MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:
Ik heb ongeveer even zin in VI Oranje als in het E.K. Studio Sportzomer is ook een prima programma, maar ik zal mijn televisie een stuk vaker afstemmen op VI.

Zoals je het zegt, lijkt het alsof je nog een toestel hebt met twee knoppen: 1 voor de kanalen en 1 voor de fijnafstemming. Terwijl zelfs in de regio de afstandsbediening goed werkt.

Jan van Halst klinkt mij regelmatig te veel alsof ie net zijn diploma Commerciële Economie heeft behaald aan de HEAO en zich vooral wil bewijzen.

Van de week zag ik Michael Reiziger bij de NOS, maar dat zat dan weer helaas Paul de Schreeuw bij - dat was nou weer niet nodig.

En het programma op RTL irriteert weer zo snel omdat ze 1,5 uur nodig hebben om te brengen wat in 40 minuten past (en dan heb ik het niet eens over de reclame). Als we allemaal zo'n timing hadden in ons werk, zou NL vol-continu aan het werk zijn.

Van Halst kwam laastst nog voorbij in Zembla als directeur van een verzuimbedrijf, erg positief was dat allemaal niet.

Oja, Paul de Leeuw, die hoeven ze ook niet uit te nodigen. Als ik die wil zien kijk ik wel naar zijn eigen programma's, over voetbal heeft 'ie niets te melden.

Ik heb dat teruggekeken op uitzendinggemist.nl omdat ik wel benieuwd was naar wat er van Michael Reiziger was geworden. Toch een beetje stilletjes van het voetbaltoneel verschenen. Blijkbaar is hij huisvader die voetbalwedstrijden bezoekt in de hoop nog eens ergens trainer te worden.

trebremmit schreef:
Van Halst kwam laastst nog voorbij in Zembla als directeur van een verzuimbedrijf, erg positief was dat allemaal niet.

Laat ik het zo zeggen dat ik hem geen wandelende reclame vind voor zijn geboortestad, afgezien van zijn gedrevenheid. Die laatste eigenschap kan wel eens drammerig overkomen, zeker bij "verzuimreductie".

Stijn_Slayer
herman schreef:

Ik ga morgen trouwens naar een theatershow van Hugo Borst (kaartjes gewonnen). Ben benieuwd hoe dat is, als analist op tv mocht ik hem wel.

Ik vond hem altijd een beetje vervelend. Zijn provocaties lagen er vaak te dik bovenop en, maar dat is persoonlijk, ik vind z'n stem een beetje vervelend om naar te luisteren.

Maar nu ik gezien heb wie er voor hem in de plaats zijn gekomen, begin ik hem eigenlijk te missen. Hij heeft tenminste een eigen mening over en kijk op voetbal, kan discussieren en brengt daarmee vaak wel leven in de brouwerij. En als het over zijn club gaat, kan hij dat goed relativeren en ook gewoon harde kritiek leveren.

Gisteren of eergisteren hadden ze Leo Blokhuis. Komt 'ie daar weer wijs doen met z'n volksliedjes, afschuwelijk zeg. Ze kunnen het duidelijk niet aan om elke avond een boeiend programma te vullen (getuige inderdaad ook Paul de Leeuw).

Leo Blokhuis was ook niet heel boeiend inderdaad. Frank de Boer vond hem ook volslagen oninteressant geloof ik. Ze moeten het gewoon lekker over voetbal hebben en niet zo geforceerd andere zaken erbij halen.

Wat mij betreft zetten ze Wilfried de Jong als presentator neer en schaffen ze zichzelf een nieuwe rolodex aan. Je kan de helft van de gasten die nog gaan komen al bijna zo opnoemen.

FlyLo schreef:
Jan van Halst, ja. Ik luister daar in ieder geval graag naar. Als jullie hem beu zijn: stuur hem maar richting Vlaanderen.
Prima, als je maar van Derksen afblijft.

Wouldn't even touch him with a ten foot pole..

herman schreef:
Leo Blokhuis was ook niet heel boeiend inderdaad. Frank de Boer vond hem ook volslagen oninteressant geloof ik. Ze moeten het gewoon lekker over voetbal hebben en niet zo geforceerd andere zaken erbij halen.

Wat mij betreft zetten ze Wilfried de Jong als presentator neer en schaffen ze zichzelf een nieuwe rolodex aan. Je kan de helft van de gasten die nog gaan komen al bijna zo opnoemen.

Voor de grap zou je Blokfluit eens aan Derksen moeten koppelen, zeker weten dat Derksen 'em de les kan lezen over blues en Americana - over die kennis/inzichten is Johan dan weer heel terughoudend, terwijl hij op dat punt gewoon erg veel kennis van zaken heeft. Binnen het kader van zijn smaak neem ik eerder muziektips van Derksen serieus dan voor die Blokfluit die ook nog bijschnabbelt in het theatercircuit met zijn Ricky.

FlyLo schreef:
Wouldn't even touch him with a ten foot pole..

Hij valt ook niet op Belgen met een hiphopsmaak - die kritische tong van je raak je, trust me, echt wel kwijt bij hem. Hij heeft me eens de les geleerd (over blues) in Da Capo, waar hij regelmatig kwam.

Mjuman schreef:
(quote)

Hij valt ook niet op Belgen met een hiphopsmaak - die kritische tong van je raak je, trust me, echt wel kwijt bij hem. Hij heeft me eens de les geleerd (over blues) in Da Capo, waar hij regelmatig kwam.

De heren van VI zijn prima in hun job hoor: de kijkcijfers zijn volgens mij uitstekend. Feli daarvoor. Maar daarom moet ik nog geen fan zijn van hun (in mijn ogen) geacteerde rolletjes (vermoedelijk met een deels uitgeschreven script).

Stijn_Slayer
Met het vorige WK zijn ze een stuk populairder geworden en daar is de neergang begonnen (ietsjes ervoor misschien al). Voorheen, toen het nog Voetbal Insite heette, had ik niet het idee dat er echt geacteerd werd. Toen werden ze soms echt behoorlijk pissig op elkaar. Nu staat elke maand in de krant hoe irritant Derksen Kraay en Genee vindt.

De periode met Barbara 'Ja toch, Johan?' Barend was wel erg triest.

FlyLo schreef:
(quote)

De heren van VI zijn prima in hun job hoor: de kijkcijfers zijn volgens mij uitstekend. Feli daarvoor. Maar daarom moet ik nog geen fan zijn van hun (in mijn ogen) geacteerde rolletjes (vermoedelijk met een deels uitgeschreven script).

Moet je eerlijk zeggen dat ik die kijkcijfers niet meer heb bijgehouden sinds ze niet meer op teletekst staan, maar eerlijk gezegd doet 't programma me erg weinig - het wordt steeds meer een herhaling van zetten, mede door de manier waarop ze de tijd c o n s t a n t w i l l e n r e k k e n.
in real life is Derksen een stuk terughoudender en prettiger. Het wegvallen van Michel en Da Capo heeft ook in dat opzicht een hiaat gecreërd.

Slecht nieuws over Matthijsen. Kan zijn dat 'ie het EK helemaal niet haalt.

Ja dat is wel een flinke tegenvaller, pfffff.

Hopelijk is Alje Schut van FC Utrecht nog niet op vakantie.

Wat mij betreft speelt Vlaar in plaats van Bouma.

Potverdomme, Mathijsen er niet bij scheelt veel, ook al is hij over zijn top heen.

Hij had meteen naar van Toorn moeten gaan...

Ik zie toch liever Vlaar in de verdediging.

Stijn_Slayer schreef:
Van Halst, ach, daar stoor ik me nog niet zo aan. Soms gaat hij lijntjes tekenen bij overduidelijke situaties, maar verder?
Dat lijkt me juist de kracht van zijn analyses. Ik denk dat je een goed inzicht moet hebben om die situaties te herkennen. Dat wij als kijker het "overduidelijk" vinden, is meer een observatie achteraf. Een beetje zoals een som bij een tentamen waar je zelf nooit op gekomen zou zijn, maar achteraf bleek hij wel héél makkelijk. Ten minste, hij haalt vaak situaties naar voren die mij tijdens het kijken van de wedstrijden niet opgevallen waren (maar dat kan ook zijn, omdat ik daar niet specifiek op moet letten en hij wel).

Ron Vlaar gaat verrassen!*:)*

chevy93 schreef:
(quote)
Dat lijkt me juist de kracht van zijn analyses. Ik denk dat je een goed inzicht moet hebben om die situaties te herkennen. Dat wij als kijker het "overduidelijk" vinden, is meer een observatie achteraf. Een beetje zoals een som bij een tentamen waar je zelf nooit op gekomen zou zijn, maar achteraf bleek hij wel héél makkelijk. Ten minste, hij haalt vaak situaties naar voren die mij tijdens het kijken van de wedstrijden niet opgevallen waren (maar dat kan ook zijn, omdat ik daar niet specifiek op moet letten en hij wel).

Mij gaat het vooral om de discussies die daarop (vaak, niet altijd) volgen. Hij analyseert meestal een fase waar iets totaal fout gaat, en er is niet altijd een consensus over wie nu precies wat fout deed.

Het zou pas echt leuk worden als hij vooraf aan de hand van zijn tablet wat zou kunnen gaan voorspellen. Meestal is het een inzicht van het niveau "was ophangen": het is mooi weer, met een lichte bries, ik hang de was op en 3 uur later loop ik naar de waslijn en zie, voila mijn was is droog.

Nou dat was 'moeilijk' te voorspellen - nog makkelijker dan voorspellen dat er in Brussel maar weinig De Koninck zal worden gedronken.

Gaat Ron Vlaar verkassen - naar Ajax?

Stijn_Slayer
Van Halst heeft die momentjes thuis natuurlijk op kunnen zoeken en bekijkt de wedstrijd waarschijnlijk inderdaad wat analytischer. Soms is het aardig, soms zitten er fragmenten tussen waarvan ik denk 'een iets hoger niveau mag je wel verwachten van de kijker'.

Het is dan voornamelijk dat je aan de still al kan zien wat er aan de hand is. Van Halst gaat dan alsnog alle pijltjes en rondjes tekenen en dan voel ik me net een kleuter die niet alleen mag oversteken.

herman schreef:
Slecht nieuws over Matthijsen. Kan zijn dat 'ie het EK helemaal niet haalt.

Ik ben benieuwd hoe Vlaar stand houdt als het er echt om gaat. Mathijssen en Heitinga spelen al zo lang samen dat het onmogelijk lijkt voor Vlaar om dat te evenaren. Als dat wel lukt, dan kun je concluderen dat Mathijssen er inderdaad weinig van bakte. Als Mathijssen moet afhaken zou het me zeer teleurstellen als Van Marwijk Viergever niet oproept. Overduidelijk de beste man voor LB of LCB van wat er niet is geselecteerd.

Over Jan van Halst ben ik het wel met Stijn eens. Soms best aardig (en ver boven het gemiddelde niveau van de zogenaamde analytici), maar soms ook wel erg voor de hand liggend. Maar je kan ook niet de meest complexe analyses verwachten op de Publieke Omroep.

Mathijsen wordt trouwens net zo vaak fout geschreven als Afellay.

Kos
Hendrik68 schreef:

Edit: Kos jij weet ons stadion tenminste te liggen. Niemand weet de Goffert te liggen.......(maar ik vind NEC wel 10 keer leuker dan Vitesse hoor)

Ha! man, ik heb jaren in Groningen gewoond en zat vaak in t Oosterpark, dat was tenminste nog een (weliswaar ultiem lelijk) stadion. Nu is het gewoon eensheidsworst, qua lokatie al helemaal. En een beetje supporter weet de Goffert juist wel te liggen aangezien dat nog een echte ouderwetse in de stad lokatie heeft.

Kos
Teunnis schreef:
(quote)

Ik ben benieuwd hoe Vlaar stand houdt als het er echt om gaat. Mathijssen en Heitinga spelen al zo lang samen dat het onmogelijk lijkt voor Vlaar om dat te evenaren. Als dat wel lukt, dan kun je concluderen dat Mathijssen er inderdaad weinig van bakte. Als Mathijssen moet afhaken zou het me zeer teleurstellen als Van Marwijk Viergever niet oproept. Overduidelijk de beste man voor LB of LCB van wat er niet is geselecteerd.

Bram Nuytinck natuurlijk!! .

Laat Viergever maar thuis die is te goed

Het zal wel iemand van Jong Oranje worden, aangezien die in training zijn. Dan kom je uit bij Nuytinck of De Vrij. Aangezien de laatste al in de voorselectie zat heeft die de voorkeur van Van Marwijk.
Of hij moet kiezen voor ervaring en alsnog Bruma of Maduro oproepen en hopen dat ze nog enigszins fit zijn. In dat geval zal hij wel kiezen voor Maduro aangezien Bruma niet bij de voorselectie zat. Dat laatste gaat ook gebeuren als er echt een vervanger komt, gok ik.

Wel balen dit, maar de manier waarop Mathijsen zich blesseerde (zomaar uit het niets) is wel zorgwekkend. Dat kan zo nog een keer gebeuren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:33 uur

geplaatst: vandaag om 12:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.