MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Hendrik68
Je moet ook druk kunnen zetten. Als het gewoon niet lukt dan lijkt het al gauw futloos, maar ze deden echt hun best wel. Zaterdag hebben ze het laten liggen, nu niet.

herman schreef:
Gomez is ook een geweldige speler. Na Huntelaar toch maar mooi de gevaarlijkste spits van de Bundesliga.

Van mij mag er verder wel een frisse wind door het Nederlands Elftal heen. Jammer dat we geen talenten hebben van het niveau Robben/Sneijder/Persie achter de hand hebben, maar in ieder geval Van Bommel doet er goed aan na het EK afscheid te nemen van Oranje. En dat 4-2-3-1 mag ook overboord.

Op zich ligt het niet aan die 4-2-3-1 (Duitsland doet het ook), wel aan de manier waarop Van Marwijk die invult. Er is bij Nederland totaal geen aansluiting of verband te vinden tussen de voorste vier en de achterste zes.

Inderdaad, Maar het kan toch ook niet dat Schweinsteiger twee keer zo vrij staat als je met twee DMs speelt?

Sinds 2006 speelt bijna elk topland 4-2-3-1. Ik vind het niet het meest aantrekkelijke systeem. Het zou Nederland sieren als het tactisch weer eens vooruit kon lopen op andere landen.

Klopt, maar je ziet ook dat het omgekeerd zelden het geval is: hoe vaak kon Oranje over de grond door het centrum van Duitsland combineren? Nauwelijks in ieder geval. Daarom ligt het volgens mij aan de invulling.
En van Van Marwijk moet je natuurlijk geen tactische revoluties verwachten, maar dat weet jij ook wel denk ik.

Inderdaad, Van Marwijk kon voortborduren op het raamwerk van Van Basten, maar de koek lijkt nu op. Helaas is de nieuwe generatie talenten niet zo goed als de vorige, maar het zij zo. Hopen dat de door dix genoemde namen zich verder door ontwikkelen. Een driemansmiddenveld met de punt naar achteren met daarin Sneijder, De Jong en Maher lijkt me wel wat.

Conclusie: zij waren beter.

Het schijnt dat er niets over is van het elftal van het WK 2010... Dat geweldige WK waar we met hangen en wurgen winnen van Slowakije en Uruguay en het wonder tegen Brazilië. Dit is bijna hetzelfde elftal en dit elftal heeft eenmaal beperkingen. Onze achterste linie mist de power om vooruit de verdedigen. Duitsland heeft hun geliefde lange veld en iedere Nederlander kijkt tegen de rug van een Duitser aan. Wat mij betreft is er niets veranderd, deze nederlaag tegen dit topland is verdiend en enigszins te voorspellen en het ongeluk tegen Denemarken kwam buitengewoon slecht uit.

herman schreef:
Jammer dat we geen talenten hebben van het niveau Robben/Sneijder/Persie achter de hand hebben
Na elk EK/WK wordt dit weer gezegd.
Toch blijven we alle jeugdtoernooien, ook dit jaar weer, gewoon winnen.

FlyLo schreef:
(quote)

(quote)

(quote)

(quote)

(quote)

Feit: Sneijder speelde zijn beste minuten op het EK als linksbuiten.
Geen feit, jouw mening.
Totaal niet mee eens.

Ulfat-e-Zulmat
herman schreef:
Inderdaad, Van Marwijk kon voortborduren op het raamwerk van Van Basten, maar de koek lijkt nu op.

Het lijkt Eefje wel.

FlyLo schreef:
(quote)

Op zich ligt het niet aan die 4-2-3-1 (Duitsland doet het ook), wel aan de manier waarop Van Marwijk die invult. Er is bij Nederland totaal geen aansluiting of verband te vinden tussen de voorste vier en de achterste zes.

Ik zou het bijna niet durven zeggen, maar ik ben het een keertje met je eens.

Allejeuses slecht opgesteld in een dergelijke formatie, en dat tegen Duitsland die zich vooral sterk maakt in het middenveld. Die eeuwige tikjes langs de achterlinie van de tegenstander, dat moest nu echt eens afgelopen zijn...

In teamverband kundig door de verdediging, zonder dat geaarzel, is een betere en doeltreffender optie tegen een team als Duitsland. Dat zullen we bij Spanje, Italië en uiteraard Portugal ook nodig hebben, ervan uitgaande dat we a.s. zondag winnen. Zoals het Nederlandse team nu speelt is helaas te voorspelbaar geworden. Maar ik hou de moed erin .

We hebben de wedstrijd trouwens op het werk kunnen volgen, in de kantine op een flatscreen.

Heel vervelend om op die wijze telkens tegen die voldane rotkoppen van Gomez en Özil te moeten kijken...
M'n chef kwam met de ene na de andere verwensing als de camera inzoomde .

We gaan het gewoon redden.

2-0 winnen van de Portugezen en Duitsland wint gewoon zakelijk van het matige Denemarken.

Holland!

herman schreef:
maar in ieder geval Van Bommel doet er goed aan na het EK afscheid te nemen van Oranje.

Zou wat zijn als hij ook maar 1 seconde overwoog om nog langer te blijven...

Misschien wel het grote verschil met 2 jaar geleden. Van Bommel toen één van de betere spelers, nu één van de slechtste. Sterkter: je hebt er geen ene reet aan.

Er wordt ook teveel gekeken naar resultaten uit het verleden. En die bieden geen garantie voor de toekomst.
Er is niets veranderd na die oefenwedstrijden tegen Bulgarije en Bayern München.

Een goede bondscoach moet óók kijken naar hoe een speler in z'n vel zit, en helemaal niet naar oude successen.
Hoe zit het tussen de oren, hoe is er het voorgaande seizoen gespeeld, hoe zijn ze er fysiek an toe? En dan kom je op een groot aantal posities misschien wel eens tot andere conclusies.

Het middenveld trio Fer, Wijnaldum, Clasie (over het "ontbreken" van talent gesproken) "walste" met de andere spelers bij jong Oranje onder 21 over jong Bulgarije heen. Het verrassingseffect dat je had kunnen scoren met 4 jonge spelers bij dit Oranje had een belangrijk onderscheid kunnen zijn. Hoe oud waren de spelers van de huidige generatie toen ze begonnen bij het Nederlands Elftal?

Bert van Marwijk had wel meer mogen verwachten van Sneijder e.a. maar een telefoontje naar de trainer van Inter wat er eigenlijk met Sneijder aan de hand was had hem misschien aan het denken kunnen zetten. Robben had tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen. Heeft ook werkelijk nog niets gebracht.

En dan wordt in de verdediging Willems aan zijn lot overgelaten door er een niet fitte Mathijssen achter te plaatsen, waar juist een rots in de branding zou moeten staan, ook om de frivoliteiten van Van der Wiel te kunnen opvangen.
Zo ga je dus ook niet van Portugal winnen. Die hebben hun eigen, volstrekt niet uit de voeten kunnende, Ronaldo. Ook nog geen knip voor z'n neus waard geweest bij die Portugezen. Het zal wel 0 - 0 worden met een leuke schoppartij van geïrriteerde vedetten.

Hendrik68 schreef:
. Van der Wiel en Willems kunnen nog jaren mee en worden alleen maar beter.

Gaat die Van der Wiel nog verbeteren

Die Willems zie ik inderdaad nog groeien maar gisteren was hij toch verre van goed genoeg hoor.

Die kans na 5 minuten had Van Persie in een Arsenal-shirt toch wel gemaakt.. Nou ja, goed dat ie t net wwer ns wist te vinden.

FlyLo schreef:
Feit: Sneijder speelde zijn beste minuten op het EK als linksbuiten.
Dat is geen feit, want tegen Denemarken speelde hij op zijn normale plek veel beter, en dat ie daar gisteren goed speelde betekent niet dat je hem nu opeens linksbuiten moet zetten.

herman schreef:
Inderdaad, Maar het kan toch ook niet dat Schweinsteiger twee keer zo vrij staat als je met twee DMs speelt?
.

Ja, dat vond ik ook onbegrijpelijk...maar van Bommel liep al na 20 minuten met de tong op zijn schoenen en kon het allemaal niet meer belopen. En eerlijk gezegd vond ik vd Vaart ook niet zo'n fitte indruk maken, die werd af en toe ook compleet overlopen. Zoals die 2 nu speelden had je zelfs nog meer aan Anita en/of Emanuelsson gehad op het middenveld - die hebben dan in ieder geval wel meer loopvermogen en durven vooruit te spelen - en het feit dat ik die 2 namen noem zegt helaas denk ik wel genoeg over het hudige team.

Maar er werd toch ook wel heel amateuristch verdedigend. Bij die eerste goal doet Gomez in principe niet veel meer dan alleen maar een stap opzij maken en hij staat ineens zo vrij als een vogel, heeft alle tijd om de bal aan te nemen, een pirouet te maken en de bal in te schieten zonder dat ie ook maar belaagd wordt door 1 van onze verdeidgers.

En bij de 2e goal staat Mattijssen eerst al aan de buitenkant te dekken - beginnersfout 1 - en laat 'm dan gewoon weglopen...dat kan echt niet op dit niveau.

De wissel Kuyt begreep ik trouwens weer niet...met alle respect voor Dirk, maar als je de Dirk van nu wilt gebruiken als coach zijnde dan laat je hem of in de basis starten of je laat hem invallen als je al voorstaat, maar om van hem te verwachten dat hij het verschil gaat maken en wat kan forceren bij een achterstand door bijv even een tegenstander te passeren en een voorzet in de 16 aflevert voor de spitsen.....ik hoor van Marwijk klagen over dat er niets vd vleugels kwam...waarom dan Narsingh niet geprobeerd als 3e invaller?

Jocharo-T
MJ_DA_MAN schreef:
Dat is geen feit, want tegen Denemarken speelde hij op zijn normale plek veel beter, en dat ie daar gisteren goed speelde betekent niet dat je hem nu opeens linksbuiten moet zetten.
Van de week riep je dat Wesley nooit hangend links/recht aan de buitenkant gespeeld heeft en dat het daarom een belachelijke gedachte was om hem daar neer te zetten. Feit is dat hij daar wel degelijk vaker heeft gespeeld, ook op rechts. Die rol kan hij perfect invullen. Ik ben het overigens wel met je eens dat je je beste speler op zijn favoriete plek moet zetten en dat is in Sneijder zijn geval de tien positie. Het is alleen lastig als je je toppers, Robben, van der Vaart, Persie, Sneijder en Huntelaar, allemaal wilt laten spelen en dan zul je toch moeten schuiven.

Dat is ook belachelijk; het kan zijn dat hij daar een paar keer heeft gespeeld bij Inter, maar FlyLo gaf zelf al aan dat dat zonder succes was. En later in de wedstrijd kan hij daar eventueel gaan spelen, maar starten als linksbuiten? Nee; iig niet in een grote(re) wedstrijd.

Ben het met jullie eens dat Bert tactisch in elk geval niet het benul heeft van een Co, Louis of Dick.
Simpel gedacht, ik zet hetzelfde elftal er neer als twee jaar geleden dan heb ik ook hetzelfde succes.

Niet kijkend naar vorm, fitheid of de tegenstander. Puur en alleen halstarrig volhouden aan het systeem waar heel Nederland inmiddels van braakt. Tijd voor vernieuwing!

Stekelenburg
Van Rhijn - Heitinga- Viergever/Gouweleeuw -Willems
De Jong -Van Persie - Sneijder
Narsingh - Huntelaar - Robben

Gewoon vleugelspelers en middenveld met de punt naar voren.

Jocharo-T
MJ_DA_MAN schreef:
Dat is ook belachelijk; het kan zijn dat hij daar een paar keer heeft gespeeld bij Inter, maar FlyLo gaf zelf al aan dat dat zonder succes was. En later in de wedstrijd kan hij daar eventueel gaan spelen, maar starten als linksbuiten? Nee; iig niet in een grote(re) wedstrijd.
Niet alleen bij Inter. 4-5-1 is een verkapt 4-3-3, alleen staan je buitenspelers iets meer naar achteren. Bij Ajax in de jeugd heeft hij vaker hangend aan de rechterflank gespeeld en dat was altijd meer dan goed. Wesley heeft altijd al een fantastische traptechniek gehad en daardoor kun je dus profijt halen uit zijn voorzetten. Enige minpunten zijn dat Wesley geen speler is die de achterlijn haalt en zijn geniale steekballetjes zullen we wat minder zien, maar het volstrekt belachelijk noemen is belachelijk. Nadelen heeft het wel.

Los daarvan ben ik net als jij van mening dat Wesley gewoon op tien behoort te spelen, maar wil je dan met klassieke buitenspelers spelen die een goede voorzet kunnen geven, dan moet één van de toppers sneuvelen. Dan zou ik van Persie eruit halen en Narsingh aan de rechterkant zetten. Robben links uiteraard. Met Klaas Jan hebben we toch een hele goede kopper.
Deren Bliksem schreef:
Stekelenburg
Van Rhijn - Heitinga- Viergever/Gouweleeuw -Willems
De Jong -Van Persie - Sneijder
Narsingh - Huntelaar - Robben

Mooie opstelling. Zoiets is dus wat ik bedoel, alleen heb ik meer met van der Vaart dan met van Persie.

Dat hij daar in de jeugd speelde vind ik niet echt relevant meer; heel erg veel profspelers speelden in de jeugd op een (totaal) andere plek dan waar ze uiteindelijk eindigen. Ik vind een linksbuiten dan ook iemand met de actie, voorzet etc.; hangend op links is al een iets ander verhaal, al vind ik het dan alsnog zonde om Sneijder daar neer te zetten met zijn kwaliteiten, al zal hij het op links ongetwijfeld aardig doen.

Edit: linkermiddenvelder is alweer iets anders dan linksbuiten.

Jocharo-T
Ik ben het op bijna alle punten met je eens, hoor.

Het ging mij er meer om dat als je al je toppers wilt laten spelen en in hetzelfde systeen wilt blijven ballen, dat je dan moet schuiven en dat het dan een mogelijkheid zou kunnen zijn, omdat het niet volstrekt onnatuurlijk voor Wesley is om daar te spelen.

Ps. Ik zou Co Adriaanse graag als de volgende Bondscoach willen zien. Wat denken jullie daarvan?

Ik weet dat het EK nog niet afgelopen is, maar kan mij niet voorstellen dat Bertje blijft zitten na het EK.

Inderdaad is Bert van Marwijk niet een tactische meester, zijn kracht zit hem meer in het disciplineren van een elftal. Bij het WK kwam hij daar ver mee, maar tegen een tegenstander die fysiek een stuk sterker is, moet je echt goed staan,

De opstellingen of nieuwe spelers die ik hierboven zie, vind ik wel wat voorbarig. Viergever, van Rhijn en Narsingh/Maher moeten echt nog wat groeien (het liefst ook lichamelijk) willen ze geschikt zijn voor het Nederlands Elftal. Maher vind ik wel een groot talent, maar het moet er allemaal net even uitkomen. Wie weet wie er volgend jaar nog allemaal doorbreekt... het enige wat voor mij zeker is, is dat Van Bommel moet stoppen.

dix
Er is gewoon te weinig creativiteit op het middenveld. De Jong naast Van Bommel, waar je ook VD Vaart naast Maher had kunnen hebben. Daarnaast vind ik het niet zo logisch om iedere keer 3000 km te vliegen voor je potjes, enkel en alleen omdat je in Krakau een comfortabeler hotel kunt boeken.

Oranje gaat ten onder aan nepotisme en posh .

Ach, Van Bommel is er uitgehaald en in de tweede helft speelden we in de 'populaire' opstelling. Juist toen kwamen we er op het middenveld niet aan te pas. Het zat er echt niet in, er werd veel gevraagd van de achterste linie doordat zij het veld niet te lang moesten maken. Onder geen enkele coach zouden we - zonder geluk - van dit Duitsland kunnen winnen.

jasper1991 schreef:

De opstellingen of nieuwe spelers die ik hierboven zie, vind ik wel wat voorbarig. Viergever, van Rhijn en Narsingh/Maher moeten echt nog wat groeien (het liefst ook lichamelijk) willen ze geschikt zijn voor het Nederlands Elftal. Maher vind ik wel een groot talent, maar het moet er allemaal net even uitkomen. Wie weet wie er volgend jaar nog allemaal doorbreekt... het enige wat voor mij zeker is, is dat Van Bommel moet stoppen.

Ja, deze opstelling is ook meer voor over twee jaar. Voorzichtig brengen die jongens, kijken hoe Gouweleeuw zich bijv. ontwikkelt en voorzichtig laten brengen ipv Mathijssen. Maher is meer voor,over vier jaar op de plek van Sneijder, dat lijkt me een geweldig alternatief. Gewoon 'doorselecteren' nu, met een nieuwe frisse coach.

Volgens mij is Mathijsen dan 33, in deze opstelling is volgens mij niemand over de 30 en dat lijkt me een slechte zaak. Wijnaldum, Clasie en Fer zouden net zo goed zich nog kunnen ontwikkelen. Misschien gaat Bas Dost er nog heel veel inleggen... ik vind het echt espressodik allemaal.

@dix:
Maar dat laatste geldt voor vrijwel alle teams. Ik geloof dat alleen Oekraine zelf in Oekraine verblijft.

El Ninjo schreef:
En eerlijk gezegd vond ik vd Vaart ook niet zo'n fitte indruk maken, die werd af en toe ook compleet overlopen.
Ik ben wel fan van Vd Vaart, maar moet je gelijk geven. Door zijn gebrekkige fysiek heeft hij ook nooit echt de absolute top gehaald en dat terwijl hij een van de grootste talenten van zijn generatie was. Ik heb wel eens een analyse in VI gelezen waaruit bleek dat hij alleen in zijn beste seizoen bij HSV regelmatig de 90 minuten volmaakte.

Nicolage Rico schreef:
We gaan het gewoon redden.

Haha! No way Rico . Portugal timmert de boel achterin dicht en gaat lekker op de counter loeren. Met twee goals verschil winnen is too much. We kunnen wel een pooltje maken met de vraag hoeveel man er na 90 minuten nog op het veld staan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:12 uur

geplaatst: vandaag om 03:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.