MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Roel Brouwers, iemand?

Concept schema Eredivisie 2012-2013 is bekend. Ajax begint thuis tegen AZ. Feyenoord begint uit bij FC Utrecht. Start is weekeinde van 12 Augustus.

Paap_Floyd schreef:
Roel Brouwers, iemand?
Dat zou een prima keuze zijn.

Heel bizar inderdaad. Las gisteren of eergisteren nog dat 'ie werd aangesteld als coach en al 5x wist te promoveren met een club.

herman schreef:
Het zal wel iemand van Jong Oranje worden, aangezien die in training zijn. Dan kom je uit bij Nuytinck of De Vrij. Aangezien de laatste al in de voorselectie zat heeft die de voorkeur van Van Marwijk.

Lijkt mij geen onaardige gedachtengang. Het duo Vlaar/De Vrij is ook behoorlijk ingespeeld. En desnoods pikt De Vrij ook z'n doelpuntjes mee.....

musician schreef:
(quote)

Lijkt mij geen onaardige gedachtengang. Het duo Vlaar/De Vrij is ook behoorlijk ingespeeld. En desnoods pikt De Vrij ook z'n doelpuntjes mee.....

Ik gok op Ooijer - ervaring genoeg

Kos schreef:

Ha! man, ik heb jaren in Groningen gewoond en zat vaak in t Oosterpark, dat was tenminste nog een (weliswaar ultiem lelijk) stadion. Nu is het gewoon eensheidsworst, qua lokatie al helemaal. En een beetje supporter weet de Goffert juist wel te liggen aangezien dat nog een echte ouderwetse in de stad lokatie heeft.

Mee eens, Goffert heeft echt een hele mooie ligging. Meer leuke dingen weet ik ook niet te vertellen over NEC.

Ik hoop op de Vrij, is een enorm talent en wat mij betreft verdient ie het. Ik denk alleen dat we aan Mathijssen een stuk meer hebben dus het is te hopen dat ie nog mee kan spelen.

Als hij alleen Denemarken en misschien Duitsland nog moet missen, dan mag hij alsnog blijven wmb.

Tegen Denemarken zou dat nog kunnen maar de twee wedstrijden daarna kun je echt niet aankomen met De Vrij en Vlaar.

Helemaal mee eens, De Vrij was zelfs een poos reserve omdat ene Martins Indi beter bleek te zijn. Maar... Wel talentvol!

Dat kwam door een blessure.

Stijn_Slayer
MJ_DA_MAN schreef:
Tegen Denemarken zou dat nog kunnen maar de twee wedstrijden daarna kun je echt niet aankomen met De Vrij en Vlaar.

Van de week bij Bureau Sport bleek uit de statistieken dat finalisten het volgende toernooi vaak slecht presteren. Met deze verdediging zou het mij niet verbazen als Nederland de poulefase niet doorkomt.

Nu hebben ze wel de kwaliteiten om meer te scoren dan de meeste tegenstanders. Ze zullen aanvallend móeten spelen, want die tegendoelpunten gaan toch wel vallen.

Kill_illuminati schreef:
Dat kwam door een blessure.

Inderdaad. Een langdurige blessure. Toen nam Martins Indi het over en deed het uitstekend. Never change a winning team dacht R. Koeman toen, terwijl hij in dubio stond, omdat een speler als de Vrij eigenlijk altijd hoort te spelen in de Eredivisie.

Inid is ook een redelijk groot talent (in verdedigend opzicht), speelt niet voor niets in Jong Oranje.

Hendrik68
Wat voor statistieken zijn dat dan Stijn? Ik denk aan Spanje dat na Europees direct Wereldkampioen werd. Frankrijk dat na de Wereldtitel direct Europees kampioen werd. Duitsland, dat na de WK in 74 2e werd op het EK. Na de EK titel in 1980 stond Duitsland in 1982 weer in de finale. Na de halve finale in 1988 werden ze in 1990 wereldkampioen. Nederland werd in 1974 2e, in 76 3e en in 1978 weer 2e. Dus die vlieger van dat bureau gaat lang niet altijd op.

Stijn_Slayer
O.a. Nederland na 1988. De statistieken gaan niet altijd op, maar wel in de meerderheid van de gevallen. Ik ga even voor je zoeken of ik het terug kan vinden.

Ach ja, behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie op de toekomst.

Stijn_Slayer
Ik kan het niet vinden. Ik denk dat het de uitzending van 4 of 5 juni was (terug te zien online), maar ik heb geen Silverlight, dus ik kan niet zoeken waar het precies zit. Dat moet haast wel, want vrijdag was 't niet en gisteren ook niet.

Het kan ook zijn dat het alleen voor de verliezend finalist geldt. Dat weet ik niet meer, misschien heeft iemand anders het ook gezien?

Ze doen dat op zich wel leuk. Gisteren hadden ze op basis van statistiek gekeken hoe en waar je de bal moet schieten om een penalty te scoren. Overtuigend, maar volgens mij niet helemaal juist. Kort door de bocht zit de penalty altijd als je 'm hoog plaatst. Hoe hard je 'm raakt zou niet uitmaken, want de keeper kiest al een hoek voor de speler 'm neemt om op tijd te zijn (is dat in alle gevallen wel zo?). Hoog in het midden pakt de keeper de bal niet in de geanalyseerde cases, maar dat lijkt mij omdat spelers niet al te vaak recht op de keeper afschieten. Ik heb het idee dat een keeper het wel kan zien als iemand rechtdoor schiet, en dan hoeft 'ie alleen maar iets omhoog te springen. En als een bal te zacht is, kan de keeper misschien nog wisselen. Een panenka gaat er ook lang niet altijd in.

Stijn_Slayer schreef:
Van de week bij Bureau Sport bleek uit de statistieken dat finalisten het volgende toernooi vaak slecht presteren. Met deze verdediging zou het mij niet verbazen als Nederland de poulefase niet doorkomt.

Nu hebben ze wel de kwaliteiten om meer te scoren dan de meeste tegenstanders. Ze zullen aanvallend móeten spelen, want die tegendoelpunten gaan toch wel vallen.

Die eerste stelling klopt als een bus. Maar de malaise wordt over het algemeen veroorzaakt door uitgebluste en met prijzen behangen oudere spelers.

Die kunnen, uitzonderingen daargelaten, vaak niet meer opbrengen wat een paar jaar eerder nog wel kon.
Het zal geen probleem zijn als de jonkies Willems, De Vrij, en er zijn nog wel een paar namen mogelijk, in de verdediging acteren. Zij zijn gretig, vrij van blessures en in staat de overgebleven ouderen te motiveren. Het enige is dat ze vrij onvoorspelbaar kunnen zijn maar dat kan zowel positief als, in een enkel geval, negatief uitpakken.

Maar dat is de enige weg om succesvol te zijn en te blijven. Een elftal met alleen maar dertigers leidt tot indutten.

Die jonkies zullen vast gretig zijn, maar op dit podium komt wel meer kijken: kwaliteit en ervaring. En daarin schieten die spelers nog ernstig tekort. Jammer dat we hier geen jonge backs van het kaliber Alaba hebben.

Overigens is Matthijsen de enige 30er in de reguliere basis.

De Vrij is wel meer dan een talent. Heeft in de Eredivisie genoeg ervaring, maar op Europees gebied nog niet. Maar welke spelers hebben we wel tot onze beschikking die écht ervaring hebben op Europees gebied?

Desnoods van Bommel of de Jong in de verdediging.

Dat doet Van Marwijk nooit denk ik. Zijn dubbele 6 met Van Bommel - De Jong zal hij pas als allerlaatste noodoplossing opofferen. In Studio Sportzomer gisteren (slechte afl) werd vooral De Vrij genoemd als eventuele vervanger: had (schijnbaar) uitstekend gespeeld met Jong Oranje, heeft geen trainingsachterstand etc.

Lijkt me ook een geschikte kandidaat als reservespeler.

Volgens mij denken de mensen meteen dat hij aan spelen toekomt. Gelukkig hebben we Heitinga ook nog. Ook geen geweldige verdediger, maar wel veel ervaring.

Heitinga speelt sowieso al, ik verwacht nu samen met Ron Vlaar (net als tegen Noord-Ierland), Bert zal toch ook inzien dat Bouma het niveau niet meer aan kan. Dan maar een rechtsbenige speler op de plek van links-centraal.

Als Mathijsen in de kwart- of halve finale terug kan keren zou ik gewoon geen vervanger oproepen eigenlijk.

Rhythm & Poetry schreef:
Heitinga speelt sowieso al,

Haha, dat begrijp ik. Dat bedoel ik ook.

ik verwacht nu samen met Ron Vlaar (net als tegen Noord-Ierland), Bert zal toch ook inzien dat Bouma het niveau niet meer aan kan. Dan maar een rechtsbenige speler op de plek van links-centraal.

Laten we het hopen dat Bouma niet speelt. Vond zijn laatste wedsstrijd nog het best...

Voor Vlaar zou het weleens kunnen betekenen dat hij weggaat bij Feyenoord, óf dat geen club hem meer wilt hebben.

jasper1991 schreef:
Als Mathijsen in de kwart- of halve finale terug kan keren zou ik gewoon geen vervanger oproepen eigenlijk.

Ik ook niet. Maar dat moet dan wel zeker zijn (dat hij dan terugkeert ).

Of gewoon alsnog een fatsoenlijke linksback (Emanuelson) selecteren om de tegenstander op het verkeerde been te zetten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:31 uur

geplaatst: vandaag om 10:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.