Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juni 2012, 13:46 uur
Nicolage Rico schreef:
Sneijder had sowieso een goal moeten maken. Die pass van Van Persie kon niet beter.
Sneijder had sowieso een goal moeten maken. Die pass van Van Persie kon niet beter.
Een kans missen kan de beste overkomen. Wat zeg ik, het ís de beste overkomen.
En ik weet dat je een fan bent van Persie, maar ik kan me helaas alleen maar jaren aan hem ergeren. Ook niet op een andere plek zetten, gewoon passeren of hoogstens samen met Huntelaar in de spits.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 13:52 uur
Sneijder was iig 2e helft top. Als er middenvelder weg moet vallen ten faveure van KJH dan - bij voorkeur - De Jong. Combo met Van Bommel zat te weinig muziek in, maar o, o, wat heb ik me lopen ergeren aan het zgn geroutineerde rechterblok van de verdediging, Wheely en Heidsieck - de linkerhelft, nooit eerder samengespeeld, was gewoon de beste.
Wat is het alternatief op rechts, Bouhla?
0
geplaatst: 10 juni 2012, 13:59 uur
Deren Bliksem schreef:
Vergeet Xavi, Ozil en Iniesta, gister werd weer eens duidelijk dat de beste middenvelder van de wereld een Oranje shirtje droeg.
Voor de titel beste middenvelder ter wereld moet je altijd goed spelen en niet een paar keer per seizoen zoals Sneijder dit jaar; Iniesta en Xavi doen dat wel.Vergeet Xavi, Ozil en Iniesta, gister werd weer eens duidelijk dat de beste middenvelder van de wereld een Oranje shirtje droeg.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 14:01 uur
jellecomicgek72 schreef:
Kijk, als je zo'n wedstrijd verliest, dan win je niet. Zo simpel is het.
Familie van Cruijff?Kijk, als je zo'n wedstrijd verliest, dan win je niet. Zo simpel is het.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 14:03 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Voor de titel beste middenvelder ter wereld moet je altijd goed spelen en niet een paar keer per seizoen zoals Sneijder dit jaar; Iniesta en Xavi doen dat wel.
Voor de titel beste middenvelder ter wereld moet je altijd goed spelen en niet een paar keer per seizoen zoals Sneijder dit jaar; Iniesta en Xavi doen dat wel.
Dat is niet waar.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 14:09 uur
Sven Nys naar de olympische spelen door een 10de plaats op het EK 

0
geplaatst: 10 juni 2012, 14:09 uur
Deren Bliksem schreef:
En ik weet dat je een fan bent van Persie, maar ik kan me helaas alleen maar jaren aan hem ergeren. Ook niet op een andere plek zetten, gewoon passeren of hoogstens samen met Huntelaar in de spits.
(quote)
En ik weet dat je een fan bent van Persie, maar ik kan me helaas alleen maar jaren aan hem ergeren. Ook niet op een andere plek zetten, gewoon passeren of hoogstens samen met Huntelaar in de spits. Ik vind Van Persie juist de beste en "mooiste" voetballer van Oranje. Zo'n speler kun je gewoonweg niet passeren.
Van Persie speelde gisteren als voetballer een behoorlijke pot, maar als spits heeft hij gefaald.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 14:10 uur
Deren Bliksem schreef:
Dat is wel waar.(quote)
Dat is niet waar.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 14:12 uur
Mjuman schreef:
Sneijder was iig 2e helft top. Als er middenvelder weg moet vallen ten faveure van KJH dan - bij voorkeur - De Jong. Combo met Van Bommel zat te weinig muziek in, maar o, o, wat heb ik me lopen ergeren aan het zgn geroutineerde rechterblok van de verdediging, Wheely en Heidsieck - de linkerhelft, nooit eerder samengespeeld, was gewoon de beste.
De Jong..
--------Steek-------
NDJ-Heitinga-Vlaar-Willems
-----VDV--Van Bommel----
Afellay-RVP-Sneijder
-----------KJH-----------
Iedereen blij

0
geplaatst: 10 juni 2012, 14:12 uur
Ik denk niet dat Van Marwijk dingen gaat veranderen als ik hem gister zo hoorde, hij vond Nederland te gretig dus ik denk dat ze nog meer rond gaan tikken op het middenveld.
Ik zou Robben trouwens weer eens op links proberen, Van der Vaart mag weer op de bank plaatsnemen.
Ik zou Robben trouwens weer eens op links proberen, Van der Vaart mag weer op de bank plaatsnemen.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 14:17 uur
Da's tenminste sportnieuws, waar het niet huilen is met de pet op!

Het was ook wel zijn laatste kans, maar hij heeft ze gegrepen, erg goed van Nys!
De 18-jarige Vlaming Kimmer Copperjans heeft trouwens de mannen-juniorenfinale van Rolland Garros gewonnen!

Voor het eerst in meer dan 60 jaar dat een Belg daarin nog eens slaagt.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 14:21 uur
FlyLo schreef:
Iniesta wordt de speler van het toernooi. Let maar op om 18.00u. Die kleine bleekscheet steekt in bloedvorm momenteel.
inderdaad (quote)
Iniesta wordt de speler van het toernooi. Let maar op om 18.00u. Die kleine bleekscheet steekt in bloedvorm momenteel.

0
geplaatst: 10 juni 2012, 14:46 uur
V.d. Wiel speelt een slechte wedstrijd en moet (bij wijze van...) meteen uit de selectie gezet worden, ik vind het allemaal maar overdreven. Normaal gesproken is hij gewoon de beste rechtsback van het NL-elftal, toegegeven: in vorm is hij momenteel niet maar dat zijn Heitinga, v. Bommel, Nigel de Jong, Arjen Robben en v. Persie ook niet als we de wedstrijd van gisteren moeten geloven.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 14:49 uur
FlyLo schreef:
Want voetbal gaat natuurlijk uitsluitend om de statistieken.
Want voetbal gaat natuurlijk uitsluitend om de statistieken.
Voor een middenvelder die de aanval moet dienen, is het wel aardig om ook daadwerkelijk wat effectiefs te creëren. Lijkt mij tenminste.
. Dus dan zegt zo'n statistiek mij wel wat. Meer in elk geval dan balbezit of schoten op doel.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 juni 2012, 15:29 uur
Nicolage Rico schreef:

Je verdient het niet als je zoveel kansen mist, maar op basis van het voetbal - ook al was het niet top - was er maar eentje die het verdienden en dat is geen Denemarken.
(quote)

Je verdient het niet als je zoveel kansen mist, maar op basis van het voetbal - ook al was het niet top - was er maar eentje die het verdienden en dat is geen Denemarken.
De Denen speelden ook niet slecht, hoor. Als een team moet scoren is het logisch dat zij meer druk gaan zetten en het andere team (dat van mindere kwaliteit is) iets terugzakt. Dat heeft niet per se met beter spelen te maken, dat is gewoon tactiek.
Spel van NL zag er bij vlagen aardig uit, maar niet echt scherp. De verdediging was bovendien gewoon niet goed genoeg, dat bleek wel. Wat een gaten soms.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 15:56 uur
chevy93 schreef:
), want Federer vind ik overall toch wel een stuk beter dan Nadal.
(quote)
Morgen wordt geschiedenis geschreven. Ongeacht de uitslag. Djokovic zou een record verbreken dat eigenlijk niet bij zijn status past (Don Budge, Rod Laver, Djokovic?) en Nadal zou alweer zijn 11e Grand Slam pakken (waarvan 7 maal Roland Garros), waarmee hij er nog maar 5 verwijderd is van Federer. Hopelijk pakt Federer er nog eens eentje (Wimbledon zou mooi zijn
), want Federer vind ik overall toch wel een stuk beter dan Nadal. Een kleine nuance hier: voor het behalen van een Grand Slam (waar het over gaat) is het eigenlijk de bedoeling dat je alle Grand Slamtoernooien op je naam schrijft in hetzelfde kalenderjaar, dus in die volgorde Australian Open, Roland Garros, Wimbledon en de US Open. In 1982 zijn de regels veranderd, waardoor het ook een 'Grand Slam' mag heten als je alle majors op je naam hebt staan, ongeacht of je deze in hetzelfde kalenderjaar hebt gewonnen. Dit wijkt eigenlijk af van de traditie in het tennis.
Voor het mannen enkelspel maakt dit niet zoveel verschil, in beide gevallen is de enige speler die in het proftijdperk alle vier de toernooien tegelijkertijd op zijn naam had staan Rod Laver (1969). Bij het vrouwen enkelspel is Steffi Graf de laatste die een Calender Year Grand Slam haalde (1988), terwijl Serena Williams in 2003 alle toernooijen op haar naam had staan, maar haar overwinningen verspreid waren over twee jaar.
De vraag of Djokovic het verdient om in dit rijtje te staan lijkt me niet echt relevant. Het is geen voetbal, waar je jaren door kunt zagen of iets nou wel of niet een penalty was. Als Djoko vandaag wint (waar ik niet van uitga, maar niets is onmogelijk) dan heeft hij eerlijk een Non Calender Year Grand Slam gewonnen, eigenlijk valt daar niets aan af te dingen. Bovendien moet de Serviër niet onderschat worden alleen omdat hij niet direct zichtbaar de brille van een Federer heeft. Volgens mij staat hij tot dusver een heel aardig potje te spelen.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 16:28 uur
Stijn_Slayer schreef:
De Denen speelden ook niet slecht, hoor.
De Denen speelden ook niet slecht, hoor.
Eerste 20 minuten waren de Denen bijzonder matig. Gaven enorm veel ruimte weg, konden de bal nog geen 3 x overkaatsen. Begrijp dat de Denen het overlieten aan Oranje, maar dat deden ze niet goed.
Later waren ze zonder bal vrij goed, maar met bal was het 90 minuten armoedig.
Het stelde niet zoveel voor. Zouden de Denen met een 5-1 nederlaag van het veld afgelopen zijn, dan was dat niet gek geweest.
Als een team moet scoren is het logisch dat zij meer druk gaan zetten en het andere team (dat van mindere kwaliteit is) iets terugzakt. Dat heeft niet per se met beter spelen te maken, dat is gewoon tactiek.
Dat deden ze na de goal al een stuk beter, inderdaad. Maar ik vond het ook vooral de zwakte van Nederland - Bommel en de Jong moesten voor druk zorgen, maar deden dat niet.
Spel van NL zag er bij vlagen aardig uit, maar niet echt scherp. De verdediging was bovendien gewoon niet goed genoeg, dat bleek wel. Wat een gaten soms.
Zonder bal was Oranje matig in de 2e helft. De verdediging is in deze formatie sowieso erg matig.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 16:40 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik vind Van Persie juist de beste en "mooiste" voetballer van Oranje. Zo'n speler kun je gewoonweg niet passeren.
Van Persie speelde gisteren als voetballer een behoorlijke pot, maar als spits heeft hij gefaald.
Ik vind Van Persie juist de beste en "mooiste" voetballer van Oranje. Zo'n speler kun je gewoonweg niet passeren.
Als spits faalt hij al langer bij Oranje. Hoe je het ook wendt of keert, een geweldige voetballer zijn is één, mooi voetballen is twee, maar je staat in de spits om te scoren en van Persie faalt in dat opzicht bij Oranje tot nu toe op de momenten dat het er toe doet. Ik ben ook een voorstander van Huntelaar in de spits en van Persie erachter, maar als Bert aan dit systeem blijft vasthouden en maar met 1vd2 speelt, dan vind ik dat je het onderhand niet meer kan waarmaken om Huntelaar nu eindelijk eens een kans te geven (wat geen garantie is dat het beter zal gaan, maar hij verdient die kans onderhand wel). Dan moet je van Persie maar op de bank zetten.
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar del Bosque schroomde tijdens het WK ook niet om Torres er vanaf de halve finale naast te zetten, die scoorde ook niet en grote naam of reputaties uit het verleden of op club niveau tellen dan niet. Maar dat zie ik Bert nog niet doen.
0
Ziegler
geplaatst: 10 juni 2012, 16:50 uur
Helemaal met je eens. En ik ben een liefhebber van van Persie. Een spits moet scoren of in ieder geval zich bemoeien met de doelpunten. Van Persie doet dit inderdaad te weinig.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 juni 2012, 17:21 uur
Ik kijk niet echt naar al die persconferenties, dus wellicht heb ik het gemist, maar heeft Van Marwijk eigenlijk ooit gezegd waarom hij voor Van Persie kiest i.p.v. Huntelaar? Al twee jaar lang heb ik niet het idee dat er nou zo'n duidelijk idee achter zit, dat komt er in de praktijk in ieder geval niet uit. Soms moet je gewoon toegeven dat je er naast zit...
0
geplaatst: 10 juni 2012, 17:59 uur
El Ninjo schreef:
Als spits faalt hij al langer bij Oranje.
(quote)
Als spits faalt hij al langer bij Oranje.
Eén W.K. inderdaad.
Hoe je het ook wendt of keert, een geweldige voetballer zijn is één, mooi voetballen is twee,
Niet alleen mooi. Hij kan ook bepalend zijn via een assist. Zoals gisteren. Sneijder had 'm moeten maken. En zo waren er wel meer momenten (de bal op Robben).
Maar er is een redelijk groot mentaal verschil: Van Persie voelt de druk, Huntelaar is enorm hongerig. Dus ik zou Van Persie op 10 zetten. Hoef je hem niet te passeren (wat geen goed idee is) en daar voelt hij de druk van het maken van doelpunten niet.
Overigens vind ik Van Persie een goede voorhoedespeler voor dit systeem. Een pure spits is niet nodig met Robben en Afellay op de flanken, ook nog eens aan de verkeerde kant spelend. Daarnaast wil een pure spits niet zeggen dat je alleen doelpunten kunt maken en verder niets.
maar je staat in de spits om te scoren en van Persie faalt in dat opzicht bij Oranje tot nu toe op de momenten dat het er toe doet.
Eens hoor, met de laatste zin. Hij had er minstens eentje moeten maken gisteren (die foute aanname). In dat opzicht heeft hij gewoon gefaald. Maar Van Persie hoeft niet per se te scoren, als hij de ballen aangeeft is het ook prima.
Ik heb ze Huntelaar ook genoeg zien missen, overigens. Gisteren ook weer eentje, al was de aanname in dit geval wel prima.
Ik ben ook een voorstander van Huntelaar in de spits en van Persie erachter, maar als Bert aan dit systeem blijft vasthouden en maar met 1vd2 speelt, dan vind ik dat je het onderhand niet meer kan waarmaken om Huntelaar nu eindelijk eens een kans te geven (wat geen garantie is dat het beter zal gaan, maar hij verdient die kans onderhand wel). Dan moet je van Persie maar op de bank zetten.
Om het voetbal niet te verliezen, zou ik Van Persie zeker opstellen. De Jong mag plaatsnemen op de bank. Of v/d Wiel, ook prima, gaat de Jong daar spelen.
Sta je binnen een kwartier met 2-0 of 3-0 (wat had gemoeten) dan hoor je niemand meer over de spitspositie, maar o.a. over de geweldige pass(es) van Van Persie. Maar dat kan hij natuurlijk nog beter vanaf de nummer 10 positie.
Hopelijk durft Bert het aan... Bommel zal hij sowieso niet wisselen.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 18:02 uur
In de traditie van Barça - Chelsea, Bayern - Chelsea, Oranje - Denemarken zal Spanje - Italië ook wel weer uitdraaien op een gestolen (gekochte?) overwinning voor Italië - maar toch ff kijken 

0
geplaatst: 10 juni 2012, 18:18 uur
Eens kijken wat de Spaanse uitgebluste ploeg nog in petto heeft. 
0
geplaatst: 10 juni 2012, 18:21 uur
Ik vind Italië tot dusver leuker voetballen. De Rossi als centrale verdediger bevalt me wel 

0
geplaatst: 10 juni 2012, 18:58 uur
Flylo krijgt aardig gelijk, wat een geweldenaar die Iniesta. En, Ramos heeft een nieuw kapsel. 

0
geplaatst: 10 juni 2012, 19:01 uur
Mjuman schreef:
In de traditie van Barça - Chelsea, Bayern - Chelsea, Oranje - Denemarken zal Spanje - Italië ook wel weer uitdraaien op een gestolen (gekochte?) overwinning voor Italië - maar toch ff kijken
Verrassend is dat Italië echt wil, het is dus zover een leuke wedstrijd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.