
Van Marwijk heeft wel meer dubieuze spelers opgenomen in de voorselectie. Wijnaldum zat bij de eerste afvallers. Welke aanvallende middenvelder had jij dan nog geselecteerd?
Ik schat Emanuelson als aanvallende middenvelder bij AC Milaan toch wat hoger in dan Wijnaldum.
Bovendien hebben we genoeg aanvallende middenvelders, dus die selectie was totaal onnodig.
Strootman is voor mij wel een speler voor de toekomst, en vind hem momenteel goed genoeg als reserve middenvelder. Maduro een betere speler? Dat heeft hij mij nog nooit laten zien, in ieder geval, ook al heeft hij meer ervaring. Strootman heeft een prima eerste seizoenshelft gespeeld, maar blijkbaar onthoudt men alleen de tweede seizoenshelft, waarin Anita en Vertonghen, bijvoorbeeld goed waren, terwijl ze de eerste seizoenshelft matig waren.
Strootman zou best iets voor de toekomst kunnen zijn, maar precies wat je zegt; hij heeft een leuke eerste seizoenshelft gespeeld. Bij Utrecht was hij tevens ooit een keer goed tegen Ajax bovendien. Verder is het maar een speler die nog lang niet op het niveau zit van Oranje.
Waarom zou je Anita linksback zetten? Daar heeft hij nog nooit gespeeld, volgens mij.
Jawel, vaak genoeg. Maar wat ik zei; mijn voorkeur zou Emanuelson of Drenthe zijn, niet een speler die net komt kijken en tegen Ruben Schaken al helemaal scheel wordt gevoetbald.
Maar goed, ik vind ook dat Van Marwijk Büttner of Emanuelson mee had moeten nemen ipv Schaars en Viergever (bijv.) ipv Bouma. Dat zijn imo de enige foutjes geweest.
Eens.
Omdat hij een aantal PSV-ers meeneemt? Wie had hij van Ajax nog meer mee moeten nemen, behalve Anita (volgens jou)? Ik vind het echt gejank van de Boer. Hoorde je men ook zeiken toen de bank louter uit Ajacieden bestond?
Hij hoeft van mij niet per se iemand van Ajax te selecteren -rustig maar, Feyenoorder
- maar ik zeg dat ik het gewoon raar vind dat een club die niet tot de top behoorde van Nederland afgelopen seizoen wel veel afvaardigingen heeft. En ook dat ik het opvallend, en daarmee toevallig en opmerkelijk, vind dat de technische staf een PSV-staf is.
0
geplaatst: 6 juni 2012, 16:03 uur
Deren Bliksem schreef:
Ik schat Emanuelson als aanvallende middenvelder bij AC Milaan toch wat hoger in dan Wijnaldum.
Bovendien hebben we genoeg aanvallende middenvelders, dus die selectie was totaal onnodig.
Tja, Bert moest toch echt een x aantal spelers voorselecteren. Emanuelson zat ook bij de voorselectie...
Strootman zou best iets voor de toekomst kunnen zijn, maar precies wat je zegt; hij heeft een leuke eerste seizoenshelft gespeeld. Bij Utrecht was hij tevens ooit een keer goed tegen Ajax bovendien. Verder is het maar een speler die nog lang niet op het niveau zit van Oranje.
Maduro ook niet.
Jawel, vaak genoeg. Maar wat ik zei; mijn voorkeur zou Emanuelson of Drenthe zijn, niet een speler die net komt kijken en tegen Ruben Schaken al helemaal scheel wordt gevoetbald.
Maar nooit goed. Drenthe heeft al in geen jaren meer op die positie gespeeld. Maar wel een betere optie dan Schaars uiteraard. Willems heeft verder prima wedstrijden gespeeld. Hij zou nog niet in de basis van Oranje moeten staan, maar ik vind hem op dit moment de beste keuze.
Hij hoeft van mij niet per se iemand van Ajax te selecteren -rustig maar, Feyenoorder
- maar ik zeg dat ik het gewoon raar vind dat een club die niet tot de top behoorde van Nederland afgelopen seizoen wel veel afvaardigingen heeft. En ook dat ik het opvallend, en daarmee toevallig en opmerkelijk, vind dat de technische staf een PSV-staf is. Als Vertonghen een Ollander was geweest, had hij gewoon in Oranje moeten staan, om maar een voorbeeld te noemen.
De beste spelers van Ajax zijn nu eenmaal buitenlanders. Daar kan Bertje weinig aan doen. Boerrigter is teveel geblesseerd geweest om nu al een kans te maken. Afellay is in dat opzicht een uitzondering, omdat hij zo langzamerhand aan de top staat.
Maar nog 1 keer de vraag: welke Ajacied had je, naast Anita, bij de definitieve selectie willen zien?
0
geplaatst: 6 juni 2012, 16:05 uur
Jocharo-T schreef:
Tja... dat mag je denken. Als Nederland voetbalt zoals Nederland hoort te voetballen, dan sta ik vooraan te juichen. Spelen ze zoals het onder van Marwijk altijd gaat, dan liever een land die er op het veld een feestje van maakt.
Dus jij was voor Spanje twee jaar geleden?
0
geplaatst: 6 juni 2012, 16:05 uur
0
geplaatst: 6 juni 2012, 16:06 uur
Ik had ook één of twee spelers van Ajax er bij logisch gevonden.
Net zo goed, als dat ik ook graag wat meer ruimte aan de jeugd had willen geven, al was het alleen maar voor het verrassingseffect richting de tegenstander.
Ik vind Willems daarom ook een prima keuze. Anita heeft een prima 2e seizoenshelft gedraaid.
Als er één elftal voorspelbaar is op het EK van dit jaar, dan is het wel het Nederlands Elftal. Ook de beroemde Van Basten-lichting (met Gullit, Koeman en noem maar op) wist in 1992 (na het kampoenschap in 1988) niet meer het trucje te verhalen, bij gebrek aan variatie.
Dat is trouwens geen uniek Nederlands probleem, "oude" elftallen Italianen en Fransen zijn in het verleden ook vaak niet meer in staat gebleken een wereld- of europees kampioenschap een vervolg te geven. Ondanks wereldberoemde namen.
Je moet niet bang zijn om te verversen.
We mogen toch wel hopen dat na dit EK de dertigers zullen worden bedankt voor al hun diensten. Volgens mij heb ik een prima trio opvolgers gisteravond op het middenveld gezien bij Jong Oranje (Fer, Wijnaldum, Clasie). Die wisten heel goed hoe Bulgarije moest worden opgerold.
Net zo goed, als dat ik ook graag wat meer ruimte aan de jeugd had willen geven, al was het alleen maar voor het verrassingseffect richting de tegenstander.
Ik vind Willems daarom ook een prima keuze. Anita heeft een prima 2e seizoenshelft gedraaid.
Als er één elftal voorspelbaar is op het EK van dit jaar, dan is het wel het Nederlands Elftal. Ook de beroemde Van Basten-lichting (met Gullit, Koeman en noem maar op) wist in 1992 (na het kampoenschap in 1988) niet meer het trucje te verhalen, bij gebrek aan variatie.
Dat is trouwens geen uniek Nederlands probleem, "oude" elftallen Italianen en Fransen zijn in het verleden ook vaak niet meer in staat gebleken een wereld- of europees kampioenschap een vervolg te geven. Ondanks wereldberoemde namen.
Je moet niet bang zijn om te verversen.
We mogen toch wel hopen dat na dit EK de dertigers zullen worden bedankt voor al hun diensten. Volgens mij heb ik een prima trio opvolgers gisteravond op het middenveld gezien bij Jong Oranje (Fer, Wijnaldum, Clasie). Die wisten heel goed hoe Bulgarije moest worden opgerold.
0
geplaatst: 6 juni 2012, 16:08 uur
Nicolage Rico schreef:
Dan is je eerste stelling vreemd.
(quote)
Dan is je eerste stelling vreemd.
Und warum?
0
geplaatst: 6 juni 2012, 16:11 uur
Omdat alleen Bouma een vreemde keuze is als het om PSV gaat.
Ach joh: kein geloel, fussbal spielen.
Ach joh: kein geloel, fussbal spielen.

0
Jocharo-T
geplaatst: 6 juni 2012, 16:13 uur
Nicolage Rico schreef:
Dus jij was voor Spanje twee jaar geleden?
Ik vond Spanje ook niet fantastisch voetballen tijdens het toernooi, maar om je vraag te beantwoorden: Ik ging uiteraard de wedstrijd in met de hoop dat Nederland zou winnen, maar toen dat niet gebeurde heb ik er ook geen moment moeite mee gehad. Niet chagerijnig of een nachtje wakker liggen. Het deed mij niets. Dat is wel eens anders geweest. Ik constateer dat sinds van Marwijk het daar voor het zeggen heeft, mijn binding met het Nederlands Elftal in een rap tempo aan het verdwijnen is. Ik kan mij niet vinden in zijn speelwijze en bepaalde keuzes die hij maakt. Het is voornamelijk allemaal erg saai en voorspelbaar. Ik hoop dan ook dat we na het EK, ook al winnen we hem, afscheid nemen van deze coach.Dus jij was voor Spanje twee jaar geleden?
0
geplaatst: 6 juni 2012, 16:35 uur
Nederland heeft buiten het W.K. om best vaak leuk en attractief voetbal laten zien. Zweden thuis ook helemaal zoek gespeeld met schitterend en aanval voetbal, bijvoorbeeld.
Ik heb liever dat Oranje weer eens een toernooi wint. Mooi voetbal staat toch wel inherent aan Van Persie, Sneijder, Afellay en Robben, al is het bij vlagen.
Ik heb liever dat Oranje weer eens een toernooi wint. Mooi voetbal staat toch wel inherent aan Van Persie, Sneijder, Afellay en Robben, al is het bij vlagen.
0
geplaatst: 6 juni 2012, 16:35 uur
Zwak

Drenthe, Emanuelson, De Guzman, De Vrij, Viergevert, Maduro..zulke gasten. Hell, als het aan mij lag, zou ik zelfs Seedorf selecteren.

Hoeft dus niet van Ajax te zijn, u weet ook dat die club mij errug weinig doet.

0
Jocharo-T
geplaatst: 6 juni 2012, 16:41 uur
Nicolage Rico schreef:
Nederland heeft buiten het W.K. om best vaak leuk en attractief voetbal laten zien. Zweden thuis ook helemaal zoek gespeeld met schitterend en aanval voetbal, bijvoorbeeld.
Klopt! Het is ook niet altijd kommer en kwel, maar het zou wel mooi zijn als ze het ook eens op een toernooi lieten zien onder deze bondscoach.Nederland heeft buiten het W.K. om best vaak leuk en attractief voetbal laten zien. Zweden thuis ook helemaal zoek gespeeld met schitterend en aanval voetbal, bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 6 juni 2012, 16:48 uur
Sno naar N.E.C, ik dacht dat hij naar Groningen zou gaan? Jammer had hem graag bij Groningen zien spelen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.