MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Stijn_Slayer
Muller ken ik niet zo heel goed, maar was dat niet echt een houtige, lelijke spits om te zien? Ballack was inderdaad ook wel echt een speler om voor naar het stadion te gaan.

Muller ken ik ook niet zo, ook nooit zien spelen.
Maar hij is wel legendarisch, een van de beste spitsen ooit wordt hij genoemd. 477 doelpunten in 490 wedstrijden staat op wikipedia.

Of je ervoor naar het stadion zou gaan of niet, Beckenbauer mag gewoon gezien worden als een van de beste voetballers ooit. En voor Özil ga je dan weer naar het stadion (ik ben trouwens ook een liefhebber van Khedira).

Stijn_Slayer schreef:
Muller ken ik niet zo heel goed, maar was dat niet echt een houtige, lelijke spits om te zien? Ballack was inderdaad ook wel echt een speler om voor naar het stadion te gaan.

Op een of andere manier kon Ballack niet echt binden. Hij heeft enorme kwaliteiten maar kon op één of andere manier in het Duitse elftal deze kwaliteiten niet optimaal gebruiken. Ook zijn leiderschap was het net niet. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in Philip Lahm.

Ik geloof overigens ook dat Khedira eerder in het rijtje grote namen terecht gaat komen dan Özil. Hij is een complete voetballer. Het is een sterke lange jongen die goed kan koppen en heeft tegelijkertijd zowel in balbezit als in balverlies het overzicht om de juiste beslissingen te nemen. Daarbij is hij enorm snel en beschikt over een sterk schot en een zeer zuivere pass. Hij is veel meer een all-rounder dan Özil.

Wenger wil Van Persie graag behouden en gaat slijmen

http://www.nu.nl/sport/2842...

Stijn_Slayer
Goed om te lezen dat het meer mensen is opgevallen. Ik zei het gisteren tijdens de wedstrijd nog. Khedira wordt enigszins onderschat. Het is lang geleden dat het middenveld van Real zo goed liep (mede dankzij Alonso). Khedira is inderdaad een hele complete speler, een controleur en offensieve middenvelder in één.

Khedira is een pendelspeler, een type Leroy Fer inderdaad.

Maar moet zeggen dat ik Ozil echt nog wel beter vind. Wat die de laatste 2 jaar bij Real heeft laten zien liegt er toch niet om, zeker als je betekent dat het nog wel een jaar of 5 duurt voor hij op zijn top is.

Wat Duitse voetballers betreft: Beckenbauer mag je toch ook wel tot de 5 beste spelers die Europa heeft voortgebracht rekenen, denk ik. Persoonlijk was ik altijd wel een fan van Effenberg, in zijn beste tijd ook een van de beste middenvelders van Europa.

en Klose is een wereldspits !

Het is toch werkelijk niet te geloven.

De Spanjaarden spelen op hun sufst, maar houden balbezit. Frankrijk staat erbij, kijkt ernaar en valt zowat in slaap en kijk: 1-0 voor Spanje!

Tsja, tegen zo'n middenveld is niet veel te beginnen, zeker als de backs non-stop bijsluiten. Het is hopen op een counter voor de Fransen.

Ze pakken het inderdaad heel geslepen aan op dat middenveld.
Je ziet de Fransen zich vertwijfeld afvragen of er wat aan te doen is.

Frankrijk is sowieso een lachertje. Na Nederland de grootste aanfluiting dit EK.

Leuk de jonkies die praten over goed voetballende Duitsers

Nou die hadden ze al langer: Paul Breitner (über-controleur), Günther Netzer (spielmacher) Wolfgang Overath (ein fantastisches Laufpensum). Gerd - Kontje - Müller: immer da wo es Tore gibt, Klaus Fischer.

Huidige wedstrijd is van een treurig niveau: ideaal als slaapmiddel. Wat een laffe coaching bij de Fransen.

Saaie wedstrijd, hoeveel doelpogingen zouden die veel sterkere spanjaarden nu eigenlijk ondernomen hebben?

Die 2e helft moet zo'n beetje de zwakste helft zijn geweest die ik tot nu toe heb gezien op het EK. Wat een slecht voetbal.

Coaching van de Fransen was inderdaad heel erg treurig. Snel naar huis met dat elftal.

Het was een wat mindere wedstrijd van Spanje inderdaad, maar dan is het wel knap dat je nog met twee vingers in de neus verder gaat. Want hoeveel doelpogingen hebben Frankrijk ondernomen (die toch een aardige voorhoede hebben)?

Tweede helft daalde het niveau wel erg rap, had het idee dat veel Spaanse spelers ook er aardig doorheen zaten in de tweede helft. Misschien speelde het klimaat daarbij ook een rol.

Wat een wedstrijd Frankrijk speelt dit toernooi slechter dan Nederland. In de groepsfase was het gelijkwaardig (veel balbezit, maar enkel halve kansjes). Maar deze wedstrijd was echt een lachertje. Het moment dat Ribery aan de bal tegen een medespeler aanloopt was echt het hoogtepunt. Jammer ook dat Spanje ze niet afgeslacht hebben, maar met het oog op de halve finale begrijpelijk.

Rudi S schreef:
Saaie wedstrijd, hoeveel doelpogingen zouden die veel sterkere spanjaarden nu eigenlijk ondernomen hebben?

Neem de volgende situatie:
Je bent Spanjaard, staat na 20' al 1-0 voor tegen een to-taal onmondig Frankrijk (letterlijk nul kansen), het is bloedheet en vochtig, en je weet dat de volgende tegenstander Portugal wordt, die twee dagen meer rust hebben gehad.

Je mag kiezen:
A) Match rustig uitspelen
B) Als een gek druk blijven zetten en bewegen

Eerste helft was trouwens wel van een heel hoog niveau en absoluut niet saai. Na vandaag ben ik nog meer overtuigd dat alleen Portugal een kans heeft om Spanje te verslaan. Ik schat de kansen van de Portugezen op zo'n 30%.

Ik geloof dat de Fransen over de hele wedstrijd 1 kopballetje hebben gehad. Dus tel uit je winst. De Spanjaarden hadden 3 kansjes in de 2e helft, met uiteindelijk één belachelijke penalty.

FlyLo schreef:
(quote)

Neem de volgende situatie:
Je bent Spanjaard, staat na 20' al 1-0 voor tegen een to-taal onmondig Frankrijk (letterlijk nul kansen), het is bloedheet en vochtig, en je weet dat de volgende tegenstander Portugal wordt, die twee dagen meer rust hebben gehad.

Je mag kiezen:
A) Match rustig uitspelen
B) Als een gek druk blijven zetten en bewegen

Eerste helft was trouwens wel van een heel hoog niveau en absoluut niet saai. Na vandaag ben ik nog meer overtuigd dat alleen Portugal een kans heeft om Spanje te verslaan. Ik schat de kansen van de Portugezen op zo'n 30%.

C) rustig nog een doelpunt scoren

A en C perfect uitgevoerd

Je kan van de Fransen zeggen wat je wilt, ze waren dan ook zeer slecht, maar ik vind zeker niet dat Spanje hier ongeschonden onderuit mag komen.

Ze hebben zeer zeker het talent, maar doe dan tenminste wat meer moeite en laat eens wat vuurwerk zien, man!
Een hoop dooie spelmomenten creëren en de bal tot vervelens toe overtikken, daar beledig je de meest fervente fans mee. Totaal respectloos gedrag.
Vooral de tweede helft was daardoor echt het aanzien niet waard.

Ik hoop dan ook dat de Duitsers of de Portugezen ze in de pan gaan hakken, want dat verdienen ze!

Als Duitsland zo speelt als ze gisteren deden zie ik het somber in. Of Schweini moet opeens de geest krijgen. Die heeft na zijn blessure zijn topvorm nog niet gevonden.

Hendrik68
Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien. Ik heb me laten vertellen dat dit de lelijkste wedstrijd van het toernooi was. Het zal de Spanjaarden jeuken, terecht, een lelijke overwinning telt ook. Bij Spanje hebben ze het dan nog steeds over de briljante Iniesta, bij Nederland zou het over het treurige niveau zijn gegaan. Zag bij thuiskomst nog een piepklein stukje Sportzomer, waar Iniesta weer helemaal de hemel in werd geprezen, op zich terecht, maar als naar verluidt net de saaiste wedstrijd is geweest. Off topic: Ooijer is toch een Nederlander? Waarom praat die man dan zo raar? Alsof hij op Aruba geboren is en via Tanger in Amsterdam is terecht gekomen.

Nog even de door mij veroorzaakte discussie over Duitse toppers. Uiteraard waren Matthaus, Netzer, Breitner etc. absolute topvoetballers. De meesten zijn echter groot geworden door hun onverzettelijkheid en doorzettingsvermogen. Dat is ook een belangrijke kwaliteit natuurlijk. Beckenbauer was naast een topvoetballer ook een absoluut leider, maar hij blonk niet uit in een uitzonderlijke techniek, het was meer de opkomende man a la Franco Baresi. Ik bedoel echter de types Messi, Cruijff , Maradona, C. Ronaldo, Zidane. Spelers met exceptionele technische kwaliteiten, die al op zeer jeugdige leeftijd overduidelijk naar voren komen. Er is 1 Duitser die het in zich had: Bernd Schuster. Maar die was zo principieel dat we behalve in 1980 nooit van hem hebben mogen genieten op een eindtoernooi. Heel jammer voor de Duitsers, aangezien ze zowel in 1982 als in 1986 de finale haalden. Met Schuster erbij hadden ze toch grote kans gehad om die finales te winnen. Schuster tegen Maradona in 1986, het was wat geweest zeg.

Stijn_Slayer
Ik vond dit echt de allersaaiste wedstrijd van dit EK. Niet om te provoceren, maar ik ben de tweede helft (in gezelschap) bijna in slaap gevallen. Dat meen ik serieus. Behalve die makkelijk gegeven penalty heb ik er echt niets van kunnen onthouden. Nu begrijp ik wat ze bedoelen met 'de groene storing'. Echt niet om aan te gluren.

toch een mooie match? 2de helft was iets minder maar ik heb er van genoten

en Frankrijk even slecht als Nederland? Frankrijk heeft tenminste een organisatie. Nederland had die niet eens en zou veel meer afzien tegen dit Spanje.

Kaztor heeft ook terecht kritiek gehad op de Spanjaarden die heel erg slordig gingen voetballen. Aangezien de Fransen vanaf de eerste minuut al voor de overgave hadden getekend werd de wedstrijd steeds slechter.

Ik vind dat toch wel een behoorlijke smet op het jasje van Laurent Blanc, die had daar meer strijd moeten laten leveren. Benzema speelde ook als een natte krant. Maar ja, hij verdient miljoenen in de Spaanse competitie, het is z'n nieuwe Vaderland geworden. Moet je zo'n man dan nog wel laten spelen? Stel dat hij twee keer zou hebben gescoord en de Spanjaarden naar huis zouden zijn gestuurd: had hij zich nog in Madrid durven vertonen?

Blanc had dat moeten aanvoelen en hem gewoon niet op moeten stellen.
Maar ja, hij dacht ook dat Frankrijk gisteravond van Spanje had moeten kunnen winnen.... Dan sta je wel erg ver buiten de realiteit.
Met dit spel had zelfs het Nederlands Elftal van Frankrijk gewonnen.

Wereldrecord tienkamp is verbeterd

door een 24-jarigen zelf, nog veel groeimogelijkheden dus

Stijn_Slayer schreef:
Ik vond dit echt de allersaaiste wedstrijd van dit EK. Niet om te provoceren, maar ik ben de tweede helft (in gezelschap) bijna in slaap gevallen. Dat meen ik serieus. Behalve die makkelijk gegeven penalty heb ik er echt niets van kunnen onthouden. Nu begrijp ik wat ze bedoelen met 'de groene storing'. Echt niet om aan te gluren.

Yep. Vond het ook niet om aan te gluren. Come on England !!!

Wat heb ik me verveeld gisterenavond.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:42 uur

geplaatst: vandaag om 01:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.