Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 juni 2012, 12:30 uur
Willems heeft het geprobeerd, dat vind ik toch iets anders. Echt goede ballen, nah, dat vond ik meevallen (al gaf eigenlijk niemand die gisteren). De twijfel en de angst zag je soms ook terug in zijn spel.
Ben het wel met je andere opmerking eens. Om daar op voort te borduren: zelfs inworpen werden achteruit gegooid...
Ben het wel met je andere opmerking eens. Om daar op voort te borduren: zelfs inworpen werden achteruit gegooid...
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:35 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Je kan beter kritisch zijn op Vlaar en Mathijsen (van der Wiel zal ik even met rust laten) die niet durven op te bouwen en élke bal terug op Stekelenburg spelen. Dat was op een gegeven moment gewoon gênant om te zien, hoe iedere bal terug op de keeper ging.
Je kan beter kritisch zijn op Vlaar en Mathijsen (van der Wiel zal ik even met rust laten) die niet durven op te bouwen en élke bal terug op Stekelenburg spelen. Dat was op een gegeven moment gewoon gênant om te zien, hoe iedere bal terug op de keeper ging.
Mathijsen verdient wel enig respijt omdat ie gewoon niet helemaal fit was. En vaak wordt er ook bewust wat achteruit gevoetbald om de tegenstander wat meer uit elkaar te trekken en zo wat ruimte te creëren. Maar feit is wel dat de ervaren verdedigers van Oranje ook teveel met zichzelf bezig waren.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:40 uur
chevy93 schreef:
Ja, ik heb een betere vd Wiel gezien dan aan het einde van het seizoen bij Ajax. Aanvallend ingesteld, vaak goed mee opkomend, helaas verdedigend nog te onstuimig. En we hebben het hier wel over Ronaldo, hè... Dan kunnen we natuurlijk gaan roepen dat hij de vorige wedstrijden niet in vorm was, maar zelfs een Ronaldo niet in vorm is levensgevaarlijk. Balletje precies door zijn benen, een weergaloze aanname waarmee hij in één keer weg is en de 2-1 kapt Ronaldo echt weergaloos.
Ik heb, als enige defensie voor van der Wiel, al aangegeven dat hij geen steun kreeg en natuurlijk is het geen schande te worden weggespeeld door Ronaldo, maar ik heb het voor een groot deel over van der Wiel/Nederland in balbezit en zijn inzicht bij tegenaanvallen die niet aan zijn kant plaatsvinden. En ik zei al eerder: mee naar voren gaan is zinloos als je niets brengt, zeker als je daarna de counter niet kan belopen en ook nog eens de helft van de tijd verkeerd staat te dekken. Eigenlijk wat ik al eerder zei over hem. Ja, ik heb een betere vd Wiel gezien dan aan het einde van het seizoen bij Ajax. Aanvallend ingesteld, vaak goed mee opkomend, helaas verdedigend nog te onstuimig. En we hebben het hier wel over Ronaldo, hè... Dan kunnen we natuurlijk gaan roepen dat hij de vorige wedstrijden niet in vorm was, maar zelfs een Ronaldo niet in vorm is levensgevaarlijk. Balletje precies door zijn benen, een weergaloze aanname waarmee hij in één keer weg is en de 2-1 kapt Ronaldo echt weergaloos.
Uiteraard ziet dat er knullig uit van Vd Wiel, maar uit het interview met VI Oranje bleek wel dat hij ab-so-luut niet in zijn vel zit. Laat die jongen eerst maar eens vertrouwen krijgen door hem te laten spelen, zoals hij dat wil (en stel hem anders helemaal niet op) en dan ben ik bereid om inderdaad toe te geven dat het een mislukt talent is als hij dan nog steeds ruk speelt.
Vertrouwen? Van der Wiel speelt inmiddels al jaren rechtsback bij zowel Nederland als Ajax: als er iemand dus vertrouwen krijgt is het hij wel. En dan ook nog na zijn slechtse periode uit zijn carrière tot nu huilie gaan doen over de spelersgroep
. De omgekeerde wereld. En dan zie ik nu dat je het wel voor Willems op gaat nemen. Tegen Denemarken redelijk, maar tegen Duitsland en Portugal echt drama. Geen goeie actie gezien van hem. Vooral al die loze ballen die niet eens in buurt van een Nederlander kwamen.
Voor hem geldt die bovenstaande quote zeker, was regelmatig op de helft van Portugal te vinden, maar ik heb hem daar niets goeds zien doen. In tegenstelling tot vd Wiel die regelmatig voor veel dreiging zorgde.
Ik ga iig niet beweren dat Willems goed was, terwijl jij degene bent die wil gaan beweren dat het allemaal niet zo verkeerd was wat van der Wiel liet zien, dat is nogal een verschil. Qua verdedigen waren beide backs kansloos gisteren, maar Willems wil tenminste vooruit voetballen i.t.t. van der Wiel.Voor hem geldt die bovenstaande quote zeker, was regelmatig op de helft van Portugal te vinden, maar ik heb hem daar niets goeds zien doen. In tegenstelling tot vd Wiel die regelmatig voor veel dreiging zorgde.
Dat van der Wiel zich niet heeft kunnen onderscheiden van een speler die net komt kijken, die hem qua inzicht nu al voorbij is, zegt meer dan genoeg over zijn gehele EK.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:44 uur
herman schreef:
Het wordt tijd voor spelers als Emanuelson, Anita, Strootman, Narsingh, etc. En ook goed om eens te kijken welke jonge verdedigers we hebben en welke complementair zijn en kunnen worden samengesmeed tot een fatsoenlijke verdediging.
Het wordt tijd voor spelers als Emanuelson, Anita, Strootman, Narsingh, etc. En ook goed om eens te kijken welke jonge verdedigers we hebben en welke complementair zijn en kunnen worden samengesmeed tot een fatsoenlijke verdediging.
Toekomst ziet er inderdaad niet rooskleurig uit...
Serieus, ik denk dat we over 4 a 6 jaar een middelmatig team hebben en de magere tijden van Oranje, voor het eerst ik voetbal bewust volg (vanaf 1988), aan gaan breken. In 2002 waren we er niet bij, maar hadden we tenminste nog een goed elftal.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:45 uur
Ik ben inderdaad ook bang dat we een soort Denemarken gaan worden... Het kan ook zijn dat Dost, Maher en Strootman nog ontzettend goed worden.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:46 uur
We hebben het gisteren gezien bij die 1-1.
Had-ie 'm maar achteruit gespeeld of het stadion uitgeramd.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:53 uur
Is er nog iemand plots enorm benieuwd geworden naar de oefeninterland Nederland-België? 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 juni 2012, 12:56 uur
Eerst zag het er rooskleurig uit, maar spelers als Anita, Maduro, Sarpong, Babel, Goossens, Quincy en De Ridder hebben hun belofte niet waargemaakt. Misschien dat Bruma nog wat wordt. Van Rhijn is in ieder geval op dit moment véél beter dan vd Wiel. Op Rodney Sneijder reken ik ook niet meer.
Over twee jaar verwacht ik eigenlijk ook niet veel meer van Robben, gezien zijn fysieke gesteldheid.
Over twee jaar verwacht ik eigenlijk ook niet veel meer van Robben, gezien zijn fysieke gesteldheid.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:56 uur
FlyLo schreef:
Is er nog iemand plots enorm benieuwd geworden naar de oefeninterland Nederland-België?

0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:57 uur
Ik heb voorlopig even genoeg van het Nederlands Elftal. 
Volgens mij leeft Nederland- Belgie trouwens altijd veel meer bij de Belgen dan hier.

Volgens mij leeft Nederland- Belgie trouwens altijd veel meer bij de Belgen dan hier.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:57 uur
FlyLo schreef:
Sorry, die wedstrijd stelt voor ons niet zoveel voor.

0
geplaatst: 18 juni 2012, 13:06 uur
FlyLo schreef:
Op papier zou België die met dikke cijfers moeten winnen. Een elftal vol met vergane glorie versus de nieuwe wereldtop.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 13:11 uur
Teunnis schreef:
Op papier zou België die met dikke cijfers moeten winnen. Een elftal vol met vergane glorie versus de nieuwe wereldtop.
(quote)
Alleen hebben wij geen diepe spits die makkelijk z'n goaltje meepikt. En dat is nogal vrij belangrijk in het hedendaagse voetbal, doelpunten maken.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 13:14 uur
Teunnis schreef:
(quote)
Yeah right, want de voorhoede van België is ma-gi-straal!
0
geplaatst: 18 juni 2012, 13:15 uur
FlyLo schreef:
Ik ook wel eigenlijk.
Ik schat Belgie ongeveer op het niveau van Denemarken, ik ben benieuwd of met 'doorgeselecteerde' spelers en hopelijk een systeem met vleugelspitsen we zulk soort tegenstanders weer op kunnen rollen. Laat het eind het begin zijn van iets moois.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 13:15 uur
dumb_helicopter schreef:
Alleen hebben wij geen diepe spits die makkelijk z'n goaltje meepikt. En dat is nogal vrij belangrijk in het hedendaagse voetbal, doelpunten maken.
(quote)
Die hebben we wel, hij wordt alleen niet opgesteld (klinkt bekend, Nederlanders?). Hint: het is Benteke. Het wordt in ieder geval een match die alle kanten uit kan.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 13:18 uur
FlyLo schreef:
Die hebben we wel, hij wordt alleen niet opgesteld (klinkt bekend, Nederlanders?). Hint: het is Benteke. Het wordt in ieder geval een match die alle kanten uit kan.
(quote)
Ik vind Benteke nu niet zo'n hoog niveau halen. Juist de laatste maanden van het afgelopen kampioenschap was hij redelijk, maar nu om te zeggen dat hij ze erg makkelijk in het mandje zou leggen bij de nationale ploeg dat is volgens mij een brug te ver. Op zich Lukaku de enige die op het niveau zit van de rest van de ploeg maar dan moet hij wel spelen en niet wegkwijnen bij Chelsea. Hopelijk wordt hij uitgeleend aan een Europese subtopper, waar hij zich kan bewijzen en wat ervaring opdoen.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 13:20 uur
dumb_helicopter schreef:
Wij hebben die spelers ook niet als het er op aankomt. Huntelaar krijgt geen aanvoer en Van Persie kan het alleen bij zijn club. Misschien wordt het gewoon weer tijd voor nieuwe outside wingers. Boerriger en Narsingh en Huntelaar ertussen.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 13:33 uur
herman schreef:
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat Emanuelson niet eens een kans heeft gehad als linksback in de oefenwedstrijden.
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat Emanuelson niet eens een kans heeft gehad als linksback in de oefenwedstrijden.
Doorstroming ook vanuit Jong Oranje. Van de 23 selectiespelers tel ik er zo 12 voor wie het tijd wordt om weer eens wat anders te gaan doen.
Ik moet er bij zeggen: voetballen voor een nationaal elftal is toch wat anders dan clubvoetbal. Je ziet meer verdetten bij het Nationale elftal schutteren. Ibrahimovich en tot gisteren was ook Ronaldo geen schim van zichzelf bij Real.
Engeland heeft nu een leuk samengesteld team. De terugkeer van Rooney lijkt op papier leuk maar of het nog een aanvulling gaat worden, of Engeland nog beter gaat worden, is maar zeer de vraag. Op voorgaande toernooien was Rooney ook geen succes.
Arsenal is opgebouwd om in dienst van Van Persie te spelen. Schalke richt zich op Huntelaar. Misschien moet je meer een Nationaal elftal hebben dat volledig in dienst staat van de succesvolle spits. En moet één van de twee officieel afvallen. Je moet er spelers bij zoeken die zich in die rol kunnen schikken. Dat is heel wat anders dan 11 "vedetten" bij elkaar zetten en dan denken dat die leuk met elkaar kunnen voetballen en dat dat automatisch tot succes zal gaan leiden.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 13:35 uur
Precies. Lekker 4-3-3! Robben en Narsingh op de vleugels en de tegenstander weet niet meer waar ze het moeten zoeken. Een echte nummer 10 erachter, Sneijder natuurlijk, en dan heeft Olland weer in elk geval zijn authenticiteit terug.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 13:54 uur
Deren Bliksem schreef:
Precies. Lekker 4-3-3! Robben en Narsingh op de vleugels en de tegenstander weet niet meer waar ze het moeten zoeken. Een echte nummer 10 erachter, Sneijder natuurlijk, en dan heeft Olland weer in elk geval zijn authenticiteit terug.
Je hebt helemaal niks aan Robben in een 4-3-3 opstelling. Zou jij moet weten Deren. En daarnaast wisten ze Robben prima te vinden op het veld. Steeds weer hetzelfde trucje. Maar voorheen kwam hij ermee weg omdat zijn handelingssnelheid top was. Ook Robben wordt ouder, is zoetjes aan over zijn top heen.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 14:00 uur
Joy4ever schreef:
Je hebt helemaal niks aan Robben in een 4-3-3 opstelling. Zou jij moet weten Deren.
Je hebt helemaal niks aan Robben in een 4-3-3 opstelling. Zou jij moet weten Deren.

Als linkerspits bedoel ik he? Ik heb hem zien debuteren als 16-jarig pikkie in het Oosterpark, een prachtige linksbuiten.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 14:07 uur
Deren Bliksem schreef:
Als linkerspits bedoel ik he? Ik heb hem zien debuteren als 16-jarig pikkie in het Oosterpark, een prachtige linksbuiten.
Wakker worden Deren: datzelfde 16-jarige pikkie is nu een 28-jarige ouwe lul geworden.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 14:15 uur
Ok. Dan zijn we het oneens, ik vind Robben best een aardige linksbuiten nog altijd.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 14:16 uur
Robben is zo'n spelers als Overmars die nog voor zijn 32ste stopt volgens mij...
0
geplaatst: 18 juni 2012, 14:17 uur
Nicolage Rico schreef:
Serieus, ik denk dat we over 4 a 6 jaar een middelmatig team hebben en de magere tijden van Oranje, voor het eerst ik voetbal bewust volg (vanaf 1988), aan gaan breken. In 2002 waren we er niet bij, maar hadden we tenminste nog een goed elftal.
(quote)
Daar ben ik niet zo bang voor. De Nederlandse jeugdselecties winnen toernooi na toernooi. Over 4-6 staat de huidige talentvolle lichting tieners (Willems, Rekik, Castaignos, Maher, John, Giliano Wijnaldum, Trindade de Vilhena, Ebecilio, Achahbar, Kongolo, Denswil, Klaassen, Ake etc.) er wel. Ze zullen ongetwijfeld niet allemaal uitgroeien tot wereldtoppers, maar ik geloof best dat er van deze spelers een aantal zal uitgroeien tot het niveau van de toppers van de huidige selectie. Voeg daarbij begin 20'ers als Narsingh, Strootman, Krul, de Vrij, Viergever, Büttner, Luuk de Jong, Dost, van Wolfswinkel, Gouweleeuw, Clasie, Nuytinck, Fer, Wijnaldum, Bruma, van Rhijn e.d. die zich nu aandienen en de jongere spelers van vorige generatie (Affelay, de Jong, vd Wiel, Stekelenburg, Sneijder en van Persie mss nog). Over 2 jaar zullen ze mss nog niet op hun top zijn, net als de huidige generatie in 2006, maar ik geloof dat er over 4-6 jaar wel weer een sterk team staat
0
geplaatst: 18 juni 2012, 14:22 uur
herman schreef:
Robben is zo'n spelers als Overmars die nog voor zijn 32ste stopt volgens mij...
Dat lijkt me wel het beste denk ik. Hij moet het toch hebben van zijn snelheid en explosiviteit, net als Overmars, en gezien zijn vele blessures kan hij denk ik nog twee jaar mee maar niet langer.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 14:37 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.