Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juni 2012, 20:33 uur
jassn schreef:
nee je hebt verloren van Denemarken, want die hadden een ploeg op het veld staan in tegenstelling tot jullie.
nee je hebt verloren van Denemarken, want die hadden een ploeg op het veld staan in tegenstelling tot jullie.
Niet zo zuigen manneke - iets terughoudender zijn zou gewaardeerd worden; dat past beter bij het nationale Calimero-imago. Wij zitten anders in elkaar dan een land waar een band zich vernoemt naar God (dEUS) - mocht het je helpen: ook over Ieren worden in de UK dezelfde moppen verteld als hier over jullie, én in Zweden over de Denen.
Ik legde de link SLO = Slowakije; dat was uiteraard Slovenië. Voorheen hield Tito zijn volk united en straight, na het uiteenvallen van Joegoslavië is dat anders, zoals ook elders in het oosten.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 20:39 uur
Nu de vetes (zo goed als) bijgelegd zijn na deze abominabele wedstrijd kunnen we ons concentreren op de pronostiekjes voor Duitsland-Portugal
Ik ga voor 3-1, opdat ik niet meer op die eigenwijze kop van een CR7 voor langer dan 3 matchen moet zien.
Ik ga voor 3-1, opdat ik niet meer op die eigenwijze kop van een CR7 voor langer dan 3 matchen moet zien.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 20:40 uur
Ik heb de tweede helft niet gezien maar de eerste helft was het tempo veel te traag, nu gebeurt dit wel vaker en dan komt er altijd wel een kans maar hier hadden we de Denen gewoon stuk kunnen spelen met een snellere balcirculatie.
Van Persie heeft zijn kans gehad dacht ik zo, hij mag wel op de plek van Sneijder en die op de plek van De Jong. Huntelaar in de spits graag.
Van Persie heeft zijn kans gehad dacht ik zo, hij mag wel op de plek van Sneijder en die op de plek van De Jong. Huntelaar in de spits graag.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 20:43 uur
Doelpunten maken blijkt een probleem. In de volgende match Oranje's topscorer opstellen ? 

0
geplaatst: 9 juni 2012, 21:16 uur
Ja, want die maakte hem 1 op 1 wel af daarstraks...
De Jong niet meer opstellen. Sneijder op zijn plaats. Van Persie op 10 en Huntelaar in de spits. Krijg je doelpunten tegen tegen Duitsland, maar scoor je er gewoon eentje meer.
De Jong niet meer opstellen. Sneijder op zijn plaats. Van Persie op 10 en Huntelaar in de spits. Krijg je doelpunten tegen tegen Duitsland, maar scoor je er gewoon eentje meer.

0
geplaatst: 9 juni 2012, 21:49 uur
Alsof de Duitsers nu zo fantastisch zijn...
Een bal van de Portugezen die precies op de doellijn stuitert...
Twee jaar terug was er een soortgelijk incident (tegen wie?) waarbij de bal duidelijk over de lijn was, maar in het voordeel van de Duitsers beslist werd.
Mazzelaars altijd, die oosterburen...
Die Duitse bondscoach lijkt trouwens als twee druppels op Agent Hotch uit Criminal Minds...
Twee jaar terug was er een soortgelijk incident (tegen wie?) waarbij de bal duidelijk over de lijn was, maar in het voordeel van de Duitsers beslist werd.

Die Duitse bondscoach lijkt trouwens als twee druppels op Agent Hotch uit Criminal Minds...
0
geplaatst: 9 juni 2012, 22:12 uur
Erg goed gespeeld, de weg naar de finale is begonnen. Beter dan ik had verwacht! Alleen raar dat De Jong werd gewisseld ipv Bommel.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 22:43 uur
Als Portugal speelde zoals ze speelden na de Duitse goal dan hadden ze het de Duitsers een pak moeilijker kunnen maken (en mijn voetbalavond een pak amusanter).
0
geplaatst: 9 juni 2012, 22:44 uur
kaztor schreef:

Engeland, bal van Lampard.
Duitsland komt in ieder geval met héél veel geluk weg tegen Portugal, dat veel meer open kansen had. De indrukwekkendste ploeg tot nu toe blijft Rusland maar het verleden leert dat openingsmatchen vaak een maat voor niets zijn.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 22:45 uur
Rusland is alleen goed als ze vanuit de underdogpositie kunnen spelen en dus naar hartenlust kunnen counteren. Laat ze zelf het spel maken en het zal al een pak minder zijn.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 22:47 uur
Tja, zo werd Griekenland ook EK (met nog veel slechter voetbal dan de Russen) en haalde Nederlande de finale van het WK.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 22:56 uur
"Gewoon" winnen of gelijk tegen Duitsland en winnen van Portugal. En dan nog wat geluk en we zijn door. 

0
geplaatst: 9 juni 2012, 23:16 uur
Oranje: winning was never easy - '88 begon ook met verlies. Zullen we zeggen dat we met Duitsland de kampioen hebben gezien?
0
geplaatst: 9 juni 2012, 23:18 uur
Duitsland de kampioen? Ze waren niet bepaald overtuigend vandaag. En Portugal ging pas draaien na de tegentreffer. Nee, beide ploegen lieten niet zoveel zien vandaag. De Duitsers waren dan wel weer pijnlijk effectief.
0
Mjuman schreef:
Zullen we zeggen dat we met Duitsland de kampioen hebben gezien?
Zullen we zeggen dat we met Duitsland de kampioen hebben gezien?
Mumers, er is een mol onder ons.
0
In alle eerlijkheid vond ik Duitsland - Portugal een vervelende wedstrijd om te zien.
Duitsland speelde ronduit slecht (en dat bedoel ik écht niet als anti-sentiment) en bij Portugal gingen de luiken te laat open na teveel richtingloos gepingel.
Met andere woorden: Vlak Nederland niet uit omdat ze zoveel kansen mistten.
Eigenlijk waren we de betere ploeg van de dag.
Duitsland speelde ronduit slecht (en dat bedoel ik écht niet als anti-sentiment) en bij Portugal gingen de luiken te laat open na teveel richtingloos gepingel.
Met andere woorden: Vlak Nederland niet uit omdat ze zoveel kansen mistten.
Eigenlijk waren we de betere ploeg van de dag.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 23:25 uur
Die Ball ist rund, Fussball ist krieg und die Kampf ist nie vorbei bis die dicke Dame gesungen hat! Ja - alles klar Dixe Freunde?
Einer wird gewinnen und jetzt geht's los, wir steigen das Brutosozialprodukt und helfen Griechenland in der EC und aus der EM - kapiert?
Einer wird gewinnen und jetzt geht's los, wir steigen das Brutosozialprodukt und helfen Griechenland in der EC und aus der EM - kapiert?

0
geplaatst: 9 juni 2012, 23:54 uur
Verrassend genoeg (of net niet) makkelijker te begrijpen dan je gemiddeld bericht in het Nederlands (of het Mjumans, zo je wil).
0
geplaatst: 9 juni 2012, 23:59 uur
Nog niets is gespeeld in poule b. Je vraagt je wel af of die Portugezen niet al wat eerder druk hadden kunnen zetten. Nederland gaat gegarandeerd een paar kansen krijgen tegen Duitsland. Wat dat verder waard is...
0
geplaatst: 10 juni 2012, 00:17 uur
Mooi dat het 1-0 is geworden, het '88-scenario is nog in tact. De openingswedstrijd verloren we toen ook met 1-0 en de topscorer van het toernooi kwam toen ook na 60 minuten in veld. Ongelooflijk dat die Van Persie maar mag blijven aanprutsen in de spits.
Wel jammer dat sommige spelers zo beroerd speelde. Ik denk dat ik nog liever Narsingh dan Robben in het veld zie inmiddels. Of Kuyt in plaats van Robben, want die houd een speler als Poulsen wel in bedwang en doet in ieder geval nog een poging tot meeverdedigen...
Maar Bange Bert zal wel weer Kuyt in plaats van Afellay opstellen.
Wel jammer dat sommige spelers zo beroerd speelde. Ik denk dat ik nog liever Narsingh dan Robben in het veld zie inmiddels. Of Kuyt in plaats van Robben, want die houd een speler als Poulsen wel in bedwang en doet in ieder geval nog een poging tot meeverdedigen...

0
geplaatst: 10 juni 2012, 00:29 uur
jasper1991 schreef:
Nog niets is gespeeld in poule b. Je vraagt je wel af of die Portugezen niet al wat eerder druk hadden kunnen zetten. Nederland gaat gegarandeerd een paar kansen krijgen tegen Duitsland. Wat dat verder waard is...
Voor Nederland wordt het wel bijna alles of niks tegen Duitsland, en dan is Duitsland natuurlijk op zijn sterkst.
herman schreef:
Mooi dat het 1-0 is geworden, het '88-scenario is nog in tact. De openingswedstrijd verloren we toen ook met 1-0 en de topscorer van het toernooi kwam toen ook na 60 minuten in veld. Ongelooflijk dat die Van Persie maar mag blijven aanprutsen in de spits.
Belangrijk verschil is wel dat er toen verloren werd tegen de beste ploeg van die poule, tov Denemarken nu.
Ondertussen, aan de andere kant van de wereld (derde goal van Messi id match tegen Brazilië):
0
geplaatst: 10 juni 2012, 00:31 uur
herman schreef:
Ik ben het hier totaal niet mee eens. Het Nederlands elftal speelde prima, wat mij betreft met deze elf tegen Duitsland - wellicht met Mathijsen. Het combinatiespel was goed verzorgd en Van Persie had daar een voorname rol in. Hij was balvast en hij had een aantal goede passjes. Bij het afwerken zat het niet mee, maar dat geldt voor meerderen en dat gezien ieders verleden mag dit als incidenteel beschouwd worden. Mooi dat het 1-0 is geworden, het '88-scenario is nog in tact. De openingswedstrijd verloren we toen ook met 1-0 en de topscorer van het toernooi kwam toen ook na 60 minuten in veld. Ongelooflijk dat die Van Persie maar mag blijven aanprutsen in de spits.
Resultaat kunnen we alleszins beter gebruiken dan moraal, maar Duitsland blijf ik overschat vinden en tegen Portugal moet ook wat mogelijk zijn. Ik heb nog lichte hoop.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 10 juni 2012, 00:33 uur
FlyLo schreef:
Ondertussen, aan de andere kant van de wereld (derde goal van Messi id match tegen Brazilië):
(embed)
(embed)
Die gast is echt belachelijk goed.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 00:40 uur
Wat een grandioze goal van Messi inderdaad. En dan zijn er nog mensen die aan zijn kwaliteiten twijfelen.
Zo'n goal gaan we op dit EK niet zien.
Bij Van Persie is dat niet incidenteel, hij heeft in 4 toernooien nog maar 4 goals gescoord. Hij kan net zo goed op de flank staan, daar heeft hij de helft van zijn goals voor Oranje in de kwalificatie ook gemaakt.
Klinkt misschien stom, maar ik vond Sneijder dan wel weer beter dan de meeste wedstrijden op het WK. Helaas als een van de weinigen... Van Bommel is helaas een stuk minder geworden.
Zo'n goal gaan we op dit EK niet zien.jasper1991 schreef:
Bij het afwerken zat het niet mee, maar dat geldt voor meerderen en dat gezien ieders verleden mag dit als incidenteel beschouwd worden.
Bij het afwerken zat het niet mee, maar dat geldt voor meerderen en dat gezien ieders verleden mag dit als incidenteel beschouwd worden.
Bij Van Persie is dat niet incidenteel, hij heeft in 4 toernooien nog maar 4 goals gescoord. Hij kan net zo goed op de flank staan, daar heeft hij de helft van zijn goals voor Oranje in de kwalificatie ook gemaakt.
Klinkt misschien stom, maar ik vond Sneijder dan wel weer beter dan de meeste wedstrijden op het WK. Helaas als een van de weinigen... Van Bommel is helaas een stuk minder geworden.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 00:45 uur
kaztor schreef:
Valt mee, ze hebben toch maar even 2 wereldoorlogen verloren

0
geplaatst: 10 juni 2012, 00:46 uur
Sneyder was fantastisch inderdaad, Robben ook wel dreigend. Het gaat me echt te ver om te stellen dat Nederland in zijn geheel slecht was. De openingswedstrijd van het WK vond ik eerlijk gezegd al een stuk minder, de eerste helft gebeurde er toen helemaal niets en in de tweede helft caramboleerde de bal er zomaar in... alles valt en staat met het resultaat.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 00:53 uur
herman schreef:
Dit is ook pas zijn tweede toernooi dat hij in de spits staat...
Ik vond Van Persie in de eerste helft sterk spelen, op die foute aanname na. Die pass op Sneijder was werkelijk fenomenaal. Scoort Sneijder die, en maakt Nederland gewoon nog 2 goals - wat had gemoeten - dan praat niemand meer over wie er in de spits moet, maar dat het systeem heeft gewerkt.
Vond wel dat Oranje totaal niet goed met de geboden ruimte omging. Het tempo lag vaak te laag, en in de tweede helft zag het er grotendeels collectief niet goed uit.
Volgende wedstrijd: Bommel of de Jong eruit. Sneijder naar achteren, Persie naar achteren en Huntelaar in de spits. Maar zo hadden we vandaag al moeten beginnen.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 00:56 uur
Nicolage Rico schreef:
Vond wel dat Oranje totaal niet goed met de geboden ruimte omging. Het tempo lag vaak te laag, en in de tweede helft zag het er bij vlagen collectief niet goed uit.'
Volgende wedstrijd: Bommel of de Jong eruit. Sneijder naar achteren, Persie naar achteren en Huntelaar in de spits. Maar zo hadden we vandaag al moeten beginnen.
Vond wel dat Oranje totaal niet goed met de geboden ruimte omging. Het tempo lag vaak te laag, en in de tweede helft zag het er bij vlagen collectief niet goed uit.'
Zelden zo eens geweest - zo moet Oranje het gaan doen; denk alleen met De Bom en niet met de Jong, als Wes wil lopen tenminste - Wes was bes, in de 2e helft!
0
geplaatst: 10 juni 2012, 01:39 uur
Kort maar krachtig... Wat speelde we ongelooflijk fucking slecht... Niet te filmen gewoon meer...
0
geplaatst: 10 juni 2012, 01:51 uur
Als er toevallig 2 ballen invliegen zie je dit soort posts niet.Meer dan 90% van de passes kwamen aan (ongekend hoog blijkbaar), een stuk of 25 doelpogingen... Zo slecht was het nou ook weer niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.