Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juni 2012, 20:16 uur
herman schreef:
Waarom niet? Hij speelde er bij Milan ook al aan het eind van het seizoen. En zelfs al speelt hij er niet regelmatig, dan nog vind ik hem beter dan de alternatieven.
Waarom niet? Hij speelde er bij Milan ook al aan het eind van het seizoen. En zelfs al speelt hij er niet regelmatig, dan nog vind ik hem beter dan de alternatieven.
Dat is niet helemaal waar: bron. 30 minuten is niet echt regelmatig op die positie spelen. Ik denk dat hij daar de komende jaren ook niet gaat spelen. Voor dit EK had het me uit nood nog geen slechte optie geleken, maar voor de komende jaren verwacht ik niet dat hij minuten als linksback gaat maken. Ik vind hem ook matig tot zijn recht komen als linksback. Bovendien zal een speler als Willems of Pieters over 2 en 4 jaar hopelijk zich een stuk ontwikkeld hebben, en anders staat er vast wel iemand anders op.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 20:44 uur
Als ik de coach en Emanuelson mag geloven trainde hij de laatste tijd wel voor de linksback-positie. Wellicht met het oog op volgend seizoen. Ik kan me wel redelijk vinden in Herman's opstelling. Al zou ik Viergever op de plek van Douglas zetten en zijn er andere opties te overwegen voor Strootman (Maher, Fer) en Van Wolfswinkel (Luuk de Jong). En als Afellay nog doorbreekt bij Barca moet hij er natuurlijk ook in. Ik zou het geen verkeerd idee vinden om met zo'n opstelling vanaf de volgende interland te starten. Dan zijn we maar een keertje underdog op het WK.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 21:33 uur
Paap_Floyd schreef:
De Tour komt er weer aan. Parcours met veel tijdritkilometers, slechts 2 aankomsten bergop in het hooggebergte. Lijkt me op het lijf geschreven voor Evans en Wiggins. Wie moeten we nog meer in de gaten gaan houden? Gesink heeft puik gepresteerd in de Ronde van Zwitserland, en daarbij ook indruk gemaakt in de tijdrit. Verdere kanshebbers: Nibali, Van den Broek, Mentsjov, (al heb ik geen idee waar die momenteel staat qua vorm?), Froome, Leipheimer of toch tijdritkanon Tony Martin?
De Tour komt er weer aan. Parcours met veel tijdritkilometers, slechts 2 aankomsten bergop in het hooggebergte. Lijkt me op het lijf geschreven voor Evans en Wiggins. Wie moeten we nog meer in de gaten gaan houden? Gesink heeft puik gepresteerd in de Ronde van Zwitserland, en daarbij ook indruk gemaakt in de tijdrit. Verdere kanshebbers: Nibali, Van den Broek, Mentsjov, (al heb ik geen idee waar die momenteel staat qua vorm?), Froome, Leipheimer of toch tijdritkanon Tony Martin?
Martin komt de bergen niet goed genoeg over. Verwacht een duel tussen Wiggins en Evans, met Nibali, Frank Schleck en Gesink als outsiders. Verwacht verder veel van Jerome Coppel.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 21:39 uur
Nog iemand die het verdere verloop van de EK volgt?
De eerste helft van Kroatië - Spanje is net voorbij.
Nogal een saaie wedstrijd waarbij Kroatië angstvallig op de eigen helft blijft waarbij Spanje ze met hun getik niet voorbij lijkt te komen.
De eerste helft van Kroatië - Spanje is net voorbij.
Nogal een saaie wedstrijd waarbij Kroatië angstvallig op de eigen helft blijft waarbij Spanje ze met hun getik niet voorbij lijkt te komen.

0
geplaatst: 18 juni 2012, 21:39 uur
Linius schreef:
Robben: hou je bek!
Tekenend voor de verhoudingen binnen deze groep. Bert's tijd is ten einde gekomen. Jammer dat we daar een dramatisch EK voor nodig hadden alleen. Nu met opgeheven hoofd richting de kwalificatie voor Brazilië en een frisse start maken.
Ondertussen kijk ik wel weer uit naar het gewone seizoen
Robben: hou je bek!
Tekenend voor de verhoudingen binnen deze groep. Bert's tijd is ten einde gekomen. Jammer dat we daar een dramatisch EK voor nodig hadden alleen. Nu met opgeheven hoofd richting de kwalificatie voor Brazilië en een frisse start maken.
Ondertussen kijk ik wel weer uit naar het gewone seizoen
Robben niet meer selecteren net als Van Persie. Het zijn vervelende verwende gastjes.
En wat het laatste betreft ik ook: 12 Augustus 12.30 uur - FC Utrecht-Feyenoord.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 21:46 uur
kaztor schreef:
Ik ben naar Italië - Ierland aan het kijken. Prandelli heeft Italië op maar liefst vier(!) plekken gewijzigd. De precieze reden is mij nog niet duidelijk. De Rossi schuift iig door naar zijn vertrouwde middenveld. Door een knappe goal van Cassano leidt Italië met 1-0.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 22:14 uur
Die Kroaten hadden net moeten scoren tegen Spanje....
@Running on Empty: misschien wel. Ik heb eigenlijk ook wel meer dan genoeg van Robben en, eerlijk is eerlijk, Van Persie heeft zich de afgelopen wedstrijden van het Nederlands Elftal bepaalt ook niet van z'n beste (scorende) kant laten zien.
Nu hoor ik weer dat er twee "kampen" waren, een Sneijder en een Van Persie. Het zijn allemaal zaken waar je niets mee te maken wil hebben en die door een trainer moeten worden geëlimineerd.
De in naam "beste spelers" hoeven dat lang niet altijd ook voor het nationale team zo te zijn. Seedorf stond ook jaren geheel terecht buiten het Nederlands Elftal, ondanks onmiskenbare kwaliteiten. Een nieuwe trainer zal knopen moeten doorhakken en van de grond af opnieuw moeten beginnen.
@Running on Empty: misschien wel. Ik heb eigenlijk ook wel meer dan genoeg van Robben en, eerlijk is eerlijk, Van Persie heeft zich de afgelopen wedstrijden van het Nederlands Elftal bepaalt ook niet van z'n beste (scorende) kant laten zien.
Nu hoor ik weer dat er twee "kampen" waren, een Sneijder en een Van Persie. Het zijn allemaal zaken waar je niets mee te maken wil hebben en die door een trainer moeten worden geëlimineerd.
De in naam "beste spelers" hoeven dat lang niet altijd ook voor het nationale team zo te zijn. Seedorf stond ook jaren geheel terecht buiten het Nederlands Elftal, ondanks onmiskenbare kwaliteiten. Een nieuwe trainer zal knopen moeten doorhakken en van de grond af opnieuw moeten beginnen.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 22:44 uur
musician schreef:
Onprofessionaliteit troef in het Nederlandse kamp, inderdaad, en daarmee een onvervalste reden om het niet ver te schoppen in het toernooi.
Dat hebben we te vaak eerder gezien
.Ik ben toch blij dat Spanje en Italië door zijn.
Altijd spannend om de 'grote' landen tegen elkaar te zien spelen, al speelt Spanje dodelijk saai.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 22:46 uur
musician schreef:
Een nieuwe trainer zal knopen moeten doorhakken en van de grond af opnieuw moeten beginnen.
Een nieuwe trainer zal knopen moeten doorhakken en van de grond af opnieuw moeten beginnen.
Niks nieuwe trainer. Gewoon met Bertje doorgaan.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 22:57 uur
Door het doelpunt van Spanje goed te keuren heeft Stark zichzelf wel buiten spel gezet voor een vervolgoptreden in dit tournooi.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 22:59 uur
Mjuman schreef:
Door het doelpunt van Spanje goed te keuren heeft Stark zichzelf wel buiten spel gezet voor een vervolgoptreden in dit tournooi.
???Door het doelpunt van Spanje goed te keuren heeft Stark zichzelf wel buiten spel gezet voor een vervolgoptreden in dit tournooi.
toch een juist doelpunt?
0
geplaatst: 18 juni 2012, 23:03 uur
Was buitenspel en die Kroaten hadden ook wel een strafschop mogen krijgen.
Verder was Spanje natuurlijk veel beter.
Verder was Spanje natuurlijk veel beter.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 23:07 uur
Daar was niets buitenspel aan, zowel niet bij de eerste als bij de tweede pas, blijkbaar collectief lenzen vergeten indoen?
0
geplaatst: 18 juni 2012, 23:09 uur
Dat was duidelijk buitenspel, maar goed mij maakt het verder niets uit, ik vind het wel prima dat Spanje door is want ze waren toch de betere ploeg.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 23:12 uur
trebremmit schreef:
Dat was duidelijk buitenspel, maar goed mij maakt het verder niets uit ik had ook liever dat Spanje doorging.
Dat was duidelijk buitenspel, maar goed mij maakt het verder niets uit ik had ook liever dat Spanje doorging.
Kan je misschien duidelijk omschrijven waar precies, want met dat antwoord van jou geraak je niet verder in de discussie. Ik heb de fase verscheidene malen herbekeken tijdens de match en zowel ik als de commentator kwamen tot hetzelfde besluit: geen buitenspel.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 23:17 uur
Navas stond buitenspel bij die pass op iniesta, in eerste instantie kreeg hij de bal niet maar wel als tweede en dus profiteerde hij van buitenspel staan.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 23:21 uur
Navas stond achter de bal, hoe kan je dan buitenspel staan?
Zwakke match trouwens van Spanje, veel te traag en te weinig diepgang.
Zwakke match trouwens van Spanje, veel te traag en te weinig diepgang.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 23:23 uur
Bij die pass van Fabregas? weet niet zeker of hij dat was op Iniesta stond Navas buitenspel.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 23:29 uur
Ja, en? Pas gaat toch naar Iniesta en niet naar Navas zoals je zelf aangeeft. Dus GEEN buitenspel.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 23:35 uur
Navas profiteert toch van het buitenspel staan, hier wordt vaak voor gefloten hoor.
Maar goed ik hou erover op, het zal me verder ook een zorg zijn.
Maar goed ik hou erover op, het zal me verder ook een zorg zijn.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 23:40 uur
2nd Chamber schreef:
Ja, en? Pas gaat toch naar Iniesta en niet naar Navas zoals je zelf aangeeft. Dus GEEN buitenspel.
Op het moment dat Navas wordt betrokken in de aanval staat hij wel buitenspel, als Iniesta zelf had gescoord had het niet uitgemaakt.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 23:41 uur
jassn schreef:
toch een juist doelpunt?
(quote)
???toch een juist doelpunt?
Duidelijk hands van Iniesta bij de aannamen.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 23:41 uur
100 % buitenspel, echt geen greintje twijfel. Inderdaad door de afspeelbal.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 23:44 uur
Navas bevond zich constant vóór de bal, nam in eerste instantie zgn niet deel aan spel, was wel een soort 'bliksemafleider' en maakt uiteindelijk de goal zonder dat er nog een Kroaat tussen is gekomen.
Lijkt me een duidelijke zaak. Vervolgens is er nog die vreselijk overtreding van Ramos (had rood moeten zijn) en de niet toegekende penalty (afklemmen van een Kroaat).
Mij dunkt dat Spanje, dat écht matig speelde, niets te klagen heeft.
Lijkt me een duidelijke zaak. Vervolgens is er nog die vreselijk overtreding van Ramos (had rood moeten zijn) en de niet toegekende penalty (afklemmen van een Kroaat).
Mij dunkt dat Spanje, dat écht matig speelde, niets te klagen heeft.
0
Hendrik68
geplaatst: 18 juni 2012, 23:46 uur
Doe mij de link maar even dan bepaal ik wel of het buitenspel was ja of nee. Ik was de voetbaldeskundige, weten jullie nog? Ik zit alleen op mijn werk en heb geen tijd de wedstrijden te bekijken.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 23:50 uur
0
Hendrik68
geplaatst: 18 juni 2012, 23:51 uur
Die bek van Huntelaar ontneemt je wel de eetlust natuurlijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.