Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juni 2012, 22:34 uur
Inderdaad, zonde van de wedstrijd. Ben wel benieuwd naar de andere wedstrijden van Ierland. Dat kunnen wel eens grote uitslagen worden voor Spanje en Italië.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 22:44 uur
Ik denk dat Ierland voetbal verwarde met American football...
Wat mij betreft mogen ze weer snel vertrekken, deze ongeleide projectielen.
Had niets meer met voetbal te maken, des te meer met hooligangedrag.
Als je dan al achterstaat, laat dan tenminste enig bezit van techniek blijken, zo niet enig respect...

Wat mij betreft mogen ze weer snel vertrekken, deze ongeleide projectielen.
Had niets meer met voetbal te maken, des te meer met hooligangedrag.
Als je dan al achterstaat, laat dan tenminste enig bezit van techniek blijken, zo niet enig respect...

0
geplaatst: 10 juni 2012, 22:45 uur
Scheids was blijkbaar blind, zuiver buitenspel gemist bij die tweede goal van Kroatië en dan een duidelijke strafschop ook niet gezien. Hoewel Kroatië duidelijk beter was, hield ik wel van het harde spel van de Ieren.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 22:49 uur
Dat doet echt zeer, vroeger ook eens meegemaakt in m'n glorieperiode als voetballer. 

0
geplaatst: 10 juni 2012, 22:52 uur
dumb_helicopter schreef:
Scheids was blijkbaar blind, zuiver buitenspel gemist bij die tweede goal van Kroatië en dan een duidelijke strafschop ook niet gezien. Hoewel Kroatië duidelijk beter was, hield ik wel van het harde spel van de Ieren.
Ja, ik kon daar niet veel soep van maken, van die beslissing.
Mandzukic besluit in buitenspelpositie de bal ten lange leste in het doel te leggen en wordt het hem om die reden ontzegt. Wat moeten we daarmee?

0
geplaatst: 10 juni 2012, 23:03 uur
Pffff we waren veel beter en die kut scheid van jullie kon er niets van!!!!
0
geplaatst: 10 juni 2012, 23:04 uur
Ik zit op Neogaf. En dat forum heeft nogal een creatieve community op het gebied van meme's en razendsnelle gif productie 
Morgen en overmorgen helaas werken tijdens de wedstrijden. Woensdag heb ik uiteraard vrij, kom maar op met die Duitsers.

Morgen en overmorgen helaas werken tijdens de wedstrijden. Woensdag heb ik uiteraard vrij, kom maar op met die Duitsers.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 23:49 uur
Linius schreef:
(embed)
Vreemd moment was dit wel
(afbeelding)
Boeiende wedstrijd wel.
(embed)
Vreemd moment was dit wel

(afbeelding)
Boeiende wedstrijd wel.
Dat is mevrouw Keane denk ik.
dumb_helicopter schreef:
Het was (edit:) geen buitenspel. Die Ier trapt de bal zelf naar Mandzukic, dus dat is een nieuwe fase.
Toffe match trouwens, zo hard was het allemaal niet. En dan nog kwam het grotendeels van twee kanten.
0
geplaatst: 11 juni 2012, 00:06 uur
Volgens Mario van der Ende was het inderdaad geen buitenspel. Omdat er een nieuwe situatie ontstaat waar die Ier de bal wegschopt. Als dat de regel is klopt het dus wat Kuiper heeft besloten. Wel zo fijn voor hem, want dit soort gevalletjes staan niet goed op je CV.
0
geplaatst: 11 juni 2012, 00:57 uur
Even een oude klassieker bovenhalen:
"Ach, de opstelling, de opstelling, we zien wel wie er speelt"
"Ach, de opstelling, de opstelling, we zien wel wie er speelt"

0
geplaatst: 11 juni 2012, 01:13 uur
Niet als Seedorf speelt 
Mooi filmpje! Jan Mulder wordt echt goed gedaan zeg
Deze vind ik ook nog steeds mooi
EDIT: zie nu pas dat het een compilatie is, maar het ging mij vooral om de eerste minuut met Gesink en van Hanegem.

Mooi filmpje! Jan Mulder wordt echt goed gedaan zeg

Deze vind ik ook nog steeds mooi

EDIT: zie nu pas dat het een compilatie is, maar het ging mij vooral om de eerste minuut met Gesink en van Hanegem.
0
Hendrik68
geplaatst: 11 juni 2012, 10:11 uur
Zeer zeker wel buitenspel. De Ier schiet de bal niet naar de Kroaat, de bal gaat via die Ier, dat is een essentieel verschil.
Maar net als wij onze nederlaag tegen Denemarken niet moeten afwenden op de niet gegeven penalties, moeten de Ieren ook niet over 1 moment gaan lopen zeuren. Wel jammer, want wat een verademing die Ieren. Je bereikt er niks mee uiteindelijk, maar toch, waarom is niet elke wedstrijd zo vol passie. Omdat je er niks mee bereikt dus, helaas.
Maar net als wij onze nederlaag tegen Denemarken niet moeten afwenden op de niet gegeven penalties, moeten de Ieren ook niet over 1 moment gaan lopen zeuren. Wel jammer, want wat een verademing die Ieren. Je bereikt er niks mee uiteindelijk, maar toch, waarom is niet elke wedstrijd zo vol passie. Omdat je er niks mee bereikt dus, helaas.
0
geplaatst: 11 juni 2012, 10:12 uur
Er heeft gisteren zeker niemand formule 1 gekeken? Jammer, want het was een spannende race met een geweldige ontknoping! Toen Hamilton zijn laatste stop maakte en Alonso en Vettel buitenbleven dacht ik dat het al beslist was. Niet dus! Hoera voor de zevende unieke winnaar op rij, hoera voor Grosjeans tweede plaats en hoera voor Perez' tweede podium van het jaar! Geweldig bezig die gast. 

0
geplaatst: 11 juni 2012, 10:13 uur
Bij nader inzien bij het bekijken van de beelden inderdaad geen buitenspel, maar die strafschop had wel moeten gefloten worden, ik denk niet dat er duidelijkere fouten bestaan.
0
geplaatst: 11 juni 2012, 11:02 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Wél buitenspel. Leg eens uit dan? De enige interpretatie die je nog kan geven voor buitenspel is dat die twee Kroaten het spel beïnvloeden en door hun buitenspelpositie de Ier onder druk zetten om de bal weg te spelen. Maar dat vind ik toch een beetje te ver gezocht.
dumb_helicopter schreef:
Bij nader inzien bij het bekijken van de beelden inderdaad geen buitenspel, maar die strafschop had wel moeten gefloten worden, ik denk niet dat er duidelijkere fouten bestaan.
Absoluut
0
geplaatst: 11 juni 2012, 11:11 uur
FlyLo schreef:
Dat is niet vergezocht, maar gewoon een regel: je kan imo niet ontkennen dat die speler van Kroatië niet deelneemt aan het spel. Je hoeft de bal niet per se te ontvangen om buitenspel te staan natuurlijk.(quote)
De enige interpretatie die je nog kan geven voor buitenspel is dat die twee Kroaten het spel beïnvloeden en door hun buitenspelpositie de Ier onder druk zetten om de bal weg te spelen. Maar dat vind ik toch een beetje te ver gezocht .
0
geplaatst: 11 juni 2012, 11:28 uur
Aangezien er twee kampen zijn voor wel of geen buitenspel is de fout van Kuipers zo groot nog niet. 

0
Hendrik68
geplaatst: 11 juni 2012, 11:31 uur
Precies. De fout van Kuipers even later door geen strafschop te geven aan Ierland was veel kwalijker. Wel geel geven aan een Ier na een charge op het middenveld (terecht), maar hetzelfde niet bestraffen in het strafschopgebied van de tegenstander. En ze hebben nu 6 arbiters op en langs het veld, dus ze kunnen niet aankomen met het niet goed te kunnen hebben gezien.
0
geplaatst: 11 juni 2012, 11:36 uur
Waar was Mark van Bommel?
Altijd leuk zulke analyses...en als je dit ziet vraag je je inderdaad nog meer af waarom de Jong gewisseld werd ipv van Bommel aangezien van Bommel verstoppertje leek te spelen tegen de Denen.
Altijd leuk zulke analyses...en als je dit ziet vraag je je inderdaad nog meer af waarom de Jong gewisseld werd ipv van Bommel aangezien van Bommel verstoppertje leek te spelen tegen de Denen.
0
geplaatst: 11 juni 2012, 11:36 uur
Heb me gister weer heerlijk geërgerd aan Spanje trouwens, wat een saaie ploeg is dat toch. Dan 12x liever Ierland!
0
geplaatst: 11 juni 2012, 11:37 uur
En nog maar wat voer voor discussie 
Acht manieren waarop het beter kan.
Met o.a. punt 3 waaruit volgens de statistieken is NL zonder Robben of met Robben op links doeltreffender dan met Robben op rechts.

Acht manieren waarop het beter kan.
Met o.a. punt 3 waaruit volgens de statistieken is NL zonder Robben of met Robben op links doeltreffender dan met Robben op rechts.
0
Hendrik68
geplaatst: 11 juni 2012, 11:39 uur
Helemaal mee eens Deren Bliksem, maar doordat Ierland zo leuk is en Spanje zo saai gaat Ierland er waarschijnlijk wel heel hard af tegen Spanje.
0
geplaatst: 11 juni 2012, 11:39 uur
Deren Bliksem schreef:
Heb me gister weer heerlijk geërgerd aan Spanje trouwens, wat een saaie ploeg is dat toch. Dan 12x liever Ierland!
Wat dacht jij: ik hou absoluut niet van het voetbal van Spanje/Barca, laat ik eens een wedstrijd van ze gaan bekijken?Heb me gister weer heerlijk geërgerd aan Spanje trouwens, wat een saaie ploeg is dat toch. Dan 12x liever Ierland!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.