MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Hendrik68 schreef:
Precies. De fout van Kuipers even later door geen strafschop te geven aan Ierland was veel kwalijker. Wel geel geven aan een Ier na een charge op het middenveld (terecht), maar hetzelfde niet bestraffen in het strafschopgebied van de tegenstander. En ze hebben nu 6 arbiters op en langs het veld, dus ze kunnen niet aankomen met het niet goed te kunnen hebben gezien.

Ik vond het geen strafschop, eerlijk gezegd. In herhalingen lijken alle overtredingen zwaar.

Deren Bliksem schreef:
Heb me gister weer heerlijk geërgerd aan Spanje trouwens, wat een saaie ploeg is dat toch. Dan 12x liever Ierland!

Ben ik niet met je eens Deren. Ik was uiteraard voor Italië maar ik heb wel genoten van Spanje. Zeker de tweede helft.

Stijn_Slayer
Tot nu toe is het het EK van de scheidsrechters. Vond Spanje - Italie niet veel aan. Vooral Italie was de eerste helft vrij slordig. Spanje speelde me wat te professioneel en dachten wat te gemakkelijk door de Italiaanse verdediging te komen met leuke passes. Het was ook niet de meest sportieve wedstrijd. Torres weer eens de schlemiel. Afleggen en hij zit altijd.

Vond Ierland - Kroatie dan een stuk spannender en levendiger. Ben blij dat ik niet hoef te beslissen over die vermeende buitenspelgoal. Hierboven zie ik dan dat Mario van den Ende zegt dat het geen buitenspel was, maar bij VI Oranje zeiden ze toch dat Luinge het wel buitenspel vond? Het zegt in ieder geval genoeg over de moeilijkheid van de situatie, maar Kroatie heeft sowieso verdiend gewonnen.

Vind er tot nu toe nog niet zo heel erg veel aan, dit EK. Rusland en Kroatie wel, maar daar kijk ik eigenlijk niet voor.

Ik vond Spanje ook verre van overtuigend. Ze speelden als een gemankeerd elftal. Ze hebben natuurlijk de beste middenvelders van de wereld, maar zonder spits spelen gaat ze nog opbreken. Op deze manier zie ik ze niet veel scoren. En Torres is nog steeds hopeloos uit vorm, ondanks de goede voorbereiding op zijn megakans, die hij vervolgens verprutst.

Het ziet er soms leuk uit, maar op deze manier gaan ze het nog lastig krijgen tegen Kroatië.

Stijn_Slayer schreef:
Het was ook niet de meest sportieve wedstrijd.
Spanje - Italië niet sportief? Mij viel juist het tegenovergestelde op: kwam allemaal erg sportief over op mij van beide kanten.

Stijn_Slayer schreef:
Vond Ierland - Kroatie dan een stuk spannender.

?

Stijn_Slayer
Ik vrees dat ik iets meer nodig heb dan dat vraagtekentje.

@ MJ:

Er werden toch wel een aantal behoorlijke schoppen uitgedeeld. Sommige overtredingen vond ik echt onnodig (op Iniesta bijv.).

Hmm..ik vond de 2e helft van Spanje - Italie erg goed en heb van beide ploegen eigenlijk wel genoten.

Ierland - Kroatie was de 1e helft leuk maar het spel vd Ieren is natuurlijk niet om aan te gluren, hotseknotsebegonia voetbal en van een niveau dat eigenlijk niet thuishoort op dit EK.
En na de 1-3 viel er helemaal niets meer te genieren, de Ieren konden niet en de Kroaten geloofden het wel en wilden niet meer.

Hendrik68 schreef:
Helemaal mee eens Deren Bliksem, maar doordat Ierland zo leuk is en Spanje zo saai gaat Ierland er waarschijnlijk wel heel hard af tegen Spanje.

Dat is ook zo hoor, ze zullen ook wel weer ver komen. Ze hebben ook veel kwaliteit, dus daar gaat het niet om. Punt is gewoon dat ik al die nutteloze passjes helemaal zat ben, heb het laatste half uur ook niet meer gekeken.

Stijn_Slayer schreef:
@ MJ:

Er werden toch wel een aantal behoorlijke schoppen uitgedeeld. Sommige overtredingen vond ik echt onnodig (op Iniesta bijv.).
Dat hoort er een beetje bij natuurlijk: voetbal is en blijft een contactsport. Hij kreeg ook geen doodschoppen of zo, maar gewoon stevige, Italiaanse tackles. De spelers van Italië gingen hier ook gewoon sportief mee om, ook wanneer ze een kaart kregen. Na de wedstrijd had ook iedereen respect voor elkaar, zelfs de supporters binnen en buiten het stadion.

Stijn_Slayer schreef:
Ik vrees dat ik iets meer nodig heb dan dat vraagtekentje.

De wedstrijd was toch verre van spannend? Geen moment het idee gehad dat Ierland zou kunnen winnen van Kroatië, zeker niet na die vroege 3-1.

El Ninjo schreef:

Waar was Mark van Bommel?

Altijd leuk zulke analyses...en als je dit ziet vraag je je inderdaad nog meer af waarom de Jong gewisseld werd ipv van Bommel aangezien van Bommel verstoppertje leek te spelen tegen de Denen.

De Jong heeft al een hele tijd veel betere statistieken dan Van Bommel in Oranje: meer balveroveringen, een stuk efficiënter in de passing, etc. etc. Sneijder op de plek van Van Bommel lijkt me echt geen gek idee, zeker gezien de felheid waarmee hij zaterdag speelde.

Maar wat me nog meer zorgen baart is het totale non-functioneren van de hele rechterkant, zowel Van der Wiel als Robben mogen van mij best eens vervangen worden.

Ik vond Robben de eerste helft best goed eigenlijk, tweede helft weet ik niet want die heb ik niet gezien. Maar goed ik zou Robben op links zetten

@herman

Wie zou je dan op de plek van Van der Wiel willen zetten?

Robben moet je nóóit vervangen; dat lijkt me samen met Sneijder (van Persie noem ik even niet kijkende naar de landelijke discussie op dit moment) een speler die je altijd opstelt.

Stijn_Slayer
Nicolage Rico schreef:
(quote)

De wedstrijd was toch verre van spannend? Geen moment het idee gehad dat Ierland zou kunnen winnen van Kroatië, zeker niet na die vroege 3-1.

Niet in die zin van het woord, maar ik had wel het gevoel dat de wedstrijd nog niet klaar was, dat Kroatie nog wel wat kon laten zien.

Ik vind dat het falen van het Nederlands elftal de afgelopen dagen wel wat wordt overdreven. In elke normale omstandigheid knal je van die drie honderdprocent kansen of die vijf negentigprocent kansen er gewoon twee of drie in, en dan is iedereen euforisch. Het was echt geen geweldige wedstrijd, maar nu hoor je iemand als Derksen al op tv roepen dat Nederland helemaal geen kansen heeft gecreëerd. Is wel weer héél erg huilen met de wolven in het bos.

Hendrik68
Ik hoor Derksen al een paar maanden niet meer roepen en dat bevalt me prima. Ik kijk puur en alleen de wedstrijden.

Ulfat-e-Zulmat
Het is vooral omdat Nederland nu van Duitsland min of meer moet winnen. Anders was het geen (groot) probleem geweest verder.

Nou, Djokovic heeft wel heel veel pech met die regenonderbreking zo te zien.

MJ_DA_MAN schreef:
Robben moet je nóóit vervangen; dat lijkt me samen met Sneijder (van Persie noem ik even niet kijkende naar de landelijke discussie op dit moment) een speler die je altijd opstelt.

Dat moet je dan toch even uitleggen. Robben zat de laatste maanden zeker niet in zijn beste vorm bij Bayern (die gemiste penalty en de fluitconcerten zullen ook niet helpen). En ook tegen Denemarken vond ik hem vooral uitblinken in zijn grenzeloos egoïsme.

herman schreef:
(quote)

De Jong heeft al een hele tijd veel betere statistieken dan Van Bommel in Oranje: meer balveroveringen, een stuk efficiënter in de passing, etc. etc. Sneijder op de plek van Van Bommel lijkt me echt geen gek idee, zeker gezien de felheid waarmee hij zaterdag speelde.

Maar wat me nog meer zorgen baart is het totale non-functioneren van de hele rechterkant, zowel Van der Wiel als Robben mogen van mij best eens vervangen worden.
De Jong staat zelfs in de top 5 hoogste percentage geslaagde passes in de PL, volgens mij.

Edit: 2. Volgens WhoScored.com

Premier League - Player Statistics - whoscored.com.

Sorteren op %PS.

Linius schreef:

Morgen en overmorgen helaas werken tijdens de wedstrijden. Woensdag heb ik uiteraard vrij, kom maar op met die Duitsers.

Hier hetzelfde verhaal.

Ierlands speelstijl had iets liefs (niet fysiek gezien, maar 't spel zelf) Het was zo knullig en onbeholpen dat 't leek op 'n lam dat nog maar net lopen kan - en daardoor 'n hoop sympathie voor Ierland. Mogen ze nog 'n puntje pakken.

herman schreef:
Even een oude klassieker bovenhalen:

(embed)

"Ach, de opstelling, de opstelling, we zien wel wie er speelt"

'Was het maar een grap, het is toch zo!?'

Masimo schreef:
Ierland's speelstijl had iets liefs (niet fysiek gezien, maar 't spel zelf) Het was zo knullig en onbeholpen dat 't leek op 'n lam dat nog maar net lopen kan - en daardoor 'n hoop sympathie voor Ierland. Mogen ze nog 'n puntje pakken.

Die sympathie verdween bij mij in de laatste tien minuten als sneeuw voor de zon.
Wat een eikels.

FlyLo schreef:
(quote)
Dat moet je dan toch even uitleggen. Robben zat de laatste maanden zeker niet in zijn beste vorm bij Bayern (die gemiste penalty en de fluitconcerten zullen ook niet helpen). En ook tegen Denemarken vond ik hem vooral uitblinken in zijn grenzeloos egoïsme.
Omdat er van Robben altijd dreiging uitgaat, ook als ie minder in vorm is. Een Robben in een wat mindere vorm is nog steeds veruit de beste vleugelspeler die we hebben. Je gaat me toch niet vertellen dat je bijv. Kuyt of Narsingh (weet niet of je hem goed kent) op die plek zou zetten?

chevy93 schreef:
Nou, Djokovic heeft wel heel veel pech met die regenonderbreking zo te zien.

Duidelijk z'n "momentum" kwijt.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Omdat er van Robben altijd dreiging uitgaat, ook als ie minder in vorm is. Een Robben in een wat mindere vorm is nog steeds veruit de beste vleugelspeler die we hebben. Je gaat me toch niet vertellen dat je bijv. Kuyt of Narsingh (weet niet of je hem goed kent) op die plek zou zetten?

Afellay & Sneijder..

Nadal

FlyLo schreef:
(quote)
Afellay & Sneijder..
Sneijder rechtsbuiten? Dat slaat natuurlijk nergens op.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:04 uur

geplaatst: vandaag om 14:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.