MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:

Hendrik68
Nou niks mis mee zou ik zeggen. Volgens mij in beide gevallen op 1 lijn. Bovendien is dit voor de grensrechters niet waar te nemen en dus moeten ze door laten spelen. Die beslissing is achteraf in mijn ogen terecht geweest.

En bij het doelpunt van Kroatië tegen Ierland waren we er allemaal van overtuigd dat er sprake was van een nieuwe spelsituatie. Nu neemt Iniesta de bal zelfs nog aan en roepen we dat het 100% buitenspel is? Voor zover ik me herinner worden doelpunten nooit afgewezen in een dergelijke situatie. Iniesta staat net niet buitenspel, neemt hem net niet met de schouder aan en Jezus stond net 1 mm achter de bal. Gewoon terecht doelpunt lijkt me, maar ik probeer nog wel even de officiële UEFA-reglementen te vinden. EDIT: ik kan het niet vinden, maar de media is het met me eens.

Hendrik68
Dat doelpunt bij Kroatie-Ierland was totaal anders, toen kwam de bal van de tegenstander af. Daar was de discussie "doet de Ier dat met opzet of niet". Daar kun je uren over discussieren en je komt er niet uit denk ik. Ik vond het persoonlijk wel buitenspel, maar als het zoveel discussie oproept is daarmee ook direct de kritiek op de arbitrage onterecht. Als TV beelden na 20 keer nog geen duidelijkheid verschaffen is het voor de mensen die direct moeten beslissen al bijna helemaal niet te doen.

Maar als dat al een nieuwe spelsituatie is volgens vele deskundigen, dan is het in dit geval helemaal een nieuwe spelsituatie. En dus geen buitenspel, heel misschien hands van Iniesta. Maar iedereen is het wel eens dat Spanje in zijn handjes mag knijpen, Kroatië had de scheids niet echt mee vandaag.

En nog even een buiging voor Super Mario, dat wisselgebaar

Natuurlijk was die goal geen buitenspel. Waar halen jullie het toch allemaal in godsnaam. Op Studio Sportzomer zagen ze daarnet ook al overal spoken bij alles wat Spanje deed (en zelfs daar zie niemand iets over mogelijk buitenspel). Zij vonden het rood voor die tackle van Ramos
Jullie afgunst neemt nu echt groteske vormen aan.
Het is zo van: "wij zijn uitgeschakeld omdat we dramatisch waren, dus gaan we bij alle andere ploegen ook naar dingen zoeken die ze fout doen". Zeer klein.

Het was trouwens wel een penalty voor Kroatië (maar zo zijn er veel fases op een wedstrijd). Maar Kroatië verdiende minstens 2 rode kaarten voor meerdere bewuste ellebogen.

Wat een onzin, alsof we hier anders over zouden oordelen als Nederland wel een paar keer gewonnen had. Kroatie verdiende ook nog een rode kaart voor natrappen.

Ondertussen gaat de beerput wel aardig open rond Oranje: Bouma heeft een dokter geslagen, Huntelaar is bijna het hotel uitgezet omdat ie bleef zeuren en het verhaal rond Robben was al bekend.

FlyLo schreef:
Natuurlijk was die goal geen buitenspel. Waar halen jullie het toch allemaal in godsnaam. Op Studio Sportzomer zagen ze daarnet ook al overal spoken bij alles wat Spanje deed (en zelfs daar zie niemand iets over mogelijk buitenspel). Zij vonden het rood voor die tackle van Ramos .

Op de beelden van de Studio Sportzomer kon ik het niet goed zien, maar zelfs daar zag ik dat rood inderdaad zwaar overdreven zou zijn.

EDIT: Ik zie nu de beelden beter, ik vind het misschien niet eens een overtreding.

FlyLo schreef:
Natuurlijk was die goal geen buitenspel. Waar halen jullie het toch allemaal in godsnaam. Op Studio Sportzomer zagen ze daarnet ook al overal spoken bij alles wat Spanje deed (en zelfs daar zie niemand iets over mogelijk buitenspel). Zij vonden het rood voor die tackle van Ramos
Het is zo van: "wij zijn uitgeschakeld omdat we dramatisch waren, dus gaan we bij alle andere ploegen ook naar dingen zoeken die ze fout doen". Zeer klein.

Denk eerder dat jij nu dingen gaat zoeken die er niet zijn.

Hendrik68 schreef:
Nou niks mis mee zou ik zeggen. Volgens mij in beide gevallen op 1 lijn. Bovendien is dit voor de grensrechters niet waar te nemen en dus moeten ze door laten spelen. Die beslissing is achteraf in mijn ogen terecht geweest.

Zet de beelden maar stil, niks 1 lijn.

FlyLo schreef:

Jij bent hier degene die doorslaat in je Spanje-fanboygedrag. Als ik zeg dat ik het voetbal van Spanje slaapverwekkend vind, ben ik opeens jaloers. Als mensen hier (terecht) opmerken dat de goal van Spanje buitenspel was, zien ze spoken en zijn ze afgunstige, minderwaardige personen. Want alles wat Spanje doet, is geweldig. Ga toch fietsen man.

Ook al vind ik dat Nederland afgunstig is enorm slap gelul, begrijp ik echt niet waar mensen vandaan halen dat die goal buitenspel is. Bij de eerste pass staat Iniesta geen buitenspel, Navas wel maar krijgt de bal niet. Daarna begint een nieuwe situatie en blijft Navas keurig achter de bal. Goals als deze worden zo vaak gescoord en nooit buitenspel gegeven. Hands valt dan nog eerder wat voor te zeggen, maar ik denk na verschillende herhaling dat het net geen hands is, maar zeer moeilijk te zien. Kroatië had wel een penalty moeten hebben. Of Ramos ook rood moet hebben vind ik lastig. Je zou 'm wel kunnen geven wat mij betreft (100 km per uur inkomen met gestrekt been). Maar een gele kaart zou ik ook wel mee kunnen leven. Er niet voor fluiten is natuurlijk belachelijk.

Titmeister schreef:
(quote)

Jij bent hier degene die doorslaat in je Spanje-fanboygedrag. Als ik zeg dat ik het voetbal van Spanje slaapverwekkend vind, ben ik opeens jaloers. Als mensen hier (terecht) opmerken dat de goal van Spanje buitenspel was, zien ze spoken en zijn ze afgunstige, minderwaardige personen. Want alles wat Spanje doet, is geweldig. Ga toch fietsen man.

Het alternatief is dat je achterlijk bent. Heb je dat liever? Waar je hier buitenspel kan zien is me gewoon een compleet raadsel, dus dan ga ik zoeken. En in Studio Sportzomer droop de afgunst er af. In alle vorige afl ging het niet eens over andere ploegen, en nu Oranje eruit ligt gaan ze alle negatieve dingen van andere wedstrijden laten zien en becommentariëren. Leg maar eens uit waarom dat plots de insteek van het programma moet zijn, als het geen afgunst is.
De tackle van Ramos is volgens hun donkerrood en die tackle van Willems is (ook volgens hun) "minder erg dan het eruit ziet". Die tackle van WIllems was minstens 10x gevaarlijker dan die van Ramos.

Tsja het is een beoordelingsvraag. In principe ontstaat er volgens mij namelijk helemaal geen nieuwe situatie. Bij het uitkomen moet de keeper van Kroatië namelijk rekening houden met Navas, die buitenspel staat op het moment dat Iniesta de bal ontvangt. Hierdoor neemt hij dus deel aan het spel en staat dus buitenspel. Als hij zich verder afzijdig had gehouden en Iniesta had laten scoren, was er niks aan de hand geweest. Moet er wel bij zeggen dat ik de spelregels in deze niet uit mijn hoofd weet. Misschien moeten we onze scheidsrechter hier (Cygnus) om raad vragen. Bovenal is het belachelijk om te zeggen dat bediscussiëren of het wel of niet buitenspel was met afgunst te maken heeft...

Ward schreef:
Ook al vind ik dat Nederland afgunstig is enorm slap gelul, begrijp ik echt niet waar mensen vandaan halen dat die goal buitenspel is. Bij de eerste pass staat Iniesta geen buitenspel, Navas wel maar krijgt de bal niet. Daarna begint een nieuwe situatie en blijft Navas keurig achter de bal. Goals als deze worden zo vaak gescoord en nooit buitenspel gegeven. Hands valt dan nog eerder wat voor te zeggen, maar ik denk na verschillende herhaling dat het net geen hands is, maar zeer moeilijk te zien. Kroatië had wel een penalty moeten hebben. Of Ramos ook rood moet hebben vind ik lastig. Je zou 'm wel kunnen geven wat mij betreft (100 km per uur inkomen met gestrekt been). Maar een gele kaart zou ik ook wel mee kunnen leven. Er niet voor fluiten is natuurlijk belachelijk.

Ik denk eerlijk gezegd dat er juist geen nieuwe situatie ontstaat, maar goed meningen verschillen. Misschien iets voor Mario Van De Ende.

Titmeister schreef:

!!!begin citaat (dwarspraat) van FlyLo

"Natuurlijk was die goal geen buitenspel. Waar halen jullie het toch allemaal in godsnaam. Op Studio Sportzomer zagen ze daarnet ook al overal spoken bij alles wat Spanje deed (en zelfs daar zie niemand iets over mogelijk buitenspel). Zij vonden het rood voor die tackle van Ramos Jullie afgunst neemt nu echt groteske vormen aan." (nog veel meer dwarspraat) einde citaat !!! -

Mjuman adviseert FlyLo eveneens te gaan fietsen, zich een madam te zoeken en voortaan POSITIEVER in het leven te staan. Zou maar niet naar Spanje emigreren, tenzij naar Gallicië of Istrië - daar regent het nl vaker dan elders in Spanje - en wij uit de Benelux hebben toch wel behoefte aan een regelmatige portie regen

Kijken jullie nooit voetbal ofzo? Zo'n goal is er in iedere competitie minstens 1 keer per week.

FlyLo schreef:
(quote)

Het alternatief is dat je achterlijk bent. Heb je dat liever? Waar je hier buitenspel kan zien is me gewoon een compleet raadsel, dus dan ga ik zoeken. En in Studio Sportzomer droop de afgunst er af. In alle vorige afl ging het niet eens over andere ploegen, en nu Oranje eruit ligt gaan ze alle negatieve dingen van andere wedstrijden laten zien en becommentariëren. Leg maar eens uit waarom dat plots de insteek van het programma moet zijn, als het geen afgunst is.
De tackle van Ramos is volgens hun donkerrood en die tackle van Willems is (ook volgens hun) "minder erg dan het eruit ziet". Die tackle van WIllems was minstens 10x gevaarlijker dan die van Ramos.

Dat heeft niet zoveel met afgunst te maken, ze hebben in dat programma altijd een obsessie met smerige overtredingen. Ze kunnen in het gewone seizoen ook geen week voorbij laten gaan zonder te zeuren over elleboogjes, harde tackles etc. Dat ze die van Willems dan gaan verdedigen heeft niets met afgunst bij andere teams te maken, maar met het feit dat ze gigantisch chauvinistisch zijn in dat programma. Maar afgunst heeft er echt niks mee van doen. Er zijn ook veel mensen op tv die constant Spanje bewonderen.

Precies, de elleboog van de week. Nogal vreemd daarom dat ze al die ellebogen van Kroatië dan niet laten zien.
Maar toch wel frappant: als wij graag Nl eruit zien vliegen zijn we jaloers. Als er na uitschakeling door de Nl'ers wordt gezocht naar alles wat mogelijk slecht is aan Spanje, is dat normaal en geen afgunst?

Los van het de vraag of het buitenspel was, Ramos rood had moeten krijgen of de Kroaten een strafschop: ik vond de strijdlust van de Kroaten bewonderingswaardig, met name in verdedigend opzicht. In de eerste helft moest Torres tegen de achterlijn in het strafschopgebied een flink meeverdedigende Pranjic passeren, dat is een teamgeest waar (komt 'ie dan) Nederland wat van kan leren. Dat ze 88 minuten lang het spel van Spanje konden controleren, vrijwel geen kans weggaven en zelf een paar kansen creëerden vind ik getuigen van klasse. Kortom: goede ploeg, veel vechtlust en jammer dat ze eruit liggen (ik had ze een kwartfinaleplaats gegund).

Italië

levenvergeten schreef:
Los van het de vraag of het buitenspel was, Ramos rood had moeten krijgen of de Kroaten een strafschop: ik vond de strijdlust van de Kroaten bewonderingswaardig, met name in verdedigend opzicht. In de eerste helft moest Torres tegen de achterlijn in het strafschopgebied een flink meeverdedigende Pranjic passeren, dat is een teamgeest waar (komt 'ie dan) Nederland wat van kan leren. Dat ze 88 minuten lang het spel van Spanje konden controleren, vrijwel geen kans weggaven en zelf een paar kansen creëerden vind ik getuigen van klasse. Kortom: goede ploeg, veel vechtlust en jammer dat ze eruit liggen (ik had ze een kwartfinaleplaats gegund).

Ik had ook liever deze poule volledig door zien gaan ipv Griekenland en Tsjechië.

FlyLo schreef:
(quote)

Ik had ook liever deze poule volledig door zien gaan ipv Griekenland en Tsjechië.

Ierland liever dan Tsjechië? Ik ook wel hoor, maar dan alleen om die supporters. Hun voetbal is natuurlijk om te huilen.

FlyLo schreef:
Precies, de elleboog van de week. Nogal vreemd daarom dat ze al die ellebogen van Kroatië dan niet laten zien.
Maar toch wel frappant: als wij graag Nl eruit zien vliegen zijn we jaloers. Als er na uitschakeling door de Nl'ers wordt gezocht naar alles wat mogelijk slecht is aan Spanje, is dat normaal en geen afgunst?

Dat zouden ze ook gedaan hebben als NL wel door was, dus dat heeft echt geen drol met die uitschakeling te maken. Ik vind ook niet dat ze alles wat mogelijk slecht is aan Spanje zoeken. Ze vonden het hands van Iniesta, wat moeilijk te zien was (ik denk van niet). Dat ze die van Ramos laten zien is omdat tackles met gestrekt been hun stokpaardje is of NL nu nog meedoet of niet. Heeft ook niets specifiek met Spanje te maken, Van Gelder is als enorme Barcafan zelfs voor Spanje vermoed ik. Ik denk dat ze ook meer wilden laten zien dat het weinig had gescheeld of Spanje eruit had gelegen, wat ook gewoon waar was (was zelf voor Spanje overigens). Ik ben absoluut geen liefhebber van de chauvinistische aanpak van studio sportzomer, maar afgunst heeft nergens iets mee te maken.

Mario Balotelli.

Hendrik68
Zie net voor het eerst de overtreding van Ramos. Moeilijk hoor. Ramos komt met gestrekt been in, maar gaat zeker voor de bal. Dus ja, hij maakt een fout waar je misschien een penalty voor zou moeten geven. Maar rood zou zwaar overdreven zijn geweest. Als het aan Beckenbauer ligt dan gebeurt dat in de toekomst wel. Elke penalty moet en rode kaart tot gevolg hebben wat de commissie Franz betreft. Maak het de scheidsrechters nog maar een stukje lastiger. Zo durft niemand nog een strafschop te geven.

Stijn_Slayer
trebremmit schreef:
De eerste roddels over Oranje beginnen ook binnen te druppelen.

http://www.ad.nl/ad/nl/2942...

Sabotage van Huntelaar, hmmm.... Toch zou daar best eens wat in kunnen zitten.

Hendrik68 schreef:
Zie net voor het eerst de overtreding van Ramos. Moeilijk hoor. Ramos komt met gestrekt been in, maar gaat zeker voor de bal. Dus ja, hij maakt een fout waar je misschien een penalty voor zou moeten geven. Maar rood zou zwaar overdreven zijn geweest. Als het aan Beckenbauer ligt dan gebeurt dat in de toekomst wel. Elke penalty moet en rode kaart tot gevolg hebben wat de commissie Franz betreft. Maak het de scheidsrechters nog maar een stukje lastiger. Zo durft niemand nog een strafschop te geven.

Serieus? Das echt achterlijk. Met een penalty word je al behoorlijk zwaar gestraft. Rood is alleen op zn plek bij een zware overtreding, opzettelijk hands of beletting van een duidelijke scoringskans. Zoals het nu is dus. Laten ze zich focussen op het noodzakelijk aanpassen van andere spelregels...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:49 uur

geplaatst: vandaag om 12:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.