MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Nederland staat met 1-0 achter. Zijn er nog mensen die de wedstrijd kijken?

-slik-

We hope and we pray...

herman schreef:
Federer en Nadal, de spelers die inmiddels over hun top heen zijn.

Oei, Nadal niet meer aan het volgen? Speelt echt weer een heel sterk jaar. Morgen gaat hij Djoko verpulveren.

Ulfat-e-Zulmat
Nederland speelt saai. En dat vind ik vervelend.

Rhythm & Poetry schreef:
Nederland staat met 1-0 achter. Zijn er nog mensen die de wedstrijd kijken?

Tijd voor Huntelaar

Ulfat-e-Zulmat
Zeker niet. Tijd voor Van der Vaart.

Tijd voor v.d. Vaart inderdaad, in plaats van v. Bommel of De Jong.

Ulfat-e-Zulmat
De Jong mag weg. We houden het blank.

Duitsland gaat Nederland trouwens echt afmaken. Alweer.

Ulfat-e-Zulmat schreef:

Duitsland gaat Nederland trouwens echt afmaken. Alweer.

Lekker positief, zeg.

Ik vond Nederland uiteindelijk de betere ploeg. Een hoop vechtlust, en dat is toch een goede eigenschap.
Schrijf ze niet af!

Mijn vertrouwen in scheidsrechters heeft inmiddels een nieuw dieptepunt bereikt...

Ach ja, Denen zijn ook lief.

Als de topspitsen de topkansen niet afmaken dan zit je met een probleem.
Nu uitkijken naar de echte match van vandaag: Duitsland - Portugal!

Was zeker weer geen penalty? Die Deen neemt de bal zelfs mee met z'n arm maar de scheidsrechters kennen hun instructies van 70 kantjes inzake penaltys. Geweldig gezien, van die scheids.

Maar goed, behalve tot aan dat doelpunt was het aardig daarna sloeg de ellende toe. Volstrekte creativiteitsloosheid, geen ideëen, geen fatsoenlijk afmaken. Willems was nog de beste speler van het veld. Wat Robben en Van Bommel grotendeels hebben laten zien.... Van Persie lukte ook weinig.

Ik wilde eerst nog zeggen een Barcelona-Chelsea deja vu, maar Barcelona was wel een stukje beter dan het Nederlands elftal. Denen bleven onthutstend makkelijk op de been. Het is niet anders.

Deze wedstrijd vat alles samen .
Dit is nou net de reden dat wij nooit iets winnen , we denken dat we goed zijn maar in werkelijkheid zijn we waardeloos en als dat zo`n amateur elftal als Denemarken dat bloot kan leggen houd ik mn hart vast voor Duitsland en Portugal .
Waar is dat jaagvoetbal gebleven , 0-1 achter en de Denen kunnen rustig de bal rondspelen ,

kaztor schreef:
(quote)

Lekker positief, zeg.

Ik vond Nederland uiteindelijk de betere ploeg. Een hoop vechtlust, en dat is toch een goede eigenschap.
Schrijf ze niet af!

Mijn vertrouwen in scheidsrechters heeft inmiddels een nieuw dieptepunt bereikt...

Ik vond Nederland even zwak als op het WK, en daar haalden jullie toch de finale dus waarom niet...
Totaal geen druk naar voren, maar door de zwakte van de Denen (en ook wel de sterkte van de aanval) konden jullie uiteindelijk toch nog een vijftal open kansen creëren. Het was trouwens geen penalty (cfr. de regels een paar pagina's terug).
Robben en Van Bommel zou ik volgende wedstrijd in ieder geval niet meer opstellen. En voor VDWiel moeten jullie misschien ook een alternatief zoeken.

ClassicRocker
Die onzin van een linkspoot rechts in de aanval en een rechtspoot links is wat mij betreft niet langer voor herhaling vatbaar. Twee defensieve middenvelders (ook tegen Duitsland) evenmin.

Denemarken

ClassicRocker
musician schreef:
Wat Robben en Van Bommel grotendeels hebben laten zien.... Van Persie lukte ook weinig.

Van der Wiel en Heitinga spanden de kroon. Wat een armoede!

Progressie in Europa: ook in Slowakije zijn ze inmiddels bekend met het verschijnsel "fixing matches"

Geen druk naar voren? Man... Ze stonden continu bij die Denen voor het goal, enkele momenten daar gelaten. Hoeveel kansen hebben ze wel niet gehad? Maarja, als je dan niet afrondt schiet het niet op. Het had zo 5-1 kunnen zijn, met hetzelfde voetbal. Als ze wel konden scoren dan. En dan hadden ze de scheids ook nog niet mee, om het zacht uit te drukken.

jassn schreef:
Denemarken

Ik heb nieuws voor je: in Scandinavië praten de Zweden net zo over de Denen, als wij in NL over B - ik snap je, maar voorlopig doen jullie niet mee

musician schreef:
Was zeker weer geen penalty? Die Deen neemt de bal zelfs mee met z'n arm maar de scheidsrechters kennen hun instructies van 70 kantjes inzake penaltys. Geweldig gezien, van die scheids.

Overduidelijk een penalty.
De scheids droeg oogkleppen, niet alleen bij die actie.

Van Der Wiel maakte een paar aanzienlijke blunders, maar Nederland kampte met een hoop tegenslag.
Het was een aantal keren behoorlijk kantjeboord inzake kansen.

Meedoen is belangrijker dan winnen.

kaztor schreef:
(quote)

Overduidelijk een penalty.
De scheids droeg oogkleppen, niet alleen bij die actie.

Mjuman schreef:
Progressie in Europa: ook in Slowakije zijn ze inmiddels bekend met het verschijnsel "fixing matches"

chevy93 schreef:

uit het FIFA-reglement:
A direct free kick is also awarded to the opposing team if a player commits any
of the following three offences:
[...]
• handles the ball deliberately (except for the goalkeeper within his own
penalty area)

niels94 schreef:
Geen druk naar voren? Man... Ze stonden continu bij die Denen voor het goal, enkele momenten daar gelaten. Hoeveel kansen hebben ze wel niet gehad? Maarja, als je dan niet afrondt schiet het niet op. Het had zo 5-1 kunnen zijn, met hetzelfde voetbal. Als ze wel konden scoren dan. En dan hadden ze de scheids ook nog niet mee, om het zacht uit te drukken.
druk naar voren?

constant met 6 man achter de bal, maar 4 personen met aanvallende intenties.

en al die onnodige afstandschoten moet je niet als kansen rekenen eh, dat zijn wanhoopspogingen omdat ze geen snelle combinaties kunnen doen.

Nederland creëerde ook maar kansen omdat Denemarken iedere keer in het begin te ver achteruit leunde. Ook totaal geen druk op de bal van Nederland als Denemarken in balbezit was.

ze hadden ook een paar mooi uitgespeelde kansen maar die waren dan weer op 1 hand te tellen.

Verdedigend trok het trouwens ook op geen kanten. Een gelijkspel was een juiste stand geweest maar ja ge moet uw kansen afmaken.

Mjuman schreef:

Even voor de duidelijkheid, mjuman: Slowakije is niet hetzelfde land als Slovenië (het land van herkomst van de scheids)

ClassicRocker
Dus eigenlijk hebben we verloren van Slovenemarken?!

nee je hebt verloren van Denemarken, want die hadden een ploeg op het veld staan in tegenstelling tot jullie.

Rhythm & Poetry schreef:
Meedoen is belangrijker dan winnen.

Ik ga toch voor die andere: Winnen is belangrijker dan verliezen.

Weer een typisch voorbeeld van de fundamentele attributiefout hier: als jullie succes halen dan is het door de verdienste van jullie ploeg; als het niet om aan te zien is, dan steken jullie het op de omstandigheden (i.e. de scheids).
Lekker leuke B-NL-rivaliteit hier trouwens, ik kijk al uit naar de oefenmatch B-NL van over enkele maanden!

Niet zo trollen, jas.

In de eerste 15 minuten had Oranje al met 3-0 voor moeten staan. Echt ongelooflijk hoe slordig ze met de zeeën ruimte omgingen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:27 uur

geplaatst: vandaag om 23:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.