Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juli 2009, 17:04 uur
Federer toch weer met erg veel overtuiging een ronde verder (heb niet alles van de wedstrijd meegekregen).
Laat ik een gewaagde uitspraak doen: ik verwacht dat Andy zijn tegenstander gaat worden in de finale.
Laat ik een gewaagde uitspraak doen: ik verwacht dat Andy zijn tegenstander gaat worden in de finale.
0
geplaatst: 3 juli 2009, 17:20 uur
Dat zou ik maar niet te hard zeggen. Andy speelt nu ineens een stuk beter dan Andy. Federer heeft ook liever Andy denk ik, want Andy zie ik nog geen miljoen jaar van Federer winnen.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 3 juli 2009, 17:20 uur
Voilà, ik heb mijn ploeg ingevuld voor de Tour de France op tourchampion.net en hopelijk zit ik in de subleague van MusicMeter. Ik ken maar weinig van wielrennen maar deelnemen zal bij mij zeker belangrijker zijn dan winnen. Tom Boonen mag mee, oef!
0
Ace
geplaatst: 3 juli 2009, 19:03 uur
Grappig verhaal trouwens dat Ajax deze week ook interesse voor Cisse had en te laat was. Eindelijk vind ik het eens niet erg dat ze te laat zijn. Leuke speler, maar die voegt dus helemaal niets toe aan de selectie. Even als Elia, lekker bij Twente laten. Twee verdedigers en een controlerende middenvelder, daar zit de ploeg meer om verlegen. Het lijkt erop dat dit Ogyenewu (ofzo), Obradovic en Prediger moeten gaan worden. Die Onogwatte is een verdediger van Luik die prima kan verdedigen, maar net als Oleguer niet op kan bouwen. Obradovic moet een groot talent en Servisch international zijn en Prediger is een middenvelder uit Argentinie die pas onder Pluisje zijn eerste cap heeft gespeeld... Het zal allemaal wel. Over 4 weken begint de competitie.
0
Ace
geplaatst: 3 juli 2009, 19:04 uur
BoordAppel schreef:
Dat zou ik maar niet te hard zeggen. Andy speelt nu ineens een stuk beter dan Andy. Federer heeft ook liever Andy denk ik, want Andy zie ik nog geen miljoen jaar van Federer winnen.
Wat een multitalent, de jongste Schleck!

0
geplaatst: 3 juli 2009, 20:02 uur
Oguchi Onyewu is toch niet zo'n onmogelijke naam om uit te spreken, Ace ? 
Iedereen die op TourChampion is ingelogd; gelieve je ploegnaam hier in dit topic te zetten of naar mij te PM'en zodat ik je kan toevoegen aan de subleague.
Om het gemakkelijk te maken; voeg je naam gewoon toe aan dit rijtje:
- De Spamalots (Sir Spamalot)
- De Tentbakkers (Ploppesteksel)

Iedereen die op TourChampion is ingelogd; gelieve je ploegnaam hier in dit topic te zetten of naar mij te PM'en zodat ik je kan toevoegen aan de subleague.
Om het gemakkelijk te maken; voeg je naam gewoon toe aan dit rijtje:
- De Spamalots (Sir Spamalot)
- De Tentbakkers (Ploppesteksel)
0
geplaatst: 3 juli 2009, 20:18 uur
En weer geen britse winnaar van Wimbledon, het feit dat dit de druk per jaar op de kanshebber van het moment alleen maar weer doet toenemen, zou wel eens omgekeerd evenredig kunnen zijn op de kans dat er ook ooit weer een brit weer zal winnen.
Die druk en hype is bijna niet meer te doen voor een normaal mens.
Al anderhalve maand deed de BBC niets anders dan hypen. En dan heb ik het nog niet eens over de commeciele zenders of de kranten.
In schril contrast daarmee het zeer professionele en nuchtere commentaar van vooral John McEnroe en in iets mindere mate Boris Becker die zonder rekening te houden met britse sentimenten ook op de BBC gewoon hun mening gaven.
Dat vind ik dan wel weer erg mooi op de Beeb.
Die druk en hype is bijna niet meer te doen voor een normaal mens.
Al anderhalve maand deed de BBC niets anders dan hypen. En dan heb ik het nog niet eens over de commeciele zenders of de kranten.
In schril contrast daarmee het zeer professionele en nuchtere commentaar van vooral John McEnroe en in iets mindere mate Boris Becker die zonder rekening te houden met britse sentimenten ook op de BBC gewoon hun mening gaven.
Dat vind ik dan wel weer erg mooi op de Beeb.
0
geplaatst: 3 juli 2009, 20:29 uur
Nouja, Murray was er dichtbij en het zou me niets verbazen als hij volgend jaar wel in de finale staat. Roddick speelde ook wel erg goed; met name in de tie-breaks is er geen houden aan.
0
geplaatst: 3 juli 2009, 21:17 uur
Is ook zo; het was close, maar je zag toch op cruciale momenten een andere Murray dan de matches ervoor; minder onbevangen.
En Murray was ook bij mij de favoriet, des te knapper van Roddick die ik heel lang niet zo goed heb zien spelen.
En Murray was ook bij mij de favoriet, des te knapper van Roddick die ik heel lang niet zo goed heb zien spelen.
0
geplaatst: 3 juli 2009, 21:18 uur
Ach, die druk had vandaag volgens mij niet zoveel invloed. Murray had gewoon te weinig een antwoord op het ijzersterke spel van Roddick. Ik heb zelfs juist het idee dat het Murray helpt dat hij het publiek zo kan opzwepen. Maar hij was heel dichtbij en de komende jaren zie ik hem best een keer de finale halen of zelfs winnen. Hij is wel proffesioneel genoeg om met de hype om te gaan.
0
geplaatst: 3 juli 2009, 21:29 uur
Ik heb Murray in de laatste set ook wel een paar keer een "come on" gebaar zien maken om het publiek op te zwepen. Dus volgens mij voelt ie zich wel prettig bij zo'n vol stadion op zijn hand.
Heb zijn vorige wedstrijden trouwens niet gezien.
Vond Roddick trouwens wel sympathiek overkomen op het eind: ingetogen applausje en duidelijk geëmotioneerd. Hij had niet meer gedacht dat 'ie ooit nog een Grand Slam finale zou halen.
Heb zijn vorige wedstrijden trouwens niet gezien.
Vond Roddick trouwens wel sympathiek overkomen op het eind: ingetogen applausje en duidelijk geëmotioneerd. Hij had niet meer gedacht dat 'ie ooit nog een Grand Slam finale zou halen.
0
geplaatst: 3 juli 2009, 22:22 uur
Ik geef hem weinig kans tegen Federer, maar je weet maar nooit.
Volgens mij had dat niets te maken met de druk van het publiek maar met het feit dat hij een finale had kunnen halen.
maar je zag toch op cruciale momenten een andere Murray dan de matches ervoor; minder onbevangen.
Volgens mij had dat niets te maken met de druk van het publiek maar met het feit dat hij een finale had kunnen halen.
0
geplaatst: 3 juli 2009, 23:15 uur
herman schreef:
Vond Roddick trouwens wel sympathiek overkomen op het eind
Ja vond ik ook. Sowieso een sportieve speler wel en leuk voor m dat ie weer eens een finale haalt. Vond ze beiden in de tiebreak overigens wel erg voorzichtig spelen. Maar goed, als ik de finale van het Open Toernooi van Noordhoek kan halen, klap ik al weg.Vond Roddick trouwens wel sympathiek overkomen op het eind
0
geplaatst: 3 juli 2009, 23:50 uur
Statistieken van de wedstrijd Roddick - Murray zijn wel apart.
Murray slaat meer aces, 25 tegen 21
Murray slaat meer winners, 76 tegen 64
Murray slaat minder unforced errors, 20 tegen 24
Murray wint meer punten aan het net, 75% tegen 64%
Murray wint meer punten op z'n 1e service, 83% tegen 77%
Murray wint meer punten op z'n 2e service, 53% tegen 51%
echter, Roddick slaat beduidend meer 1e services in, 75% tegen 52% ... het hoge 1e service% heeft Roddick dus de wedstrijd doen winnen....of eigenlijk meer, het lage 1e service % van Murray heeft 'm de wedstrijd gekost.
Murray slaat meer aces, 25 tegen 21
Murray slaat meer winners, 76 tegen 64
Murray slaat minder unforced errors, 20 tegen 24
Murray wint meer punten op z'n 1e service, 83% tegen 77%
Murray wint meer punten op z'n 2e service, 53% tegen 51%
echter, Roddick slaat beduidend meer 1e services in, 75% tegen 52% ... het hoge 1e service% heeft Roddick dus de wedstrijd doen winnen....of eigenlijk meer, het lage 1e service % van Murray heeft 'm de wedstrijd gekost.
0
geplaatst: 4 juli 2009, 00:17 uur
Klopt dat wel? Ik heb Roddick volgens mij veel vaker aan het net gezien. Met die 64% kan dat betekenen dat hij wel veel meer punten maakt aan het net alleen procentueel gezien niet.
0
geplaatst: 4 juli 2009, 00:19 uur
Murray kwam nauwelijks naar het net. En die paar volley die hij sloeg waren volgens mij ook vooral afmakertjes.
0
geplaatst: 4 juli 2009, 00:23 uur
Interview met Roddick gezien na afloop?
Daarin zei hij dat de druk duidelijk bij Murray lag, maar met de rest van de analyses ben ik helemaal eens hoor, en dat het aan de te lage % services lag is duidelijk:
77% van 75 is nu eenmaal een hoger rendement dan 83% van 52. Vooral ook als beide spelers op de overige onderdelen ook redelijk dicht bij elkaar liggen.
Daarin zei hij dat de druk duidelijk bij Murray lag, maar met de rest van de analyses ben ik helemaal eens hoor, en dat het aan de te lage % services lag is duidelijk:
77% van 75 is nu eenmaal een hoger rendement dan 83% van 52. Vooral ook als beide spelers op de overige onderdelen ook redelijk dicht bij elkaar liggen.
0
lowriderluuk
geplaatst: 4 juli 2009, 00:53 uur
Murray is geen simpathieke jongen, vind het jammer dat ie er niet eerder uit lag, Federer is ook zo'n kwal net zoals de meeste toppers,
zo'n rottige mentaliteit is blijkbaar nodig om aan de top te komen.
Het gaat veel te veel om de hebberigheid van het grote geld.
Zoadra ze het grote geld ruiken draait hun mentaliteit 180 graden en ben ik fan af, zoek ik een nieuwkomer die ik goed acht om fan van te worden.
zo'n rottige mentaliteit is blijkbaar nodig om aan de top te komen.
Het gaat veel te veel om de hebberigheid van het grote geld.
Zoadra ze het grote geld ruiken draait hun mentaliteit 180 graden en ben ik fan af, zoek ik een nieuwkomer die ik goed acht om fan van te worden.
0
geplaatst: 4 juli 2009, 01:01 uur
BoordAppel schreef:
klopt dat wel? Ik heb Roddick volgens mij veel vaker aan het net gezien. Met die 64% kan dat betekenen dat hij wel veel meer punten maakt aan het net alleen procentueel gezien niet.
(quote)
klopt dat wel? Ik heb Roddick volgens mij veel vaker aan het net gezien. Met die 64% kan dat betekenen dat hij wel veel meer punten maakt aan het net alleen procentueel gezien niet.
Statistieken vd officiele wimbledon site, ik neem aan dat die kloppen....en inderdaad, het betreft hier het % punten dat aan het net gescoord is. Roddick verscheen 75 maal aan het net, Murray slechts 20 maal
0
geplaatst: 4 juli 2009, 10:37 uur
Federer is ook zo'n kwal net zoals de meeste toppers,
Volgens mij heb je nog nooit een wedstrijd van of interview met Federer gezien. Roddick over Federer: ik zou hem wel willen haten maar hij is gewoon veel te aardig.
Meest gewaardeerde tennisser in het circuit.
0
geplaatst: 4 juli 2009, 10:44 uur
Ja, ik snap die opmerking ook niet echt goed.
Volgens mij is Federer inderdaad zowel in als buiten het circuit 1 vd meest gewaardeerde tennissers. Komt bij mij in ieder geval ook erg sympathiek over.
Murray daarentegen heeft bij mij een hoog irritatie gehalte.
Volgens mij is Federer inderdaad zowel in als buiten het circuit 1 vd meest gewaardeerde tennissers. Komt bij mij in ieder geval ook erg sympathiek over.
Murray daarentegen heeft bij mij een hoog irritatie gehalte.
0
geplaatst: 4 juli 2009, 10:47 uur
Jongens, dan is het nu tijd - voor degenen die meedoen aan de talentpoule - om de EUR 100,- inleg over te maken op de bankrekening van Joy4Ever.
Gaarne Joy4Ever PM-en voor zijn bankrekening.
Gaarne Joy4Ever PM-en voor zijn bankrekening.
0
geplaatst: 4 juli 2009, 12:15 uur
BoordAppel schreef:
Volgens mij heb je nog nooit een wedstrijd van of interview met Federer gezien. Roddick over Federer: ik zou hem wel willen haten maar hij is gewoon veel te aardig.
Dat denk ik ook. Immer respectvol over tegenstanders, onbesproken gedrag op de baan en, zie Roddick, zeer gewaardeerd door zijn colle'ga's ondanks dat hij ze meestal in de pan hakt.(quote)
Murray is een ander verhaal ja maar ook die is wel enigszins opgeknapt de laatste jaren
0
Ace
geplaatst: 4 juli 2009, 15:37 uur
Zo, laat de tour maar beginnen! Ben er klaar voor...
Mijn prognoses!
Geel:
1. Contador
2. Menchov
3. Evans
Bollen:
Sastre
Groen:
1. Freire
2. Cavendish
3. Boonen
Wit:
1. A. Schleck
2. Gesink
3. Nibali
Opvallend:
- Farrar die twee etappes wint en vanmiddag een geweldige tijdrit gaat rijden.
- Gesink die top-10 rijdt voor het eindeklassement in zijn eerste tour.
- Nibali die een uitzondering is op de meeste ITalianen die er in de tour gemiddeld niets van bakken.
Wishful thinking:
- Armstrond die er op de eerste de best col genadeloos afgepierd wordt.
- Gesink die de etappe op de Mont Ventoux wint
- Frank Schleck die de tour wint.
Beetje jammer cq erg balen:
- het ontbreken van mijn favo wielrenner Alejandro Valverde.
Mijn prognoses!
Geel:
1. Contador
2. Menchov
3. Evans
Bollen:
Sastre
Groen:
1. Freire
2. Cavendish
3. Boonen
Wit:
1. A. Schleck
2. Gesink
3. Nibali
Opvallend:
- Farrar die twee etappes wint en vanmiddag een geweldige tijdrit gaat rijden.
- Gesink die top-10 rijdt voor het eindeklassement in zijn eerste tour.
- Nibali die een uitzondering is op de meeste ITalianen die er in de tour gemiddeld niets van bakken.
Wishful thinking:
- Armstrond die er op de eerste de best col genadeloos afgepierd wordt.
- Gesink die de etappe op de Mont Ventoux wint
- Frank Schleck die de tour wint.
Beetje jammer cq erg balen:
- het ontbreken van mijn favo wielrenner Alejandro Valverde.
0
geplaatst: 4 juli 2009, 17:01 uur
Met Serena Williams kent Wimbledon een mooie en terechte winnaar. Ze was vandaag veel beter dan haar zus, met name in de rally.
Nu hopen op een mooie 5-setter voor morgen bij de heren, alhoewel ik denk dat Federer het varkentje al na 3 sets gewassen heeft.
Als er bij ons thuis iemand is die het wielrennen volgt dan ben ik het nog wel. Niet dat ik er echt kaas van heb gegeten en het is ook al niet mijn favoriete sport maar toch wil ik wel altijd de uitslagen weten en probeer ik soms het laatste gedeelte van een rit mee te krijgen. Ik denk dat Menchov dit jaar gaat winnen.
Edit. Ajax wint met 3-2 van Ajax Cape Town.
Nu hopen op een mooie 5-setter voor morgen bij de heren, alhoewel ik denk dat Federer het varkentje al na 3 sets gewassen heeft.
Als er bij ons thuis iemand is die het wielrennen volgt dan ben ik het nog wel. Niet dat ik er echt kaas van heb gegeten en het is ook al niet mijn favoriete sport maar toch wil ik wel altijd de uitslagen weten en probeer ik soms het laatste gedeelte van een rit mee te krijgen. Ik denk dat Menchov dit jaar gaat winnen.
Edit. Ajax wint met 3-2 van Ajax Cape Town.
0
Ace
geplaatst: 4 juli 2009, 19:01 uur
Nou, met Farrar ben ik aardig de mist in gegaan! Die heeft normaal een goede tijdrit in de benen, maar het was wellicht te kort. Komt vast nog goed met zijn sprints. Overigens ben ik met hem bij de telegraaf poule voor vandaag de mist in gegaan. Haalde vanmorgen de uitstekend presterende Kreuziger eruit om Farrar erin te zetten 

0
geplaatst: 4 juli 2009, 20:06 uur
Hopelijk herpakt Menchov zich. Ik heb hem in al mijn poules. Er is natuurlijk nog niets aan de hand, maar 1,5 minuut is wel erg veel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.