Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juni 2012, 14:49 uur
Jammer dat ze zich alleen op Huntelaar richten, erg eenzijdige analyse (al bakte hij er inderdaad niet veel van).
Ik vind dit een beter stuk:
Portugal 2-1 Holland: van Marwijk makes changes, but Holland crash out with zero points | Zonal Marking - zonalmarking.net
Portugal 2-1 Holland: van Marwijk makes changes, but Holland crash out with zero points | Zonal Marking - zonalmarking.net
0
geplaatst: 18 juni 2012, 15:10 uur
Titmeister schreef:
Daar ben ik niet zo bang voor. De Nederlandse jeugdselecties winnen toernooi na toernooi. Over 4-6 staat de huidige talentvolle lichting tieners (Willems, Rekik, Castaignos, Maher, John, Giliano Wijnaldum, Trindade de Vilhena, Ebecilio, Achahbar, Kongolo, Denswil, Klaassen, Ake etc.) er wel. Ze zullen ongetwijfeld niet allemaal uitgroeien tot wereldtoppers, maar ik geloof best dat er van deze spelers een aantal zal uitgroeien tot het niveau van de toppers van de huidige selectie. Voeg daarbij begin 20'ers als Narsingh, Strootman, Krul, de Vrij, Viergever, Büttner, Luuk de Jong, Dost, van Wolfswinkel, Gouweleeuw, Clasie, Nuytinck, Fer, Wijnaldum, Bruma, van Rhijn e.d. die zich nu aandienen en de jongere spelers van vorige generatie (Affelay, de Jong, vd Wiel, Stekelenburg, Sneijder en van Persie mss nog). Over 2 jaar zullen ze mss nog niet op hun top zijn, net als de huidige generatie in 2006, maar ik geloof dat er over 4-6 jaar wel weer een sterk team staat
(quote)
Daar ben ik niet zo bang voor. De Nederlandse jeugdselecties winnen toernooi na toernooi. Over 4-6 staat de huidige talentvolle lichting tieners (Willems, Rekik, Castaignos, Maher, John, Giliano Wijnaldum, Trindade de Vilhena, Ebecilio, Achahbar, Kongolo, Denswil, Klaassen, Ake etc.) er wel. Ze zullen ongetwijfeld niet allemaal uitgroeien tot wereldtoppers, maar ik geloof best dat er van deze spelers een aantal zal uitgroeien tot het niveau van de toppers van de huidige selectie. Voeg daarbij begin 20'ers als Narsingh, Strootman, Krul, de Vrij, Viergever, Büttner, Luuk de Jong, Dost, van Wolfswinkel, Gouweleeuw, Clasie, Nuytinck, Fer, Wijnaldum, Bruma, van Rhijn e.d. die zich nu aandienen en de jongere spelers van vorige generatie (Affelay, de Jong, vd Wiel, Stekelenburg, Sneijder en van Persie mss nog). Over 2 jaar zullen ze mss nog niet op hun top zijn, net als de huidige generatie in 2006, maar ik geloof dat er over 4-6 jaar wel weer een sterk team staat
Voorlopig niet zulk groot talent als Robben, Van Persie, Sneijder en v/d Vaart. En dat zijn spelers die een team uit de middelmaat halen. Daarnaast, al is het vroeg om te zeggen, zie ik er geen geboren leiders tussen zitten.
En een aantal namen die je noemt hebben echt nog helemaal niets laten zien. Dat is ook wel veelzeggend.
Bang is natuurlijk een groot woord, maar ik denk dat we eventjes teruggaan naar de begin jaren '80.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 15:14 uur
herman schreef:
Jammer dat ze zich alleen op Huntelaar richten, erg eenzijdige analyse (al bakte hij er inderdaad niet veel van).
Dat is idd een analyse waar veel meer voor te zeggen valt. "Meedoen voor spek en bonen"is gemakkelijk gezegd als er alleen een vegetarische hap wordt opgediend. KJH is afhankelijk van (bruiikbare) aanvoer en als die stagneert, dan...
0
geplaatst: 18 juni 2012, 15:19 uur
Mjuman schreef:
KJH is afhankelijk van (bruikbare) aanvoer en als die stagneert, dan...
KJH is afhankelijk van (bruikbare) aanvoer en als die stagneert, dan...
...stel je een meevoetballende spits op
0
geplaatst: 18 juni 2012, 15:24 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
toch wel een andere dan RVP mag ik aannemen

0
geplaatst: 18 juni 2012, 15:31 uur
Robben: hou je bek!
Tekenend voor de verhoudingen binnen deze groep. Bert's tijd is ten einde gekomen. Jammer dat we daar een dramatisch EK voor nodig hadden alleen. Nu met opgeheven hoofd richting de kwalificatie voor Brazilië en een frisse start maken.
Ondertussen kijk ik wel weer uit naar het gewone seizoen
Tekenend voor de verhoudingen binnen deze groep. Bert's tijd is ten einde gekomen. Jammer dat we daar een dramatisch EK voor nodig hadden alleen. Nu met opgeheven hoofd richting de kwalificatie voor Brazilië en een frisse start maken.

0
geplaatst: 18 juni 2012, 15:38 uur
Nicolage Rico schreef:
Voorlopig niet zulk groot talent als Robben, Van Persie, Sneijder en v/d Vaart. En dat zijn spelers die een team uit de middelmaat halen. Daarnaast, al is het vroeg om te zeggen, zie ik er geen geboren leiders tussen zitten.
En een aantal namen die je noemt hebben echt nog helemaal niets laten zien. Dat is ook wel veelzeggend.
Bang is natuurlijk een groot woord, maar ik denk dat we eventjes teruggaan naar de begin jaren '80.
(quote)
Alsof iedereen van die spelers op hun 18e al wist dat het wereldsterren zouden worden. Dat je van sommige spelers niks hoort komt omdat ze naar buitenlandse clubs zijn gegaan, waar talenten nu eenmaal veel minder speeltijd krijgen. Uiteindelijk zullen de echte toppers wel doorbreken. Ik zie bv. Rekik over een jaar of 3-4 wel een basisplaats veroveren bij Man City...
0
geplaatst: 18 juni 2012, 15:56 uur
Ik ook naar het vervolg van het EK, er is geen duidelijke uitschieter. Frankrijk, Duitsland, Spanje en Portugal acht ik ongeveer even kansrijk, daarnaast zouden Engeland en Italië kunnen verrassen.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 16:02 uur
Linius schreef:
Bert heeft blijkbaar geen overwicht meer op dergelijke spelers, maar als Robben zo het gezag ondermijnt had 'ie wat mij betreft direct naar huis gestuurd kunnen worden. Het is niet alsof hij zoveel heeft laten zien dit EK.
De voorrondes voor de Europacup begint ook alweer bijna, ik geloof dat Twente over 2 of 3 weken alweer speelt tegen FC Inzakenaschvilli.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 16:19 uur
Nicolage Rico schreef:
Tja, Van Persie en Sneijder kunnen nog minimaal het WK 2014 meedoen. Dan moeten er wel al een paar toppers begin 20 zijn opgestaan.(quote)
0
geplaatst: 18 juni 2012, 16:31 uur
herman schreef:
Bert heeft blijkbaar geen overwicht meer op dergelijke spelers, maar als Robben zo het gezag ondermijnt had 'ie wat mij betreft direct naar huis gestuurd kunnen worden. Het is niet alsof hij zoveel heeft laten zien dit EK.
De voorrondes voor de Europacup begint ook alweer bijna, ik geloof dat Twente over 2 of 3 weken alweer speelt tegen FC Inzakenaschvilli.
FC wie? (quote)
(quote)

Maar inderdaad Twente speelt 05-07 al z'n eerste EL wedstrijd. De tegenstander is echt nog niet bekend, die zal pas bekend zijn op 25-06 aldus de Stentor.
Over exact drie maanden begint de CL overigens weer, 18-9/19-9

0
geplaatst: 18 juni 2012, 16:38 uur
Titmeister schreef:
Alsof iedereen van die spelers op hun 18e al wist dat het wereldsterren zouden worden. Dat je van sommige spelers niks hoort komt omdat ze naar buitenlandse clubs zijn gegaan, waar talenten nu eenmaal veel minder speeltijd krijgen. Uiteindelijk zullen de echte toppers wel doorbreken. Ik zie bv. Rekik over een jaar of 3-4 wel een basisplaats veroveren bij Man City...
Een garantie is er nooit, maar het waren wel buitengewone talenten. Die we nu niet hebben. Wie weet maken de talenten van nu een bizarre ontwikkeling door dat ze het ook worden...
V/d Vaart is overigens ook geen wereldster geworden. Heeft zijn talent niet helemaal waargemaakt. Sneijder, Robben en Van Persie wel.
Ik hoop dat Rekik gewoon teruggaat naar Feyenoord.

0
geplaatst: 18 juni 2012, 16:39 uur
jasper1991 schreef:
(quote)
Tja, Van Persie en Sneijder kunnen nog minimaal het WK 2014 meedoen. Dan moeten er wel al een paar toppers begin 20 zijn opgestaan. Klopt. Daarom zei ik na het W.K. 2014. En die toppers van 20-25 zie ik niet in die mate opstaan, maar laten we het hopen.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 16:59 uur
Ach, toppers... Tsjechie ofzo heeft ook geen toppers op Cech na en die staan ook in de kwartfinale. Je kunt een hoop compenseren met mentaliteit.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 17:08 uur
Die hebben al jaren niets laten zien anders... Als ze Portugal uitschakelen heb je een soort van punt.
Duitsland heeft altijd de D-factor inderdaad, maar over het algemeen zijn topvoetballers wel handig om ver te komen op eindtoernooien.
Duitsland heeft altijd de D-factor inderdaad, maar over het algemeen zijn topvoetballers wel handig om ver te komen op eindtoernooien.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 17:18 uur
jasper1991 schreef:
Die hebben al jaren niets laten zien anders... Als ze Portugal uitschakelen heb je een soort van punt.
Voor een pretentieuze pipo met een schrijnend gebrek aan (historische) voetbalkennis laat je handen wel erg vaak op het toetsenbord wapperen tav dit topic.
Er was een tijd dat een gedurfd genomen penalty een Panenka werd genoemd. Dat elftal heeft Oranje gewassen, geknipt, geschoren en geföhnt - en uit welke wedstrijd dateert ook alweer de roemruchte (Advocaat)Robben-wissel?

0
geplaatst: 18 juni 2012, 17:28 uur
herman schreef:
Ach, toppers... Tsjechie ofzo heeft ook geen toppers op Cech na en die staan ook in de kwartfinale. Je kunt een hoop compenseren met mentaliteit.
Tja, in die poule had Nederland het ook wel gered. En een kwartfinale vind ik nou geen wereldprestatie.
Je hebt toppers nodig, anders ontloop je de middelmaat niet. We hebben het nooit van mentaliteit moeten hebben.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 17:30 uur
Mjuman schreef:
Voor een pretentieuze pipo met een schrijnend gebrek aan (historische) voetbalkennis laat je handen wel erg vaak op het toetsenbord wapperen tav dit topic.
Er was een tijd dat een gedurfd genomen penalty een Panenka werd genoemd. Dat elftal heeft Oranje gewassen, geknipt, geschoren en geföhnt - en uit welke wedstrijd dateert ook alweer de roemruchte (Advocaat)Robben-wissel?
Ik bedoel vanaf dat EK. Jij bent heel goed in taalkundige show-off, maar het opnemen van informatie laat nogal te wensen over. Ik had het over de laatste jaren en in voetbaltermen zal dat niet het Holoceen zijn, denk je niet?(quote)
0
geplaatst: 18 juni 2012, 17:33 uur
"Sorry, you can't talk to Ronaldo right now. He's on the föhn."
0
geplaatst: 18 juni 2012, 17:40 uur
jasper1991 schreef:
Ik bedoel vanaf dat EK. Jij bent heel goed in taalkundige show-off, maar het opnemen van informatie laat nogal te wensen over. Ik had het over de laatste jaren en in voetbaltermen zal dat niet het Holoceen zijn, denk je niet?
Ik bedoel vanaf dat EK. Jij bent heel goed in taalkundige show-off, maar het opnemen van informatie laat nogal te wensen over. Ik had het over de laatste jaren en in voetbaltermen zal dat niet het Holoceen zijn, denk je niet?
Voordat jij 's avonds op mocht blijven om voetbal te kijken - en dat heeft niets met taalkunde te maken, sneurmans - werd er ook al voetbal gespeeld. Op de eerste plaats wordt over het algemeen naar resultaten over een langere periode dan 4 jaar gekeken en op de tweede plaats wordt dat ondersteund doorhet feit dat destijds (2004) een aantal van de huidige spelers (w.o. dus Robben) al actief was.
En verder denk nauwelijks nog in Holoceens, these days

0
geplaatst: 18 juni 2012, 17:44 uur
EK 2016:
Doel: Stekelenburg/Krul
Verdediging: Willems - Nuytinck - Gouweleeuw - van Rhijn
Middenveld: Emanuelson - Sneijder - Strootman
Aanval: Afellay - van Wolfswinkel - Narsingh
Geen nood aan de man, volgend EK komt alles op z'n pootjes terecht.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 17:52 uur
Them schreef:
Ik begrijp dat Oranje zich voor de WK van 2014 niet weet te kwalificeren

Of toch en wordt het dan opnieuw onder Van Basten een leerjaar ?
0
geplaatst: 18 juni 2012, 18:22 uur
Them schreef:
EK 2016:
EK 2016:
Pfoe, wat een - voorlopig - enorm matig elftal. Nu nog ver onder de middelmaat, tegen die tijd waarschijnlijk middelmaat. Zeker met een 32-jarige Sneijder.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 18:36 uur
herman schreef:
(quote)
Ik vond Robben nogal vervelend in dit toernooi.
Stond puur voor zichzelf te spelen, nauwelijks enige ploegmentaliteit.
Daar moet een ander talent voor te vinden zijn.
KJH werd zelden aangespeeld, dat mede veroorzaakt werd door het ontbreken van een goed middenveld. Voor de rust pure paniekvoetbal, on-EK-waardig.
Wij hebben besloten Duitsland te steunen.
Dat zijn tenminste vechters, of ze nou vol van zichzelf zijn of niet.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 19:00 uur
De Tour komt er weer aan. Parcours met veel tijdritkilometers, slechts 2 aankomsten bergop in het hooggebergte. Lijkt me op het lijf geschreven voor Evans en Wiggins. Wie moeten we nog meer in de gaten gaan houden? Gesink heeft puik gepresteerd in de Ronde van Zwitserland, en daarbij ook indruk gemaakt in de tijdrit. Verdere kanshebbers: Nibali, Van den Broek, Mentsjov, (al heb ik geen idee waar die momenteel staat qua vorm?), Froome, Leipheimer of toch tijdritkanon Tony Martin?
0
geplaatst: 18 juni 2012, 19:12 uur
Nicolage Rico schreef:
wat een - voorlopig - enorm matig elftal. Nu nog ver onder de middelmaat, tegen die tijd waarschijnlijk middelmaat. Zeker met een 32-jarige Sneijder.
wat een - voorlopig - enorm matig elftal. Nu nog ver onder de middelmaat, tegen die tijd waarschijnlijk middelmaat. Zeker met een 32-jarige Sneijder.
Sneijder zal op zijn 34e nog altijd wereldtop zijn.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 19:17 uur
Them schreef:
EK 2016:
EK 2016:
Waarin zet je in de verdediging een linkspoot op rechts en een rechtspoot op links?
Ik zou voor zoiets gaan:
-----------------------Krul -----------------------------
Van Rhijn - De Vrij - Douglas - Emanuelson
--------------------------Anita--------------------------
--------------Strootman - Sneijder----------------
-----Narsingh - Van Wolfswinkel - John-------
Maar wellicht dat Heitinga en Huntelaar over die vier jaar ook nog wel meekunnen. Ik denk dat Robben, Van Persie en Van der Vaart er gezien hun blessuregevoeligheid dan niet meer bij zijn. En Anita geef ik de voorkeur boven De Jong, omdat hij enorm goed is in de passing en net als nu bij Ajax achterin kan blijven en alle gaten dichten als de linker CV opkomt.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 18 juni 2012, 19:21 uur
Maar waarom Emanuelson op linksback? Het lijkt me niet dat hij daar gaat spelen in clubverband de komende 4 jaar...
0
geplaatst: 18 juni 2012, 19:41 uur
Waarom niet? Hij speelde er bij Milan ook al aan het eind van het seizoen. En zelfs al speelt hij er niet regelmatig, dan nog vind ik hem beter dan de alternatieven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.