MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Rudi S schreef:
ach Duitsland speelt aanvallend voetbal en speelt zeker de laatste (in ieder geval al sinds Klinsman coach was) leuk voetbal.
Ze zijn toch iedere wedstrijd duidelijk sterker geweest dan de tegenstander.
Nee, de eerste wedstrijd tegen Portugal waren ze echt minder en hebben ze gezwijnd. Tegen Nederland waren ze wel duidelijk beter. Verdedigend laten ze ook keer op keer zien onzeker te zijn.

Ach, Duitsland is de titel wel gegund. Van 2006 hebben ze elk toernooi het leukste voetbal laten zien, met uitzondering van 2008 toen Oranje dat deed. Nu is het misschien iets minder fris, maar ze halen nog altijd een hoog niveau.

Wel bizar trouwens dat Low zijn hele aanval verving.

Fijne wedstrijd gisteren.

De Grieken kregen uiteindelijk een afstraffing.
Het leuke van het Duitse team is dat ze zo onberekenbaar als de pest zijn.
Duidelijk een op elkaar ingespeeld team die de trainingen goed benut.
Vermakelijk om te zien en om voor te juichen ook.

@Linius: Leuk om Agent Hotch zo op die bongo's te zien rammelen.

Stijn_Slayer
Eindelijk gerechtigheid. De Grieken gun ik het dus echt niet, wat een slechte anti-voetballende ploeg. Maken ze nog 1-1 ook door Samaras die op zich vier gele kaarten had moeten hebben. Gadverdamme.

Zelden zo'n slechte keeper gezien. Je zag ook dat de Duitsers na de derde prutsredding op zoek gingen naar het gaatje om gewoon te schieten. Alles zit, maar als er elf Grieken in het doel liggen is dat lastig...

Duitsland speelde niet goed, maar kunnen het i.t.t. NL ten minste wel opbrengen om ervoor te blijven gaan en dat loonde. Schweinsteiger was wel dramatisch en het wordt ook tijd dat Ozil zich eens gaat laten zien. Jammer dat ze de Grieken niet compleet vernederd hebben.

Het Griekse team is een bijeen geraapt zooitje.
Ze moeten het vooral hebben van valse truukjes i.t.t. het combinatievoetbal waarmee de Duitsers het tot een goed einde brengen. Want ik vond de Duitsers zeker wel goed spelen, al waren Zwijnbesteiger en Özil niet in hun gebruikelijke doen.

En die Griekse keeper, tja... Hij kreeg aanvankelijk een behoorlijke (onbedoelde) trap voor z'n kanis, maar dan nog was dit gewoon echt erg slecht.

In het toernooi begonnen de Duitsers wellicht wat ongeïnspireerd, maar het is gewoon een vechtend team met voldoende conditie en spirit, een beetje zoals Portugal. Ze pakken het toernooi gewoon op een juiste manier aan, en daar kan Holland nog erg veel van leren. Zo moet het gewoon!

Dan nog vrees ik het meest voor Spanje.
Dat zijn grootmeesters in saaiheid en die halen uit als de tegenstander bijna in slaap sukkelt van hun suffe getik. Daar redden ze het helaas vaak mee.

Die discussie gaan we hopelijk niet nog eens voeren. Spanje's moeilijkste match lijkt me die tegen Portugal. Als ze beide de finale halen (zoals verwacht) zie ik de Duitsers in ieder geval niet winnen, zeker niet met deze Schweinsteiger in de basis.

Stijn_Slayer
Eens met Kaztor. Vooraf had ik sympathie voor Spanje, maar dat is dit toernooi helemaal verdwenen. Ik hoop dat Frankrijk vanavond wint, al heb ik ook wel 'iets' met Frankrijk doordat ik daar iets van vijftien jaar lang op vakantie ging.

Ik zou het wel leuk vinden als Ronaldo geschiedenis gaat schrijven, maar de Duitsers verdienen de titel nu ook wel. Op het WK waren ze ook de ploeg die het mooiste spel speelde.

Frankrijk tikt nog veel saaier dan Spanje dit toernooi
En de ego's van Nasri, Ribéry & co zijn niet bepaald sympa te noemen.

Hendrik68
Ja als je met 4-2 wint doe je het goed, maar speelt Duitsland tegen Italie of Spanje op dezelfde manier dan gaan ze het niet redden. Het was heel slordig en mooi was het al helemaal niet. Ik word een beetje moe van die Duitsland verheerlijking. Ik mag dat met mijn beetje Duits bloed zeggen. Als namelijk Duitsland iets minder speelt dan speelde de tegenstander anti voetbal. Als Nederland niet met minstens 3 goals verschil wint dan is het nog niet goed. In 2010 heeft Nederland laten zien hoe je als team naar grote hoogten kan groeien. De wedstrijden tegen Brazilie en Uruguay waren bovendien erg mooi om naar te kijken. Duitsland schiiterde alleen tegen Engeland en Argentinie en werd bovendien geholpen door een vroege voorsprong en tegen Engeland ook nog eens door de falende arbitrage. Ik wil wel eens zien of de Duitse pers zich rustig houdt als Duitsland de titel niet pakt, of ze dan nog zo blij zijn met dat voetbal wat ze spelen. Ik weet zeker dat ze dan tijdens het WK in Brazilie weer net zo gaan spelen als vroeger.

Vooraf had ik sympathie voor Spanje, maar dat is dit toernooi helemaal verdwenen

Waarom? Ik vind Iniesta een openbaring t.o.v. 2 jaar geleden, samen met Xavi beheerde hij 90 minuten lang het achterwerk van de scheidsrechter. Nu ze zich puur op het voetbal concentreren vind ik vooral Iniesta geweldig. Heel veel rendement levert het nog niet op, maar ik zie niet waarin Spanje nu minder sympathiek is als 2 jaar geleden. Toen waren ze pas onsympathiek plus lelijk voetbal spelend.

FlyLo schreef:

Die discussie gaan we hopelijk niet nog eens voeren. Spanje's moeilijkste match lijkt me die tegen Portugal. Als ze beide de finale halen (zoals verwacht) zie ik de Duitsers in ieder geval niet winnen, zeker niet met deze Schweinsteiger in de basis.
Portugal en Spanje ontmoeten elkaar eventueel in de halve finale. Duitsland moet tegen de winnaar van Engeland - Italië. Ik vind het ook jammer...

Had Frankrijk nou maar niet van Zweden verloren, dan kreeg je de vier beste ploegen in de halve finale, nu zit Engeland of Italië daarbij en heeft Duitsland het weereens lekker makkelijk.

Als Frankrijk zo goed is vergeleken met Engeland en Italië hadden ze wel niet van Zweden verloren

Ik vind Frankrijk tot nu toe ook geen betere indruk dan Engeland en Italië maken. Ik vind Italië van die drie de beste indruk maken eerlijk gezegd (met name tegen Spanje en 1 helft tegen Kroatië). Ik gun het Italië ook meer dan dat verwende ettertje van een Nasri.

Stijn_Slayer
FlyLo schreef:
Frankrijk tikt nog veel saaier dan Spanje dit toernooi
En de ego's van Nasri, Ribéry & co zijn niet bepaald sympa te noemen.

Ik geef de reden toch al? Frankrijk zie ik de finale toch niet halen. Ze mogen nog een ronde door en dan is 't mooi geweest.

@ Hendrik:

Gisteren speelde Griekenland toch ook anti-voetbal van de ergste soort? Daar kun je toch niet omheen? Ze staan daar met z'n achten op de rand van de zestien. Dat Duitsland toch vier goals maakt en constant het overwicht had, is ondanks het zwakke spel en de waardeloze keeper toch best knap.

Nu Spanje niet echt een spits heeft, vind ik dat er al helemaal geen dreiging in het spel zit. Dat saaie getik en gewacht op een gaatje. Het biedt gewoon geen amusement. Het is net schaken. Iniesta is de uitzondering, dat ben ik wel met je eens.

jasper1991 schreef:
(quote)
Portugal en Spanje ontmoeten elkaar eventueel in de halve finale. Duitsland moet tegen de winnaar van Engeland - Italië. Ik vind het ook jammer...

Had Frankrijk nou maar niet van Zweden verloren, dan kreeg je de vier beste ploegen in de halve finale, nu zit Engeland of Italië daarbij en heeft Duitsland het weereens lekker makkelijk.

Ik bedoelde ook dat ik verwachtte dat Spanje en Duitsland in de finale zullen staan, en dat Spanje het dan redt. Hun halve finale tegen Portugal lijkt me de moeilijkste match. Maar ik had het inderdaad niet duidelijk geformuleerd.

Hendrik68
Gisteren speelde Griekenland toch ook anti-voetbal van de ergste soort? Daar kun je toch niet omheen? Ze staan daar met z'n achten op de rand van de zestien. Dat Duitsland toch vier goals maakt en constant het overwicht had, is ondanks het zwakke spel en de waardeloze keeper toch best knap.

Nu Spanje niet echt een spits heeft, vind ik dat er al helemaal geen dreiging in het spel zit. Dat saaie getik en gewacht op een gaatje. Het biedt gewoon geen amusement. Het is net schaken. Iniesta is de uitzondering, dat ben ik wel met je eens.

Hoewel Spanje in 2010 met Villa speelde was het principe niet anders. Breien, breien, breien tot er een gaatje valt. Spanje was in 2010 alles behalve onklopbaar, ze verloren van Zwitserland en hadden er tegen Paraguay zomaar uit kunnen vliegen. Maar goed, ik bedoel dat ik geen wereldschokkende verschillen zie met 2010. Ik vind het gedrag van de Spanjaarden 10 keer aangenamer geworden. Ik vind het sowieso een zeer sportief toernooi met weinig matennaaierij. Ronaldo kon ook nog wel eens zeer irritant zijn, maar nu hij langzaam volwassen wordt en beseft dat je op het voetbal concentreren het beste werkt, is hij werkelijk fenomenaal.

Ja natuurlijk speelt Griekenland afbraakvoetbal, maar dat mag toch? Ik vind het gewoon knap dat ze op die manier na een uur nog steeds in de wedstrijd zaten. En ze speelden absoluut niet gemeen. Samaras kreeg (terecht) een snelle kaart, maar vervolgens wordt een Schwalbe van Khedira niet bestraft, maait Klose ongestraft een Griekse verdediger de poten onder zijn lijf vandaan, waar rood had gekund gaf de Sloveense scheids alleen een vrije trap. Het is maar wat je wilt zien.

Mijn punt is dat Denemarken en Japan tegen ons in 2010 niet anders speelden dan Griekenland nu en ook Denemarken speelde weer net zo negatief als in 2010. Daar wordt echter niks van gezegd, nee, dan spelen WIJ berekenend en onaantrekkelijk. Nu de Duisters hetzelfde overkomt zijn zij toch nog geweldig. Komt allemaal doordat wij kansloos ten onder zijn gegaan en de pers niks meer te doen heeft, maar ze moeten toch schrijven he? Dus de pers trapt de eigen mannen goed hard in de grond en zoeken provocerend het buurland als knuffelbeer. Ik trap er echter niet in. Natuurlijk is het aardig wat ze laten zien, maar niet meer dan dat. Ik geniet net zo veel van Engeland, Portugal, Italie, Frankrijk en Spanje.

Edit: En Italie heeft Balotelli en Duitsland niet, dus is Italie aantrekkelijker. Zo.

Stijn_Slayer
Ik weet 't niet, misschien is het gewoon dat de speelstijl van Spanje gaat vervelen, maar voor mijn gevoel waren ze in 2010 explosiever. Met sympathie doelde ik dan ook puur op wat ze voetballend laten zien. Er zitten geen nare mannetjes in de ploeg. Ronaldo is misschien een vervelend mannetje en is ook best wel egocentrisch, maar dat is tegelijkertijd zijn kracht. Ik denk dat hij de meest gedreven voetballer ter wereld is. Níemand wil zich zo graag laten zien als hij. Niemand heeft die gigantische drive om alles uit zichzelf te halen. Balotelli is daarbij vergeleken gewoon een ordinaire schopper die z'n (onmiskenbare) talent vergooit.

Maar de Grieken hebben toch nooit echt in de wedstrijd gezeten? De goal kwam uit de lucht vallen en Samaras had toen al rood moeten hebben (heeft smerige overtredingen gemaakt, de rest van de Grieken inderdaad niet). Kort daarna maakte Duitsland alweer 2-1. Dan krijgen ze uiteindelijk nog een penalty en dan lijkt het nog wat. Ik vind niet dat de Duitsers deze wedstrijd geweldig hebben gespeeld, maar het is wel een kwaliteit om je slechte wedstrijden ook te winnen. Tegen Portugal kwamen ze ook goed weg, maar tegen NL zag je waar ze toe in staat zijn en dat zag je op het WK ook. Gisteren zagen we daar een ietwat slordige variant van (ik vond het op zich nog steeds wel vermakelijk om te zien).

Hendrik68
Tegen Nederland kregen ze de ruimte om te voetballen, zoals ze die op het WK ook tegen Engeland en Argentinie kregen. Dat zijn landen waartegen je altijd ruimte krijgt. Daarom hoop ik ook dat Italie de tegenstander van de Duisters wordt. Tegen een muur is het lastig voetballen, voor elk land. Alleen "onze jongens" worden erop afgerekend. Spelen we mooi en vliegen we eruit dan zijn we dom en naief en halen we de WK finale op een realistische manier is het ook niet goed.

Spanje speelde mooi én won in 2008 en 2010.. En zij spelen iedere match tegen een muur.

Hendrik68
Winnend voetbal lijkt altijd mooi.

Stijn_Slayer
Hendrik68 schreef:
Tegen een muur is het lastig voetballen, voor elk land. Alleen "onze jongens" worden erop afgerekend.

Bij Duitsland zag je gisteren ook vaak die nutteloze pass de zestien in waar de spits dan met vijf man om zich heen staat. Dat is in die gevallen vaak een beetje de tactiek van NL. Dan kun je beter op de voorzetten over de vleugel gokken en de afstandsschoten van Sneijder (die trouwens wel weer eens uit vrije trappen mag gaan scoren). Maar NL blijft dan vaak tegen die muur aanlopen en dan zeggen ze na afloop 'dit is een hele lastige ploeg om tegen te spelen'. Ik mis dan de drive en het creatieve zoeken naar mogelijkheden. Het is haast alsof ze het voor zichzelf goed praten met 'maar zij verpestten het spel, dus wij kunnen er niets aan doen'.

Maar voor dit EK gaat dat niet op. Duitsland en Portugal hebben dik verdiend gewonnen en tegen de Denen waren ze ook niet goed genoeg (al verloren ze onterecht).

Hendrik68
He FlyLo. Noem eens 1 mooie wedstrijd van Spanje van het WK. Ik heb die halve finale niet gezien geloof ik, maar de rest wel en het was toch niet om over naar huis te schrijven als je het mij vraagt. Alleen 3 afschuwelijke vertoningen staan me bij. De nederlaag tegen Zwitserland, de mazzelpartij tegen Paraguay en de finale. Blijven 3 of 4 partijtjes over, kan zijn dat die leuk waren, maar een onuitwisbare indruk heeft het zeker niet gemaakt.

De match tegen Duitsland was sowieso goed herinner ik me nog. Verder weet ik vooral dat dat hele WK eigenlijk van een erbarmelijk niveau was, met oa Oranje op kop. Spanje probeerde iedere match nog te voetballen, net als Chili.

Spanje speelde een aardige finale kan ik mij nog herinneren.

Ik herinner me alleen nog die karatetrap en de goal van Iniesta van die wedstrijd.

Hendrik68 schreef:
Duitsland schiiterde alleen tegen Engeland en Argentinie en werd bovendien geholpen door een vroege voorsprong en tegen Engeland ook nog eens door de falende arbitrage.

Die vroege voorsprong hebben ze natuurlijk wel zelf afgedwongen: Engeland werd in die wedstrijd helemaal weggespeeld. Als die goal van Lampard wel was geteld hadden ze evengoed gewonnen, want dat schot kwam redelijk uit het niets.

En op het WK was ik toch behoorlijk onder de indruk van de manier waarop Spanje Duitsland belegerde, zowat de hele tweede helft is Duitsland amper de eigen 16 uit geweest toen.

Hendrik68
Sorry FlyLo, het voetbal kan je niet hebben aangesproken, maar Oranje een erbarmelijk niveau noemen terwijl het de finale haalt dat slaat natuurlijk nergens op. Oranje haalde de optimale teamprestatie. Kijk, elke cafeploeg kon in het verleden Europees kampioen worden, zie Denemarken, Nederland, Tsjechoslowakije, toen deden er 8 landen mee en was een minireeksje genoeg om kampioen te worden. Sinds ze met 16 landen spelen kan je het geen toeval meer noemen als je de finale haalt en op een WK met 32 landen de finale halen, dan ben je van grote klasse. Oranje dus ook. Dat je geen liefhebber van Nederland en ons voetbal bent OK, maar elk land dat een WK finale haalt is top. Ik heb niets met Spanje ook niks tegen, ik ben geen liefhebber van hun voetbal, maar je gaat me niet horen zeggen dat ze onterecht wereldkampioen zijn geworden. De 2 beste landen stonden tegenover elkaar. Oranje heeft nota bene geen wedstrijd verloren na 90 minuten. En Oranje is als enige met alleen maar overwinningen in de finale gekomen. Lijkt me toch niet slecht.

Edit: Herman schreef ondertussen ook een stukje. Zeker: vroeg op voorsprong komen is een kwaliteit die de Duisters goed beheersen. En nee, Engeland werd wel weggespeeld, maar kwam net zo hard weer terug. Ik had het nog wel willen zien vanaf 2-2 als de Engelsen weer in hun loopgraf waren teruggekeerd. Maar goed aangezien de Engelsen niet zo goed zijn in muren opzetten had Duitsland wellicht toch aan het langste eind getrokken. Nogmaals: het gaat mij er niet om Duitsland af te branden, maar enige nuance is wel op zijn plaats. Ozil is een topper, maar Ronaldo en Iniesta zijn grotere toppers, om maar eens een voorbeeld te noemen.

Stijn_Slayer
Ozil is dan ook een stuk jonger. Ik vind hem beter dan Iniesta op die leeftijd was.

Hendrik68
Weet je wat ik frappant vindt? Duitsland heeft met zijn 80 miljoenen nog nooit een speler van het kaliber Messi, Ronaldo, Maradona, Cruijff gehad. Wel heel veel toernooien gewonnen, zo ongeveer het meest succesvolle land aller tijden, maar voetballers waarvoor je naar een stadion komt hebben ze nauwelijks gehad. Ook Beckenbauer niet. Iedereen staat in dat land altijd in dienst van die Mannschaft. Zou een speler van Turkse komaf nou de eerste worden?

Stijn_Slayer
Lothar Matthäus kon ook wel aardig ballen, maar (voor zover ik het kan beoordelen) klopt het wel wat je zegt. Ik denk niet dat Ozil het niveau van die spelers gaat halen, maar net een klasse eronder moet lukken als hij zich zo blijft ontwikkelen. Had eigenlijk wel verwacht dat hij dit jaar definitief een héle grote speler zou worden, maar dat zie ik nog niet echt.

Edit: Kahn was toch ook wel boeiend om te zien.

Jurgen Klinsmann, Gerd Müller, Michael Ballack en Rudi Völler zijn toch ook wel grote namen.

Vooral Klinsmann was een erg goede voetballer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:34 uur

geplaatst: vandaag om 03:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.