MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Omdat er van Robben altijd dreiging uitgaat, ook als ie minder in vorm is. Een Robben in een wat mindere vorm is nog steeds veruit de beste vleugelspeler die we hebben. Je gaat me toch niet vertellen dat je bijv. Kuyt of Narsingh (weet niet of je hem goed kent) op die plek zou zetten?

Kom nou toch, afgezien van die bal op de paal heeft Robben toch weinig laten zien. En de enige keer dat hij beter wel op goal had kunnen schieten, legde ie hem juist wel af. Daarnaast liet Robben ook voortdurend Poulsen lopen, wat ook niet echt meehielp. Robben is verworden tot een one-trick-pony wiens trucje steeds minder vaak lukt. Ik zou het niet verkeerd vinden Narsingh ook eens een kans te geven. Of Sneijder op rechts, daar stond hij bij Real Madrid ook vaak.

Ik had Narsingh graag zien invallen tegen Denemarken, dan was er wellicht aanvoer vanaf de vleugel voor Huntelaar gekomen.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Sneijder rechtsbuiten? Dat slaat natuurlijk nergens op.

Eerder Sneijder op links en Afellay op rechts. Kunnen ze beide prima aan. Voorzetjes (Sneijder kapt naar binnen, Afellay kan buitenom, cfr. zijn assist in de Clasico) richting Huntelaar en die zal ze er wel in koppen.

Tja, toch een beetje wat ik al had verwacht. De regen heeft het lekker verpest voor Djokovic, die Nadal gisteren aan het einde redelijk weg speelde.

Nu maar gewoon weer Wimbledon en US open winnen.

herman schreef:
(quote)
Kom nou toch, afgezien van die bal op de paal heeft Robben toch weinig laten zien. En de enige keer dat hij beter wel op goal had kunnen schieten, legde ie hem juist wel af. Daarnaast liet Robben ook voortdurend Poulsen lopen, wat ook niet echt meehielp. Robben is verworden tot een one-trick-pony wiens trucje steeds minder vaak lukt. Ik zou het niet verkeerd vinden Narsingh ook eens een kans te geven. Of Sneijder op rechts, daar stond hij bij Real Madrid ook vaak.
Volgens mij heb ik geen woord gelaten over Robben tegen Denemarken (vond hem overigens zeker niet slecht)? Overigens: schiet ie die bal er wel in, dan hoor je natuurlijk weer niemand, want zo zijn wij Nederlanders. En omdat Robben nu even in een mindere periode zit moet ie er maar direct uit? Robben wordt overigens door van Marwijk op rechts gezet, waardoor hij niet anders kan dat voor die actie te gaan. Op die manier heeft ie overigens Bayern kampioen gemaakt en ze de finale van de CL bezorgd.

FlyLo schreef:
(quote)
Eerder Sneijder op links en Afellay op rechts. Kunnen ze beide prima aan. Voorzetjes (Sneijder kapt naar binnen, Afellay kan buitenom, cfr. zijn assist in de Clasico) richting Huntelaar en die zal ze er wel in koppen.
Een leuk idee om zo eens te spelen tegen een zwakke tegenstander tijdens een vriendschappelijke wedstrijd of tijdens een potje FIFA, maar niet tegen Duitsland en Portugal. Afellay op rechts kan zeker, maar niet als Robben dan niet speelt. Sneijder aan de zijkant blijft overigens van de zotte; daar heeft ie nota bene nog nooit gespeeld.

Sneijder zou ik echt nooit op links of rechtsbuiten zetten, absurde gedachte.
En wat Robben betreft ben ik het helemaal eens met MJ, vond Robben zelfs best goed spelen en had een paar leuke acties.

MJ_DA_MAN schreef:
Een leuk idee om zo eens te spelen tegen een zwakke tegenstander tijdens een vriendschappelijke wedstrijd of tijdens een potje FIFA, maar niet tegen Duitsland en Portugal. Afellay op rechts kan zeker, maar niet als Robben dan niet speelt. Sneijder aan de zijkant blijft overigens van de zotte; daar heeft ie nota bene nog nooit gespeeld.

Ik vond 'm daar zeker niet slecht tijdens het laatste stuk tegen Denemarken. En daar heeft hij bij Inter ook al gestaan (toegegeven, zonder veel succes, maar Inter was ook 10x niks en hij was nauwelijks fit en te dik).

Ben het ook eens met MJ, Robben wissel je nooit. Je zag ook de hele wedstrijd dat hij twee verdedigers tegen zich had, dat zal bij Narsingh niet het geval zijn.

El Ninjo schreef:
Nadal
Wat een anticlimax. Nadal mag z'n handen dichtknijpen met die regen.

Djokovic had anders ook een regenbui nodig om zich op te peppen, Nadal wilde gisteren gewoon doorspelen.

Nadal

Nadal

Nadal

Stijn_Slayer
trebremmit schreef:

Vind ik ook. Zijn passes tegen Denemarken bewezen dat. Sneijder moet met zijn overzicht en traptechniek altijd vanuit het centrum spelen.

Het valt me overigens wel op dat hij al lange tijd niet (vaak?) meer uit vrije trappen scoort, of wel?

Ben er wel steeds meer voor om De Jong in de verdediging te zetten, al ben ik niet overtuigd van Van Bommel en vd Vaart zie ik ook liever niet controlerend spelen.

De Jong in de verdediging is inderdaad wel een goede suggestie. Dan kan Sneijder controlerend naast Van Bommel (die inderdaad erg tegenviel) en Van Persie op 10.
Sneijder kan dan zorgen voor een beetje tempo in de opbouw en als je dan Robben op links en Afellay op rechts zet, komt Huntelaar waarschijnlijk ook beter tot zijn recht.

Ik heb er alleen geen vertrouwen in dat Bert het ook zo ziet.

Van Persie heeft sinds zijn doelpunt tegen Roemenië op Euro 2008 al 767 minuten niet meer gescoord op een eindronde. Scoorde in 41 competitieve interlands slechts 16 keer.

Huntelaar daarentegen 18 keer in 26 competitieve duels.

Tsja.

Heel het land vind het onderhand, terwijl ik niet geloof dat we verdedigend ook maar een druppel sterker staan met die formatie. De Jong moet tegen Duitsland bovenop Oezil spelen en de komende mensen als Podolski, Mueller en Khedira geen vaste tegenstander geven. In het begin zijn ze voor Robben en Affelay en daarna in de zone opvangen.

Paap_Floyd schreef:
Van Persie heeft sinds zijn doelpunt tegen Roemenië op Euro 2008 al 767 minuten niet meer gescoord op een eindronde. Scoorde in 41 competitieve interlands slechts 16 keer.

Huntelaar daarentegen 18 keer in 26 competitieve duels.

Tsja.
Mis. Tegen Kameroen maakte hij er nog eentje op het WK. Scoringscijfers houden niet over, dat geef ik toe, Van Persie heeft wel voor op Huntelaar dat hij sterk in de combinatie is en balvast.

jasper1991 schreef:
(quote)
Mis. Tegen Kameroen maakte hij er nog eentje op het WK. Scoringscijfers houden niet over, dat geef ik toe, Van Persie heeft wel voor op Huntelaar dat hij sterk in de combinatie is en balvast.
Ho je hebt gelijk. Ik lees verkeerd. Eén goal sinds Roemenië.

Dan zijn de komende paar grandslamfinales wel bekend...

Jocharo-T
MJ_DA_MAN schreef:
Sneijder rechtsbuiten? Dat slaat natuurlijk nergens op.
In die 4-5-1 opstelling kan Sneijder wel rechts aan de buitenkant spelen. Beetje hangend aan de rechterkant zeg maar. Dus niet als klassieke rechtsbuiten. Zo heeft hij in het verleden ook wel eens gespeeld en niet onverdienstelijk. Het enige nadeel is dat hij dan wat minder in staat is om vanachter de spits steekbalen te geven, wat toch wel zijn grote kracht is en dat het geen speler is die de achterlijn haalt, maar met zoveel topspelers zul je toch moeten schuiven als je ze allemaal wilt laten spelen. Wil je dat de spelers op rechts en links standaard de achterlijn halen, dan zou Bert daar het beste Narsingh neer kunnen zetten. Opzich ook een goede keuze met Huntelaar in de spits.

Bericht wat ik gisteren plaatste:

Ik zou trouwens van der Vaart naast van Bommel zetten. Robben hangend op links, Sneijder hangend op rechts, van Persie achter de spits en Huntelaar in de spits. Robben wordt zo gedwongen om voorzetten te gaan geven en niet elke bal, op een uitzondering daargelaten, het stadion uit te schieten en dat is weer gunstig met Huntelaar voorin.

Wesley heeft wel vaker in zo'n rol gespeeld aan de rechterkant in het verleden en dat gaat hem ook goed af. Wesley op een plek van verdedigend middenvelder pakte in het verleden niet goed uit en van der Vaart heeft het in het verleden op die plek beter gedaan.

trebremmit schreef:
En wat Robben betreft ben ik het helemaal eens met MJ, vond Robben zelfs best goed spelen en had een paar leuke acties.
Robben speelde waardeloos. Alleen maar naar binnen trekken en vervolgens schieten, zo voorspelbaar als een baksteen. Is geen enkele voorzet vanaf gekomen, welgeteld één gevaarlijk schot, dat op de paal ging, maar je moet zo'n speler nooit uit de basis halen idd.

Ik zou Robben op links zetten. Afellay op rechts, Huntelaar in de spits, Van Persie erachter als schaduwspits, Sneijder ipv Van Bommel, komen z'n diepe passes nog meer van pas ipv op links waar sommigen hem blijkbaar willen neerzetten.

Robben speelde echt niet waardeloos had zelfs een aantal mooie combinaties met Van Persie. Als hij woensdag tegen de Duisters scoort vindt iedereen hem weer geweldig hier.

trebremmit schreef:
Robben speelde echt niet waardeloos had zelfs een aantal mooie combinaties met Van Persie. Als hij woensdag tegen de Duisters scoort vindt iedereen hem weer geweldig hier.
Ik vond hem wel degelijk waardeloos spelen. Een aantal combinaties met Van Persie maakt hem niet opeens goed. Kwam geen enkele dreiging vanaf alleen maar belabberde afstandsschoten.

Daarom stonden er zeker ook steeds twee verdedigers bij hem, omdat er geen enkele dreiging vanaf kwam? Ik zou hem gewoon weer opstellen en op een gegeven gaan die ballen er wel in en dan moet je iedereen weer horen hoe goed hij wel niet is.
Nogmaals ik vind het echt zwaar overdreven zoals hij nu afgemaakt wordt.

Ik heb soms het gevoel dat mensen nauwelijks meer kijken, maar gewoon elkaar of analytici (m.n. Johan Derksen) napraten.

jasper1991 schreef:
Ik heb soms het gevoel dat mensen nauwelijks meer kijken, maar gewoon elkaar of analytici (m.n. Johan Derksen) napraten.
Jawel hoor, heb me 90min. door lopen ergeren aan hem. Nam keer op keer de verkeerde beslissingen. Gaf één bal op links waar hij zelf had moeten schieten en leek dit als een excuus te zien om vervolgens de hele wedstrijd alles zelf te doen.

Overigens ik 'maak hem niet af', het is een fantastische speler die je altijd moet opstellen, maar als hij slecht speelt mag dat ook gezegd worden.

Jocharo-T
Ik heb soms het gevoel dat als je een mening hebt die toevallig strookt met die van Johan Derksen, je standaard wordt weggezet als iemand die de heren van RTL aan het napraten is. Net alsof Johan Derksen een alleen recht heeft op een bepaalde mening.

Ik heb de mannen van VI Oranje overigens niet zwaar negatief gehoord over Robben. Enkel dat ze Sneijder beter vonden en dat het daarom vreemd was dat Robben erboven eindigde in het spelers klassement.

Stijn_Slayer
Fortunato schreef:
Dan kan Sneijder controlerend naast Van Bommel (die inderdaad erg tegenviel) en Van Persie op 10.

Ik ben het even kwijt, maar was het nou het EK van 2008 dat hij controlerend speelde of het WK van 2006? Dat deed hij niet slecht, maar dan is de angel wel een beetje uit zijn spel (en dat heeft effect op de rest van het team). Dat is eigenlijk het grootste probleem, laat je de (mits in vorm) beste speler op een plek spelen waar je iets minder aan hem hebt?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:18 uur

geplaatst: vandaag om 12:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.