MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ik ga vanavond met een wide open mind zitten te gluren naar Engeland - Italië.

Vrees dat ik op moet draaien voor drastische compensatie, omdat ik gisteren uitetengaan heb afgeblazen, vanwege een "belangrijke voetbalwedstrijd" die ik uiteindelijk slechts voor 40% heb gezien - er zijn grenzen aan psychische SM; en verder is alles al gezegd.

Historisch gezien is het echt wel een fikse change of scene als ik m'n geld moet gaan zetten op Portugal, Duitsland, of wellicht Italië als 'outsider' - mijn traditionele loyaliteiten worden serieus beproefd.

Ik heb een hoop wedstrijden uit de poule-fase gemist, maar vanaf de kwartfinales ben ik er wel voor gaan zitten... Maar tot nu toe valt het niet erg mee, alleen Duitsland was echt amusant.

Stijn_Slayer
Portugal - Tsjechie vond ik ook nog wel leuk, maar verder is het inderdaad niet best. In de groupsfase vond ik Kroatie, Rusland en Oekraine leuk, maar dit EK begint nu bijna net zo matig als 't WK te worden.

musician schreef:
Heren FlyLo en Jocharo-T, last van een gevalletje liefde maakt blind? ...

Mooi gezegd, spijker op zijn kop. Probeer dan tenminste te scoren en er een lekker aantrekkelijke pot van te maken. Zodra Spanje er uit ligt gaat er hier een extra flesje wijn open. Dan maar Portugal in de finale.

Zeer benieuwd naar vanavond. Met stip vind ik dat de Engelsen sowieso al het mooiste volkslied hebben.

Dat korte onbenullige deuntje zonder een kop en een staart?

Italië laat iedereen wat dat betreft kansloos!

Stijn_Slayer schreef:
Portugal - Tsjechie vond ik ook nog wel leuk, maar verder is het inderdaad niet best. In de groupsfase vond ik Kroatie, Rusland en Oekraine leuk, maar dit EK begint nu bijna net zo matig als 't WK te worden.

Ben ik het niet mee eens. Ik vond de groepsfase zeer de moeite waard. Ik vond alleen Duitsland-Portugal echt tegenvallen. Verder allemaal wel minstens vermakelijke wedstrijden. Heb echt genoten van Spanje, Italië, Rusland, Kroatië, Portugal en Duitsland tot nu toe. Ben het met je eens dat de kwartfinales wat tegenvallen. Hoewel ik de kwartfinales van Duitsland en Portugal prima te pruimen vond. Qua spanning wel tegenvallend, maar heb toch genoten van Ronaldo, Khedira, Özil, Klose, Reus. Op het wk waren het aantal aantrekkelijke wedstrijden echt op 1 hand te tellen, terwijl ik er in de groepsfase nu al veel heb gezien. Met als absoluut hoogtepunt tot nu toe Italië-Spanje. Hopelijk wordt het niveau en de spanning vanaf vandaag weer opgepakt.

Running On Empty schreef:
(quote)

Mooi gezegd, spijker op zijn kop. Probeer dan tenminste te scoren en er een lekker aantrekkelijke pot van te maken. Zodra Spanje er uit ligt gaat er hier een extra flesje wijn open. Dan maar Portugal in de finale.

Zeer benieuwd naar vanavond. Met stip vind ik dat de Engelsen sowieso al het mooiste volkslied hebben.

Dat is de schuld van Frankrijk en de Uefa. Frankrijk omdat die geen seconde Spanje het gevoel hebben kunnen geven dat ze een tandje bij moesten schakelen en de Uefa door Portugal twee extra rustdagen te geven, waardoor Spanje zichzelf gingen sparen. Dat neemt niet weg dat de wedstrijd van gisteren daardoor tegenviel, maar al die haat tegen Spanje is zwaar overtrokken.

Over het Engels volkslied ben ik het wel met je eens, prachtig hoe Engelsen dat meebrullen (Tony Adams ):

Ward schreef:
(quote)

Ben ik het niet mee eens. Ik vond de groepsfase zeer de moeite waard. Ik vond alleen Duitsland-Portugal echt tegenvallen. Verder allemaal wel minstens vermakelijke wedstrijden. Heb echt genoten van Spanje, Italië, Rusland, Kroatië, Portugal en Duitsland tot nu toe. Ben het met je eens dat de kwartfinales wat tegenvallen. Hoewel ik de kwartfinales van Duitsland en Portugal prima te pruimen vond. Qua spanning wel tegenvallend, maar heb toch genoten van Ronaldo, Khedira, Özil, Klose, Reus. Op het wk waren het aantal aantrekkelijke wedstrijden echt op 1 hand te tellen, terwijl ik er in de groepsfase nu al veel heb gezien. Met als absoluut hoogtepunt tot nu toe Italië-Spanje. Hopelijk wordt het niveau en de spanning vanaf vandaag weer opgepakt.

Helemaal mee eens, met de kanttekening dat de meeste matchen uit poule A niet om aan te gluren waren, net als Engeland - Frankrijk. Verder heb ik nu al meer goede tot zeer goede matchen gezien op het EK dan op het hele WK samen.

jasper1991 schreef:

Dat korte onbenullige deuntje zonder een kop en een staart?

Italië laat iedereen wat dat betreft kansloos!

Hendrik68
Dat neemt niet weg dat de wedstrijd van gisteren daardoor tegenviel, maar al die haat tegen Spanje is zwaar overtrokken.

Haat is altijd zwaar overtrokken. Ik heb niet het idee dat Spanje plots gehaat wordt. Men noemt het hier en daar niet aantrekkelijk, veel meer is het niet. Het wordt alleen wat lachwekkend dat mensen die het Nederland van 2010 zo veroordelen vanwege het anti voetbal nu ineens Spanje geniaal positiespel vinden spelen terwijl ze nu precies hetzelfde doen als wij in 2010. Dan heb je een gewoon een gekleurde bril op. Ik heb Spanje niet gezien gisteren, maar ze hebben het volste recht de 1-0 over de streep te trekken zoals zij dat willen. Is niet meer van deze tijd om je daar tegen af te zetten. Als je actie wil zien moet je naar een actiefilm kijken. Een mooie voetbalwedstrijd is sowieso een zeldzaamheid.

Met die post heb je echt een homerun geslagen, Hendrik. Nederland van 2010 gelijkstellen aan Spanje

Hendrik68
Ik snap die overdreven Spanje liefde niet. Je bent allereerst voor je eigen land. OK dan hebben jullie wel erg weinig om voor te juichen behalve de Ronde van de Apotheek, sorry ik bedoel Vlaanderen. Maar om elke post zo totaal voorbij te gaan aan de realiteit, alleen maar omdat het Spanje is, ik snap dat niet. Ze spelen leuk, Iniesta en Xavi zijn bij vlagen geniaal, maar dat is alles. Dat je hen steunt OK, maar een beetje realistisch mag ook wel. Ik heb een voorkeur nu voor Italie, maar zal direct toegeven als Engeland beter is. In het geval Nederland zal ik heus wel eens naar de gekleurde kant doorslaan, maar nergens zo overdreven als jij doet.

Forza Italia
(afbeelding)

musician schreef:
Heren FlyLo en Jocharo-T, last van een gevalletje liefde maakt blind?
Dat jíj nou net degene bent die dit zegt .

Neemt niet weg dat het spel van Spanje natuurlijk totaal niet te vergelijken is met het spel van Oranje in 2010. Zo had Nederland een gemiddelde van 380 passes per wedstrijd tijdens het WK, terwijl Spanje een gemiddelde van 654 passes per wedstrijd heeft dit toernooi. Dan zeg ik nog niks over wat beter of leuker is om naar te kijken, maar deze statistiek laat wel zien hoe Spanje veel meer nadruk op positiespel legt. Dus om te zeggen dat Spanje precies hetzelfde als Oranje 2 jaar terug speelt is gewoon niet waar. Of je dat eindeloos getik dan saai of genieten (ik behoor tot het laatste kamp) vindt staat er nog buiten.

Lag toch vooral aan Frankrijk dat het gisteren geen wedstrijd werd, wat een treurig optreden was dat.
Hopelijk wordt het vanavond wel een echte kraker.

Hendrik68
@ Ward. Elk land speelt anders, de intentie van Spanje is echter hetzelfde als die van de meeste andere landen, ook al hebben ze 1000 passes. Scoren en dan de boel op slot. Duitsland is het enige land dat na de voorsprong nadrukkelijk op zoek gaat naar de volgende. Spanje zeker niet.

Spanje speelt nooit met de deur op slot. Of altijd; het is maar net hoe je het bekijkt.

Gisteren deed Spanje dit inderdaad niet en is in die zin enigzins een vergelijk te maken. Ik vind dat Spanje in andere wedstrijden wel door blijft zoeken naar meer goals (had gisteren ook met de temperatuur en de twee extra rustdagen van Portugal te maken.

Ik reageerde echter op deze opmerking van jou:
Het wordt alleen wat lachwekkend dat mensen die het Nederland van 2010 zo veroordelen vanwege het anti voetbal nu ineens Spanje geniaal positiespel vinden spelen terwijl ze nu precies hetzelfde doen als wij in 2010.

Ik gaf met de statistiek dus alleen aan dat Spanje wel degelijk veel verzorgder positiespel spelen dan NL 2 jaar terug.

De Rossi geeft trouwens meteen een mooi startsein voor deze wedstrijd!

Engeland-Italie is na 2 minuten al leuker dan alle wedstrijden van Spanje bij elkaar inclusief kwalificatie

Hendrik68
Ja Ward, maar als je kijkt hoe het wedstrijdverloop was dan is het al weer anders. Tegen Italie heeft Spanje nooit voorgestaan en dus viel er niks op slot te doen. De Ieren waren zo zwak, zelfs Torres kwam tot scoren. En de laatste wedstrijd had Spanje ook weinig op slot te gooien. De eerste keer dat dat wel kon was gisteren en direct spreekt de hele wereld van saai voetbal, alleen Spanje fans niet. Persoonlijk vind ik er helemaal niks mis mee, en als je voor Spanje bent dan vind je het misschien leuk, want ze staan immers voor. Maar als anderen neutralen dat niet mooi vinden dan vind ik het redelijk zinloos om met statistieken te zwaaien om te willen bewijzen dat het wel mooi was. Als de Spanjaarden straks de titel hebben gun ik het ze van harte, maar met mooi spel, behalve dat van Iniesta zal Spanje niet geasscocieerd kunnen worden. Behalve dan door Spanje adepten.

herman schreef:

Overigens heeft Portugal 2 dagen meer rust. Ook niet enorm handig gepland eigenlijk.

Dat voordeel is na zo'n 10 minuten al weer weggepoetst omdat Portugal dan ook al weer 10 minuten van het kastje naar de muur is gestuurd.

Ik vrees met grote vreze voor de fysieke gesteldheid van Pirlo. Na een uur liep hij er al bij als een bejaarde, maar tot nu toe kon zijn techniek dat redelijk verbloemen. Sowieso lijkt het erop dat iedereen er al doorheen zit, het tempo daalde het laatste half uur snel.

Hendrik68 schreef:
Ja Ward, maar als je kijkt hoe het wedstrijdverloop was dan is het al weer anders. Tegen Italie heeft Spanje nooit voorgestaan en dus viel er niks op slot te doen. De Ieren waren zo zwak, zelfs Torres kwam tot scoren. En de laatste wedstrijd had Spanje ook weinig op slot te gooien. De eerste keer dat dat wel kon was gisteren en direct spreekt de hele wereld van saai voetbal, alleen Spanje fans niet. Persoonlijk vind ik er helemaal niks mis mee, en als je voor Spanje bent dan vind je het misschien leuk, want ze staan immers voor. Maar als anderen neutralen dat niet mooi vinden dan vind ik het redelijk zinloos om met statistieken te zwaaien om te willen bewijzen dat het wel mooi was. Als de Spanjaarden straks de titel hebben gun ik het ze van harte, maar met mooi spel, behalve dat van Iniesta zal Spanje niet geasscocieerd kunnen worden. Behalve dan door Spanje adepten.

Zoals ik al aangaf was het voetbal gisteren niet spectaculair, hoewel ik persoonlijk de voetbaltechnische overmacht van Spanje nog wel aardig vond om te zien. In het verleden heeft Spanje altijd laten zien in principe voor de goal te blijven gaan. Gisteren deden ze dit duidelijk niet, maar zoals ik al zei had dit voor mijn gevoel te maken met de temperatuur en de twee extra rustdagen van Portugal.
Ik heb nergens beweerd dat Spanje gisteren fantastisch mooi gespeeld is. Ik gaf alleen aan met die statistiek dat jou opmerking over dat het onzin is dat Spanje geniaal positiespel speelt nergens op slaat. Gisteren deden ze alleen geen moeite om dat geniale positiespel ook in kansen om te zetten. Aangezien mensen vooral spektakel willen zien en kansen was dit geen leuke wedstrijd om naar te kijken (tenzij je van de verzorgdheid van hun positiespel kan genieten). Maar om te doen of het positiespel niet van buitengewone klasse is slaat gewoon nergens op. De analytici die kritiek hebben op het spel hebben ook nooit kritiek op de kwaliteit van hun positiespel. Maar nogmaals dat veel mensen het saai vinden is goed te begrijpen (gisteren was zeker geen enerverende wedstrijd).

Teunnis schreef:
Ik vrees met grote vreze voor de fysieke gesteldheid van Pirlo. Na een uur liep hij er al bij als een bejaarde, maar tot nu toe kon zijn techniek dat redelijk verbloemen. Sowieso lijkt het erop dat iedereen er al doorheen zit, het tempo daalde het laatste half uur snel.

Ja, Gerrard zag er na 70 minuten ook al niet best meer uit, het is bijna hopen dat de wedstrijden verder in Polen worden gespeeld, scheelt toch al gauw een graad of 10.

Het is wel te hopen dat Italië dit nog wint, zou wat zijn als Engeland twee wedstrijden achter elkaar wordt weggespeeld en die allebei wint.

Toen kon Gerrard nog gewisseld worden, dat had ik dan eigenlijk ook wel verwacht. En het zou inderdaad heel jammer zijn als Engeland nog weet te winnen. Dan krijgen we nog een wedstrijd met een Engelse muur dat hoopt op strafschoppen. Italië - Duitsland lijkt me daarentegen een geweldige wedstrijd.

Hendrik68
Het is weer zover. De Engelsen voelen het strafschopspook alweer neerdalen. We wachten af.

Laten we hopen dat het spook zich gaat melden. Anders was de weg naar de finale wel heel makkelijk voor Duitsland.

panjoe (moderator)
Dit was zowaar de leukste EK-wedstrijd die ik tot nu toe had gezien, jammer dat er niet in werd gescoord. Italië is de terechte winnaar.

Pirlo

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:16 uur

geplaatst: vandaag om 22:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.