Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juni 2012, 01:54 uur
Ja maar het was ook gewoon bagger vond ik. Het was steeds 'net niet'! Ja das leuk en aardig, maar daar win je niet mee! Nederland liep ook maar gewoon wat aan te kloten, leek wel of ze het totaal niet serieus namen die hele wedstrijd, want vooral in die eerste helft zat er totaal geen schot in de zaak. Veel kansen, maar ze totaal niet benutten, en de meest domme acties maken.. Ja zo wordt et niks natuurlijk.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 02:26 uur
Kijk, als je zo'n wedstrijd verliest, dan win je niet. Zo simpel is het.
0
Jocharo-T
geplaatst: 10 juni 2012, 08:29 uur
Nicolage Rico schreef:
Volgende wedstrijd: Bommel of de Jong eruit. Sneijder naar achteren, Persie naar achteren en Huntelaar in de spits. Maar zo hadden we vandaag al moeten beginnen.
Dat is de opstelling die heel Nederland wilt, je hoort hem overal. Ik roep het ook al maanden, maar alleen bij Bertje is dat kwartje nog niet gevallen. Ik zou trouwens van der Vaart naast van Bommel zetten. Robben hangend op links, Sneijder hangend op rechts, van Persie achter de spits en Huntelaar in de spits. Robben wordt zo gedwongen om voorzetten te gaan geven en niet elke bal, op een uitzondering daargelaten, het stadion uit te schieten en dat is weer gunstig met Huntelaar voorin. Volgende wedstrijd: Bommel of de Jong eruit. Sneijder naar achteren, Persie naar achteren en Huntelaar in de spits. Maar zo hadden we vandaag al moeten beginnen.
Wesley heeft wel vaker in zo'n rol gespeeld aan de rechterkant in het verleden en dat gaat hem ook goed af. Wesley op een plek van verdedigend middenvelder pakte in het verleden niet goed uit en van der Vaart heeft het in het verleden op die plek beter gedaan.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 09:42 uur
herman schreef:
Als er toevallig 2 ballen invliegen zie je dit soort posts niet.
Als er toevallig 2 ballen invliegen zie je dit soort posts niet.Precies. Alleen dan niet toevallig, maar het had gemoeten.
Meer dan 90% van de passes kwamen aan (ongekend hoog blijkbaar), een stuk of 25 doelpogingen... Zo slecht was het nou ook weer niet.
Eerste 20 minuten waren vrij goed. Hard ingespeelde passes, kleine hoogstandjes en grote kansen. Die kansen bleven. Had zomaar 5-1 kunnen worden en dan hadden we goed gespeeld volgens velen...
0
geplaatst: 10 juni 2012, 10:20 uur
Heel slecht was het niet, maar goed was het ook niet. Veel mogelijkheden gecreëerd, maar vooral heel veel schoten op de 2e ring; die tel ik niet echt als kansen. Als je dan bij het handvol echte kansen over je eigen benen struikelt (van Persie, Huntelaar) of een slappe pass geeft (Robben), dan kom je er niet. Hopelijk zet deze wedstrijd de mindset van de spelers recht, want te veel spelers haalden hun gebruikelijke niveau niet, van Persie en Robben voorop. Ook de tandem van Bommel - de Jong heerste niet echt en achterin was het niet de onervaren linkerkant, maar juist de rechterkant waar continue gaten vielen. Dan verlies je tegen Denemarken. Nou moet men niet te laatdunkend over Denemarken doen; een goed georganiseerd team, dat niet voor niets in de FIFA top 10 staat en boven Portugal eindigde in de kwalificatie. Normaal gesproken hoor je ervan te winnen, maar er miste gewoon overtuiging. Dat moet snel beter, want als er niet gewonnen wordt van de Duitsers zie ik het somber in...
0
geplaatst: 10 juni 2012, 10:29 uur
Naast de vele mogelijkheden bleven er nog zeker 5 100% kansen over.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 10:46 uur
jellecomicgek72 schreef:
Kort maar krachtig... Wat speelde we ongelooflijk fucking slecht... Niet te filmen gewoon meer...
Kort maar krachtig... Wat speelde we ongelooflijk fucking slecht... Niet te filmen gewoon meer...
Gaat dit bericht soms over VVV-Helmond Sport? Wat een onzin.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 11:00 uur
jellecomicgek72 schreef:
Inderdaad, ronduit belachelijk.
Denemarken was absoluut veel sterker...

Het pleit voor Nederland dat ze er tenminste voor vochten.
Dat heb ik eigenlijk alleen Rusland en Portugal (10 minuten, kijk eens aan!) nog zien doen dit tournooi.
0
ClassicRocker
geplaatst: 10 juni 2012, 11:01 uur
Heitinga, Van der Wiel en De Jong speelden godsgruwelijk slecht. De overige spelers voldoende tot goed.
Ik troost me met de gedachte dat wat Duitsland en Portugal ons voorschotelden van mindere kwaliteit was dan wat Nederland op de mat legde en acht de kans dat Oranje de poulefase overleeft nog altijd groter dan vijfig procent.
Ik troost me met de gedachte dat wat Duitsland en Portugal ons voorschotelden van mindere kwaliteit was dan wat Nederland op de mat legde en acht de kans dat Oranje de poulefase overleeft nog altijd groter dan vijfig procent.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 11:06 uur
Sowieso moet er nu één ploeg van het duo Portugal/Nederland het toernooi verlaten, wie het gaat zijn, dat zullen ze waarschijnlijk uitmaken in hun onderling duel.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 11:07 uur
Maar dan moet Nederland wel eerst van Duitsland winnen. En Nederland tegen Portugal is altijd een vreselijke wedstrijd om te zien...
0
geplaatst: 10 juni 2012, 11:19 uur
En hopen natuurlijk dat Denemarken zijn stunt van gisteren niet herhaalt, want dat zou wel een anticlimax zijn mocht underdog Denemarken plots doorgaan naar de volgende ronde. Want als Denemarken wint, dan doet het er niet meer toe voor Nederland omdat Denemarken door is op onderlinge wedstrijden (of wordt er gekeken naar het doelsaldo?)
0
geplaatst: 10 juni 2012, 11:26 uur
Als Nederland wint hebben ze het grotendeels nog in eigen hand. Bij verlies of gelijkspel moeten ze hopen dat Portugal wint en de laatste wedstrijd van Portugal winnen, hopend dat Duitsland dan zijn sportieve plicht doet en van Denemarken wint. Grootste doemscenario is 2x een gelijkspel op woensdag, waarna Duitsland en Denemarken het op een herenakkoord gooien zondag...
0
geplaatst: 10 juni 2012, 11:36 uur
Eigenlijk vond ik deze wedstrijd beter dan alle wedstrijden op het WK. Maar ja, daar koop je niks voor hé. Laten we dan in ieder geval heel goed spelen tegen Portugal en Duitsland, zodat we weer gewoon het best spelende team van Europa worden.
Maar genoeg over voetbal: Over een paar uur is het weer tijd voor een van de mooiste sportgevechten van de afgelopen paar jaar. Djokovic - Nadal. Laten we hopen op een nieuw spektakelstuk.
Maar genoeg over voetbal: Over een paar uur is het weer tijd voor een van de mooiste sportgevechten van de afgelopen paar jaar. Djokovic - Nadal. Laten we hopen op een nieuw spektakelstuk.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 11:37 uur
Titmeister schreef:
Als Nederland wint hebben ze het grotendeels nog in eigen hand. Bij verlies of gelijkspel moeten ze hopen dat Portugal wint en de laatste wedstrijd van Portugal winnen, hopend dat Duitsland dan zijn sportieve plicht doet en van Denemarken wint. Grootste doemscenario is 2x een gelijkspel op woensdag, waarna Duitsland en Denemarken het op een herenakkoord gooien zondag...
Zweden en Denemarken deden dat inderdaad in 2004... Ik zie het Duitsland en Denemarken toch niet doen hoor. Duitsland heeft gisteren geen visitekaartje afgegeven en die willen echt vertrouwen opdoen en Europa laten zien wat ze kunnen.Als Nederland wint hebben ze het grotendeels nog in eigen hand. Bij verlies of gelijkspel moeten ze hopen dat Portugal wint en de laatste wedstrijd van Portugal winnen, hopend dat Duitsland dan zijn sportieve plicht doet en van Denemarken wint. Grootste doemscenario is 2x een gelijkspel op woensdag, waarna Duitsland en Denemarken het op een herenakkoord gooien zondag...
Ik wordt nu wel moe van dat Sneyder controlerend, Van Persie op 10 en Huntelaar in de spits-geneuzel. Alsof we te weinig creëerden... Juist verdedigend vond ik het niet overhouden en tegen de toplanden is ons blok voor de verdediging essentieel. Dat we de tweede helft niet meer goed doordrukten was een mentale kwestie. Spelers gingen blind afjagen en Denemarken kon rustig rondtikken en Oranje verloor kracht.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 juni 2012, 12:13 uur
De straten waren uitgestorven na de wedstrijd. Geen hond durfde zich meer te vertonen. Dat is ook wel een beetje dramatisch.
Opvallend dat Krohn-Dehli toch best een goede indruk maakte. Zoals hij stond te spelen zou hij goed meekunnen bij Ajax, maar bij RKC en Sparta viel het allemaal wel mee. Na de goal zakte het elftal helemaal in elkaar. Tweede helft waren er kansen, maar die waren er ook voor de Denen. Het is niet zo vreemd dat de Denen iets behoudender spelen als ze tegen Nederland voor staan, dat lijkt me een bewuste keuze. NL had wel veel mogelijkheden, maar ik ben het met Titmeister eens dat het niet per se allemaal kansen waren. Al moet het mogelijk zijn dat zo'n bal er van de tien pogingen een keer invalt met zulke goede spelers.
Van Persie, tja.. het waren nou geen 100% kansen, maar overtuigend zag het er toch niet uit. Robben vond ik nog wel aardig, maar op het laatst wilde hij het een beetje forceren.
Wel een paar héle mooie passes van Sneijder gezien. Als de rest van het team de wedstrijd net zo 'gelezen' had als hij had er meer ingezeten.
Nee, niet per se een onverdiende nederlaag. De overwinning hadden ze sowieso niet verdiend, 1-1 op zich wel. De Duitsers hadden weer mazzel, al is dat voor NL nog wel gunstig als ze Portugal kunnen verslaan.
Opvallend dat Krohn-Dehli toch best een goede indruk maakte. Zoals hij stond te spelen zou hij goed meekunnen bij Ajax, maar bij RKC en Sparta viel het allemaal wel mee. Na de goal zakte het elftal helemaal in elkaar. Tweede helft waren er kansen, maar die waren er ook voor de Denen. Het is niet zo vreemd dat de Denen iets behoudender spelen als ze tegen Nederland voor staan, dat lijkt me een bewuste keuze. NL had wel veel mogelijkheden, maar ik ben het met Titmeister eens dat het niet per se allemaal kansen waren. Al moet het mogelijk zijn dat zo'n bal er van de tien pogingen een keer invalt met zulke goede spelers.
Van Persie, tja.. het waren nou geen 100% kansen, maar overtuigend zag het er toch niet uit. Robben vond ik nog wel aardig, maar op het laatst wilde hij het een beetje forceren.
Wel een paar héle mooie passes van Sneijder gezien. Als de rest van het team de wedstrijd net zo 'gelezen' had als hij had er meer ingezeten.
Nee, niet per se een onverdiende nederlaag. De overwinning hadden ze sowieso niet verdiend, 1-1 op zich wel. De Duitsers hadden weer mazzel, al is dat voor NL nog wel gunstig als ze Portugal kunnen verslaan.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 12:22 uur
He$$el_01 schreef:
Eigenlijk vond ik deze wedstrijd beter dan alle wedstrijden op het WK. Maar ja, daar koop je niks voor hé. Laten we dan in ieder geval heel goed spelen tegen Portugal en Duitsland, zodat we weer gewoon het best spelende team van Europa worden.
Als het net zo wordt als de Australian open dit jaar...
(Maar dan met een andere winnaar)
0
geplaatst: 10 juni 2012, 12:49 uur
Bekijk het nog eens, volgens mij zijn we de helft van de kansen vergeten.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 13:19 uur
Vergeet Xavi, Ozil en Iniesta, gister werd weer eens duidelijk dat de beste middenvelder van de wereld een Oranje shirtje droeg.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 13:21 uur
niels94 schreef:
Maar dan moet Nederland wel eerst van Duitsland winnen. En Nederland tegen Portugal is altijd een vreselijke wedstrijd om te zien...
Gelijkspel zou ook voldoende kunnen zijn. Maar dan zijn we afhankelijk van de wedstrijd Denemarken - Duitsland.
Ben ik de enige die de winst van Duitsland op Portugal gunstig vind? Laat Duitsland maar winnen van Denemarken en verliezen of gelijkspelen tegen ons. Enige waar ik bang voor ben is dat Denemarken en Duitsland in de laatste wedstrijd genoeg hebben aan 1 punt. Maar goed, ik zie Denemarken ook weer niet gelijkspelen tegen Portugal.
Kortom: het wordt spannend en we hebben veel geluk nodig.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 13:23 uur
Deren Bliksem schreef:
Vergeet Xavi, Ozil en Iniesta, gister werd weer eens duidelijk dat de beste middenvelder van de wereld een Oranje shirtje droeg.
Ik vond Sneijder goed spelen in de 2e helft (1e helft erg matig), maar ik vind alle lofuitingen wat overdreven. Die pass op Huntelaar was briljant natuurlijk, maar het lijkt wel of iedereen alleen daar naar kijkt.
Ik vind Sneijder niet meer zo goed als hij was. Hij moest het altijd van zijn snelle balbehandeling hebben (aannemen, vliegensvlug kappen en passen of schieten), in dat opzicht vind ik hem nog niet best. Al liet hij in de 2e helft zien er weer tegenaan te zitten.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 13:27 uur
Stijn_Slayer schreef:
De overwinning hadden ze sowieso niet verdiend, 1-1 op zich wel.
De overwinning hadden ze sowieso niet verdiend, 1-1 op zich wel.

Je verdient het niet als je zoveel kansen mist, maar op basis van het voetbal - ook al was het niet top - was er maar eentje die het verdienden en dat is geen Denemarken.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 13:29 uur
Deren Bliksem schreef:
Iniesta wordt de speler van het toernooi. Let maar op om 18.00u. Die kleine bleekscheet steekt in bloedvorm momenteel.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 13:30 uur
Het mannetje heet gisteren een record verbroken, sinds het EK van 1980 is er niemand geweest die tien doelkansen heeft gecreëerd, zoals Sneijder gister. Het valt echter soms niet helemaal op, terwijl als Xavi ooit zo zou spelen, de aarde te klein zou zijn voor lofuitingen.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 13:31 uur
Sneijder had sowieso een goal moeten maken. Die pass van Van Persie kon niet beter.
Van Persie zelf had er ook minstens 2 moeten maken, trouwens.
Van Persie zelf had er ook minstens 2 moeten maken, trouwens.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 13:38 uur
Bild wist zichzelf weer eens te overtreffen en weet het verlies van Oranje aan de aanwezigheid van de "Robben-factor".
In Duitsland circuleert een mop: man krijgt van de rechter te horen dat er goed en slecht nieuws is voor hem: het slechte nieuws hij krijgt de doodstraf, door de kogel; het goede nieuws: Arjen Robben is de schutter.
Dat niveau. Was ik Bert, zou ik 'em voorlezen. Belachelijke stemmingmakerij!
In Duitsland circuleert een mop: man krijgt van de rechter te horen dat er goed en slecht nieuws is voor hem: het slechte nieuws hij krijgt de doodstraf, door de kogel; het goede nieuws: Arjen Robben is de schutter.
Dat niveau. Was ik Bert, zou ik 'em voorlezen. Belachelijke stemmingmakerij!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.