Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Jocharo-T
geplaatst: 14 juni 2012, 10:16 uur
jasper1991 schreef:
De opstellingen of nieuwe spelers die ik hierboven zie, vind ik wel wat voorbarig. Viergever, van Rhijn en Narsingh/Maher moeten echt nog wat groeien (het liefst ook lichamelijk) willen ze geschikt zijn voor het Nederlands Elftal. Maher vind ik wel een groot talent, maar het moet er allemaal net even uitkomen. Wie weet wie er volgend jaar nog allemaal doorbreekt... het enige wat voor mij zeker is, is dat Van Bommel moet stoppen.
In die opstelling hierboven, staat Maher niet in de basis. Het is een hele logische opstelling en ik denk dat Matthijssen en Kuijt er over twee jaar ook niet meer bij zijn. Van Rhijn kan ook heel goed centraal spelen, dus dan kun je van der Wiel nog wel op de rechtsback lasten staan, als speelt die jongen dramatisch moet ik zeggen.De opstellingen of nieuwe spelers die ik hierboven zie, vind ik wel wat voorbarig. Viergever, van Rhijn en Narsingh/Maher moeten echt nog wat groeien (het liefst ook lichamelijk) willen ze geschikt zijn voor het Nederlands Elftal. Maher vind ik wel een groot talent, maar het moet er allemaal net even uitkomen. Wie weet wie er volgend jaar nog allemaal doorbreekt... het enige wat voor mij zeker is, is dat Van Bommel moet stoppen.
jasper1991 schreef:
Ach, Van Bommel is er uitgehaald en in de tweede helft speelden we in de 'populaire' opstelling. Juist toen kwamen we er op het middenveld niet aan te pas.
Duitsland ging nog met enig vrees de wedstrijd in en dat was ook te zien, maar na verloop van tijd kregen ze door dat Nederland drama was. Dan moeten twee spelers met een 2-0 achterstand de hele boel rechtdraaien, tegen een van vertrouwen overstromend Duitsland? Nee, Bertje, ik heb een gigantische plaat voor mijn kop, van Marwijk had zo moeten starten en in de rust was het gewoonweg te laat.Ach, Van Bommel is er uitgehaald en in de tweede helft speelden we in de 'populaire' opstelling. Juist toen kwamen we er op het middenveld niet aan te pas.
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:17 uur
Even opmerken dat de drie wissels alledrie (ex-)PSV'ers zijn en de eerste twee wissels Ajacieden waardoor er op een gegeven moment 7 (ex-)Ajacieden op het veld stonden. En welke helft ging er beter? Precies. 

El Ninjo schreef:
En eerlijk gezegd vond ik vd Vaart ook niet zo'n fitte indruk maken, die werd af en toe ook compleet overlopen.
Maar kijk dan ook waar hij stond. Hij is een echte nummer 10 en zou moeten doen waar Sneijder staat. Sneijder die kan het makkelijk belopen, die heb ik geen een keer terug zien gaan. Hij is nog eerder linksvoor dan verdedigende middenvelder. En waarom ook niet? Affelay heeft de scherpte niet en Vd Vaart is ten minste geen ego en die geeft 'm van de zijkant voor.En eerlijk gezegd vond ik vd Vaart ook niet zo'n fitte indruk maken, die werd af en toe ook compleet overlopen.
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:19 uur
jasper1991 schreef:
Volgens mij is Mathijsen dan 33, in deze opstelling is volgens mij niemand over de 30 en dat lijkt me een slechte zaak. Wijnaldum, Clasie en Fer zouden net zo goed zich nog kunnen ontwikkelen. Misschien gaat Bas Dost er nog heel veel inleggen... ik vind het echt espressodik allemaal.
Volgens mij is Mathijsen dan 33, in deze opstelling is volgens mij niemand over de 30 en dat lijkt me een slechte zaak. Wijnaldum, Clasie en Fer zouden net zo goed zich nog kunnen ontwikkelen. Misschien gaat Bas Dost er nog heel veel inleggen... ik vind het echt espressodik allemaal.
Steek, Heitinga, Mathijssen, Sneijder, Van der Vaart, Persie, Huntelaar, Robben..allemaal tegen de dertig dan hoor.
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:21 uur
Ik denk dat de crux hem zit in de achterste linie, niet voorin. Van Bommel en De Jong zaten te zwemmen in een gapend gat van de voorste- en achterste vier, Jan van Halst liet dat nog met een paar voorbeelden zien. Als je niet vooruit verdedigt, speel je de Duitsers in de kaart. In de tweede helft is er wat geprobeerd, maar eigenlijk kun je weinig beginnen. Het zat er echt niet in ben ik van overtuigd.
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:22 uur
Joy4ever schreef:
Haha! No way Rico
. Portugal timmer de boel achterin dicht en gaat lekker op de counter loeren. Met twee goals verschil winnen is too much. We kunnen wel een pooltje maken met de vraag hoeveel man er na 90 minuten nog op het veld staan.
(quote)
Haha! No way Rico
. Portugal timmer de boel achterin dicht en gaat lekker op de counter loeren. Met twee goals verschil winnen is too much. We kunnen wel een pooltje maken met de vraag hoeveel man er na 90 minuten nog op het veld staan. Als we 4 Portugezen een rode kaart aannaaien wordt het een reglementaire 5-0 voor Oranje. Dat lijkt me de beste strategie.
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:24 uur
Joy4ever schreef:
Haha! No way Rico
. Portugal timmer de boel achterin dicht en gaat lekker op de counter loeren. Met twee goals verschil winnen is too much. We kunnen wel een pooltje maken met de vraag hoeveel man er na 90 minuten nog op het veld staan.
Hopen dat Van Bommel en De Jong nog even flink wat van die jongens blesseren als het zeker wordt dat we niet meer kunnen winnen. (quote)
Haha! No way Rico
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:24 uur
Deren Bliksem schreef:
Steek, Heitinga, Mathijssen, Sneijder, Van der Vaart, Persie, Huntelaar, Robben..allemaal tegen de dertig dan hoor.
Daar zitten wat spelers tussen die net 28 zijn geworden. Niet de jongste meer, maar Sneijder, Huntelaar en Van Persie zouden nog wel 4 jaar op topniveau mee moeten kunnen. Robben en Van der Vaart zie ik dat niet meer doen vanwege hun fysiek.
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:25 uur
Als we met één doelpunt verschil winnen, gaat Portugal door op basis van de voordoelpunten?
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:30 uur
chevy93 schreef:
Even opmerken dat de drie wissels alledrie (ex-)PSV'ers zijn en de eerste twee wissels Ajacieden waardoor er op een gegeven moment 7 (ex-)Ajacieden op het veld stonden. En welke helft ging er beter? Precies.
Even opmerken dat de enige Oranje goal van de voet van een (ex)-Feyenoorder kwam Even opmerken dat de drie wissels alledrie (ex-)PSV'ers zijn en de eerste twee wissels Ajacieden waardoor er op een gegeven moment 7 (ex-)Ajacieden op het veld stonden. En welke helft ging er beter? Precies.

Lekker boeiend allemaal. Alsof je daar op moet gaan letten.
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:32 uur
Ja, even aangeven hoe oppermachtig de lichting van Ajax is en hoe stom het van Van Marwijk is om zoveel PSV'ers mee te nemen. Ik ben nog altijd van mening dat Anita het beter zou hebben gedaan, want die eindigde met een sterk seizoen.
En waarom Narsingh meenemen als je toch met Kuyt wil spelen?
En waarom Narsingh meenemen als je toch met Kuyt wil spelen?

jasper1991 schreef:
Als we met één doelpunt verschil winnen, gaat Portugal door op basis van de voordoelpunten?
Tenzij je wint met 3-2 (dan gaat Nederland door op basis van de UEFA-ranglijst). En bij 4-3 uiteraard op basis van voordoelpunten.Als we met één doelpunt verschil winnen, gaat Portugal door op basis van de voordoelpunten?
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:36 uur
herman schreef:
Daar zitten wat spelers tussen die net 28 zijn geworden. Niet de jongste meer, maar Sneijder, Huntelaar en Van Persie zouden nog wel 4 jaar op topniveau mee moeten kunnen. Robben en Van der Vaart zie ik dat niet meer doen vanwege hun fysiek.
Precies, dus dat het team van mijn opstelling te jong zou zijn klopt niet.
Maar inderdaad, Van der Vaart sjokt nu al als een oude man op het veld, was sowieso nooit echt een favoriete speler van mij.
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:41 uur
Van mij mag Van der Wiel ook wel vervangen worden. Op basis van zijn talent absoluut Oranje-waardig, maar zijn instelling en motivatie zijn echt te beroerd voor woorden.
0
Jocharo-T
geplaatst: 14 juni 2012, 10:45 uur
Afellay vind ik ook maar een zwaar overschatte voetballer. Best een leuke speler om naar te kijken, maar het niveau op zo'n toernooi kan hij gewoon niet aan. Zeker niet in de wedstrijden tegen de echte toppers. Natuurlijk is hij geblesseerd geweest en mist hij wedstrijdritme en speelt de rest van het team ook dramatisch, maar ik zie echt niet het grote talent in hem die sommige hem toe dichten. Ik moet ook nog maar zien of hij nog lang bij Barça speelt. Heb nog steeds het idee dat hij vooral gehaald is als wisselgeld. Hij koste tenslotte maar een miljoen.
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:46 uur
chevy93 schreef:
- Van der Wiel: een van de slechtste (zo niet slechtste) spelers van het veld, net als tegen DenemarkenEven opmerken dat de drie wissels alledrie (ex-)PSV'ers zijn en de eerste twee wissels Ajacieden waardoor er op een gegeven moment 7 (ex-)Ajacieden op het veld stonden. En welke helft ging er beter? Precies.
- Heitinga: spreekt voor zich
- De Jong: niet gezien en voegde op geen enkel vlak iets toe
- Sneijder: stempel niet kunnen drukken
- Van der Vaart: voegde ook amper iets toe
- Huntelaar: geen kans gehad
Toppie joppie allemaal.
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:49 uur
chevy93 schreef:
Ja, even aangeven hoe oppermachtig de lichting van Ajax is en hoe stom het van Van Marwijk is om zoveel PSV'ers mee te nemen.
Ja, even aangeven hoe oppermachtig de lichting van Ajax is en hoe stom het van Van Marwijk is om zoveel PSV'ers mee te nemen.
De lichting van Ajax is oppermachtig

0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:51 uur
Opstelling WK-finale:
Stekelenburg; Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen en Van Bronckhorst; Van Bommel en De Jong; Robben, Sneijder en Kuyt; Van Persie.
5 maal Ajax. Ik durf zelfs te stellen dat Ajax de laatste club is die wat Europese toppers heeft voortgebracht. De rest was hooguit subtop of heeft hopeloos gefaald in het buitenland (bv. Drenthe). En de spelers die een beetje goed waren, komen uit andere teams dan PSV en Feyenoord. Denk maar aan V. Wolfswinkel.
Van der Wiel was matig tegen Denemarken, dat klopt. Tegen Duitsland echt niet. Beide goals vielen aan de kant van Willems, punt.
De Jong niet gezien? Maar wel een uitspraak er over doen... Het feit dat je hem niet ziet, is eerder een goed punt, lijkt me. Tweede helft had hij nog de beste verdedigende input. Hij was nagenoeg de enige die er een beetje inging.
Sneijder is dus al slecht als hij niet zijn stempel drukt? Ik zeg wederom een belangrijke man in de passing.
Van der Vaart, aanvallend een stuk betrokkener dan Van Bommel. Verdedigend ruk, maar hij is dan ook allesbehalve een verdediger.
Huntelaar speelde naar vermogen prima. Dat hij geen kans krijgt, ligt aan zijn team, niet aan hem zelf. Was de hele tijd aanspeelbaar, kwam de bal halen.
Stekelenburg; Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen en Van Bronckhorst; Van Bommel en De Jong; Robben, Sneijder en Kuyt; Van Persie.
5 maal Ajax. Ik durf zelfs te stellen dat Ajax de laatste club is die wat Europese toppers heeft voortgebracht. De rest was hooguit subtop of heeft hopeloos gefaald in het buitenland (bv. Drenthe). En de spelers die een beetje goed waren, komen uit andere teams dan PSV en Feyenoord. Denk maar aan V. Wolfswinkel.
Van der Wiel was matig tegen Denemarken, dat klopt. Tegen Duitsland echt niet. Beide goals vielen aan de kant van Willems, punt.
De Jong niet gezien? Maar wel een uitspraak er over doen... Het feit dat je hem niet ziet, is eerder een goed punt, lijkt me. Tweede helft had hij nog de beste verdedigende input. Hij was nagenoeg de enige die er een beetje inging.
Sneijder is dus al slecht als hij niet zijn stempel drukt? Ik zeg wederom een belangrijke man in de passing.
Van der Vaart, aanvallend een stuk betrokkener dan Van Bommel. Verdedigend ruk, maar hij is dan ook allesbehalve een verdediger.
Huntelaar speelde naar vermogen prima. Dat hij geen kans krijgt, ligt aan zijn team, niet aan hem zelf. Was de hele tijd aanspeelbaar, kwam de bal halen.
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:52 uur
chevy93 schreef:
Van der Wiel was matig tegen Denemarken, dat klopt. Tegen Duitsland echt niet.
En toen stopte ik al met lezen.Van der Wiel was matig tegen Denemarken, dat klopt. Tegen Duitsland echt niet.
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:54 uur
Als de volgende elf nou speelden was het goed gekomen:
Mulder
Martind Indi,De Vrij, Vlaar, Leerdam
Clasie, Bakkal, Van Haaren
Schaken, Van Persie en Cabral
Mulder
0
Jocharo-T
geplaatst: 14 juni 2012, 10:55 uur
Een paar maanden geleden nam ik het nog op voor van der Wiel, maar nu loopt hij ook al elke wedstrijd te prutsen bij Nederland. Hij denkt dat hij toe is aan een nieuwe stap omdat hij uitgeleerd zou zijn, maar ben bang dat het niet veel beter met hem wordt. Die jongen overschat zichzelf schromelijk. Gelukkige hebben we Ricardo achter de hand, die is vier klassen beter.
jasper1991 schreef:
Mulder
Post dan niets!Mulder
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:56 uur
MJ_DA_MAN schreef:
En toen stopte ik al met lezen.
Vd Wiel heeft tegen Duitsland gewoon geen of amper fouten gemaakt en als je de wedstrijd ten minste ook gelet had op andere spelers, had je gezien dat hij, zeker de tweede helft, heel vaak opkwam, maar zelden de bal kreeg, omdat al die middenvelders gefixeerd waren op die linkerkant (waar Willems absoluut niets wist te presteren).En toen stopte ik al met lezen.
Een verdediger reken je af op de (fatale) fouten die hij gemaakt heeft. En hij heeft er simpelweg amper wat gemaakt (kan me er geen herinneren).
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:58 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ik ben het een keer met je eens MJ
. De Jong vond ik wel goed spelen. Van der Vaart was wederom een drama. Wel lopen huilen dat ie niet in de basis staat maar vervolgens valt hij twee keer flut in.
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:58 uur
Nogmaals: het was de gehele achterste linie. Duitsland kreeg het middenveld te gemakkelijk in handen. Ik zeg collectief falen.
0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:59 uur
Joy4ever schreef:
Haha! No way Rico
. Portugal timmert de boel achterin dicht en gaat lekker op de counter loeren. Met twee goals verschil winnen is too much. We kunnen wel een pooltje maken met de vraag hoeveel man er na 90 minuten nog op het veld staan.
(quote)
Haha! No way Rico
. Portugal timmert de boel achterin dicht en gaat lekker op de counter loeren. Met twee goals verschil winnen is too much. We kunnen wel een pooltje maken met de vraag hoeveel man er na 90 minuten nog op het veld staan. Ach joh. Ik had vannacht teveel gedronken.

Toch is de kans dat Oranje het redt niet heel onrealistisch.
0
geplaatst: 14 juni 2012, 11:00 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Vd Wiel heeft tegen Duitsland gewoon geen of amper fouten gemaakt en als je de wedstrijd ten minste ook gelet had op andere spelers, had je gezien dat hij, zeker de tweede helft, heel vaak opkwam, maar zelden de bal kreeg, omdat al die middenvelders gefixeerd waren op die linkerkant (waar Willems absoluut niets wist te presteren). 
Van der Wiel geen fouten? Hij verdedigt de helft van de tijd aan de verkeerde kant, hapt op de verkeerde momenten, kan counters tegen niet belopen, komt op maar passt hem vervolgens terug uit, waardoor hij dus voor niets mee opkomt. Moet ik doorgaan?
0
Jocharo-T
geplaatst: 14 juni 2012, 11:04 uur
Probeer zelf eens een zinnig en inhoudelijk stukje te schrijven. Je lijkt de wederhelft van Kos wel. Chevy heeft teminste een mening en probeert die te onderbouwen.
Ben het overigens totaal niet met hem (Chevy) eens wat betreft van der Wiel. Die was drama. Net als de Jong. Huntelaar kon je weinig kwalijk nemen en van der Vaart deed het niet slechter dan Bommel, maar dat was niet zo moeilijk. Vaart was overigen ook alles behalve top.
Ben het overigens totaal niet met hem (Chevy) eens wat betreft van der Wiel. Die was drama. Net als de Jong. Huntelaar kon je weinig kwalijk nemen en van der Vaart deed het niet slechter dan Bommel, maar dat was niet zo moeilijk. Vaart was overigen ook alles behalve top.
0
geplaatst: 14 juni 2012, 11:04 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Ik doe met je mee.

0
geplaatst: 14 juni 2012, 11:05 uur
Duitsland gaat wel winnen van de Denen, wij gaan niet met 2 goals verschil winnen van Portugal. Vergeet niet dat de Portugezen bij winst ook door kunnen gaan !!!
0
geplaatst: 14 juni 2012, 11:08 uur
Inderdaad, het wordt net een wedstrijd! 
Ik zie het Oranje overigens ook niet doen...

Ik zie het Oranje overigens ook niet doen...
0
geplaatst: 14 juni 2012, 11:09 uur
Jocharo-T schreef:
Ps. Ik zou Co Adriaanse graag als de volgende Bondscoach willen zien. Wat denken jullie daarvan?
Ik weet dat het EK nog niet afgelopen is, maar kan mij niet voorstellen dat Bertje blijft zitten na het EK.
Ps. Ik zou Co Adriaanse graag als de volgende Bondscoach willen zien. Wat denken jullie daarvan?
Ik weet dat het EK nog niet afgelopen is, maar kan mij niet voorstellen dat Bertje blijft zitten na het EK.
Als Bert opstapt is mijn vermoeden dat de KNVB gaat aankloppen bij Feyenoord om Ronald Koeman daar los te weken.
0
geplaatst: 14 juni 2012, 11:09 uur
Jocharo-T schreef:
Probeer zelf eens een zinnig en inhoudelijk stukje te schrijven.
Nou, omdat je het zo lief vraagt:Probeer zelf eens een zinnig en inhoudelijk stukje te schrijven.
Nou, goed zeg dat Mathijsen er weer bij was
. Lekkere samenwerking ook met Heijtinga. Die is ook hopeloos uit vorm. En dan nog twee backs die er werkelijk niks van bakten. Voor Willems valt dan nog wel een excuus te verzinnen. Gelukkig waren er nog wel wat lichtpuntjes met Stekelenburg, De Jong, Sneijder en Van Persie. Huntelaar viel ook wel goed in. Ik heb er op dit moment weinig vertrouwen in dat we het gaan redden. Laat Van Marwijk het elftal staan zoals we geëindigd zijn dan zouden we nog wel een kans maken. Maar dan wel iemand anders op de plek van Van der Vaart.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.